הסדר טיעון ארנון גלעדי שנאשם במסגרת כתב האישום חבר הכנסת דוד ביטן ואחרים.

הודעה מטעם הפרקליטות:

עורך דין מומלץ

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז הודעה על הגעה להסדר טיעון עם ארנון גלעדי, שנאשם במסגרת כתב האישום שהוגש נגד חבר הכנסת דוד ביטן ואחרים.
על פי ההסדר, גלעדי יודה בשתי עבירות של מרמה והפרת אמונים, והצדדים יבקשו בהסכמה מביהמ”ש לגזור על גלעדי שמונה חודשי מאסר בפועל, קנס של 35,000 שקלים, ומאסר על-תנאי.
עוד הוסכם, כי יש בעבירות בהן יורשע גלעדי קלון, וכי לאחר גזר הדין גלעדי יתפטר מידית מכל תפקידיו הציבוריים.

על פי כתב האישום המתוקן שבעובדותיו צפוי להודות גלעדי, גלעדי, שכיהן כמשנה לראש העיר תל אביב, חבר מועצה וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובניה תל אביב, ניצל את תפקידו והשפעתו בעיריית תל אביב, על מנת להיענות בשנים 2011 ו-2017-2015 לבקשותיהם של חה״כ דוד ביטן ושל עד המדינה, אשר ביטן רצה לסייע לו, לקידום ופתרון בעיות בשלושה פרויקטים נדל”ניים בתחום שיפוטה של תל אביב.
גלעדי פעל בסטייה מן השורה ותוך הימצאות בניגוד עניינים חמור על רקע פעילותו המשותפת עם חה”כ דוד ביטן בתנועת הליכוד והאינטרסים המשותפים שעמדו לנגד עיניו, נוכח תפקידיהם המקבילים בשלטון המקומי ובהמשך גם במהלך כהונתו של ביטן כחבר כנסת ויו”ר הקואליציה.

עוד על פי כתב האישום המתוקן, בשלהי שנת 2017 קיבל גלעדי 30,000 ₪ משלושה יזמי נדל”ן שונים, בזיקה לתפקידו. הכספים הופקדו בחשבון בנק ונועדו לשמש למימון אירועים ופעילויות שונות, בין היתר, טיפוח תדמיתו הציבורית של גלעדי וקידום מועמדותו לקראת הבחירות לרשויות המקומיות בשנת 2018. גלעדי סייע ליזמים בקידום הליכים תכנוניים מול גורמי מקצוע בעיריית תל אביב ובוועדות התכנון, תוך הימצאות בניגוד עניינים חמור.

התיק נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, ומטופל ע”י עורכי הדין אתי בן-דור, יעל שניידר, רוי גורדון ותומר וירט מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

מצ”ב כתב האישום המתוקן שהוגש במסגרת הסדר הטיעון.

נזכיר, כי קיים צו איסור פרסום האוסר על פרסום פרטים מזהים הנוגעים לעדי המדינה בתיק, בכל אופן הקושר אותם לפרשה.