איך להתכונן לחקירה במשטרה? מדריך עו”ד פלילי

 

עורך דין מומלץ

 

זומנתם לחקירת משטרה?זוהי סיטואציה לא קלה,אך אם תתכוננו אליה כנדרש, תוכלו לעבור אותה בצורה הטובה ביותר. מה עליכם לעשות? להסתייע בעורך דין פלילי אשר יכין אתכם לחקירה, יפחית את רמת הלחץ ויאפשר לכם להתנהל בה בחוכמה ובזהירות הנדרשת.

 

חקירה במשטרה – אל תתמודדו איתה לבד

כאשר אדם מקבל זימון לחקירה במשטרה, הוא מתמלא בחששות ומדובר ללא ספק בעניין מלחיץ. עם זאת, כאשר נערכים נכון ויודעים למה לצפות, ניתן לעבור את החקירה ביתר קלות ולמזער את הנזק מההליך הפלילי. כדי לעשות כן, ישלפנות לעורך דין פלילי הבוחן ביסודיות את נסיבות המקרה ועל פיהן, מכין את הנחקר כיצד להתנהג בחקירה. אל תתמודדו עם חקירת משטרה לבדכם וזכרו כי הכנה מוקדמת לחקירה יכולה לעשות את כל ההבדל בין סגירת התיק לבין כתב אישום ואף החרפת האישומים.

 

קבלת ייעוץ משפטי יכולה להיראות לרבים כמובנית מאליה, אולם לא פעם, אנשים מגיעים לחקירת משטרה לבדם ללא ששוחחו לפני כן עם עו”ד. זוהי טעות גדולההיות שללא הכנה מוקדמת, אדם נורמטיבי לא יידע כיצד לעמוד מול הלחצים והמניפולציות השונות שיפעיל החוקר בעת החקירה. משמעות הדבר היא כי הנחקר עלול בקלות ליפול בלשונו ולגרום להסתבכות פלילית שניתן היה למנועבעזרת ייעוץ משפטי טרם החקירה.

 

פנייה לייצוג משפטי

התנהלות הנחקר במסגרת חקירת משטרה יכולה להכריע את דינו של התיק, האם הוא ייסגר בלא כלום, או האם יוגש נגדו כתב אישום ובגין איזו עבירה. מתוך הבנה זו, עולה חשיבותו של הייצוג המשפטי של עורך דין פלילי, אשר ייעץ לנחקר כיצד עליו להתמודד נכון עם החקירה. בפגישה, יספר הנחקר את השתלשלות האירועים כפי שהוא מבין אותה ועורך הדין, לאחר שבחן היטב את נסיבות המקרה והראיות, יוכל להסיק מהם כיווני החקירה האפשריים של המשטרה.

 

בהתאם לכך, עורך הדין יכין את הנחקר לשאלות שהוא עתיד להישאל, יסביר לו מהן המלכודות שעלול החוקר לנסות ולשים בדרכו של הנחקר ויסביר לו כיצד להתמודד עמן. חשוב להבין כי בחקירת משטרה כל מילה חשובה ולכן עורך הדין ינחה את הנחקר כיצד עליו להשיב לשאלות ואף יעשה עמו סימולציות כדי לדמות את החקירה. ככל שהנחקר יהיה מוכן יותר, כך הוא יגיע לחקירה רגוע יותר, תשובותיו תהיינה ברורות ועקביות וכך ניתן יהיה לסיים את ההליך באופן הטוב ביותר.

 

דגשים להתנהלות בחקירת משטרה

כאשר אתם שואלים את עצמכם איך להתכונן לחקירת משטרה, הצעד החשוב ביותר הוא לפנות לעורך דין פלילי מקצועי ומנוסה אשר ילווה אתכם וידריך אתכם כיצד להתנהל. בד בבד, ישנם כמה קווים מנחים שחשוב לשמור עליהם בעת החקירה. כך, על הנחקר לומר תמיד את האמת ולא לשקר לחוקר. ראשית, משום שהוא עלול לסבך את עצמו בעבירות נוספות כמו עדות שקר ושנית, משום שבאותו רגע איבד החוקר כל אמון בנחקר והוא יפקפק בכל מילה שיאמר מכאן ואילך.

דגש נוסף חשוב הוא כי בעת מתן מענה לשאלות החוקר, על הנחקר להקפיד להיות מדויק בתשובותיו ולהשיב רק על מה שהוא יכול לומר בוודאות. זהו אינו הזמן לאלתורים וניחושים, היות שכל מילה של הנחקר עלולה לשמש כנגדו ולפתח כיווני חקירה בלתי רצויים. לבסוף, נדגיש כי חשוב מאוד לשתף פעולה עם המשטרה ולא להתחצף או להתעלם משאלות החוקר. יחד עם זאת נבהיר כי כאשר אדם נלקח לחקירה באופן מיידי מבלי שניתנה לו האפשרות להיוועץ עם עו”ד, עומדת לו זכות השתיקה והוא רשאי לדרוש כי החקירה לא תחל עד אשר תינתן לו אפשרות לדבר עם עו”ד.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עורכי דין מומלצים בתחום