טופס 1 (תקנה 1)
עורך דין מומלץ
אל: רשם החברות
בקשה לרישום חברה |
(סעיף 8 לחוק החברות, התשנ”ט – 1999 (להלן:”החוק”))
שם החברה המוצע[1] (בסדר עדיפות יורד):
1. |
2. |
3. |
אני החתום מטה:
שם משפחה | שם פרטי | מס’ זהות[2] |
או
שם התאגיד | מס’ תאגיד[3] |
שמענו
מדינה | יישוב | רחוב | מס’ בית | מס’ דירה | מיקוד | טלפון |
מבקש לרשום חברה בשם כנזכר לעיל או בשם אחר שיסכים לו רשם החברות, אשר מען המשרד הרשום שלה בישראל יהיה:
יישוב | רחוב | מס’ בית | מס’ דירה | מיקוד | אצל: שם מלא | ת”ד – יישוב |
הדואר האלקטרוני של החברה (אין חובה לציין) | טלפון (אין חובה לציין) |
ומצרף בזה:
- עותק תקנון חתום בידי בעל/י המניות הראשונים ומאומת כאמור בסעיף 23 (ב) לחוק.
- הצהרת הדירקטורים הראשונים על נכונותם לכהן כדירקטורים.
מטרות החברה: (נא סמן X ופרט ככל הנדרש) |
1. | 1. לפי סעיף 32 (1) לחוק – לעסוק בכל עיסוק חוקי. |
2. | לפי סעיף 32 (2) לחוק – לעסוק בכל עיסוק חוקי, למעט העיסוקים המפורטים להלן: |
3. | לפי סעיף 32 (3) לחוק – לעסוק בעיסוקים המפורטים להלן: |
4. | החברה הוקמה למטרות ציבוריות המפורטות להלן בלבד, וחל עליה איסור לפי תקנונה לחלק רווחים.
פירוט מטרות החברה: |
הוראות בתקנון לפי סעיף 175 לחוק (נא סמן X ופרט ככל הנדרש) |
(ככלל, על חברה פרטית לצרף מאזן לדו”ח השנתי. עם זאת, אם בתיבות הבאות סומנו במצטבר שלושת התיבות הבאות: 1.א, 2.א, 3.א, החברה פטורה מצירוף המאזן) |
(1) | סייגים על העברת מניות (נא סמן את החלופה המתאימה ופרט ככל הנדרש) | ||||
א. | תקנון החברה מסייג את הזכות להעביר את מניות החברה, כאמור בסעיפים: | בתקנון. | |||
ב. | תקנון החברה אינו מסייג את הזכות להעביר את מניות החברה. |
(2) | איסור על הצעה לציבור של מניות או אגרות חוב (נא סמן את החלופה המתאימה ופרט ככל הנדרש) | ||||
א. | תקנון החברה אוסר הצעה לציבור של מניות או איגרות חוב כאמור בסעיפים: | בתקנון. | |||
ב. | תקנון החברה אינו אוסר הצעה לציבור של מניות או איגרות חוב. |
(3) | הגבלה על מספר בעלי המניות בחברה (נא סמן את החלופה המתאימה ופרט ככל הנדרש) | |||
א. | תקנון החברה מגביל את מספר בעלי המניות בחברה עד חמישים, מלבד עובדי החברה בסעיפים: | |||
בתקנון. | ||||
ב. | תקנון החברה אינו מגביל את מספר בעלי המניות בחברה עד חמישים, מלבד עובדי החברה |
לעניין זה:
- “עובדי החברה”- לרבות מי שהיו עובדיה, אף לאחר שהופסקה עבודתם;
- יראו כבעל מניה אחד שניים או יותר שיש להם יחד מניה או מניות בחברה.
הון החברה הרשום:
מניות | ללא ערך נקוב | בסך כולל של | ₪ | לפי סוגי המניות המפורטים בזאת: |
סוג/שם מניה | סמל המניה (לשימוש הרשם) | מספר מניות מסוג זה | ערך המניה * | סה”כ ערך נקוב | ||||
אג’ | ש”ח | אג’ | ש”ח | |||||
| ||||||||
| ||||||||
| ||||||||
|
הון החברה המוקצה:
מתוך ההון הרשום, הוקצו לבעלי המניות: מניות ללא ערך נקוב | מניות בסך כולל של | ₪ | לפי החלוקה הבאה: |
שם בעל המניה * | מספר זהות | מען | |||||
משפחה | פרטי | ס”ב מס’ סודר 1 | מדינה | יישוב | רחוב | מס’ בית | מיקוד |
סוג מניה | ערך המניה | מס’ המניות מאותו סוג שהוקצו לבעל המניה | סוג ההחזקה: רגילה או נאמנות | ||||
אג’ | ש”ח | ||||||
* האם המניות מוחזקות בהחזקה משותפת? אם כן – ציין ופרט שמות המחזיקים במשותף.
