מה זה גישור גירושין | איך תהליך גירושין בגישור עובד?

השימוש בגישור בגירושין גדל בשנים האחרונות בפופולאריות, בין היתר בשל יכולתו לספק לזוגות אלטרנטיבה שיתופית, שלווה ומשתלמת יותר להליכי גירושין מסורתיים. על פי מחקר שפורסם ב-Journal of Marital and Family Therapy, זוגות המשתמשים בגישור לפתרון בעיות הגירושין שלהם נוטים יותר להיות מרוצים מהתוצאה ולעמוד בתנאי ההסכם שלהם בהשוואה לאלה שעוברים במערכת המשפט. .

עורך דין מומלץ

תהליך הגישור מתחיל בדרך כלל בפגישה ראשונית בין המגשר לבני הזוג, במהלכה מסביר המגשר את התהליך ומעריך האם מדובר באופציה מתאימה לבני הזוג. אם בני הזוג יחליטו להמשיך בגישור, המגשר יקבע סדרת פגישות במהלכן ידונו הצדדים בסוגיותיהם ויפעלו להשגת הסכמות. המגשר יקל על התקשורת והמשא ומתן בין הצדדים, ויסייע להם לזהות ולטפל בכל האינטרסים והמטרות הבסיסיות המניעות את עמדותיהם בנושאים שונים.

במהלך הליך הגישור לבני הזוג יש הזדמנות להתייחס למגוון רחב של נושאים הקשורים לגירושין, לרבות משמורת ילדים, מזונות ילדים, חלוקת נכסים וחובות ומזונות. המגשר יעזור לבני הזוג לתקשר בצורה יעילה ולפעול לפתרונות העונים על צרכיהם של שניהם. ההסכמות שיושגו במהלך הגישור יתועדו בהסכם בכתב שיוגש לאישור בית המשפט.

מחקרים הראו כי גישור גירושין יכול לספק מספר יתרונות בהשוואה להליכי גירושין מסורתיים. זה יכול להיות מהיר יותר, פחות יקר ופחות מלחיץ עבור הצדדים המעורבים. זה גם יכול לעזור לזוגות לשמור על שליטה על תוצאות הגירושין שלהם, שכן הם מסוגלים לעבוד יחד כדי להגיע להסכמות שמקובלות על שניהם, במקום ששופט יקבל החלטות עבורם. בנוסף, גישור יכול לקדם מערכת יחסים חיובית ושיתופית יותר בין הצדדים, מה שיכול להועיל במיוחד לזוגות שיש להם ילדים וצריכים להמשיך להורות משותפת לאחר הגירושין.

לסיכום, גישור גירושין הוא חלופה חשובה להליכי גירושין מסורתיים שיכולה לסייע לזוגות לפתור את הבעיות שלהם בצורה שלווה, שיתופית וחסכונית יותר. על ידי מתן סביבה ניטרלית ומובנית לתקשורת ומשא ומתן, גישור יכול לעזור לזוגות להגיע להסכמות מקובלות הדדית ולהתקדם בחייהם בצורה חיובית ופרודוקטיבית יותר.

תהליך גישור הגירושין

המגשר יציג את עצמו ויסביר את מטרת השיחה, שהיא קביעת פגישה ראשונית עם בני הזוג. במהלך פגישה ראשונית זו, המגשר יסביר ביתר פירוט את תהליך הגישור, יענה על כל שאלה שיש לבני הזוג, ויעריך האם גישור הוא אופציה מתאימה עבורם.

אם בני הזוג יחליטו להמשיך בגישור, המגשר יקבע איתם סדרה של פגישות. מפגשים אלו יתקיימו במקום ניטרלי, כגון מרכז גישור, בו יוכלו בני הזוג לדון בבעיותיהם ולפעול להשגת הסכמות.

במהלך פגישות הגישור, המגשר יעזור לבני הזוג לתקשר בצורה יעילה ולעבוד על הבעיות שלהם בצורה מובנית. הוא יעודד אותם להקשיב זה לזה ולהביע את צרכיהם ודאגותיהם בצורה מכבדת. המגשר גם יעזור להם לזהות את האינטרסים והיעדים הבסיסיים המניעים את עמדותיהם המגשרושאים שונים, ויקל על תהליך משא ומתן שיאפשר להם למצוא פתרונות העונים על הצרכים של שניהם.

