כיצד להתמודד עם עובדים בעייתיים (מלבד פיטורין)

עובדים מוכשרים יכולים להיות גם אנשים בעייתיים ביסודם. תחושת החשיבות עלולה לגרום לכך שהם יתפרצו מדי פעם, בניגוד לכללי ההתנהגות של החברה. כאשר זה קורה, באופן טבעי, עולה במחלקות בתחום משאבי אנוש המחשבה לפטר את העובד.

עורך דין מומלץ

עם זאת, במקרים רבים פיטורי העובד פוגעים בעסק באופן בלתי הפיך. לפיכך, מחלקות משאבי אנוש יצטרכו למצוא פתרונות יצירתיים יותר לסוגיות אלה מלבד שליחת העובד הפוגע הביתה. עורכי הדין של justice-israel מציעים את העצות הטובות ביותר שלהם כיצד מחלקת משאבי אנוש יכולה להתמודד עם מצבים אלה באופן שלא מוביל לאובדן העובד.

1. השתמש בשירותיו של מגשר מאומן

שימוש בשירותיו של מגשר מיומן שימושי במצב זה מכיוון שגישור הוא מערך מיומנויות רב עוצמה. מגשרים יכולים לפתוח את מה שעומד בבסיס התפקודים הנתפסים המוצגים כ”בעיות עובדים “. המגשרים מחזיקים מקום ויכולים לעבוד באמצעות סכסוכים לקראת win-win. לפעמים אותו “זכייה” הוא עובד שעוזב, אבל אני מקווה שהוא יכול לפחות להיות שליו.

2. התמקדו במשוב רציף

על המנהלים לטפח תרבות של משוב מתמשך בתוך הצוותים שלהם. משוב שומר על הצוותים מיושרים ויכול להיות כלי למניעת בעיות, אך זהו דיאלוג דו כיווני עם העובדים. על ידי יצירת מרחב למשוב קבוע ולתיקון קורסים אחר כך, במקרים רבים, מנהלים יכולים לטפל בבעיות ככל שמתעוררים.

3. תקשיב כדי להבין

האסטרטגיה הטובה ביותר היא להקשיב. אף אחד לא יכול לדעת מה עובר על מישהו אחר ומדוע מישהו עשה מה שעשה או מה הוביל לאירוע או סדרת אירועים. עד שאנו מקשיבים, לא רק לשמוע מילים, אלא גם להבין, איננו יכולים להתמודד ביעילות עם שום סיטואציה – במיוחד משהו כה חמור כמו סיום עבודתו של מישהו.

4. קבעו לוח זמנים של אחד על אחד

קבעו פגישה אחת עם העובד (זו לא פגישת חקירה – יש לכם כבר את כל העובדות). בקש מהם להעריך את עצמם מול ערכי הליבה של החברה (התרעת ספוילר: ערכי הליבה צריכים להיות ברורים ואמיתיים). הצעד הראשון לקראת אחריות הוא ציפיות ברורות. הפוך את אלה לסופר ברורים. בקש מהעובד את תוכנית השיפור שלו; לאשר או לערוך אותו. ערכו מעקב.

5. קבל אותם למנטור

האסטרטגיה הטובה ביותר היא קודם כל לנסות לעזור לאותו עובד באימון או יותר בפעם אחת על אחת; אולי אפילו לשתף אותם עם מישהו אחר בצוות או מישהו שעשה את העבודה בעבר. בדרך כלל עובד מנטור שיעזור לך להדריך אותך בצורה הטובה ביותר. לא כולם לומדים עבודה באותה צורה, ואולי בדיקה לבדוק במה הם נאבקים ומנסים לעזור, תעצים אותם.

6. הקפידו על תקשורת ואובייקטיביות

ראשית, התשובה אינה תוכניות לשיפור ביצועים. האסטרטגיה הטובה ביותר כוללת שילוב פשוט של תקשורת ואובייקטיביות. יש לעלות ולדון על בעיות. ואז וודא שיש מעורבות של מישהו שאינו משתתף פעיל במצב. לאדם זה צריכה להיות משוא פנים ככושר הליבה על מנת להבטיח אובייקטיביות וניהול המצב.

7. התייחס אליהם כמו למבוגרים

הנה רעיון פרוע: להתייחס אליהם כמו למבוגרים. רק תגיד להם את האמת – שהם לא עומדים בציפיות. בדרך כלל זו לא הפתעה. אם שניכם מודים בכך שאינו מתאים לטווח הארוך, תוכלו לעזור לעובד בכך שתאפשרו לו לעבוד בזמן שהוא מוצא עבודה, ואתם מחפשים אחר מחליף. אל תעשה את זה מוזר; זה לא אישי. הרוב המכריע של האנשים מעריכים גישה זו. –

8. תנו להם את ההזדמנות לתקן

כולם בני אנוש, ואמנם כולנו עושים טעויות. בהתאם לגודל של אי-ההיגיון, מתן להם אפשרות לתקן וללמוד יאפשר לאדם לצמוח, בעוד שהארגון יוכל להשתמש במצב כנקודת למידה עבור הקהילה הרחבה, כך שהוא יוכל להועיל לרבים אותו זמן.

9. נסה לשחק תפקידים

לעתים קרובות אנו מבקשים מעובדים שחווים חוויה מאתגרת לשחק תפקידים. אנו מבקשים מהם לקחת את הצד של דובר החברה ואנחנו לוקחים את שלהם. היתרון כפול – הם מתחילים להבין כמה מהדאגות שלנו והם זוכים לשמוע את המילים שלהם יוצאות מפיו של מישהו אחר.

10. היו פתוחים, ספקו דוגמאות

יש תקשורת פתוחה וכנה עם חבר צוות מדוע הדברים לא עובדים. בעזרת דוגמאות ספציפיות, העובד שלך יכול להתפתח באזורים הנכונים. ואם זה עדיין לא עובד, ספק זמן בתשלום לחבר הצוות שלך כדי למצוא תפקיד אחר או חברה שמתאימה יותר. באופן אידיאלי, חבר הצוות שלך יוצא נרגש לתפקידו החדש ומודה על הזמן והחוויות בארגון שלך.

11. השקיעו ברווחתם

השקעה ברווחת העובד על ידי הצבת תוכנית “להבריא” במקום תוכנית סיום יכולה לעשות את ההבדל. הראשון מרמז כי יש דרך לעבור את הבעיה ושני הצדדים מחויבים לכך. שינוי פשוט בגישה זה עושה את ההבדל בתוצאות. –

12. מציעים אפשרויות לחופשה מנהלית

לאחר מיצוי אפשרויות אחרות, אחת הדרכים להתמודד עם סוגיות העובדים היא להציע חופשה מנהלתית עם או בלי שכר. זה מאפשר לשני הצדדים לשקף את יחסי העבודה ואת ציפיות הביצוע. זה גם עוזר להסלים מצבים מתוחים. לעיתים קרובות, העובדים יחליטו בעצמם כי סיום יחסי העבודה מועיל להם, מה שעשוי לרכך כל יציאה.

[wpseo_breadcrumb]