מגזין עורך דין מומלץ: נבחרת החלומות של עורכי הדין

 

עורך דין מומלץ

” צוות החלומות ” מתייחס לצוות עורכי הדין המשפטיים שייצג את OJ סימפסון במשפטו ב -1995 בגין רצח אשתו לשעבר, ניקול בראון סימפסון , ורונלד גולדמן . הצוות כלל את רוברט שפירו , ג’וני קוקרן , קרל דאגלס , שון צ’פמן , ג’רלד אולמן , רוברט קרדשיאן , אלן דרשוביץ , פ. לי ביילי , בארי סקק , פיטר נויפלד , רוברט בלייזיר וויליאם תומפסון.

נבחרת החלומות של עורכי הדין בישראל

עורכי הדין של “צוות החלומות”
רוברט שפירו
רוברט שפירו הצטרף לצוות ההגנה של סימפסון שבוע לאחר תחילת המשפט, כאשר הווארד ויצמן פרש מהתיק בטענה כי עומס העבודה שלו כבד מכדי להמשיך כיו”ר. כיו”ר ההגנה כונה שפירו “האדריכל” של הגנת סימפסון על בניית הצוות המשפטי בעל הפרופיל הגבוה שלימים יזכה לכינוי “צוות החלומות”. שפירו הוביל את צוות ההגנה בחלק גדול מהמשפט לפני שג’וני קוקרן נכנס לתפקיד היושב ראש.

שפירו הוא המייסד השותף של RightCounsel.com והוא שותף בכיר במשרד עורכי הדין גלזר וייל פינק ג’ייקובס Howard Avchen & Shapiro, LLP בלוס אנג’לס. הוא גם ייסד את LegalZoom .

ג’וני קוקרן
קוקרן הצטרף לצוות ההגנה של סימפסון ומאוחר יותר נכנס לתפקיד היושב ראש שלה, במהלך המשפט. בטיעוני הסיום שלו, קוקרן אמר את המשפט “אם זה לא מתאים, אתה חייב לזכות”, תוך התייחסות לתרחיש של התביעה לא הגיוני באופן כללי, אבל גם רמז לעובדה שהכפפה שהתובעים טענו שסימפסון לבשה במהלך התביעה. רצח לא התאים לידו של סימפסון.

קוקרן אובחן עם גידול מוחי בדצמבר 2003 ולאחר מכן מת בביתו בלוס אנג’לס, ב-29 במרץ 2005.

רוברט קרדשיאן
רוברט קרדשיאן היה חבר קרוב של סימפסון. למעשה, סימפסון נשארה בביתה של קרדשיאן כדי להימנע מהתקשורת בזמן שהתגלגלו החקירות וההשלכות התקשורתיות שלאחר מכן בנוגע לרציחות של ניקול בראון סימפסון ורונלד גולדמן. כאשר סימפסון לא הצליח להסגיר את עצמו ב-17 ביוני 1994, קרדשיאן קראה מכתב שכתב סימפסון לתקשורת שהתאספה מחוץ לביתו.

בסופו של דבר קרדשיאן הפעיל מחדש את הרישיון שלו לעסוק בעריכת דין, שהוא הניח לפוג לפני המקרה של סימפסון, כדי להצטרף לצוות ההגנה של סימפסון. לאחר המקרה, הוא פקפק בחפותו של סימפסון, בסופו של דבר ניתק את קשריו עם סימפסון, וקבע כי לו ידע שמשפחתו תקבל איומי מוות, הוא לעולם לא היה לוקח את התיק.

קרדשיאן אובחן כחולה בסרטן הוושט ביולי 2003. הוא נפטר בגיל 59 ב-30 בספטמבר 2003.

פ. לי ביילי
פ’ לי ביילי הצטרף לצוות ההגנה לפני הדיון המקדים וטיפל במסיבות עיתונאים רבות של צוות ההגנה. תרומתו הבולטת ביותר של ביילי להגנה הייתה חקירתו הנגדית של חוקר LAPD, מארק פיהרמן .

במסיבת עיתונאים שהקדימה לחקירתו הנגדית של פיהרמן, אמר ביילי, “כל עורך דין בשכלו שלא היה מצפה לחקור את מארק פיהרמן הוא אידיוט”. במהלך החקירה הנגדית, ביילי הצליח לגרום לפיהרמן לטעון בפני החמישי בתגובה להיבטים מרכזיים בתיק, לרבות נטיעת ראיות, ובכך ערער את אמינותו של פיהרמן כעד. חקירה נגדית זו מאמינה בעיני רבים כאחד המפתחות לזיכוי סימפסון. [ צריך ציטוט ]

ביילי מת ב-3 ביוני 2021 בגיל 87.

אלן דרשוביץ
אלן דרשוביץ היה פרופסור אמריטוס של פליקס פרנקפורטר בבית הספר למשפטים בהרווארד ונכון לשנת 2013 נשאר אחד מעורכי הדין וחוקרי המשפט המצליחים ביותר במדינה.

לאחר שייצג את סימפסון, הוא ייצג את ג’וליאן אסאנג’ , ג’פרי אפשטיין והארווי ויינשטיין . הוא גם שימש כחבר בצוות המשפטי של הנשיא דונלד טראמפ במהלך משפט ההדחה הראשון שלו .

דרשוביץ כתב מספר רב של ספרים על משפט ופוליטיקה, כולל ספקות סבירים: מערכת המשפט הפלילית ותיק OJ Simpson ו- The Case for Peace .

בארי סקק
בארי סקק , פרופסור למשפטים בבית הספר למשפטים בנג’מין נ. קרדוזו בניו יורק, הוא מומחה לזיהוי פלילי.

סצ’ק ידוע גם בעבודתו כמייסד ומנהל שותף של פרויקט התמימות , ארגון ללא מטרות רווח שמשתמש בראיות DNA כדי לנקות את שמותיהם של אסירים שהורשעו שלא כדין.

פיטר נויפלד
פיטר נויפלד הצטרף לצוות ההגנה של סימפסון כדי לסייע בערעור ה-DNA והראיות המשפטיות של התביעה. הוא אולי ידוע בעיקר בזכות הכפשת האמינות של שובל הדם בין גופתה של ניקול בראון סימפסון למכונית של OJ Simpson .

נויפלד הוא מייסד שותף של פרויקט התמימות , יחד עם חבר “צוות החלומות” בארי סקק. נויפלד הוא כיום שותף ב- Neufeld Scheck & Brustin, LLP בניו יורק.

ג’רלד פ. אולמן
ג’רלד אולמן היה חלק מצוות ההגנה של OJ Simpson במהלך תיק הרצח של OJ Simpson. אולמן אומר שהוא הגה את הקו הבלתי נשכח בו השתמש ג’וני קוקרן בטיעון הסיום, “אם זה לא מתאים, אתה חייב לזכות”. אולמן הוא כיום פרופסור בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת סנטה קלרה, שם שימש כדיקן מ-1986 עד 1994. הוא שימש כסנגור במשפטיהם של דניאל אלסברג וכריסטיאן ברנדו. בשנת 2006, הוא מונה למנהל בפועל של ועדת קליפורניה למינהל צדק הוגן, שהוקמה על ידי הסנאט של מדינת קליפורניה כדי לבחון את הסיבות להרשעות פסולות ולהציע רפורמות במערכת המשפט הפלילי בקליפורניה.

רוברט בלייזיר
בלייזיר היה תלמידו של דרשוביץ, והיה גם עורך דין במשפט האזרחי של סימפסון.

קרל אי דאגלס
דאגלס נחשב באופן נרחב לאחד מעורכי הדין הבכירים של ג’וני קוקרן. מאוחר יותר הוא הפך לעורך הדין המנהל של משרד עורכי הדין של ג’וני קוקרן ג’וניור לפני שעזב את המשרד ב-1998, כדי להקים את קבוצת החוקים של דאגלס (הידועה כיום בשם Douglas / Hicks Law).

שון הולי
גם שון הולי עבד עבור קוקרן.

פסק הדין
ב-3 באוקטובר 1995, בשעה 10:00 בבוקר, לאחר ארבע שעות של דיון , מצא חבר המושבעים את סימפסון לא אשם בשני סעיפי הרצח. לחדשות על פסק הדין הייתה השפעה משבשת בארה”ב ומחוצה לה, שכן על פי ההערכות 100 מיליון אנשים ברחבי העולם צפו או האזינו להודעת פסק הדין.

לפני הקראת פסק הדין, הנשיא ביל קלינטון עודכן על אמצעי אבטחה אפשריים, למקרה שתתרחש התפרעות בעקבות ההודעה. בית המשפט העליון של ארצות הברית קיבל פתק המתעד את פסק הדין, אותו העבירו השופטים זה לזה תוך האזנה לטיעונים בעל פה של התיק הנדון.

נבחרת עורכי הדין בקולנוע ובטלוויזיה
ההצלחה של צוות החלומות תוארה במספר סרטים דוקומנטריים ובדוקודרמות.

בשנת 1995, פוקס הציג בבכורה את סרט הטלוויזיה The OJ Simpson Story .

בשנת 2000, פוקס המאה ה-20 הפיק An American Tragedy , עם ווינג ריימס בתור ג’וני קוקרן, כריסטופר פלאמר בתור פ. לי ביילי, רון סילבר בתור רוברט שפירו, רוברט לופון בתור רוברט קרדשיאן, ריצ’רד קוקס בתור אלן דרשוביץ, ברונו קירבי בתור בארי סקק, ניקולס פריור בתור ג’רלד אולמן, וריימונד פורצ’יון בתור OJ סימפסון. במקרה, סילבר גילם בעבר את אלן דרשוביץ ב- Reversal of Fortune .

ב-2 בפברואר 2016, FX העלתה לראשונה את העונה הראשונה של סדרת האנתולוגיה, American Crime Story , שכותרתה, The People v. OJ Simpson: American Crime Story . נבחרת החלומות הוצגה על ידי קורטני ב. ואנס (קוקרן), ג’ון טרבולטה (שפירא), ניית’ן ליין (ביילי), אוון הנדלר (דרשוביץ), דיוויד שווימר (קרדשיאן) ורוב מורו (סצ’ק).

ביוני 2016, ESPN הציג לראשונה את OJ: Made in America , סרט דוקומנטרי בן 5 חלקים, 8 שעות על המשפט, מאת עזרא אדלמן .
הפניות

עורך דין מומחה בינלאומי 24/7