אופטימיזציה למנועי חיפוש

 

עורך דין מומלץ

אופטימיזציה למנועי חיפוש ( SEO ) הוא תהליך של שיפור איכות וכמות התנועה באתר אל אתר או דף אינטרנט מן מנועי החיפוש . SEO מכוון לתנועה לא בתשלום (המכונה תוצאות “טבעיות” או ” אורגניות “) ולא לתנועה ישירה או לתנועה בתשלום. תנועה לא בתשלום עשויה לנבוע מסוגים שונים של חיפושים, כולל חיפוש תמונות , חיפוש וידאו , חיפוש אקדמי , חיפוש חדשות ומנועי חיפוש ספציפיים לתעשייה.

אסטרטגיית בשיווק באינטרנט, SEO לומדת איך מנוע חיפוש עובד. התוצאה המתקבלת ממחשב המפעיל תוכנת אלגוריתמים המחקה התנהגות חיפוש במנוע, לימוד מכונה וAI מה אנשים מחפשים, את מונחי חיפוש בפועל או מילות מפתח מוקלדים לתוך מנוע חיפוש, מנוע החיפוש מזהה מה מועדף על ידי קהל היעד שלהם. קידום אתרים מבוצע מכיוון שאתר יקבל יותר מבקרים ממנוע חיפוש כאשר אתרים מדורגים גבוה יותר בדף התוצאות של מנועי החיפוש (SERP). לאחר מכן ניתן להמיר מבקרים אלה ללקוחות.


אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא תהליך האופטימיזציה של התוכן המקוון שלך כך שמנוע חיפוש אוהב להציג אותו כתוצאה עליונה לחיפושים של מילת מפתח מסוימת. כשמדובר ב- SEO, אתה, מנוע החיפוש והמחפש מעוניינים באינפורמציה הרלוונטית והטובה ביותר.

מדריך למתחילים בנושא אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)


היסטוריה
מנהלי אתרים וספקי תוכן החלו לבצע אופטימיזציה של אתרים למנועי חיפוש באמצע שנות התשעים, שכן מנועי החיפוש הראשונים קטלגו את האינטרנט המוקדם . בתחילה, כל מנהלי אתרים צריך רק להגיש את הכתובת של הדף, או כתובת האתר , מנועי שונים אשר ישלח לסורק האינטרנט שיאנדקס את הדף, קישורים תמצית לדפים אחרים ממנו, ומידע בתמורה למצוא בדף להיות באינדקס . התהליך כלל עכביש של מנועי חיפוש שמוריד דף ושומר אותו בשרת של מנוע החיפוש עצמו. תוכנית שנייה, המכונה אינדקס, מחלץ מידע על הדף, כגון המילים שהוא מכיל, היכן הן ממוקמות, וכל משקל למילים ספציפיות, כמו גם כל הקישורים שהדף מכיל. כל המידע הזה מושם אז בתזמון לזחילה במועד מאוחר יותר.

בעלי אתרים זיהו את הערך של דירוג גבוה ונראות בתוצאות מנועי החיפוש, ויצרו פרקטיקות שונות של קידום אתרים בכובע לבן וגם בכובע שחור . לדברי האנליסט בתעשייה דני סאליבן , הביטוי “אופטימיזציה למנועי חיפוש” נכנס ככל הנראה לשימוש בשנת 1997. סאליבן מזכה את ברוס קליי כאחד האנשים הראשונים לפופולאריות של המונח.

גרסאות מוקדמות של אלגוריתמי חיפוש הסתמכו על מידע המסופק על ידי מנהלי אתרים כגון מטא תג מילות המפתח או קבצי אינדקס במנועים כמו ALIWEB . תגי מטא מספקים מדריך לתוכן של כל דף.

השימוש במטא נתונים לאינדקס דפים נחשב פחות אמין, מכיוון שבחירת מילות המפתח של מנהל האתר בתג המטא עשויה להוות ייצוג לא מדויק של התוכן בפועל של האתר. נתונים לא מדויקים, לא שלמים ובלתי עקביים במטא תגיות עשויים לגרום לדפים לדרג עבור חיפושים לא רלוונטיים.

ספקי תוכן אינטרנט גם תמרנו כמה תכונות בתוך ה- HTML מקור העמוד בניסיון לדירוג טוב במנועי החיפוש. בשנת 1997, מעצבי מנועי החיפוש זיהו כי מנהלי אתרים מתאמצים לדירוג טוב במנוע החיפוש שלהם, וכי מנהלי אתרים מסוימים אף עברו מניפולציה בדירוגם בתוצאות החיפוש על ידי מילוי דפים במילות מפתח מוגזמות או לא רלוונטיות. מנועי חיפוש מוקדמים, כמו Altavista ו- Infoseek , התאימו את האלגוריתמים שלהם כדי למנוע ממנהלי אתרים לתפעל דירוגים.

על ידי הסתמכות רבה על גורמים כמו צפיפות מילות מפתח , שהיו אך ורק בשליטתו של מנהל האתר, מנועי החיפוש המוקדמים סבלו מהתעללות ומניפולציות בדירוג. כדי לספק תוצאות טובות יותר למשתמשים שלהם, מנועי החיפוש נאלצו להסתגל כדי להבטיח שדפי התוצאות שלהם מציגים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר, ולא דפים שאינם קשורים במילוי מילות מפתח על ידי מנהלי אתרים חסרי מצפון.

פירוש הדבר היה להתרחק מהסתמכות כבדה על צפיפות מונחים לתהליך הוליסטי יותר לציון אותות סמנטיים. מאחר שההצלחה והפופולריות של מנוע חיפוש נקבעים על ידי יכולתו לייצר את התוצאות הרלוונטיות ביותר לכל חיפוש נתון, תוצאות חיפוש באיכות ירודה או לא רלוונטיות עלולות לגרום למשתמשים למצוא מקורות חיפוש אחרים. מנועי חיפוש הגיבו על ידי פיתוח אלגוריתמי דירוג מורכבים יותר, תוך התחשבות בגורמים נוספים שקשה יותר היה למנהלי אתרים לתפעל.

חברות המשתמשות בטכניקות אגרסיביות מדי יכולות לאסור את אתרי הלקוחות שלהם מתוצאות החיפוש. בשנת 2005 דיווח הוול סטריט ג’ורנל על חברת Traffic Traffic , שלטענתה השתמשה בטכניקות בסיכון גבוה ולא הצליחה לחשוף את הסיכונים הללו ללקוחותיה. המגזין Wired דיווח כי אותה חברה תבעה את הבלוגר ואת ה- SEO אהרון וול על שכתבו על האיסור. מאט קאטס של גוגל אישר מאוחר יותר כי גוגל אוסרת למעשה על כוח התנועה וחלק מלקוחותיה.


המונח SEO מייצג “אופטימיזציה למנועי חיפוש” באנגלית “search engine optimization”. השאיפה של מקדמי אתרים היא להגדיל את האיכות והכמות של תעבורת האתרים, כמו גם את החשיפה למותג שלך, באמצעות תוצאות מנועי חיפוש שלא בתשלום (המכונה גם “אורגני”).

SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש: זה גם תהליך הפיכת האתר שלך לטוב יותר עבור מנועי חיפוש. גם שם התפקיד של אדם או חברה שעושה זאת באופן מקצועי: בעלי אתרים שוכרים קידום אתרים בכדי לשפר את הנוכחות שלהם באינטרנט.


חלק ממנועי החיפוש הגיעו גם לתעשיית קידום אתרים, והם נותני חסות תכופים ואורחים בכנסים, שיחות רשת וסמינרים של SEO. מנועי החיפוש העיקריים מספקים מידע והנחיות שיסייעו באופטימיזציה של אתרים. לגוגל יש תוכנית Sitemaps המסייעת למנהלי אתרים ללמוד אם גוגל נתקלת בבעיות באינדקס של האתר שלהם וכן מספקת נתונים על התעבורה בגוגל לאתר. כלי מנהלי האתרים של בינג מספקים דרך למנהלי אתרים להגיש מפת אתר ולעדכוני אינטרנט, מאפשרת למשתמשים לקבוע את “שיעור הסריקה”, ולעקוב אחר סטטוס האינדקס של דפי האינטרנט.