אחריות בעלי המניות (נא סמן X בחלופה המתאימה ופרט ככל הנדרש)
1. | מוגבלת במניות |
2. | בלתי מוגבלת – החברה היא חברה מקצועית מיוחדת (רו”ח, עו”ד, חוקרים פרטיים), חברה אחרת (פרט): | |
מגבלות על פעולות משפטיות ומורשי חתימה:
לא קיימות בתקנון מגבלות על פעולות משפטיות |
קיימות בתקנון מגבלות על פעולות משפטיות כאמור בסעיפים | . |
בסעיפים | בתקנון מפורטות הוראות בקשר לזכויות חתימה. |
המנהל הכללי של החברה
שם | מספר זיהוי | מען | ||||
דוא”ל | טלפון | |||||
נושא משרה מוסמך לדווח לרשם בשם החברה לפי סעיף 39 לחוק הוא
שם | ת.ז. | תפקיד בחברה |
הצהרת בעלי מניות ראשונים (כאמור נדרשת הצהרה של כל אחד מבעלי המניות הראשונים)
(ניתן למלא הצהרת בעלי מניות כחלק מטופס זה, או לצרף לטופס הצהרה נפרדת של בעל מניות לפי הפרטים בנדרשים בטופס זה) נוסח הצהרת בעלי המניות הראשונים: אני הח”מ, לאחר שהוזהרתי כחוק כי עלי לומר את האמת וכי אהיה צפוי לעונשים הקבועים בחוק אם לא אעשה כן, מצהיר בזאת כלהלן: לגבי יחיד: אני כשיר לייסד חברה ולהחזיק מניות בה ואיני מוגבל על פי דין, ובכלל זה לפי פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש] התש”ם-1980, לפי חוק ההוצאה לפועל , התשכ”ז- 1967, לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע”ח – 2018, ולפי סעיף 7 לחוק; לגבי תאגיד: התאגיד נרשם כדין ולא הוטלה עליו מגבלה בדין. לגבי בעל מניות בנאמנות (יחיד או תאגיד): אני מצהיר כי האמור לעיל מתקיים גם לגבי הנהנה; |
בעל המניות | שם משפחה | שם פרטי | מס’ זהות[4] | חתימה[5] | תאריך |
בעל המניות | שם משפחה | שם פרטי | מס’ זהות[6] | חתימה[7] | תאריך |
בעל המניות | שם משפחה | שם פרטי | מס’ זהות[8] | חתימה[9] | תאריך |
בעל המניות | שם משפחה | שם פרטי | מס’ זהות[10] | חתימה[11] | תאריך |
היה החותם מי שאינו בעל ת”ז ישראלית, יציין מספר דרכונו, המדינה בה הוצא ויצורף לטופס זה העתק מאושר כאמור בתקנה 16 לתקנות החברות (דיווח, פרטי רישום וטפסים), התש”ס – 1999
אני עורך הדין | מספר רישיון: | |||
מאשר בזה כי |
המוכר/ת לי אישית או שזיהה/תה עצמו/ה בפניי בתעודת זהות שמספרה | , | לאחר שהזהרתיו/ה כי |
עליו/ה להצהיר את האמת וכי יהיה / תהיה צפוי/ה לעונשים בחוק אם לא יעשה/תעשה כן, אישר/ה את נכונות הצהרתו/ה | ||
דלעיל, לרבות בדבר היותו מוסמך לחתום בשם התאגיד (אם הבקשה מוגשת על ידי תאגיד), וחתם/ה עליה בפניי. |
תאריך: | חתימת עורך הדין: |
[1] ניתן לציין את שם החברה גם באותיות לטיניות או בערבית.
[2] מי שאינו בעל תעודת זהות ישראלית יציין את מספר דרכונו, המדינה שבה הוצא ויצרף העתק כאמור בתקנה 16 לתקנות החברות (דיווח, פרטי רישום וטפסים), התש”ס 1999.
