Avvo

Avvo.com הוא שוק מקוון לשירותים משפטיים, המספק הפניות לעורכי דין וגישה למאגר מידע משפטי המורכב בעיקר משאלות שנעננו בעבר.
פרופילים של עורכי דין עשויים לכלול ביקורות של לקוחות, פעולות משמעתיות, המלצות עמיתים ומדריכים משפטיים שהוגשו על ידי עורך דין.

עורך דין מומלץ

היסטוריה
Avvo נוסדה בסיאטל, וושינגטון בשנת 2006 על ידי מארק בריטון, יועץ משפטי לשעבר של Expedia, Inc. ופול בלום. בריטון אמר שהוא פיתח את הרעיון בזמן חופשה באיטליה ועדיין קיבל פניות מחברים ועמיתים המבקשים ייעוץ משפטי. ריץ’ ברטון, המייסד של Expedia, Inc. ומסד הנתונים של הנדל”ן Zillow.com, היה יועץ מרכזי בשלבי הרעיונות הראשוניים ועדיין מכהן בדירקטוריון. Avvo נגזר מ “avvocato”, המילה האיטלקית לעורך דין.

החברה מומנה בתחילה בהון סיכון של 13 מיליון דולר מ- Benchmark Capital ו-Ignition Partners. לאחר מכן גייסה Avvo 71.5 מיליון דולר במימון בשנת 2015, מה שמביא את סך המימון של החברה ל-132 מיליון דולר.

בינואר 2018, התקשרה Avvo בעסקה שתירכש על ידי Internet Brands.

מודל עסקי
Avvo מייצרת הכנסות על ידי מכירת שירותים משפטיים, פרסום ושירותים אחרים בעיקר לעורכי דין.
Avvo פועלת כאתר כריית מידע להפקת דפי רישום עורכי הדין שלה, מה שגורם ללשכת עורכי הדין במחוז קולומביה להתנגד באופן ספציפי לשיטות העסקיות שלה.
מקור הכנסה נוסף עבור Avvo הוא באמצעות שירות מנוי בשם המאפשר לעורכי דין להסיר פרסומות מהפרופיל שלהם, לרבות פרסומות של עורכי דין מתחרים אשר עשויות להופיע בפרופילי עורכי דין שאינם פרסומיים.

מדריך עורכי דין
לפי האתר, הספרייה מספקת פרופילים מקיפים, ביקורות לקוחות, המלצות עמיתים ודירוג קנייני משלה עבור יותר מ-97% מכלל עורכי הדין המורשים בארצות הברית. פרופילי עורכי הדין של Avvo מצטברים מתוך רישומים ציבוריים המסופקים על ידי לשכת עורכי דין במדינה וגופים נוספים לרישוי עורכי דין.
Avvo לא תמחק פרופיל של אף עורך דין, וספגה ביקורת על כך שהיא כוללת פרופילים של עורכי דין שנפטרו.

החל משנת 2010, המדריך של Avvo כולל דירוגים של עורכי דין בכל 50 המדינות ובמחוז קולומביה.

לשכת עורכי הדין במחוז קולומביה פרסמה את עמדתה לגבי Avvo:

הלשכה לא התקשרה עם אבבו כל הסכם; במקום זאת, Avvo השיגה מידע מחבר הלשכה ישירות מאתר האינטרנט של הלשכה, תוך הפרה של מגבלות השימוש שלנו, והשתמשה במידע זה למטרות מסחריות משלה. הלשכה ביקשה מ-Avvo להסיר את כל המידע של חברי לשכת עורכי הדין DC שנרכשו באופן לא תקין מאתר האינטרנט שלו, להפסיק את כל הניסיונות לרכוש מידע כזה מאתר האינטרנט של הלשכה, ולהפסיק להשתמש במידע שנרכש באופן לא תקין לכל מטרה מסחרית.

דירוג עורכי דין
Avvo מציגה דירוגים של עורכי דין הכלולים במדריך שלה, בהתבסס על אלגוריתם קנייני. Avvo מזהירה את המשתמשים שדירוג “אינו תמיכה של עורך דין מסוים, ואינו ערובה לאיכותו, לכשירותו או לאופיו של עורך דין.
גם דירוג Avvo אינו מנבא את התוצאה של כל עניין שבו עורך דין כזה מעורב.

שיטת הדירוג של Avvo ספגה ביקורת ועוררה מחלוקת מסוימת.
כאשר נתבע על ידי עורכי דין המתנגדים לדירוגים, Avvo הצליחה להתגונן מפני התביעות בטענה שהדירוגים מהווים דעה מוגנת חוקתית.

Browne v.Avvo
תביעה הוגשה ב-14 ביוני 2007, תשעה ימים לאחר השקת Avvo, על ידי עורכי הדין בסיאטל, ג’ון הנרי בראון ואלן וונוקור. בתביעה נטען כי מערכת הדירוג של Avvo העלתה טענות כוזבות על היותה עובדתית ולכן הייתה מטעה ומעלילה והפרה את חוק הגנת הצרכן בוושינגטון. שופט בית המשפט המחוזי של ארצות הברית, רוברט לסניק, קבע ששיטת הדירוג היא דעה בלבד ולכן היא מוגנת בזכות התיקון הראשון של חופש הביטוי.
השופט כתב, “לא אופי המידע שנמסר ולא השפה שבה נעשה שימוש באתר האינטרנט יובילו אדם סביר להאמין שהדירוגים הם הצהרה של עובדה ממשית”.

לאחר פסק הדין, מאמר מערכת ב”וול סטריט ג’ורנל” אישר את האתר על כך שהוא מספק “לפחות מידה מסוימת של שקיפות” של מקצוע עריכת הדין.

ניו ג’רזי
לשכת עורכי הדין של מדינת ניו ג’רזי שלחה חקירה לוועדה המייעצת לאתיקה מקצועית ושאלה אם עורכי דין בניו ג’רזי רשאים להשתתף בשירותים מקוונים מסוימים, שאינם עורכי דין, בבעלות תאגידית עם שם ספציפי של Avvo ושירותים מקוונים אחרים.
כתוצאה מאותו בירור, הוועדה המייעצת לאתיקה מקצועית, הוועדה לפרסום עורכי דין והוועדה לעיסוק בלתי מורשה פרסמה חוות דעת משותפת.
חוות הדעת המשותפת קבעה כי עורכי דין בניו ג’רזי אינם רשאים להשתתף בשירותי Avvo Legal שכן הדבר נוגד את כלל ההתנהגות המקצועית.