בשנת 2015 דווח כי גוגל מפתחת ומקדמת חיפוש במובייל כתכונה מרכזית במוצרים עתידיים. בתגובה, מותגים רבים החלו לנקוט בגישה שונה באסטרטגיות השיווק שלהם באינטרנט.

הכירו את גוגל
בשנת 1998, שני סטודנטים לתואר שני באוניברסיטת סטנפורד , לארי פייג ‘ ו סרגיי ברין , פיתחו “BackRub”, מנוע חיפוש הסתמכה על אלגוריתם מתמטי כדי לדרג את הבלטה של דפי אינטרנט. המספר המחושב על ידי האלגוריתם, PageRank , הוא פונקציה של הכמות והחוזק של קישורים נכנסים . PageRank מעריך את הסבירות שדף משתמש יגיע גולש באופן אקראי לרשת, ועוקב אחר קישורים מדף אחד לעמוד אחר. למעשה, המשמעות היא שחלק מהקישורים חזקים יותר מאחרים, שכן סביר יותר שגולש האינטרנט יקבל גישה לדף PageRank גבוה יותר.

פייג ‘וברין הקימו את גוגל בשנת 1998. גוגל משכה אחריה נאמנים בקרב מספר הגוברים של משתמשי האינטרנט שאהבו את העיצוב הפשוט שלה. גורמים מחוץ לדף (כגון PageRank וניתוח היפר-קישורים) נחשבו וכן גורמים בדף (כגון תדירות מילות המפתח, מטא-תגיות , כותרות, קישורים ומבנה האתר) כדי לאפשר לגוגל להימנע מסוג מניפולציה שנראה. במנועי חיפוש ששקלו רק גורמים בדף לדירוג שלהם. למרות ש- PageRank היה קשה יותר למשחק , מנהלי אתרים כבר פיתחו כלים לבניית קישורים ותוכניות להשפיע על האינקטומימנוע החיפוש, ושיטות אלה הוכיחו כי הן רלוונטיות לדף המשחקים PageRank. אתרים רבים התמקדו בהחלפה, קנייה ומכירה של קישורים, לרוב בקנה מידה מסיבי. חלק מתוכניות אלה, או חוות קישורים , כללו יצירה של אלפי אתרים למטרה היחידה של ספאם באמצעות קישורים .

עד שנת 2004, מנועי החיפוש שילבו מגוון רחב של גורמים שלא נחשפו באלגוריתמי הדירוג שלהם כדי להפחית את ההשפעה של מניפולציה בקישורים. ביוני 2007 הצהיר סול הנסל של הניו יורק טיימס כי גוגל מדרגת אתרים המשתמשים ביותר מ 200 אותות שונים. מנועי החיפוש המובילים, גוגל , בינג , ו יאהו , לא לחשוף את האלגוריתמים שהם משתמשים לדפי דרגה. חלק מהעוסקים בקידום אתרים למדו גישות שונות לייעול מנועי החיפוש ושיתפו את דעתם האישית. פטנטים הקשורים למנועי חיפוש יכולים לספק מידע כדי להבין טוב יותר מנועי חיפוש. בשנת 2005, גוגל החלה להתאים אישית את תוצאות החיפוש עבור כל משתמש. בהתאם להיסטוריית החיפושים הקודמים שלהם, גוגל יצרה תוצאות עבור משתמשים מחוברים.

בשנת 2007 הכריזה גוגל על קמפיין נגד קישורים בתשלום שמעבירים את PageRank. ב- 15 ביוני, 2009, גוגל גילה כי נקטו אמצעים למתן את ההשפעות של פיסול PageRank באמצעות התכונה nofollow על קישורים. מאט קאטס , מהנדס תוכנה ידוע בגוגל, הודיע כי Google Bot כבר לא יטפל בקישורים nofollow, באותו אופן, כדי למנוע מספקי שירותי SEO להשתמש ב- nofollow לצורך פיסול PageRank. כתוצאה משינוי זה השימוש ב- nofollow הוביל להתאדות של PageRank. על מנת להימנע מהאמור לעיל, מהנדסי SEO פיתחו טכניקות חלופיות המחליפות תגים שלא עוקבים אחריהם ב- JavaScript מעורפלוכך לאפשר פיסול של PageRank. בנוסף הוצעו כמה פתרונות הכוללים שימוש ב- iframes , Flash ו- JavaScript.

בדצמבר 2009, גוגל הודיעה שהיא תשתמש בהיסטוריית החיפוש באינטרנט של כל משתמשיה על מנת לאכלס את תוצאות החיפוש. ב- 8 ביוני 2010 הוכרזה על מערכת אינדקס אינטרנט חדשה בשם Google Caffeine . גוגל קפאין, שנועד לאפשר למשתמשים למצוא תוצאות חדשות, פוסטים בפורום ותוכן אחר הרבה יותר מהר מאשר בעבר, היה שינוי באופן שבו גוגל עדכנה את האינדקס שלה על מנת לגרום לדברים להופיע במהירות יותר מבעבר. לדברי קארי גרימס, מהנדסת התוכנה שהכריזה על קפאין עבור גוגל, “קפאין מספק 50 אחוז תוצאות רעננות יותר לחיפושים ברשת מהאינדקס האחרון שלנו …” Google Instant, חיפוש בזמן אמת, הוצג בסוף שנת 2010 בניסיון להפוך את תוצאות החיפוש לזמנים ורלוונטיים יותר. מבחינה היסטורית מנהלי אתרים השקיעו חודשים ואף שנים באופטימיזציה של אתר כדי להגדיל את דירוג החיפוש. עם גידול הפופולריות של אתרי מדיה חברתית ובלוגים המנועים המובילים ביצעו שינויים באלגוריתמים שלהם כדי לאפשר לתוכן טרי להתמקם במהירות בתוצאות החיפוש.

בפברואר 2011 הכריזה גוגל על עדכון פנדה , שמעניש אתרים המכילים תוכן משוכפל מאתרים וממקורות אחרים. מבחינה היסטורית אתרים העתיקו תוכן אחד מהשני ונהנו מדירוג מנועי החיפוש על ידי עיסוק בפרקטיקה זו. עם זאת, גוגל יישמה מערכת חדשה אשר מענישה אתרים שתוכנם אינו ייחודי. פינגווין של גוגל מ -2012 ניסה להעניש אתרים שהשתמשו בטכניקות מניפולטיביות כדי לשפר את דירוגם במנוע החיפוש. גוגל פינגווין אמנם הוצג כאלגוריתם שמטרתו להילחם בזבל באינטרנט, אך הוא באמת מתמקד בקישורי ספאם על ידי מדידת איכות האתרים מהם מגיעים הקישורים. עדכון ה- Hummingbird משנת 2013 הציג שינוי אלגוריתם שנועד לשפר את עיבוד השפה הטבעית של גוגל ואת ההבנה הסמנטית של דפי אינטרנט. מערכת עיבוד השפה של Hummingbird נופלת תחת המונח שהוכר לאחרונה של ” חיפוש שיחה “, כאשר המערכת מקדישה יותר תשומת לב לכל מילה בשאילתה על מנת להתאים טוב יותר את הדפים למשמעות השאילתה ולא לכמה מילים. ביחס לשינויים שבוצעו באופטימיזציה למנועי חיפוש, עבור מפרסמי תוכן וכותבים, Hummingbird נועד לפתור בעיות על ידי היפטרות מתוכן וספאם לא רלוונטיים, מה שמאפשר לגוגל לייצר תוכן באיכות גבוהה ולסמוך עליהם שהם מחברים ‘מהימנים’.


אינדקס – מנוע החיפוש של גוגל מאחסן את כל דפי האינטרנט שהוא יודע עליהם באינדקס . ערך האינדקס של כל דף מתאר את התוכן ומיקום ה(URL) של אותו דף. לאנדקס זה כאשר גוגל סורקת דף, קוראת אותו ומוסיפה לאינדקס.