ככל שהליך הגישור יתקדם, בני הזוג יגיעו ככל הנראה להסכמות במגוון נושאים, לרבות משמורת ילדים, מזונות ילדים, חלוקת נכסים וחובות ומזונות. הסכמים אלו יתועדו בהסכם כתוב שייחתם על ידי שני הצדדים ויוגש לאישור בית המשפט.

לאחר שבית המשפט יאשר את ההסכם, הגירושין יסתיימו ובני הזוג יהיו חופשיים להתקדם בחייהם. הליך הגישור יכול לעזור לבני הזוג להימנע מהזמן, ההוצאות והמחיר הרגשי של הליך גירושין מסורתי, ויכול לספק להם תוצאה מספקת יותר ומועילה הדדית.

במה שונה גישור גירושין מגירושין מסורתיים?
רבים אומרים שאחד היתרונות הגדולים ביותר של גישור גירושין הוא שהוא שונה מהותית מהליך גירושין מסורתי.

גישור גירושין הוא הליך לא יריב, בניגוד לגירושין מסורתיים, בהם עורכי דין מייצגים בני זוג זה מול זה.

בגישור, בני זוג עובדים יחד בעזרת צד שלישי ניטרלי כדי להגיע להסכמות שהגיוניות ביותר לאחר התחשבות בנסיבות המשפחתיות הממשיות שלהם.

עם גישור גירושין, זוגות לרוב מסיימים את גירושיהם מבלי להופיע בבית המשפט. גישור גירושין גם לוקח פחות זמן מהליך הגירושין המסורתי. בממוצע, גירושין מסורתיים לוקחים למשפחות לפחות שנה, ואולי הרבה יותר זמן.

הליך הגישור, לעומת זאת, יכול להסתיים במהירות לפי בחירת הזוגות.

יתרון נוסף בגישור הוא שלבני זוג יש גמישות להגיע להסכמות באופן חסכוני כאשר יש להם נסיבות מורכבות. לדוגמה, בני זוג המחזיקים בעסק משפחתי עשויים לרצות ליצור סידור יצירתי שיאפשר לשני בני הזוג להישאר מעורבים בעסק בעתיד. בעבודה עם המגשר שלהם ויועצים עסקיים אחרים, ניתן להפוך חזונות כאלה למסמכים המשפטיים המתאימים כדי להגן על שני בני הזוג.

לחילופין, הליך הגירושין המסורתי נועד בדרך כלל לנתק את כל הנכסים בזמן הגירושין.
למרות שזו עשויה להיות תוצאה רצויה ברוב המקרים, ייתכן שהמשפחה שלך תרצה או תצטרך יותר גמישות בשל נסיבות ייחודיות.

הגישור מאפשר גם הסכמי הורות יצירתיים יותר כאשר בתי המשפט נוטים לברירת מחדל של כל סוף שבוע אחר ולילה אחד בשבוע.

האם בכל זאת תזדקק לעורך דין?
מגשרים מייעצים ללקוחותיהם שלכל אחד מכם יש תמיד הזכות לשכור עורך דין ורובם מעודדים ואף דורשים מכל אחד מבני הזוג להעסיק אחד מבני הזוג. אותם עורכי דין מספקים ייעוץ משפטי ובוחנים את ההסכם הסופי לפני הגשתו לבית המשפט. עם זאת, לאותם עורכי דין יש מעורבות מינימלית והם אינם מעורבים במשא ומתן ואינם מתייצבים בבית המשפט. זהו מקצוען עצום של תהליך הגישור שחוסך לזוגות אלפי דולרים.

גם ניסיון כושל לגישור יכול להיות חסכוני. אם זוגות ינטשו את הגישור וישכרו עורכי דין ליטיגציה, הם יגלו שהם מוכנים יותר וסביר להניח שכבר יש להם חלק מהמידע שעורך הדין צריך כדי להעביר את התיק קדימה במהירות.
ניסיון הגישור עדיין יחסוך שכר טרחת עורך דין לכל אחד מהם.

מה תפקידו של המגשר?
תפקידו של מגשר גירושין הוא להקל על התקשורת בין בני זוג מתגרשים ולהנחות אותם בהחלטה:

אילו נכסים יש לחלק
כיצד יחולקו הנכסים
איזה הסדר משמורת מתאים למשפחה וכיצד להפוך את הסדר זה לשפה משפטית להסכם הפשרה.