[3] היה בעל המניות תאגיד, יצויין מס’ רישום התאגיד. היה בעל המניות תאגיד זר, יצרף העתק תעודת התאגדות והאישורים הנדרשים כאמור בתקנה 16 האמורה.
[4] לעיל הערה 4. [5] היה בעל המניות תאגיד, יחתום מי שמוסמך לכך בשם התאגיד בציון שמו ומספר תעודת הזהות שלו [6] לעיל הערה 4. [7] לעיל הערה 9. [8] לעיל הערה 4.11 לעיל הערה 9.
12 לעיל הערה 4.
13 לעיל הערה 9.
companyregistrationform2 טופס להורדה
תקנות החברות (דיווח, פרטי רישום וטפסים) (תיקון), התשפ״א-2021היתרונות של שכירת עורך דין
עורך דין יכול להדריך אותך בתהליך, כמו גם ללמד אותך את הפרטים הקטנים של האופן שבו החברה שלך תצטרך לפעול לאחר התאגדות.
ייעוץ משפטי יכול לעזור לקבוע איזו ישות תאגידית תהיה הטובה ביותר וכיצד להפיק את המרב משילוב העסק. עורכי דין יכולים גם להדגיש את החבות של גופים שונים מבחינת חבות ומס, כמו גם להראות לך כיצד לכל אפשרות שונה תהיה השפעות שונות על העסק.
סיכון פוטנציאלי המחייב מעורבות של עורך דין הוא מערכת היחסים בין מייסדי החברה. כאשר אנשים שאינם בני משפחה – או שאין להם יחסי אמון מוחלטים כמו משק בית משותף- מתאחדים כדי להתאגד, מומלץ לשכור עורך דין למסמכי ההתאגדות.
עשיית עסקים עם חברים וזרים מובילה לעתים קרובות לבעיות ופירוק חברה שיכולות להיות מאוד מבולגנות ומזיקות ללא מסמכים תאגידיים שיש בהם חשיבה על היפרדות עורך דין יכול לתכנן מקרים.
כשאתה לא מומחה משפטי, זה יכול להיות קשה להבין מה עושה עורך דין טוב. עורך הדין שתבחר בסופו של דבר יהיה שותף בצמיחת העסק שלך, לכן חשוב לבחור את האדם הנכון. הדבר החשוב ביותר הוא לבחור מישהו שיש לו קשר טוב איתך ושגורם לך להרגיש בטוח לגבי העסק שלך ומוגן מפני סיכונים ככל שתגדל.
עלות עורך דין חברה בע”מ
התשלום עבור עורך דין חברה בע”מ ישתנה בהתאם לסוג העבודה המשפטית שאתה צריך שיבצעו ומבנה שכר הטרחה שלהם. עורכי דין מסוימים של חברה בע”מ גובים תעריף קבוע לנסח ולהגיש ניירת להקמת חברה בע”מ, ואחרים גובים עד 3,000 דולר. עבור ניסוח מסמכים ובדיקת מסמכים, עורכי דין בדרך כלל גובים תעריף שעתי של 1,000 עד 2,000 ש”ח עורכי דין רבים מציעים ייעוץ ראשוני ללא התחייבות בו תוכלו לברר כיצד פועל עורך הדין ולקבל מושג כללי כיצד הם הולכים לעזור לכם.
אתה יכול לקבל עזרה משפטית מקוונת בעלות נמוכה משמעותית, אבל יש מלכוד. כאשר אתה משתמש בחברה משפטית מקוונת כדי להקים חברה בע”מ או כדי לקבל מסמכי חברה בע”מ, אתה עושה דברים בעצמך, או שנציג של אחת מהחברה עוזר לך מאחורי הקלעים – לא עורך דין מורשה. זה משאיר את הניירת שלך מועדת לשגיאות נוספות. אם זה העסק הראשון שאתה פותח או אם אתה רק רוצה קצת חשיבה נוספת, זה יכול להיות מועיל לשכור עורך דין חברה בע”מ.
שורה תחתונה על איתור והעסקת עורך דין חברה בע”מ
עורך דין חברה בע”מ יכול להיות מועיל מאוד בשנים הראשונות שלך כעסק. הם יכולים לעזור לך להתחיל ולשמור על הצלחת העסק שלך בזמן שאתה מתרחב, מגייס כסף או שוכר עובדים.