באוקטובר 2019 גוגל הודיעה כי יתחילו ליישם מודלים של BERT לשאילתות חיפוש בשפה האנגלית בארה”ב. ייצוגי מקודדים דו-כיווניים מרובוטריקים (BERT) היו ניסיון נוסף של גוגל לשפר את עיבוד השפה הטבעית שלהם, אך הפעם על מנת להבין טוב יותר את שאילתות החיפוש של המשתמשים שלהם. מבחינת אופטימיזציה למנועי חיפוש, BERT התכוונה לחבר את המשתמשים ביתר קלות לתוכן רלוונטי ולהגביר את איכות התנועה המגיעה לאתרים המדורגים בדף התוצאות של מנועי החיפוש.

שיטות


טיפ: עליך לבנות אתר לטובת המשתמשים שלך, וכל אופטימיזציה צריכה להיות מכוונת לשפר את חוויית המשתמש. אחד מאותם משתמשים הוא מנוע חיפוש המסייע למשתמשים אחרים לגלות את התוכן שלך. אופטימיזציה למנועי חיפוש נועדה לסייע למנועי חיפוש להבין ולהציג תכנים.


העצמת אינדוקס

מנועי חיפוש משתמשים באלגוריתמים מתמטיים מורכבים כדי לפרש אילו אתרים משתמש מחפש. ניתן לדמיין תרשים זה, שבו כל בועה מייצגת אתר אינטרנט, תוכנות המכונות לעיתים עכבישים בודקות אילו אתרים מקשרים לאילו אתרים אחרים, עם חצים המייצגים קישורים אלה. אתרים שמקבלים קישורים נכנסים יותר, או קישורים חזקים יותר, נחשבים לחשובים יותר ומה שהמשתמש מחפש. בדוגמה זו, מכיוון שאתר ב ‘הוא המקבל קישורים נכנסים רבים, הוא מדורג יותר בחיפוש באינטרנט. והקישורים “עוברים”, כך שלאתר C, למרות שיש לו רק קישור נכנס אחד, יש קישור נכנס מאתר פופולרי מאוד (B) ואילו אתר E אינו. הערה: האחוזים מעוגלים.

מנועי החיפוש המובילים, כגון גוגל , בינג ו- Yahoo! השתמש בסורקים כדי למצוא דפים לתוצאות החיפוש האלגוריתמי שלהם. אין צורך להגיש דפים המקושרים מדפים אחרים שנוספו לאינדקס של מנועי חיפוש מכיוון שהם נמצאים באופן אוטומטי. Yahoo! Directory ו- DMOZ , שתי ספריות עיקריות שנסגרו ב -2014 וב -2017 בהתאמה, נדרשו להגשה ידנית ולסקירת מערכת אנושית. גוגל מציעה את Google Search Console , שעבורו Sitemap XMLניתן ליצור ולהגיש פיד בחינם כדי להבטיח שכל הדפים יימצאו, במיוחד דפים שאינם ניתנים לגילוי באמצעות קישורים אוטומטיים בנוסף למסוף הגשת כתובות האתרים שלהם. יאהו! בעבר הפעיל שירות הגשת תשלום בתשלום שהבטיח זחילה בעלות לקליק ; עם זאת, נוהג זה הופסק בשנת 2009.

סורקי מנועי חיפוש עשויים לבחון מספר גורמים שונים בעת סריקת אתר. לא כל עמוד באינדקס על ידי מנועי החיפוש. מרחק הדפים מספריית הבסיס של אתר עשוי להיות גורם גם אם הדפים נסרקים או לא.

כיום, רוב האנשים מחפשים בגוגל באמצעות מכשיר נייד. בנובמבר 2016, גוגל הודיעה על שינוי משמעותי באופן הסריקה של אתרים והחלה להפוך את האינדקס שלהם למובייל ראשון, כלומר הגרסה הניידת של אתר נתון הופכת לנקודת המוצא למה ש- Google כוללת באינדקס שלהם. במאי 2019, גוגל עדכנה את מנוע העיבוד של הסורק שלהם לגרסה האחרונה של Chromium (74 בזמן ההכרזה). גוגל ציינה כי הם יעדכנו באופן קבוע את מנוע העיבוד של כרום לגרסה האחרונה. בדצמבר 2019, גוגל החלה לעדכן את מחרוזת User-Agent של הסורק שלהם כדי לשקף את גרסת Chrome העדכנית ביותר בה השתמשה שירות ההצגה שלהם. העיכוב היה לאפשר למנהלי אתרים זמן לעדכן את הקוד שלהם שהגיב למחרוזות User-Agent המסוימות. גוגל ערכה הערכות והרגישה בטוחה שההשפעה תהיה מינורית.

מניעת סריקה
כדי להימנע מתוכן לא רצוי באינדקסי החיפוש, מנהלי אתרים יכולים להורות לעכבישים לא לסרוק קבצים או ספריות מסוימים דרך קובץ ה- robots.txt הסטנדרטי בספריית הבסיס של הדומיין. בנוסף, ניתן לא לכלול דף במפורש ממסד הנתונים של מנוע חיפוש באמצעות מטא תג ספציפי לרובוטים (בדרך כלל <meta name = “robots” content = “noindex”>). כאשר מנוע חיפוש מבקר באתר, ה- robots.txt נמצא בספריית הבסיסהוא הקובץ הראשון שנסרק. לאחר מכן מנתח את קובץ robots.txt וינחה את הרובוט באילו דפים אין לסרוק. מכיוון שסורק מנועי חיפוש רשאי לשמור עותק במטמון של קובץ זה, הוא עלול לפעמים לסרוק דפים שמנהל האתר אינו מעוניין לסרוק. דפים המונעים בדרך כלל סריקה כוללים דפים ספציפיים להתחברות כגון עגלות קניות ותוכן ספציפי למשתמש כגון תוצאות חיפוש מחיפושים פנימיים. במרץ 2007 גוגל הזהירה את מנהלי אתרים כי עליהם למנוע הוספה לאינדקס של תוצאות חיפוש פנימיות מכיוון שדפים אלה נחשבים כספאם לרשת החיפוש. בשנת 2020 גוגל השקיעה את התקן (וקוד פתוח שלהם) וכעת היא מתייחסת אליו כאל רמז ולא להנחיה. כדי להבטיח כי הדפים לא יתווספו לאינדקס, יש לכלול מטא תג של רובוטים ברמת הדף.

הגדלת הנראות
מגוון שיטות יכולות להגביר את הבולטות של דף אינטרנט בתוצאות החיפוש. קישור צולב בין דפים באותו אתר כדי לספק קישורים נוספים לדפים חשובים עשוי לשפר את הנראות שלו. כתיבת תוכן שכולל ביטוי מילות מפתח שחיפש בתדירות גבוהה, על מנת שיהיה רלוונטי למגוון רחב של שאילתות חיפוש, נוטה להגדיל את התנועה. עדכון תוכן כדי לשמור על מנועי חיפוש זוחלים לעיתים תכופות יכול לתת משקל נוסף לאתר. הוספת מילות מפתח רלוונטיות למטא נתונים של דף אינטרנט, כולל תג הכותרת ותיאור המטא , תנטה לשפר את הרלוונטיות של רשימות החיפוש באתר, ובכך להגדיל את התנועה. קנוניזציה של כתובות אתרים של דפי אינטרנט הנגישים באמצעות מספר כתובות אתרים, באמצעות אלמנט הקישור הקנוני או באמצעות הפניות 301 יכולות לעזור לוודא שקישורים לגירסאות שונות של כתובת האתר נספרים כולם לציון פופולריות הקישורים של הדף.

כובע לבן לעומת טכניקות כובע שחור
ניתן לסווג טכניקות קידום אתרים לשתי קטגוריות רחבות: טכניקות שחברות מנועי החיפוש ממליצות עליהן כחלק מעיצוב טוב (“כובע לבן”), וטכניקות שמנועי חיפוש אינן מאשרות (“כובע שחור”). מנועי החיפוש מנסים למזער את ההשפעה של אלה האחרונים, ביניהם דו- ספקס . פרשני התעשייה סיווגו את השיטות הללו, והמתרגלים המעסיקים אותן, כ- SEO עם כובע לבן או כ- SEO של כובע שחור . כובעים לבנים נוטים לייצר תוצאות הנמשכות זמן רב, ואילו כובעים שחורים צופים כי בסופו של דבר אתריהם עלולים להיאסר באופן זמני או לצמיתות לאחר שמנועי החיפוש יגלו מה הם עושים.