האם מתאימים מזונות בני זוג, מזונות או מזונות ילדים וכיצד לקבוע את הסכומים.

מגשר צריך גם ליידע אותך כיצד מתנהל הליך הגירושין במדינתך, אם היית בוחר בשיטת הגירושין המסורתית. עם זאת, תפקידו של מגשר הגירושין אינו לייצג אף אחד מכם בבית המשפט או לטעון בשמכם. עורך הדין האישי שלך יכול גם לספק הכוונה לגבי תהליך הגירושין ומה התוצאה הפוטנציאלית שתהיה לך אם תבחר שלא לגשר.

מגשר אינו שופט או בורר בעניינך. במילים אחרות, הם לא מקבלים את ההחלטות הסופיות עבורך. זה עשוי להיחשב כעיסרון פוטנציאלי של התהליך. זוגות שמקווים שמישהו אחר יגיד להם מה צריכות להיות ההחלטות שלהם יתאכזבו כנראה מהגישור. מגשר לא יקבל החלטה עבורכם, אלא יסייע לכם ולבן הזוג לזהות אפשרויות וכך תוכלו להחליט מה הכי מתאים לכם.

דיונים מול מגשר הם חסויים.
אם אחד הצדדים או שניהם משנים את דעתם במהלך הגישור ובוחרים להמשיך בבית המשפט, ברוב תחומי השיפוט לא ניתן לזמן את המגשר כעד של אחד מבני הזוג בבית המשפט.

כמה זמן לוקח גישור גירושין?
יתרון רביעי של גישור גירושין הוא שציר הזמן נשלט בסופו של דבר על ידי בני הזוג עצמם. התהליך יכול להתקדם בהתאם לצרכיהם ואינו נשלט על ידי לוחות שנה עמוסים של בתי המשפט או מועדים חוקיים.

זה גם מאפשר לבני הזוג להקדיש את הזמן הדרוש לדיון בנושאים חשובים או דוחקים עבורם. לדוגמה, זוגות מסוימים עשויים להזדקק למפגשים הראשונים כדי לעזור להם להפריד פיזית ולקבוע מקומות מגורים חדשים. אחרים מוכנים לקפוץ לחלוקת נכסים או לדון במשמורת.

שימו לב שמעבר מהיר מדי עלול להוסיף לחץ לתהליך הגישור, בעוד שעיכוב ממושך מדי עלול להזיק אם אחד מבני הזוג רוצה להתקדם והשני נרתע.

אם אחד מבני הזוג אינו משתף פעולה, השני עשוי להרגיש שאין לו ברירה אלא לעבור לגירושין בדין

מטרת הגישור היא שכל זוג יגיע להסכם פשרה מלא והוגן המתייחס לכל הנושאים החשובים לו.
מגשר יראה בדרך כלל את הגישור כמתמשך עד לחתימת הסכם פשרה.
למגשר שלך יהיו עצות והכוונה לגבי התדירות שבה הם אוהבים לראות את הלקוחות שלהם.

מתי גישור גירושין אינו מתאים?
אחד החסרונות של גישור גירושין הוא שייתכן שהוא לא מתאים לכל זוג.

בדרך כלל לא מומלץ לגישור במקרים בהם יש היסטוריה של אלימות במשפחה. אלימות במשפחה היא עדות לחוסר איזון כוחות קיצוני בין בני הזוג שאינו תורם לגישור.

כדי שהגישור יצליח, שני הצדדים צריכים להרגיש שהם יכולים לדבר בחופשיות מול המגשר ואחד מול השני. המגשר דואג שהתקשורת תישאר מכבדת ולבבית. המגשר יכול גם לבנות מומנטום לקראת הסדר על ידי הדגשת תחומים של הסכמה הדדית תוך סיוע בפתרון אזורי אי הסכמה.

עם זאת, אם אחד מבני הזוג חושש לדבר בחופשיות או חושש מהשלכות לאחר דיבור חופשי, סביר להניח שגישור אינו מתאים.

בנוסף, כדי שהגישור יצליח, שני הצדדים צריכים להרגיש בטוחים שמתבצעת חשיפה מלאה של כל הנכסים הפיננסיים. המגשר ינחה את בני הזוג איזה מידע פיננסי יש לספק, אך אם אחד מבני הזוג מרגיש שהשני אינו דובר אמת או ישר, גישור אינו מתאים.

אם נישואיכם אינם כרוכים באלימות במשפחה, ואתם בטוחים שאתם מכירים את הנכסים של משפחתכם, אז גישור הוא אפשרות לשקול.

יתרונות נוספים של גישור
בנוסף להיותו חסכוני יותר, מהיר יותר וגמיש יותר מתביעות גירושין מסורתיות, גישור גירושין מסייע לזוג לסיים בשיתוף פעולה עם נישואיהם על ידי הפחתת סכסוכים. ההתמקדות היא בקבלת החלטות ביחד, לא במאבק אחד נגד השני. כתוצאה מכך, זוגות המתווכים מסוגלים לצמצם את מעשי האיבה ולעזוב את הנישואים עם ירידה מסוימת בצער אשר מפחית את הלחץ הרגשי הכרוך בתהליך.

הגישור מקל על ההורים להורות משותפת לאחר גירושין מכיוון שהם יוצרים תוכנית הורות המפורטת לצרכיהם וללוחות הזמנים שלהם. הגישור גם מדגמן התנהגות שיתופית כך שילדים רואים את הוריהם עובדים יחד.

זוגות שממתגרשים בגישור לומדים מיומנויות ליישוב קונפליקטים כך שאם יהיו להם חילוקי דעות בעתיד (על משמורת, תשלומים או עניינים אחרים) יש להם כבר את הכישורים לעבוד יחד כדי למצוא תוצאה מועילה הדדית מבלי בהכרח לחזור לבית המשפט.

גישור גירושין
גישור גירושין הוא אלטרנטיבה בת קיימא עבור רוב הזוגות העומדים בפני גירושין.
אם תיפרדו בשנת 2023, שיחה עם מגשר בתחילת הפרידה עשויה להיות המפתח להרחקת הגירושים שלכם מבית המשפט ולחסוך לכם אלפי דולרים בהוצאות משפט.

גישור אולי לא מתאים לכל זוג, אבל זוגות שמסיימים את התהליך בהצלחה מצליחים להתגרש מהר יותר, זול יותר וברוב המקרים גם רגוע יותר מאשר אותם זוגות שבוחרים בשיטת הגירושין המסורתית.

העלות משתנה בהתאם לשאלה אם המגשר שלך גובה עמלה קבועה או תעריף שעתי. לעתים קרובות, שכר הטרחה השטוח ייקבע בהתאם למורכבות המקרה שלך. בדרך כלל, אתה יכול לצפות לתשלום קבוע של בין $2500-$7500 בהתאם למספר השעות הכרוכות בתיק שלך ומורכבות המסמכים שתצטרך להכין.

במקרים שעתיים, המגשר יגבה שכר טרחה למפגש הנקבע לפי התעריף השעתי שלו. אם המגשר שלך הוא עורך דין, זה יכול להשתנות בין $250 ל-$500 לשעה, ואולי יותר.

גם תשלום קבוע וגם תעריפים לשעה ישתנו בהתאם לאזור הגיאוגרפי שלך.

האם המגשר שלי צריך להיות עורך דין?
לא, מגשר הגירושין שלך לא צריך להיות עורך דין. עם זאת, אם תבחר במטפל או איש מקצוע אחר שיבצע את הגישור שלך, אתה צריך להיות בטוח שיש להם את היכולת לענות במדויק על כל השאלות שלך לגבי הבעיות בגירושין שלך.

כמו כן, עליך להיות מודע לכך שרק עורכי דין יכולים לנסח הסכמי הפרדה או מסמכי בית משפט.
אם המגשר שלך אינו עורך דין, אחד מעורכי הדין האישיים שלך יהפוך את הסכם הגישור למסמכי בית משפט שיוגשו לסיום הנישואין.

האם אני גרוש כשנגמר הגישור שלי?
לא, השלמת גישור והגעה להסכמה על חלוקת נכסים, משמורת וכדומה, לא אומר שהגירושין שלך הסתיימו.
המגשר שלך יכין בדרך כלל את הסכם הגירושין שלך וניירת אחרת הנדרשת על ידי המדינה שלך כדי לסיים את הגירושין.
ייתכן שאתה עדיין נשוי מספר חודשים בזמן שאתה מחכה לפסיקת הגט רשמית מבית הדין הרבני המודיע שאתה גרוש.

 

עורכי דין מומלצים בתחום