10 צעדים לפתיחת חברה
הציבור שומע לעתים קרובות על הצלחות בן לילה כי הן מהוות כותרת מצוינת. עם זאת, לעתים רחוקות זה כל כך פשוט – הם לא רואים את השנים של חלומות, בנייה והתבססות לפני השקה ציבורית גדולה. מסיבה זו, זכרו להתמקד במסע העסקי שלכם ואל תמדדו את הצלחתכם מול זו של מישהו אחר.
עקביות היא המפתח
בעלי עסקים חדשים נוטים לתדלק את המוטיבציה שלהם בהתחלה, אבל מתוסכלים כשהמוטיבציה הזו דועכת. זו הסיבה שחיוני ליצור הרגלים ולעקוב אחר שגרות המאפשרות לך לעבור כשהמוטיבציה נעלמת.
קח את הצעד הבא
בעלי עסקים בישראל נוטים לקפוץ למים בלי להסתכל לעומק ולאלתר דברים תוך כדי. ישנם בעלי עסקים שנשארים תקועים בשיתוק אנליזה ולעולם לא מתחילים. אולי אתה תערובת של השניים – וזה בדיוק המקום שבו אתה צריך להיות. הדרך הטובה ביותר להשיג כל מטרה עסקית או אישית היא לכתוב כל צעד אפשרי שנדרש כדי להשיג את המטרה. לאחר מכן, לסדר את השלבים האלה לפי מה שצריך לקרות קודם. צעדים מסוימים עשויים להימשך דקות בעוד שאחרים לוקחים זמן רב. הנקודה היא תמיד לעשות את הצעד הבא.
הקמת עסק כרוכה בתכנון, קבלת החלטות פיננסיות מרכזיות והשלמת שורה של פעילויות משפטיות. גלול למטה כדי ללמוד על כל שלב.
מחקר שוק
1
ערוך מחקר שוק
מחקר שוק יגיד לך אם יש הזדמנות להפוך את הרעיון שלך לעסק מצליח. זוהי דרך לאסוף מידע על לקוחות פוטנציאליים ועסקים שכבר פועלים באזור שלך. השתמש במידע זה כדי למצוא יתרון תחרותי לעסק שלך.
רוב היזמים מקדישים יותר זמן למוצרים שלהם מאשר בהיכרות עם המתחרים. אם אי פעם הגשת בקשה למימון חיצוני, המלווה או השותף הפוטנציאליים רוצים לדעת: מה מייחד אותך (או את הרעיון העסקי שלך)? אם ניתוח שוק מצביע על כך שהמוצר או השירות שלך רווי באזור שלך, בדוק אם אתה יכול לחשוב על גישה אחרת.
חיפוש עיקרי
השלב הראשון של כל מחקר תחרות הוא מחקר ראשוני, הכולל השגת נתונים ישירות מלקוחות פוטנציאליים במקום לבסס את המסקנות שלך על נתוני עבר. אתה יכול להשתמש בשאלונים, סקרים וראיונות כדי ללמוד מה הצרכנים רוצים.
סקר חברים ובני משפחה אינו מומלץ אלא אם כן הם שוק היעד שלך. אנשים שאומרים שהם יקנו משהו ואנשים שכן הם שונים מאוד. הדבר האחרון שאתה רוצה זה לעשות כל כך הרבה מניות במה שהם אומרים, ליצור את המוצר ולפלופ כשאתה מנסה למכור אותו כי כל האנשים שאמרו שהם יקנו אותו לא עושים זאת כי המוצר הוא לא משהו שהם באמת הייתי קונה.
מחקר משני
השתמש במקורות מידע קיימים, כגון נתוני מפקד אוכלוסין, כדי לאסוף מידע כשאתה עושה מחקר משני. הנתונים הנוכחיים עשויים להיחקר, לאסוף ולנתח בדרכים שונות המתאימות לצרכים שלך, אך ייתכן שהם לא יהיו מפורטים כמו מחקר ראשוני.
תוכנית עסקית
2
כתוב את התוכנית העסקית שלך
התוכנית העסקית שלך היא הבסיס לעסק שלך. זוהי מפת דרכים כיצד לבנות, לנהל ולהצמיח את העסק החדש שלך. אתה תשתמש בו כדי לשכנע אנשים שעבודה איתך – או השקעה בחברה שלך – היא בחירה חכמה.