טכניקת SEO נחשבת כובע לבן אם היא תואמת את ההנחיות של מנועי החיפוש ואינה כרוכה בהטעיה. מכיוון שההנחיות למנועי חיפוש אינן נכתבות כסדרה של כללים או מצוות, זוהי הבחנה שחשוב לציין. SEO עם כובע לבן אינו עוסק רק בהנחיות הבאות אלא נועד להבטיח שהתוכן שמנוע החיפוש מוסיף לאינדקס ומדורג לאחר מכן הוא אותו התוכן שמשתמש יראה. עצות כובע לבן מסוכמות בדרך כלל כיוצרות תוכן למשתמשים, לא עבור מנועי חיפוש, ואז הופכות את התוכן הזה לנגיש בקלות לאלגוריתמי “העכביש” המקוונים, במקום לנסות להערים על האלגוריתם מטרתו המיועדת. SEO עם כובע לבן דומה במובנים רבים לפיתוח אתרים המקדם נגישות, אם כי השניים אינם זהים.

SEO עם כובע שחור מנסה לשפר את הדירוג בדרכים המנועות על ידי מנועי החיפוש, או כרוכות בהונאה. טכניקת כובע שחור אחת משתמשת בטקסט נסתר, או כטקסט בצבע דומה לרקע, בחלוקה בלתי נראית , או ממוקם מחוץ למסך. שיטה אחרת נותנת עמוד שונה, תלוי אם המבקר האנושי או מנוע החיפוש מבקש את הדף, טכניקה המכונה גלימה . קטגוריה אחרת המשמשת לעתים היא קידום אתרים בכובע אפור . זה בין גישות של כובע שחור לכובע לבן, כאשר השיטות הנהוגות מונעות מעונש מהאתר אך אינן פועלות בהפקת התוכן הטוב ביותר למשתמשים. כובע אפור SEO מתמקד כולו בשיפור הדירוג במנועי החיפוש.

מנועי חיפוש עשויים להעניש אתרים שהם מגלים בשיטות כובע שחור או אפור, על ידי צמצום הדירוג שלהם או ביטול מוחלט של הרישומים שלהם. קנסות כאלה יכולים להיות מיושמים באופן אוטומטי על ידי האלגוריתמים של מנועי החיפוש, או על ידי סקירה ידנית של אתרים. אחת הדוגמאות הייתה הסרת פברואר 2006 מ- BMW גרמניה וגם מ- Ricoh גרמניה בגין נוהגים מטעים. עם זאת, שתי החברות התנצלו במהירות, תיקנו את הדפים הפוגעים ושוחזרו לדף התוצאות של מנועי החיפוש של גוגל.

אסטרטגיה שיווקית
קידום אתרים אינו אסטרטגיה מתאימה לכל אתר, ואסטרטגיות שיווק אחרות באינטרנט יכולות להיות יעילות יותר, כגון פרסום בתשלום באמצעות קמפיינים של תשלום לקליק (PPC) , תלוי ביעדי מפעיל האתר. שיווק במנועי חיפוש (SEM) הוא הנוהג לתכנן, להריץ ולבצע אופטימיזציה של קמפיינים למנועי חיפוש. ההבדל בינו לבין SEO מתואר בפשטות כהבדל בין דירוג עדיפות בתשלום ללא תשלום בתוצאות החיפוש. SEM מתמקד בבולטות יותר מאשר ברלוונטיות; מפתחי אתרים צריכים להתייחס ל- SEM לחשיבות הגבוהה ביותר תוך התחשבות בנראות, שכן הם מנווטים ביותר לרישומים הראשיים של החיפוש שלהם. קמפיין שיווקי מצליח באינטרנט עשוי להיות תלוי בבניית דפי אינטרנט איכותיים שיעסיקו וישכנעו את משתמשי האינטרנט, בהקמת תוכניות ניתוח שיאפשרו לבעלי אתרים למדוד תוצאות ושיפור יחס ההמרה של האתר . בנובמבר 2015 פרסמה גוגל גרסה מלאה של 160 עמודים להנחיות דירוג איכות החיפוש שלה לציבור, שחשפה שינוי במיקודם לעבר “תועלת” וחיפוש מקומי נייד . בשנים האחרונות שוק המובייל התפוצץ ועוקף את השימוש במחשבים שולחניים, כפי שמוצג על ידי StatCounterבאוקטובר 2016, שם הם ניתחו 2.5 מיליון אתרים ומצאו כי 51.3% מהדפים נטענו על ידי מכשיר נייד. גוגל הייתה אחת החברות המשתמשות בפופולריות של השימוש בסלולר על ידי עידוד אתרים להשתמש במסוף החיפוש שלהם ב- Google , המבחן ידידותי לנייד, המאפשר לחברות למדוד את אתר האינטרנט שלהם לתוצאות מנוע החיפוש ולקבוע כיצד ידידותי למשתמש אתרי האינטרנט שלהם.

קידום אתרים עשוי לייצר החזר השקעה הולם . עם זאת, מנועי החיפוש אינם מקבלים תשלום עבור תעבורת חיפוש אורגנית, האלגוריתמים שלהם משתנים, ואין כל ערובה להמשך הפניות. בשל חוסר ערבות זה וחוסר הוודאות, עסק הנשען במידה רבה על תעבורת מנועי חיפוש יכול לסבול הפסדים גדולים אם מנועי החיפוש יפסיקו לשלוח מבקרים. מנועי חיפוש יכולים לשנות את האלגוריתמים שלהם, ולהשפיע על דירוג מנועי החיפוש באתר, ואולי לגרום לאובדן תנועה חמור. לדברי מנכ”ל גוגל, אריק שמידט, בשנת 2010, גוגל ביצעה למעלה מ -500 שינויים באלגוריתם – כמעט 1.5 ליום. זה נחשב למנהג עסקי נבון עבור מפעילי אתרים לשחרר את עצמם מהתלות בתנועת מנועי החיפוש. בנוסף לנגישות במונחים של סורקי אינטרנט (שהופנו לעיל), נגישות האינטרנט למשתמשיםנעשתה חשובה יותר ויותר עבור SEO.

שווקים בינלאומיים
טכניקות אופטימיזציה מכוונות מאוד למנועי החיפוש הדומיננטיים בשוק היעד. נתחי השוק של מנועי החיפוש משתנים משוק לשוק וכך גם התחרות. בשנת 2003 דני סאליבן הצהיר כי גוגל מייצגת כ -75% מכלל החיפושים. בשווקים מחוץ לארצות הברית, הנתח של גוגל לעיתים קרובות גדול יותר, וגוגל נותרה מנוע החיפוש הדומיננטי בעולם החל משנת 2007. נכון לשנת 2006, לגוגל היה נתח שוק של 85–90% בגרמניה. בעוד שבאותה תקופה היו מאות חברות SEO בארה”ב, היו בגרמניה רק כחמש. נכון ליוני 2008, נתח השוק של גוגל בבריטניה היה קרוב ל 90% על פי היטוויז . נתח שוק זה מושג במספר מדינות.

נכון לשנת 2009, ישנם רק כמה שווקים גדולים בהם גוגל אינה מנוע החיפוש המוביל. ברוב המקרים, כשגוגל לא מובילה בשוק נתון, היא בפיגור אחר שחקן מקומי. שווקי הדוגמה הבולטים ביותר הם סין, יפן, דרום קוריאה, רוסיה וצ’כיה בה בהתאמה Baidu , Yahoo! יפן , Naver , Yandex ו Seznam מובילי שוק.

אופטימיזציה מוצלחת של חיפוש לשווקים בינלאומיים עשויה לדרוש תרגום מקצועי של דפי אינטרנט, רישום שם דומיין עם תחום ברמה העליונה בשוק היעד, ואירוח אתרים המספק כתובת IP מקומית . אחרת, האלמנטים הבסיסיים של אופטימיזציה לחיפוש הם למעשה זהים, ללא קשר לשפה.

תקדימים משפטיים
ב- 17 באוקטובר 2002 הגישה חברת SearchKing תביעה לבית המשפט המחוזי בארצות הברית, מחוז מערב אוקלהומה, נגד מנוע החיפוש גוגל. טענתו של SearchKing הייתה כי הטקטיקות של גוגל למניעת שיווק ספקס מהוות הפרעה נזיקית ביחסים החוזיים. ב- 27 במאי 2003, בית המשפט קיבל את בקשתה של גוגל לדחות את התלונה מכיוון ש- SearchKing “לא הצהיר טענה שעליה ניתן להעניק סעד.”

במרץ 2006 הגישה KinderStart תביעה נגד גוגל בגין דירוג מנועי החיפוש. אתר KinderStart הוסר מהאינדקס של גוגל לפני התביעה, וכמות התנועה לאתר צנחה ב -70%. ב -16 במרץ 2007 דחה בית המשפט המחוזי של ארצות הברית במחוז צפון קליפורניה ( חטיבת סן חוזה ) את תלונתו של קינדר סטארט ללא רשות לתיקון, והעניק חלקית את בקשת גוגל לסנקציות על תקנה 11 נגד עורך דינו של קינדר סטארט, המחייב אותו לשלם חלק מהסכומים של גוגל. הוצאות משפטיות.


תעבורת אינטרנט

תעבורת אינטרנט היא הנתונים שנשלחו ומתקבלים על ידי מבקרים באתר. מאז אמצע שנות ה-90, תעבורת האינטרנט היא החלק הגדול ביותר של תעבורת האינטרנט. אתרים עוקבים אחר התנועה הנכנסת והיוצאת כדי לראות אילו חלקים או דפים באתר שלהם פופולריים ואם יש מגמות כלשהן, כגון דף ספציפי אחד שנצפה בעיקר על ידי אנשים במדינה מסוימת. ישנן דרכים רבות לנטר את התעבורה הזו, והנתונים שנאספו משמשים כדי לסייע בבניית אתרים, להדגיש בעיות אבטחה או להצביע על חוסר פוטנציאלי ברוחב פס.

לא כל תעבורת אינטרנט מתקבלת בברכה. חלק מהחברות מציעות תוכניות פרסום שבתמורה להגדלת תעבורת האינטרנט (מבקרים), משלמות עבור שטח מסך באתר.

אתרים גם שואפים לעתים קרובות להגדיל את תעבורת האינטרנט שלהם באמצעות הכללה במנועי חיפוש ובאמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש.

 

ניתוח אינטרנט
ניתוח אינטרנט הוא מדידה של התנהגות המבקרים באתר. בהקשר מסחרי, הוא מתייחס במיוחד למדידה של אילו היבטים באתר פועלים למען היעדים העסקיים של יוזמות שיווק באינטרנט ; למשל, אילו דפי נחיתה מעודדים אנשים לבצע רכישה.

כמות התנועה שרואה אתר אינטרנט היא מדד לפופולריות שלו.
על ידי ניתוח הנתונים הסטטיסטיים של המבקרים, ניתן לראות ליקויים באתר ולנסות לשפר את התחומים הללו.
כמו כן, ניתן להגדיל את הפופולריות של אתר ואת מספר האנשים המבקרים בו.

 

הגבלת גישה
לפעמים חשוב להגן על חלקים מסוימים באתר באמצעות סיסמה, ולאפשר רק לאנשים מורשים לבקר במדורים או דפים מסוימים.

חלק ממנהלי האתרים בחרו לחסום את הדף שלהם לתנועה ספציפית, כגון לפי מיקום גיאוגרפי. אתר קמפיין הבחירות מחדש לנשיא ארה”ב ג’ורג’ וו. בוש GeorgeWBush.com נחסם לכל משתמשי האינטרנט מחוץ לארה”ב ב-25 באוקטובר 2004 לאחר דיווח על מתקפה על האתר.

כמו כן, ניתן להגביל את הגישה לשרת אינטרנט הן על סמך מספר החיבורים והן על בסיס רוחב הפס שמוציא כל חיבור.

 

מקורות
ממנועי חיפוש
רוב התנועה לאתר מונעת על ידי מנועי חיפוש. מיליוני אנשים משתמשים במנועי חיפוש מדי יום כדי לחקור נושאים שונים, לקנות מוצרים ולבצע את פעילויות הגלישה היומיומיות שלהם. מנועי החיפוש משתמשים במילות מפתח כדי לעזור למשתמשים למצוא מידע רלוונטי, וכל אחד ממנועי החיפוש הגדולים פיתח אלגוריתם ייחודי כדי לקבוע היכן אתרי אינטרנט ממוקמים בתוצאות החיפוש. כאשר משתמש לוחץ על אחת מהרישומים בתוצאות החיפוש, הוא מופנה לאתר המתאים ונתונים מועברים משרת האתר, וכך סופרים את המבקרים לקראת זרימת התנועה הכוללת לאותו אתר.

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), היא הפרקטיקה המתמשכת של אופטימיזציה של אתר אינטרנט כדי לסייע בשיפור הדירוג שלו במנועי החיפוש. מעורבים מספר גורמים פנימיים וחיצוניים שיכולים לסייע בשיפור רישום האתר במנועי החיפוש.
ככל שהאתר ידורג גבוה יותר במנועי החיפוש עבור מילת מפתח מסוימת, כך הוא יקבל יותר תנועה.

 

הגדלת התנועה

ניתן להגדיל את תעבורת האינטרנט על ידי מיקום אתר במנועי חיפוש ורכישת פרסום, כולל דואר אלקטרוני בכמויות גדולות, מודעות קופצות ופרסומות בדף.

ניתן לרכוש תעבורת אינטרנט גם דרך ספקי תעבורת אינטרנט שיכולים לספק תעבורה ממוקדת. עם זאת, קניית תנועה עלולה להשפיע לרעה על דירוג האתר במנוע החיפוש.

ניתן להגדיל את תעבורת האינטרנט לא רק על ידי משיכת מבקרים נוספים לאתר, אלא גם על ידי עידוד מבקרים בודדים “להתעכב” באתר, תוך צפייה בדפים רבים בביקור.

ראה Outbrain לדוגמא

אם דף אינטרנט אינו רשום בעמודים הראשונים של חיפוש כלשהו, ​​הסיכוי שמישהו ימצא אותו פוחת מאוד (במיוחד אם יש תחרות אחרת בעמוד הראשון).
מעט מאוד אנשים עוברים את העמוד הראשון, והאחוז שעובר לעמודים הבאים נמוך משמעותית.
כתוצאה מכך, השגת מיקום נכון במנועי חיפוש, שיטה המכונה SEO, חשובה לא פחות מהאתר עצמו.

עומס תנועה
יותר מדי תעבורת אינטרנט עלולה להאט באופן דרמטי או למנוע כל גישה לאתר. זה נגרם על ידי יותר בקשות קבצים שעוברות לשרת ממה שהוא יכול להתמודד ועשויה להיות התקפה מכוונת על האתר או פשוט נגרמת מפופולריות יתר.
אתרים בקנה מידה גדול עם שרתים רבים יכולים לעתים קרובות להתמודד עם התעבורה הנדרשת, וסביר יותר ששירותים קטנים יותר מושפעים מעומס תנועה.
עומס תעבורה פתאומי עלול גם לתלות את השרת שלך או לגרום לכיבוי של השירותים שלך.

 

התקפות מניעת שירות
התקפות מניעת שירות (התקפות DoS) אילצו אתרים להיסגר לאחר התקפה זדונית, והציפו את האתר ביותר בקשות ממה שהוא יכול להתמודד איתן. וירוסים שימשו גם כדי לתאם התקפות מניעת שירות מבוזרות בקנה מידה גדול.
פופולריות פתאומית

פרץ פתאומי של פרסום עלול לגרום בטעות לעומס יתר של תעבורת אינטרנט. ידיעה בתקשורת, אימייל שמתפשט במהירות, או קישור מאתר פופולרי עלולים לגרום לדחיפה כזו אצל המבקרים (לפעמים נקרא קהל פלאש או אפקט Slashdot).