תוכנית עסקית היא מסמך דינמי המשמש כמפת דרכים להקמת עסק חדש. מסמך זה מאפשר למשקיעים פוטנציאליים, למוסדות פיננסיים ולהנהלת החברה להבין ולקלוט. גם אם אתה מתכוון לממן את עצמך, תוכנית עסקית יכולה לעזור לך לממש את
הרעיון שלך ולאתר בעיות פוטנציאליות. בעת כתיבת תוכנית עסקית, כלול את הסעיפים הבאים:
תקציר מנהלים: תקציר המנהלים צריך להיות הפריט הראשון בתוכנית העסקית, אך יש לכתוב אותו אחרון. הוא מתאר את העסק החדש המוצע ומדגיש את מטרות החברה ואת השיטות להשגתן.
תיאור החברה: תיאור החברה מכסה אילו בעיות המוצר או השירות שלך פותרים ומדוע העסק או הרעיון שלך הם הטובים ביותר.
ניתוח שוק: חלק זה של התוכנית העסקית מנתח עד כמה החברה ממוקמת מול מתחרותיה. ניתוח השוק צריך לכלול שוק יעד, ניתוח פילוח, גודל שוק, קצב צמיחה, מגמות והערכת סביבה תחרותית.
ארגון ומבנה: כתבו על סוג הארגון העסקי לו אתם מצפים, אילו אסטרטגיות ניהול סיכונים אתם מציעים ומי יאייש את צוות ההנהלה. מה הכישורים שלהם? האם העסק שלך יהיה חברה יחידה באחריות מוגבלת או שותפות אחרת?
ייעוד ומטרות: חלק זה צריך להכיל הצהרת משימה קצרה ולפרט מה העסק רוצה להשיג ואת השלבים להגיע לשם. מטרות אלו צריכות להיות ספציפיות, ניתנות למדידה, מוכוונות פעולה, מציאותיות ומוגדרות בזמן.
מוצרים או שירותים: סעיף זה מתאר כיצד העסק שלך יפעל. הוא כולל אילו מוצרים תציעו לצרכנים בתחילת העסק, איך הם בהשוואה למתחרים קיימים, כמה עולים המוצרים שלכם, מי יהיה אחראי על יצירת המוצרים, איך תרכשו חומרים וכמה הם עולים. לעשות.
תקציר רקע: חלק זה של התוכנית העסקית הוא הכתיבה הגוזלת ביותר. אסוף וסכם כל נתונים, מאמרים ומחקרים על מגמות שעלולות להשפיע לטובה ולשלילה על העסק או התעשייה שלך.
תוכנית שיווקית: התוכנית השיווקית מזהה את המאפיינים של המוצר או השירות שלך, כיצד תקדם את העסק שלך, כמה כסף יושקע בשיווק וכמה זמן הקמפיין צפוי להימשך.
תוכנית פיננסית: התוכנית הפיננסית היא אולי הליבה של התוכנית העסקית כי בלי כסף העסק לא יתקדם. כלול תקציב מוצע בתוכנית הפיננסית שלך יחד עם דוחות כספיים צפויים, כגון דוח רווח והפסד, מאזן ודוח תזרימי מזומנים. בדרך כלל, חמש שנים של דוחות כספיים צפויים מקובלים. חלק זה הוא גם המקום שבו עליך לכלול את בקשת המימון שלך אם אתה מחפש מימון חיצוני.
למידע נוסף: הורד את תבנית התוכנית העסקית הפשוטה שלנו בחינם.
פ
מימון
3
מממן את העסק שלך
התוכנית העסקית שלך תעזור לך להבין כמה כסף תצטרך כדי להקים את העסק שלך. אם אין לך את הסכום הזה בהישג יד, תצטרך לגייס או ללוות את ההון. למרבה המזל, יש יותר דרכים מאי פעם למצוא את ההון שאתה צריך.תיחת חברה: איזה סוג עסק כדאי לפתוח?
לפני שאתם בוחרים את סוג העסק להתחיל, יש כמה דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון:
איזה סוג מימון יש לך?
כמה זמן יש לך להשקיע בעסק שלך?
האם אתה מעדיף לעבוד מהבית או במשרד או בסדנה?
אילו תחומי עניין ותשוקות יש לך?
האם אתה יכול למכור מידע (כגון קורס), במקום מוצר?
איזה כישורים או מומחיות יש לך?
כמה מהר אתה צריך להגדיל את העסק שלך?
איזה סוג של תמיכה יש לך כדי לפתוח את העסק שלך?
האם אתה משתף פעולה עם מישהו אחר?
האם מודל הזיכיון נשמע לך הגיוני יותר?
מיקום העסק
4
בחר את מיקום העסק שלך
מיקום העסק שלך הוא אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבל. בין אם אתה מקים עסק פיזי או משיק חנות מקוונת, הבחירות שאתה עושה עשויות להשפיע על המסים, הדרישות המשפטיות וההכנסות שלך.
מבנה עסקי
5
בחר מבנה עסקי
המבנה המשפטי שתבחר עבור העסק שלך ישפיע על דרישות רישום העסק שלך, כמה אתה משלם במיסים והחבות האישית שלך.
שם העסק
6
בחר את שם העסק שלך
לא קל לבחור את השם המושלם. אתה תרצה אחד שמשקף את המותג שלך ותופס את הרוח שלך. כמו כן, תרצה לוודא ששם העסק שלך אינו נמצא כבר בשימוש על ידי מישהו אחר.
רישום
7
רשום את העסק שלך
לאחר שבחרתם את שם העסק המושלם, הגיע הזמן להפוך אותו לחוקי ולהגן על המותג שלכם. אם אתה עושה עסקים תחת שם שונה משלך, תצטרך להירשם ברשם החברות, ואולי גם ברשם סימני מסחר.
מיסים
8
התחל לתכנן את המיסים
אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות בעת פתיחת עסק הוא להתחיל לתכנן את המיסים. מסים יכולים להיות מורכבים, וישנם מספר סוגים שונים של מסים שאתה עשוי להיות חייב בהם, כולל מס הכנסה, מס על עצמאים, מס מכירה ומס רכוש. בהתאם לסוג העסק שאתה מפעיל, ייתכן שתידרש גם לשלם מסים אחרים, כגון מס שכר או דמי אבטלה.
פנה לרו”ח להסדרת מיסוי החברה
רשיונות והיתרים
9
בקש רישיונות והיתרים
שמור על פעילות העסק שלך לגיטמית ונכונה על ידי שמירה על ציות לחוק. הרישיונות וההיתרים שאתה צריך עבור העסק שלך ישתנו לפי תעשייה, מדינה, מיקום וגורמים אחרים.
חשבון בנק עסקי
10
פתח חשבון בנק עסקי
חשבון עו”ש לעסקים קטנים יכול לעזור לך לטפל בנושאים משפטיים, מסים ויומיומיים. החדשות הטובות הן שקל להגדיר אחד אם יש לך את הרישומים והניירת הנכונים מוכנים.
אם אין לך מושג מה העסק שיצליח לך, שאל את עצמך את השאלות הבאות:
מה אתה אוהב לעשות?
מה אתה שונא לעשות?
האם אתה יכול לחשוב על משהו שיקל על הדברים האלה?
במה אתה טוב?
על מה אחרים באים אליך לייעוץ?
אם היו נותנות לך עשר דקות לשאת נאום של חמש דקות על כל נושא, מה זה היה?
מה זה משהו שתמיד רצית לעשות, אבל חסר לך משאבים עבורו?
תוכנית עסקית עבור (שם העסק שלך כאן)
1. חזון/יעוד של (שם העסק שלך כאן)
חזון או הצהרת מטרה קצרה של “מעלית” על העסק שלך, שעונה על חמש השאלות הבאות)
- מה עושה (העסק שלך)? (האם אתה מוכר מוצרים, שירותים, מידע או שילוב?)
- איפה זה קורה? (האם תנהל עסקים באינטרנט, בחנות, באמצעים ניידים או במיקום או סביבה ספציפיים?)
- למי מרוויח (העסק שלך)? (מי שוק היעד והלקוח האידיאלי שלך לקונספט שלך?)
- למה שללקוחות פוטנציאליים יהיה אכפת? (מה יגרום ללקוחות האידיאליים שלך לשים לב לעסק שלך?)
- כיצד (המוצרים ו/או השירותים שלך) עולים על המתחרים? (מה הצעת הערך שלך שתגרום ללקוחות לבחור בך על פני מתחרה?)
**אם נתקעת, המשך בסיעור מוחות לחלקים אחרים של התוכנית שלך, ולאחר מכן השלם את הקטע הזה.**
2. הצעה והצעת ערך
(פרט את ההצעות שלך , שהם המוצרים ו/או השירותים שאתה מתכנן למכור. כלול הצעת ערך לכל אחד, שהיא הצהרה על האופן שבו המוצר או השירות שלך פותרים בעיה עבור לקוחות היעד.)
3. קהל ולקוח אידיאלי
(תאר את הלקוח האידיאלי שלך וחקור קהל רחב יותר פוטנציאלי עבור המוצרים ו/או השירותים שלך.)
4. זרמי הכנסה, ערוצי מכירה ושיווק
**באמצעות הרשימות למטה, בחר את אפיקי ההכנסה שבהם העסק שלך ישתמש כדי להרוויח כסף ואת ערוצי המכירה וכלי השיווק שיחברו אותך ללקוחות.**
זרמי הכנסה: **בדוק כיצד העסק שלך ירוויח הכנסה; ערוך לפי הצורך**
- מכירת מוצרים: מכירה מקוונת, סלולרית, סיטונאית ובחנות.
- הכנסה של שותפים: יצירת רווחים מפוסטים בבלוג ובמדיה חברתית עם קישורי שותפים.
- הכנסה מפרסום: שריינו מקום לפרסום באתר.
- מכירת ספרים אלקטרוניים: פרסם ספרים אלקטרוניים הקשורים ל(נישה העסקית שלך).
- הכנסה מסרטונים: הפעל רווח מערוץ YouTube הקשור ל(נישה העסקית שלך).
- סמינרים מקוונים ושיעורים מקוונים: הפקת רווחים מסמינרים מקוונים ושיעורים מקוונים בסגנון אימון הקשורים ל(נישה העסקית שלך).
- תוכן לחברים בלבד: הפעל רווחים מקטע לחברים בלבד באתר עבור תוכן מיוחד הקשור ל(נישה העסקית שלך).
- זכיינות: הפק רווחים ממושג המודל (העסק שלך) ומכור ליזמי זכיינות.
ערוצי מכירה ישירה: **בדוק כיצד העסק שלך יבצע עסקת מכירות; ערוך לפי הצורך**
- נקודת מכירה ניידת (POS): מכירה ניידת ומרוחקת שאינה מתרחשת בחנות.
- מיקום פנוי: מכירה בחנות במיקום עצמאי.
- פלטפורמת מסחר אלקטרוני: חנות מקוונת על פלטפורמת מסחר אלקטרוני.
- ערוצי מדיה חברתית: פייסבוק, אינסטגרם, פוסטים/סיכות לקנייה בפינטרסט.
- נציגי מכירות: למכירות סיטונאיות או אחרות מונעות על ידי נציגים.
ערוצי הכנסה אחרים: **בדוק כיצד העסק שלך יכול להרוויח הכנסה אחרת; ערוך לפי הצורך**
- הכנסה של שותפים: בלוגים או תוכן אינטרנט עם עמלות על קישורי שותפים.
- הכנסה מפרסום: שטחי פרסום שמורים באתר (העסק שלך).
- מכירת ספרים אלקטרוניים: מכירת ספרים אלקטרוניים דרך Amazon Kindle Direct Publisher.
- הכנסה מסרטונים: ערוץ יוטיוב עם מונטיזציה של מודעות.
- סמינרים מקוונים ושיעורים מקוונים: שיעורי הרשמה מקוונים וסמינרים מקוונים.
- תוכן לחברים בלבד: תוכן מוגן בסיסמה באתר או בבלוג.
שיווק ופרסום: **בדוק כיצד העסק שלך יגיע לקהלים; ערוך לפי הצורך**
שיטות שיווק מקוונות:
- תוכןבלוגאינפורמטיבי
- משפכימכירהמקווניםשלדפינחיתה
- מדיהחברתיתדרךפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, TikTok, Pinterest, Twitter ועוד
- תוכןוידאוביוטיוב, פייסבוקאואחר
- ספריםאלקטרונייםבחינםלשיווקויצירתלידים
- פרסוםמקווןבתשלוםבאמצעות Google AdSense אורשתותאחרות
- שיווקבמיילו/אוב-SMS
- תוכניתנאמנותלקוחות
חנויות פרסום ויחסי ציבור מסורתיים
- רָדִיוֹ
- טֵלֶוִיזִיָה
- עיתון
- מגזין
- דוארישיר
- חלוקתפלאייריםלדלתות
- חסויותלאירועיםוצוותים
5. מבנה, ספקים ותפעול
**פרט את המבנה והסקירה התפעולית של העסק שלך.**
- מבנה עסקי: (בעלות יחיד, חברה בע”מ, שותפות, תאגיד וכו’)
- היתרים: (נדרש היתרי עיר, מחוז ומדינה כדי לפעול.)
- השכלה או הסמכות: (דרושים רישיונות, הסמכות או השכלה כדי לפעול.)
- תפקידים ואחריות: (תפקידים ומשימות של בעלים, שותף וצוות.)
- נהלי הפעלה סטנדרטיים (SOPs): (סקירה כללית של תוכניות מבצעיות יומיומיות.)
- שרשרת אספקה: (ספקי מוצרים גולמיים או מכירה חוזרת/סיטונאית ותהליכי הזמנה.)
6. תחזיות פיננסיות
תחזית עלות **הזן עלויות הפעלה משוערות ועלויות שוטפות; ערוך טבלה לפי הצורך**
צרכים עסקיים | עלות הפעלה | עלות שוטפת | מקור/ספק |
ארגון עסקי חברה בע”מ / שותפות | ש”ח | ש”ח | |
אישורים/אישורים | ש”ח | ש”ח | |
מערכת קופה קמעונאית או ניידת | ש”ח | ש”ח | |
אתר מסחר אלקטרוני | ש”ח | ש”ח | |
עלות חנות/מתקן | ש”ח | ש”ח | |
עלויות שירות | ש”ח | ש”ח | |
דוכני מכירה ניידים, שוק וירידים | ש”ח | ש”ח | |
ציוד ייצור/משרדי | ש”ח | ש”ח | |
עלות סחורה (צפויה) | ש”ח | ש”ח | |
אריזה, שקיות וציוד משלוח | ש”ח | ש”ח | |
כרטיסי ביקור ושיווק דפוס | ש”ח | ש”ח | |
פרסום באינטרנט וברשתות חברתיות | ש”ח | ש”ח | |
חשבון בנק עסקי | ש”ח | ש”ח |
תחזיות רווח גולמי
**השתמש במחקר מוצרים כדי להעריך מחירים קמעונאיים עבור הסחורה ו/או השירותים שלך, ולאחר מכן הפחת את עלות הסחורה (חומר גלם, תעריף שעתי או עלויות סיטונאיות) כדי להעריך את הרווחים הגולמיים. ערוך טבלה לפי הצורך.**
מוצר או שירות | מחיר קמעונאי | (עֲלוּת) | רווח ברוטו |
ש”ח | (ש”ח) | ש”ח | |
ש”ח | (ש”ח) | ש”ח | |
ש”ח | (ש”ח) | ש”ח | |
ש”ח | (ש”ח) | ש”ח | |
ש”ח | (ש”ח) | ש”ח |
אסטרטגיית יציאה
אסטרטגיית יציאה חשובה לכל עסק שמחפש מימון מכיוון שהיא מתארת כיצד תמכור את החברה או תעביר בעלות אם תחליט לפרוש או לעבור לפרויקטים אחרים. אסטרטגיית יציאה גם מאפשרת לך להפיק את מירב התמורה מהעסק שלך כשמגיע הזמן למכור. ישנן מספר אפשרויות שונות ליציאה מעסק, והאפשרות הטובה ביותר עבורך תלויה במטרות ובנסיבות שלך.
אסטרטגיות היציאה הנפוצות ביותר הן:
מכירת העסק לגורם אחר
העברת העסק לבני המשפחה
חיסול נכסי העסק
סוגרים את הדלתות ומתרחקים
פיתוח מודל עסקי שניתן להרחבה
ככל שהעסק הקטן שלך גדל, חשוב שיהיה לך מודל עסקי שניתן להרחבה כדי שתוכל להכיל לקוחות נוספים מבלי להיגרם בעלויות נוספות. מודל עסקי ניתן להרחבה הוא כזה שניתן לשכפל בקלות כדי לשרת יותר לקוחות ללא גידול משמעותי בהוצאות.
כמה מודלים עסקיים נפוצים להרחבה הם:
עסקים מבוססי מנוי
עסקים שמוכרים מוצרים דיגיטליים
עסקים בזכיינות
עסקי שיווק רשתי