תנועה מזויפת
לשכת הפרסום האינטראקטיבי העריכה בשנת 2014 כי כשליש מתעבורת האינטרנט נוצרת על ידי בוטים ותוכנות זדוניות באינטרנט.
הצפנת תנועה

לפי מוזילה מאז ינואר 2017, יותר ממחצית מתעבורת האינטרנט מוצפנת באמצעות HTTPS. Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS) היא הגרסה המאובטחת של HTTP, והיא מאבטחת מידע והעברת נתונים בין הדפדפן של המשתמש לאתר.


אתר אינטרנט

אתר אינטרנט (נכתב גם כאתר אינטרנט הוא אוסף של דפי אינטרנט ותוכן קשור המזוהה באמצעות שם דומיין נפוץ ומתפרסם בשרת אינטרנט אחד לפחות. אתרי אינטרנט מוקדשים בדרך כלל לנושא מסוים או למטרה מסוימת, כגון חדשות, חינוך, מסחר, בידור או רשתות חברתיות. היפר קישור בין דפי אינטרנט מנחה את הניווט באתר, שמתחיל לרוב בדף בית. נכון לדצמבר 2022, חמשת האתרים המבוקרים ביותר הם חיפוש Google, YouTube, Facebook, Twitter, ואינסטגרם.

כל אתרי האינטרנט הנגישים לציבור מהווים ביחד את ה- World Wide Web. ישנם גם אתרים פרטיים שניתן לגשת אליהם רק ברשת פרטית, כמו אתר אינטרנט פנימי של חברה לעובדיה. משתמשים יכולים לגשת לאתרי אינטרנט במגוון מכשירים, כולל מחשבים שולחניים, מחשבים ניידים, טאבלטים וסמארטפונים.
האפליקציה המשמשת במכשירים אלה נקראת דפדפן אינטרנט.

 

רקע כללי

הרשת העולמית (WWW) נוצרה בשנת 1989 על ידי מדען המחשבים הבריטי של CERN טים ברנרס-לי. ב-30 באפריל 1993, CERN הכריזה שהרשת העולמית תהיה חופשית לשימוש עבור כל אחד, ותרום לצמיחה העצומה של הרשת. לפני הצגת פרוטוקול העברת ההיפרטקסט (HTTP), נעשה שימוש בפרוטוקולים אחרים כגון פרוטוקול העברת קבצים ופרוטוקול gopher כדי לאחזר קבצים בודדים משרת.
פרוטוקולים אלה מציעים מבנה ספריות פשוטשבו המשתמש מנווט והיכן הוא בוחר קבצים להורדה.
מסמכים הוצגו לרוב כקובצי טקסט רגיל ללא עיצוב או שקודדו בפורמטים של מעבד תמלילים.

 

בעוד ש”אתר אינטרנט” היה האיות המקורי (לעיתים באותיות גדולות של “אתר אינטרנט”, מכיוון ש”אינטרנט” הוא שם עצם כשמתייחסים ל- World Wide Web, גרסה זו הפכה בשימוש נדיר, ו”אתר” הפך לאות הסטנדרטי. כל מדריכי הסגנון העיקריים, כגון The Chicago Manual of Style ו- AP Stylebook, שיקפו את השינוי הזה.

בפברואר 2009, נטקראפט, חברת ניטור אינטרנט שעוקבת אחר צמיחת האינטרנט מאז 1995, דיווחה שהיו 215,675,903 אתרים עם שמות מתחם ותוכן ב-2009, בהשוואה ל-19,732 אתרים בלבד באוגוסט 1995. לאחר שהגיע למיליארד אתרי אינטרנט בספטמבר 2014, אבן דרך שאושרה על ידי NetCraft בסקר שרת האינטרנט שלה מאוקטובר 2014 וכי סטטיסטיקת אינטרנט חיה הייתה הראשונה להכריז – כפי שמעיד ציוץ זה של ממציא ה-World Wide Web עצמו, טים ברנרס- לי – מספר האתרים בעולם ירד לאחר מכן, וחזר לרמה מתחת למיליארד אחד. זאת בשל התנודות החודשיות בספירת האתרים הלא פעילים. מספר האתרים המשיך לגדול ליותר ממיליארד אחד עד מרץ 2016 ומאז המשיך לגדול. סקר שרת האינטרנט של Netcraft בינואר 2020 דיווח כי ישנם 1,295,973,827 אתרים ובאפריל 2021 דיווח כי ישנם 1,212,139,815 אתרים על פני 10,939,637 מחשבים הפונים לאינטרנט ו-264,469,666 דומיינים ייחודיים.
על פי ההערכות 85 אחוז מכלל אתרי האינטרנט אינם פעילים.

אתר סטטי
אתר סטטי הוא אתר שיש בו דפי אינטרנט המאוחסנים בשרת בפורמט שנשלח לדפדפן אינטרנט של הלקוח. הוא מקודד בעיקר בשפת סימון היפרטקסט (HTML); גיליונות סגנון מדורגים(CSS) משמשים לשליטה במראה מעבר ל-HTML בסיסי. משתמשים בדרך כלל בתמונות ליצירת המראה הרצוי וכחלק מהתוכן העיקרי. אודיו או וידאו עשויים להיחשב גם לתוכן “סטטי” אם הוא מופעל באופן אוטומטי או בדרך כלל לא אינטראקטיבי. סוג זה של אתר בדרך כלל מציג את אותו מידע לכל המבקרים. בדומה לחלוקת חוברת מודפסת ללקוחות או ללקוחות, אתר אינטרנט סטטי יספק בדרך כלל מידע עקבי וסטנדרטי למשך פרק זמן ממושך. למרות שבעל האתר עשוי לערוך עדכונים מעת לעת, זהו תהליך ידני לעריכת הטקסט, התמונות ותוכן אחר ועשוי לדרוש מיומנויות ותוכנות בסיסיות בעיצוב האתר. טפסים פשוטים או דוגמאות שיווקיות של אתרי אינטרנט, כגון אתר קלאסי, אתר בן חמישה עמודיםאו אתר חוברות הם לרוב אתרים סטטיים, מכיוון שהם מציגים מידע סטטי מוגדר מראש למשתמש. זה עשוי לכלול מידע על חברה ועל המוצרים והשירותים שלה באמצעות טקסט, תמונות, אנימציות, אודיו/וידאו ותפריטי ניווט.

אתרים סטטיים עשויים עדיין להשתמש בתוכו צד שרת (SSI) כנוחות עריכה, כגון שיתוף שורת תפריט משותפת על פני דפים רבים.
מכיוון שהתנהגות האתר לקורא עדיין סטטית, זה לא נחשב לאתר דינמי.

 

אתר דינמי

אתר דינמי הוא אתר שמשתנה או מותאם את עצמו באופן תדיר ואוטומטי. דפים דינמיים בצד השרת נוצרים “בתנועה” על ידי קוד מחשב שמייצר את ה-HTML (CSS אחראים על המראה ולכן הם קבצים סטטיים). יש מגוון רחב של מערכות תוכנה, כגון CGI, Java Servlets ו- Java Server Pages (JSP), Active Server Pages ו- ColdFusion (CFML) הזמינות ליצירת מערכות אינטרנט דינמיות ואתרים דינמיים. מסגרות שונות של יישומי אינטרנט ומערכות תבניות אינטרנט זמינות עבור שפות תכנות בשימוש כללי כמו Perl,PHP, Python ו- Ruby כדי לעשות את זה מהיר וקל יותר ליצור אתרים דינמיים מורכבים.

אתר יכול להציג את המצב הנוכחי של דיאלוג בין משתמשים, לעקוב אחר מצב משתנה, או לספק מידע בדרך כלשהי מותאם אישית לדרישות של המשתמש הבודד. לדוגמה, כאשר הדף הראשי של אתר חדשות מתבקש, הקוד הפועל בשרת האינטרנט עשוי לשלב קטעי HTML מאוחסנים עם ידיעות חדשות שנשלפו ממסד נתונים או אתר אחר באמצעות RSS כדי ליצור עמוד הכולל את המידע העדכני ביותר. אתרים דינמיים יכולים להיות אינטראקטיביים על ידי שימוש בטפסי HTML, אחסון וקריאת קובצי Cookie של דפדפן, או על ידי יצירת סדרה של דפים המשקפים את ההיסטוריה הקודמת של קליקים. דוגמה נוספת לתוכן דינמי היא כאשר אתר קמעונאי עם מסד נתונים של מוצרי מדיה מאפשר למשתמש להזין בקשת חיפוש, למשל עבור מילת המפתח Beatles. בתגובה, התוכן של דף האינטרנט ישנה באופן ספונטני את האופן שבו הוא נראה קודם, ולאחר מכן יציג רשימה של מוצרי הביטלס כמו תקליטורים, DVD וספרים. HTML דינמי משתמש בקוד JavaScript כדי להורות לדפדפן האינטרנט כיצד לשנות באופן אינטראקטיבי את תוכן העמוד.
אחת הדרכים לדמות סוג מסוים של אתר אינטרנט דינמי תוך הימנעות מאובדן ביצועים של הפעלת המנוע הדינמי על בסיס פר משתמש או חיבור היא ליצור מחדש באופן אוטומטי מדי פעם סדרה גדולה של דפים סטטיים.

 

מולטימדיה ותוכן אינטראקטיבי
באתרים המוקדמים היו רק טקסט, וזמן קצר לאחר מכן, תמונות. לאחר מכן נעשה שימוש בתוספים של דפדפן אינטרנט להוספת אודיו, וידאו ואינטראקטיביות (כגון עבור יישום אינטרנט עשיר המשקף את המורכבות של יישום שולחני כמו מעבד תמלילים. דוגמאות לתוספי פלאגין כאלה הם Microsoft Silverlight, Adobe Flash Player, Adobe Shockwave Player ו- Java SE. HTML 5 כולל הוראות לאודיו ווידאו ללא תוספים. JavaScriptמובנית גם ברוב דפדפני האינטרנט המודרניים, ומאפשרת ליוצרי אתרים לשלוח קוד לדפדפן האינטרנט המורה לו כיצד לשנות באופן אינטראקטיבי את תוכן העמוד ולתקשר עם שרת האינטרנט במידת הצורך. הייצוג הפנימי של הדפדפן של התוכן ידוע כ- Document Object Model (DOM).

WebGL (ספריית גרפיקה אינטרנטית) הוא API מודרני של JavaScript לעיבוד גרפיקה תלת מימדית אינטראקטיבית ללא שימוש בתוספים. הוא מאפשר תוכן אינטראקטיבי כגון אנימציות תלת מימד, הדמיות ומסבירי וידאו למשתמשים המוצגים בצורה האינטואיטיבית ביותר.

מגמה של עידן 2010 באתרי אינטרנט הנקראת “עיצוב רספונסיבי” העניקה את חווית הצפייה הטובה ביותר מכיוון שהיא מספקת פריסה מבוססת מכשירים למשתמשים. אתרים אלו משנים את הפריסה שלהם בהתאם למכשיר או לפלטפורמת הסלולר ובכך מעניקים חווית משתמש עשירה.

סוגים

ניתן לחלק אתרים לשתי קטגוריות רחבות – סטטיות ואינטראקטיביות. אתרים אינטראקטיביים הם חלק מקהילת האתרים של Web 2.0 ומאפשרים אינטראקטיביות בין בעל האתר למבקרים או משתמשים באתר.
אתרים סטטיים משרתים או לוכדים מידע אך אינם מאפשרים מעורבות ישירות עם הקהל או המשתמשים.
חלק מהאתרים הם מידע או מופקים על ידי חובבים או לשימוש אישי או בידור.

אתרים רבים אכן שואפים להרוויח כסף באמצעות מודל עסקי אחד או יותר, כולל:

פרסום תוכן מעניין ומכירת פרסום קונטקסטואלי או דרך מכירה ישירה או דרך רשת פרסום.
מסחר אלקטרוני : מוצרים או שירותים נרכשים ישירות דרך האתר
פרסום מוצרים או שירותים הזמינים בבית עסק
Freemium : תוכן בסיסי זמין בחינם, אך תוכן פרימיום דורש תשלום (למשל, אתר וורדפרס, זוהי פלטפורמת קוד פתוח לבניית בלוג או אתר אינטרנט).

חלק מהאתרים דורשים רישום משתמש או מנוי כדי לגשת לתוכן.
דוגמאות לאתרי מנויים כוללות אתרים עסקיים רבים, אתרי חדשות, אתרי עיתונים אקדמיים, אתרי משחקים, אתרי שיתוף קבצים, לוחות הודעות, דואר אלקטרוני מבוסס אינטרנט, אתרי רשתות חברתיות, אתרים המספקים נתונים על שוק המניות בזמן אמת, וכן אתרים המספקים שירותים שונים אחרים.


ישנם סוגים רבים של אתרי אינטרנט, כל אחד מתמחה בסוג מסוים של תוכן או שימוש, והם עשויים להיות מסווגים באופן שרירותי בכל מספר דרכים.

חלק מהאתרים עשויים להיכלל באחת או יותר מהקטגוריות הללו. לדוגמה, אתר אינטרנט עסקי עשוי לקדם את מוצרי העסק, אך עשוי גם לארח מסמכים אינפורמטיביים, כגון מסמכים לבנים. ישנן גם קטגוריות משנה רבות לאלו המפורטות לעיל. לדוגמה, אתר פורנו הוא סוג מסוים של אתר מסחר אלקטרוני או אתר עסקי (כלומר, הוא מנסה למכור חברות לגישה לאתר שלו) או בעל יכולות רשת חברתית. אתר מעריצים עשוי להיות הקדשה של הבעלים לסלבריטאי מסוים. אתרי אינטרנט מוגבלים על ידי מגבלות ארכיטקטוניות (למשל, כוח המחשוב המוקדש לאתר). אתרים גדולים מאוד, כגון פייסבוק, יאהו!, מיקרוסופט וגוגל מעסיקים שרתים רבים וציוד לאיזון עומסים כגון מתגי שירותי תוכן של Cisco לחלוקת עומסי מבקרים על מספר מחשבים במספר מיקומים.
נכון לתחילת 2011, פייסבוק השתמשה ב-9 מרכזי נתונים עם כ-63,000 שרתים.

 

ניתן לסווג אתרים לסוגים שונים על סמך מטרתם, התוכן והפונקציונליות שלהם. כמה דוגמאות כוללות:

רשת שותפים: אתר עם מעט עמודים שמוכר מוצר של צד שלישי, שמרוויח עמלה על קידום המכירה.

סוכנות שותפים: פורטל המציע מערכות ניהול תוכן מותאמות אישית ותוכן סינדיקט מספקים אחרים תמורת תשלום. דוגמאות כוללות Commission Junction, eBay ו-Yahoo!.

אתר ארכיון: אתר המשמר תוכן אלקטרוני בסכנת הכחדה, כמו ארכיון האינטרנט וקבוצות גוגל.

אתר תוכנה זדונית: אתר שנועד לתקוף את מחשבי המבקרים על ידי הורדת קבצים זדוניים, ולעתים קרובות מכוון למשתמשים עם הגנת אנטי-וירוס לקויה.

אתר חברות: קהילה סגורה הפועלת על ידי מערכת דמי חבר חודשית, המנוהלת בדרך כלל על ידי מומחים בתחום מסוים או על ידי מועדוני מעריצים לאמנים וסלבריטאים.

בלוג (בלוג): אתרים המשמשים לפרסום יומנים מקוונים ופורומי דיונים, לפעמים מנוהלים על ידי בלוגרים מקצועיים באתרי חדשות. וורדפרס היא דוגמה פופולרית.

אתר לבניית מותג: אתר המתמקד ביצירת חוויה מקוונת למותג, לרוב עבור מוצרי צריכה בעלי ערך נמוך ונפח גבוה (FMCG).

אתר סלבריטי: אתר המכיל מידע על ידוען או אישיות ציבורית, רשמי או מעשה ידי מעריצים, כמו jimcarrey.com.

אתר השוואת קניות: אתר המספק מנוע חיפוש אנכי לסינון והשוואת מוצרים על סמך מחיר, תכונות, ביקורות וקריטריונים נוספים, כגון Shopping.com.

אתר מימון המונים: פלטפורמה למימון פרויקטים באמצעות רכישה מוקדמת של מוצרים או תרומות, כמו קיקסטארטר.

אתר לחץ לתרומה: אתר המאפשר למבקרים לתרום לצדקה על ידי לחיצה על כפתור או מענה נכון על שאלה, כאשר מפרסם תורם עבור כל תשובה נכונה. דוגמאות כוללות את אתר הרעב ופריריס.

אתר תוכן: אתר המתמקד ביצירה והפצה של תוכן מקורי, כגון wikiHow.com ו- About.com.

אתר מודעות מסווגות: אתר המפרסם פרסומות מסווגות, כמו gumtree.com ו-Craigslist.

אתר תאגידי: אתר המספק מידע רקע על עסק, ארגון או שירות.

שירות היכרויות מקוון: אתר למציאת מערכות יחסים ארוכות טווח, היכרויות או חברות, לעתים קרובות באמצעות שילוב של שירותים בחינם ותשלום, כמו eHarmony ו-Match.com.

אתר מסחר אלקטרוני: אתר המציע סחורות ושירותים למכירה מקוונת עם עסקאות מקוונות, כמו Amazon.com.

אתר חדשות מזויפות: אתר המפרסם כתבות חדשות מזויפות מתוך כוונה להונות את המבקרים ולהרוויח מפרסום, כמו The Daily Stormer.

פורום אינטרנט: אתר שבו אנשים יכולים לנהל שיחות באמצעות הודעות שפורסמו, כמו SkyscraperCity ו-4chan.

אתר גלריה: אתר שתוכנן במיוחד לשימוש כגלריה לאמנות או כגלריית תמונות.

אתר ממשלתי: אתר שנוצר על ידי ממשלות מקומיות, מדינתיות או לאומיות, לרוב מספק מידע לתיירים או תומך בתיירות, כמו USA.gov, Naenara ו-GOV.UK.

אתר Gripe: אתר המוקדש לביקורת על אדם, מקום, תאגיד, ממשלה או מוסד.

אתר משחקים מקוונים: אתרים שבהם משתמשים יכולים לשחק במשחקים מקוונים, כמו משחקי דפדפן כמו OGame ו-Travian.

אתר הימורים מקוונים: אתר המאפשר למשתמשים לשחק במשחקי הימורים מקוונים.

אתר הומור: אתר שעושה סאטירה, פרודיה או משעשע את הקהל, כמו הארכיון הדיגיטלי The Onion ו-National Lampoon.

אתר מידע: רוב אתרי האינטרנט משמשים כאתר מידע במידה מסוימת, לרבות מוסדות ממשלתיים, חינוך ועמותות.

אתר שיתוף מדיה: אתר המאפשר למשתמשים להעלות ולצפות במדיה, כגון YouTube, DeviantArt ואינסטגרם.

אתר מראה: אתר המשכפל אתר אחר להתמודד עם עליות בתנועת המשתמשים, לספק מספר מקורות של אותו מידע וגישה אמינה להורדות גדולות. 28. אתר מיקרובלוג: צורת בלוג קצרה ופשוטה, מוגבלת למספר מסוים של תווים ומתפקדת בדומה לעדכון סטטוס בפייסבוק, כמו טוויטר.

אתר חדשות: אתר המוקדש להפצת חדשות, פוליטיקה ופרשנות, כגון cnn.com ו-bbc.com/news.

אתר אישי: אתרים על יחידים או קבוצות קטנות, המכילים כל תוכן שהאדם מעוניין לכלול, בנפרד מאתרי ידוענים המנוהלים על ידי יחצנים או סוכנויות.

אתר פישינג: אתר שנוצר כדי לרכוש במרמה מידע רגיש כמו סיסמאות ופרטי כרטיסי אשראי על ידי התחזות לישות אמינה בתקשורת אלקטרונית.

אתר שיתוף תמונות: אתר שנוצר כדי לשתף תמונות דיגיטליות עם הקהילה המקוונת, כמו פליקר, אינסטגרם ו-Imgur.

אתר P2P/Torrents: אתרים שמאנדקסים קבצי טורנט, בנפרד מלקוחות BitTorrent, כגון Mininova, The Pirate Bay ו-IsoHunt.

אתר פוליטי: אתר להבעת דעות פוליטיות, מתן הומור פוליטי, קמפיין לבחירות או מתן מידע על מועמד, מפלגה פוליטית או אידיאולוגיה.

אתר שאלות ותשובות (שאלות ותשובות): אתר שבו אנשים יכולים לשאול שאלות ולקבל תשובות, כמו Quora, Yahoo! תשובות, ו-Stack Exchange Network (כולל Stack Overflow).

אתר דתי: אתר לפרסום מקומות תפילה, מתן השראה או עידוד אמונתם של חסידי דת.

אתר ביקורת: אתר שבו אנשים יכולים לפרסם ביקורות על מוצרים או שירותים, כגון Yelp ו-Rotten Tomatoes.

אתר בית ספר: אתר שבו מורים, תלמידים או מנהלים יכולים לפרסם מידע על אירועים עכשוויים בבית הספר שלהם או מעורבים בו, לעתים קרובות באמצעות “k12” בכתובת האתר.

אתר מגרד: אתר שמשכפל תוכן מאתר אחר ללא רשות ללכוד חלק מהתנועה של האתר המקורי ולהרוויח מהכנסות מפרסום או מאמצעים אחרים.

מנוע חיפוש: אתר שמוסיף חומר באינטרנט, אינטראנט או מדיה מסורתית ומספק קישורים למידע בתגובה לשאילתה, כמו חיפוש Google, Bing, DuckDuckGo ו-Ecosia.

אתר הלם: אתר הכולל תמונות או חומרים אחרים שנועדו להעליב את רוב הצופים, כמו Goatse.cx ו-rotten.com.

אתר ראווה: פורטלי אינטרנט המשמשים אנשים וארגונים כדי להציג פריטים בעלי עניין או ערך.

אתר סימניות חברתיות: אתר שבו משתמשים משתפים, מדרגים ומגיבים על תוכן מהאינטרנט, כמו StumbleUpon ו- Digg.

שירות רשתות חברתיות: אתר שבו משתמשים יכולים לתקשר, לשתף מדיה ולגשת ליישומי אינטרנט, כגון יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט ולינקדאין.

חדשות חברתיות: אתר חדשות חברתיות כולל סיפורים שפורסמו על ידי משתמשים המדורגים לפי פופולריות, כאשר גם הערות משתמשים מדורגות, כמו Reddit, Digg ו-SlashDot.

Warez: אתר שנועד לארח או לקשר חומרים כמו מוזיקה, סרטים ותוכנה להורדה של משתמשים, כמו מפרץ הפיראטים.

Webcomic: קומיקס מקוון בסגנונות ובז’אנרים שונים הייחודיים ל-World Wide Web, כגון Penny Arcade, xkcd ו- Gunnerkrigg Court.

דואר אינטרנט: אתר המספק שירות דואר אינטרנט, כמו Hotmail, Gmail, Protonmail ו-Yahoo! דוֹאַר.

פורטל אינטרנט: אתר המשמש כנקודת התחלה או שער למשאבים אחרים באינטרנט או אינטראנט, כמו msn.com, msnbc.com, Newgrounds ו-Yahoo!.

אתר ויקי: אתר שבו משתמשים עורכים תוכן בשיתוף פעולה, כגון ויקיפדיה, ויקיהוב ו-Wik

הפוסט הקודם
הפוסט הבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *