כיצד לשכור מפתח אתרים

קהל הלקוחות של היום קצר בזמן, רוצה לבצע מחקר לפני רכישה, לקבל החלטות רכישה, להזמין, ולקבל שירות הכל דרך אתר האינטרנט של הלקוח.

עורך דין מומלץ

בניית נוכחות באינטרנט היא תהליך מסובך ודורש כישורי אינטרנט מתקדמים וידע בתעשייה. באופן אידיאלי, עליך לשכור מפתח אינטרנט שיעשה זאת עבורך, במקום לנסות לעשות זאת בבית.

למה לשכור מפתח אתרים?
מהירות כניסה לשוק: למפתח האינטרנט הנכון יהיו את כל הכישורים לבנות ולשווק את הנוכחות שלך באינטרנט בפרק זמן קצר, הרבה יותר מהר ממה שאתה יכול אם תתחיל מאפס. לכן, שימוש במפתח אינטרנט אמור להאיץ את ההחזר על ההשקעה שלך ועלול לקזז את ההוצאות.

להישאר ממוקד בעסקי הליבה: מערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס מקלות על אנשים שאינם טכניים לבנות אתר חובבני בעצמם ובעלויות יחסית נמוכות. למרות זאת, יש עקומת למידה תלולה למקצועיות הדרושה, מה שיכול להסיח את המיקוד מהעסק המרכזי שלך. שכירת מפתח אינטרנט שידאג לכך תאפשר לך להישאר ממוקד ביעדים העסקיים המרכזיים שלך.

מיומנויות מתקדמת של אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). אם אתה שוכר מפתח אתרים טוב, הוא צריך להביא איתו מיומנויות קידום אתרים עדכניות, יחד עם ידע פנימי חיוני בתעשייה. קידום אתרים עוסק בבניית אתר באמצעות טכניקות שיווק ספציפיות ‘בדף’ כגון אופטימיזציה של קוד, תוכן ומילות מפתח, קטעי קוד יעודייים של גוגל ושילוב של מדיה עשירה כגון וידאו ואודיו כדי לשפר את הדירוג במנועי החיפוש לעומת המתחרים.

פונקציונליות שעושה את הההבדל: אתרים מודרניים הם הרבה יותר מאוסף פשוט של דפי אינטרנט מעוצבים היטב. פונקציונליות היא גורם מבדל מרכזי והיא חיונית להמרת מבקרים ללקוחות. מחשבוני עלויות, כלי הצעות מחיר אוטומטיים, ווידג’טים להשוואת מחירים, מציאות מדומה, וידאו, מערכות הזמנות, עגלות קניות ותשלום מקוון הם דוגמאות לפונקציונליות שמשפרת את חווית המבקר ומגדילה את הסיכוי לבצע רכישה. מפתח אתרים יכול להבטיח שתצטיין בתחום זה.

אופטימיזציה של משפך מכירות: כאשר אתה שוכר מפתח אתרים, הוא יכול לייעל את משפך המכירות שלך, כלומר למקסם את יחס המרת המבקרים למכירות, למשל, אחוז המבקרים באתר שלך שמבצעים רכישה. אופטימיזציה של משפך מכירות דורשת מומחיות וניסיון בשימושיות באתר וUX.

כיצד לשכור מפתח אתרים עצמאי
אם הנוכחות באתר שלך דורשת פרויקט חד פעמי עם תחזוקה שוטפת ועדכונים קטנים, ייתכן שתרצה להעסיק קבלן או עובד לא קבוע בדרך אחרת, במקום לקבל מפתח אינטרנט כעובד במשרה מלאה. פרילנסרים שמחים לעבוד על בסיס פרויקט אחר פרויקט ולהירשם ל-Retainer תחזוקה שנתי.

מפתחי אתרים עצמאיים משתנים באיכות ובמחיר ולכן חפשו המלצות וקבלו הצעות מחיר תחרותיות לפני שאתם בוחרים סופית. לרוב המפתחים יהיה מחירון מדורג שאפשר לעבוד ממנו על סמך מספר הדפים, נפח התוכן והפונקציונליות הרצויה. זה יכול להקל עליך לבחור מפתח עצמאי העונה על הצרכים והתקציב שלך, ובעקבותיו תוכל להתקשר בחוזה לשירותים. באופן אידיאלי, עליך להעדיף מפתחים שעבדו בעבר בנישה העסקית שלך, מכיוון שהם יביאו יתרון עצום מראש של ניסיון וידע בתעשייה. הם יבינו את העסק והז’רגון שלך שבדרך כלל אמורים להוביל לתקשורת חלקה יותר.

 

איך לשכור מפתח אתרים כשכיר

אם האתר שלך זקוק לתחזוקה שוטפת, עדכונים ושיפורים משמעותיים למדי, ייתכן שתרצה לשכור מפתח כעובד. עם זאת, מפתחי אתרים רגילים להיות מסוגלים לעבוד מרחוק בשל אופי עבודתם מבוסס האינטרנט. ייתכן שתצטרך לשקול להציע אפשרויות עבודה גמישות והטבות אטרקטיביות למפתחי אינטרנט כדי למשוך כישרונות הרחק משוק הפרילנסר הגמיש יותר.

כמו כן, אם אתם שוכרים מפתח אתרים שיעבוד בעצמו, הוא יצטרך להיות קצת אופטימי, בעל כישורים מצוינים ברוב הדברים הבאים:

מיומנויות יצירת אתרים דינמיות, כולל HTML, Javascript, CSS ו-JQuery לעבודה חזיתית ו-Perl, Python, Ruby, PHP, Java, ASP ו/או ASP.net לעבודה בצד השרת.

  • כישורי פונקציונליות מסחר אלקטרוני, שילוב עגלות קניות וטכנולוגיית תשלומים מקוונים
  • אחסון אתרים
  • אבטחת מידע
  • פונקציונליות כללית של האתר
  • אופטימיזציה למנועי חיפוש
  • אסטרטגיית תוכן
  • פיתוח ואופטימיזציה של משפך מכירות

מיומנויות ניהול פרויקטים חשובות גם הן מכיוון שזה יוצא דופן שאדם אחד מחזיק בכל המיומנויות הללו ברמה של מומחה, וייתכן שמפתח האינטרנט יצטרך להוציא חלק מהעבודה למיקור חוץ ולנהל ספקים ביעילות. מיומנויות שירות לקוחות הן קריטיות, מכיוון שמפתח האינטרנט שלך עשוי להצטרך ליצור קשר יעיל עם עמיתים לא טכניים כדי להביא את הפרויקט להשלמתו.

היכן לשכור מפתח אתרים
חמשת המקומות המובילים שבהם אתה יכול לשכור מפתחי אתרים הם:

 

לינקדאין – עובדים בעיקר – יכולים להעסיק גם פרילנסרים
Upwork – פרילנסרים בעיקר – יכולים להעסיק גם עובדים
Fiverr – פרילנסרים בעיקר
Toptal – פרילנסרים בעיקר
גורו – פרילנסרים בעיקר

XPLCE- ישראל

הודות לעבודה מרחוק, אתה יכול לשכור מפתח בכל מקום בעולם, אם אתה מגדיר את המסגרת המשפטית המתאימה. Off-Shoring בעבר היה תהליך מייגע, אבל בימים אלה חברות יכולות לגייס במהירות מפתחים מחוץ לחוף באמצעות ארגון מעסיקים מקצועי. הודו היא מקום מצוין להעסיק מפתח באמצעות ארגון מעסיקים מקצועי. לא רק שיש להם היצע חזק של כישרונות תוצרת בית, אלא שבוגרים רבים גם חוזרים להודו לאחר שהתחנכו באוניברסיטאות מובילות בארה”ב ובאירופה.

לעורכי הדין שלנו ניסיון רב בגיוס וניהול עובדים ופרילנסרים בפעילות offshore . לכן, אם אתם שוכרים מפתחי אתרים בכל מקום בעולם, בין אם עצמאי או כשכיר, אנא צרו קשר.

דגשים לצד הלקוח

סיום התקשרות: לכל צד צריכה להיות הזכות לסיים את ההסכם בכל עת. אם ההתקשרות לא מסתדרת, כל אחד מכם צריך להיות זכאי לסיים את הקשר. עדיף להפסיד קצת זמן וכסף מאשר להישאר במערכת יחסים מקצועית שלא עובדת. פרילנסרים רבים כוללים מנגנון פיצוי בהסכם שלהם: אם אתה מסיים לאחר חתימת החוזה אך לפני תחילת העבודה, אתה מסכים לשלם סכום קבוע, בדרך כלל 5 עד 10 אחוזים ממחיר החוזה הכולל. זה מפצה את הפרילנסר על הזמנתך ללוח הזמנים שלו. עמלה סבירה היא הוגנת.

תקשורת: מהי שיטת התקשורת המועדפת? האם הפרילנסר זמין לשיחות טלפון? האם יש הגבלה על מספר השיחות?

זכויות: לעתים קרובות מתעלמים מהנושאים הבאים, אך אין זה לטובתך להתעלם מהם.

הפרילנסר מצהיר ומתחייב כי יש לו סמכות להעביר אליך את המוצר הסופי ללא כל תביעה של צד שלישי כלשהו.
אם הפרילנסר השתמש בקניין הרוחני של מישהו אחר, כגון מוזיקה או תמונות מלאי, הפרילנסר השיג את כל ההרשאות והרישיונות הדרושים כדי לאפשר לך להשתמש בהם.
המוצר הסופי של הפרילנסר (כגון איורים ועיצובים) הוא אך ורק שלך. עם זאת, אם העיצוב שלך משלב תמונות מלאי מאתר כגון Shutterstock או תמונה חינמית הזמינה לכל אחד באמצעות רישיון Creative Commons, אז לא יהיו לך זכויות בלעדיות על תמונות מלאי אלה.

בעלות: עליך להחזיק או להיות בעל הרישיון הבלעדי למוצר הסופי, בין אם זה באנר של אתר אינטרנט, עטיפת ספר או תמונת מחבר. כדי להשיג שליטה, החוזה חייב להעניק לך הקצאה או רישיון בלעדי למוצר הסופי, למרות שאופייני לאפשר לפרילנסרים להציג אותו כחלק מתיק העבודות שלהם.

אל תסתמך על הביטוי עבודה-להשכרה. זהו ביטוי קיצור למערכת מסובכת של כללים משפטיים. אם תשתמשו בביטוי מבלי להבין אותו, אולי צפויות לכם כמה הפתעות לא נעימות.

להלן דוגמה של הקצאה כללית של זכויות קניין רוחני:

החל עם התשלום שלי בסך ש”ח_____, אתה מקצה ומעביר לי את מוצר העבודה ואת כל הזכויות, הבעלות והעניין במוצר העבודה ובכל הגרסאות, הנגזרות והתיקונים, בין אם קיימים כעת ובין אם ייווצרו ב- בעתיד, לרבות כל זכויות היוצרים בכל השפות, בכל הצורות, המדיה או אמצעי הביטוי הידועים או הלא ידועים, כל הזכויות להציג, לבצע, לשכפל, לשנות, לסחור, לסמן מסחרי או לנצל באופן מסחרי את מוצר העבודה. אתה מכיר בכך שטכנולוגיה מתפתחת עשויה לגרום לפיתוח של מדיה חדשה ואמצעי ביטוי וניצול של מוצר העבודה, ומסכים שהקצאה והעברה זו יקפו ביטוי וניצול של מוצר העבודה בכל המדיה בכל אמצעי בין אם ידוע כעת או הומצא בעתיד.

 

חוזה פרילנסר: 10 נושאים שיש לקחת בחשבון
ישנם דברים מסוימים שתרצה לכלול בחוזה הפרילנסר שלך כדי למקסם את הערך שלו. גם אם יש לך חוזה עבודה קיים, אולי כדאי לעיין ברשימה שלהלן כדי לוודא שאינך מתעלם מכל סעיפי חוזה כדאיים. מאמר זה אינו רשימה מקיפה של סעיפים שכל פרילנסר צריך לכלול בחוזים שלו.

 

1) תיאור העבודה והשירותים
קביעת היקף הפרויקט במסגרת החוזה חיונית לקביעת ציפיות העבודה במהלך הפרויקט. חוזי פרילנסר יעילים מפרטים מה אתה הולך לעשות עבור הלקוח ומתי. ככל שתוכל להיות יותר מפורט וספציפי ברישום הפעילויות המכוסות בחוזה, כך ייטב. ללא תיאור עבודה, פרילנסרים רבים חווים זחילת היקף, כמות העבודה בתוך הפרויקט גדלה ללא שינוי בתקציב או בתשלום. להלן כמה דברים ספציפיים שכדאי לשקול לכלול בהיקף הפרויקט:

תאריך התחלה
היקף השירות (תיאור מפורט של הפרויקט ואבני דרך)
מועד אחרון ותאריך סיום החוזה
שיעור תשלומים ולוח זמנים

2) תנאי תשלום
לאחר שסיימתם את כל המשימות המפורטות בתיאור העבודה והשירותים בחוזה, סיימתם חלק מכריע בחוזה הפרילנסר. לאחר השלמת פרויקט, אין דבר גרוע יותר מאשר לא לקבל תשלום מיידי עבור העבודה שמסרת. לכן חיוני לכלול תנאי תשלום מפורטים בחוזה הפרילנסר שלך. סעיף זה של ההסכם יכול לפרט יותר מסתם התעריף השעתי או התעריף הקבוע בפרויקט. להלן מספר שאלות שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​הוספת תנאי התשלום שלך לחוזה:

האם החוזה ישולם לפי תעריף שעתי או מחיר קבוע?
האם יש מינימום או מקסימום של שעות שיחויבו?
מתי תקבל תשלום? במסירה, 30 יום לאחר המסירה, באבני דרך ספציפיות?
האם תקבל חלק מהעמלה הכוללת שלך כפיקדון מראש?
אם הלקוח שלך לא ישלם בזמן, האם תהיה עמלת איחור?
מי אחראי על הוצאות הפרויקט ועלויות החומר?

3) זכויות בעלות על מוצר סופי ורישיונות (זכויות יוצרים)
פרילנסרים כוללים לעתים קרובות סעיף זה כדי לקבוע מי הבעלים של העבודה. מכיוון שהלקוח משלם כדי לבצע את העבודה, ברוב המקרים, הם ידרשו מחוזה העבודה כדי להעניק לו את מלוא הזכויות והבעלות על כל ההיבטים של תוצרי הפרויקט. אם זכויות הבעלות מועברות ללקוח, הוא יחליט מה הוא רוצה לעשות עם העבודה שלך וכיצד הוא רוצה להשתמש בה.

מצד שני, אם אתה שומר בעלות על חלק ממרכיבי העבודה, כגון תוכנה קניינית שפיתחת, תצטרך לקבוע את זכויות הלקוח ואת תנאי השימוש שלו. הפרקטיקות הסטנדרטיות לזכויות בעלות על מוצרים סופיים ורישיונות יכולים להיות תלויים בסוג העבודה והתעשייה. לדוגמה, סביר להניח שצלמים עצמאיים יעניקו רישיון לתמונה, בעוד שכותבים עצמאיים מוותרים לרוב על כל הבעלות ללקוח.

סעיף זה יכול להתייחס גם להצגת הפרויקט בתיק העבודות שלך. לפני הכללת כל עבודת לקוח בתיק העבודות שלך, חיוני לקבל אישור, וקביעת הרשאה זו בתחילת הפרויקט יכולה להפוך את השיחה הזו לפשוטה יותר.

חוק זכויות יוצרים הוא מורכב וספציפי. ייתכן שתרצה לדבר עם עורך דין קניין רוחני כדי ליצור את סעיף זכויות היוצרים שלך ולבדוק את כל החוזה שלך.

4) תנאים וסיום
הכללת סעיף סיום או זכות סיום בחוזה יוצרת תהליך לסיום חוזה הפרילנס אם הקשר לא עובד. במהלך ההסכם, כל אחד מהצדדים יכול להכיר בכך שהדברים אינם מסתדרים עקב תקשורת לקויה, מועדים שהוחמצו או כל סיבה אחרת. בחלק זה תוכל לפרט את העילות לסיום ואת ההוצאות או הקנסות הכרוכים בסיום מוקדם של החוזה.

לעתים קרובות פרילנסרים רואים בסעיף זה חיוני לכלול, גם אם יש לך תאריך יעד ותאריך סיום חוזה ספציפי. זה הופך להיות קריטי עוד יותר עבור עבודה שוטפת מכיוון שהוא מספק לשני הצדדים את היכולת או הזמן להתכונן לאובדן הכנסה/תוצר עבודה עם סיום החוזה.

5) התקשרויות תחרותיות
כפרילנסר, חשוב למסור ללקוחות את הבלעדיות של השירותים שלך. ייתכן שהלקוח שלך לא ירצה שתעבוד איתם ובמקביל תעזור לתחרות. לעומת זאת, הניסיון שלך בעבודה עם לקוח באותו ענף עם אזור שירות גיאוגרפי שונה עשוי להיראות יתרון. עדיף לשרטט את המדיניות שלך לגבי עבודה עם לקוחות שעשויים להיות להם שירותים או תחומים עסקיים חופפים. הנה כמה שאלות שכדאי לקחת בחשבון בעת ​​יצירת קטע ההתקשרויות התחרותיות בחוזה הפרילנסר שלך.

האם תעסוק בכל עסק או פעילות המתחרה בעסק או שירות כלשהו של הלקוח?
כיצד יתגלו ניגודי עניינים עבור לקוחות חופפים?
האם הגבלת האזור הגיאוגרפי עבור לקוחות מוגבלת לאותו סוג עסק?
מהו משך הבלעדיות? האם החוזה שלך מאפשר לך לעבוד עבור עסקים תחרותיים לאחר סיום העבודה?
תנאי אי-שידול או תנאי אי-תחרות יכולים להיות הרחבה של מגבלות העבודה שלך עם עסקים תחרותיים. ייתכן שתרצה להתייעץ עם עורך דין כדי לקבוע אם הסכמה לסעיף כזה היא רעיון טוב עבורך ועבור העסק שלך.

6) אי גילוי, זכות גילוי וסודיות
כדי להגן על שני הצדדים, חיוני לכלול סעיף המכסה אי חשיפה הדדית של כל מידע סודי. כפרילנסר, ייתכן שתקבל מידע הקשור לעסק של הלקוח שלך שחייב להישאר פרטי וסודי. מידע זה יכול להיות רשימות לקוחות, אסטרטגיות עסקיות, תהליכים קנייניים, מתכונים סודיים, מידע פיננסי ועוד. הלקוח ירצה למנוע ממך לחשוף כל מידע סודי. סעיף זה עשוי להיות עצמאי, או שיהיה צורך להחזיק בהסכם סודיות (NDA) נפרד ומפורט יותר. NDAs הם הסכמים מחייבים מבחינה משפטית הקובעים מערכת יחסים סודית ומתארים כיצד מידע רגיש לא יהפוך לזמין למתחרים או לכל אחרים.

7) שינויים ותיקונים
עבודה יצירתית יכולה להיות סובייקטיבית. סעיף זה מתאר כמה (אם בכלל) תיקונים כלולים עבור הפרויקט. זה יכול להגן על זמנו של פרילנסר מפני זחילת היקף מוגזמת הנגרמת על ידי לקוחות המעוניינים בסבבים רבים של עריכות ושינויים גוזלים זמן.

בחלק זה של החוזה, תוכל לציין את התעריף שתגבה עבור עריכות או תיקונים נוספים. ייתכן שיהיה צורך להגדיר מה מהווה “סיבוב”, “עריכה” או “עדכון”, כך שכל הצדדים יהיו באותו עמוד לגבי שינויים בתוצרי הפרויקט.

עשה את העבודה שאתה אוהב, בדרך שלך
הירשם

8) סעיף שיפוי
אם משהו משתבש, מי אחראי? במצב מצער זה, שני הצדדים ירצו החזר אם הצד השני יפר את החוזה. שיפוי, הידוע גם בשם החזקה בלתי מזיקה, הוא סעיף המשמש להעברת עלויות או אחריות פוטנציאליים מצד אחד למשנהו במקרה של נסיבות מסוימות. היתרון העיקרי של סעיף שיפוי הוא בכך שהוא יכול להגן על הצד המשופה מפני הפסדים או תביעות צד שלישי הקשורות לחוזה או לתוצאות הנובעות מהעבודה או מהתוצרים של החוזה. בשיפוי הדדי, שני הצדדים רשאים להסכים לפצות את הצד השני בגין הפסדים שנגרמו עקב הפרת החוזה של הצד המשפה.

9) סעיפים כלליים
סעיף כללי משמש כתוסף לכל פריט נוסף שנוסף לחוזה. סעיף זה יכול לכלול כתבי ויתור משפטיים, הגנות והצהרות אחרות.

דוגמה אחת שניתן להוסיף לחוזה היא סעיף בוררות. בוררות היא הליך מחוץ לכותלי בית המשפט המשמש ליישוב סכסוכים בו צד שלישי ניטרלי מחליט בעניין.

יכול להיות שרוב הפרויקטים העצמאיים מגיעים למסקנות מוצלחות, אבל מחלוקות ומחלוקות יכולות להתעורר מדי פעם. ל-עורך דין ג’אסטיס יש תוכנית סיוע למחלוקות שעוזרת לפתור רבות מהבעיות הללו ומספקת הגנה נוספת לפרילנסרים וללקוחות. אם לא ניתן לפתור קונפליקטים במהירות, ל-עורך דין ג’אסטיס יש תהליך הסלמה של גישור ובוררות המספקים הזדמנויות נוספות לפתור את העניין בצורה הוגנת וללא משוא פנים.

10) חתימות הצדדים
על מנת לקבל חוזה משפטי, שני הצדדים צריכים להסכים לו. הדבר הנפוץ והקל ביותר מוכח על ידי חתימת שני הצדדים על החוזה. לכן, ודא שגם אתה וגם הלקוח חותמים על המסמך לפני תחילת הפרויקט הבא שלך.

סיכום
בעוד ששני הצדדים בדרך כלל מגיעים לעסקאות בציפייה לתוצאה חיובית, חוזה מוצק המתאר את תנאי ההסכם שלך עם הלקוח שלך הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להגן על העסק שלך במקרה של מחלוקת. חוזה פרילנסר הוא חלק חיוני בבנייה וניהול העסק שלך. בלי זה, אתה יכול לאבד את אמון הלקוחות שלך ואת העסק שלהם.

כמה עולה לשכור מפתח אתרים?
נתונים עדכניים (שוק פרילנסרים מקוון), מציעה שתוכל לשכור מפתח אינטרנט תמורת כ- $61 עד $80 לשעה, תלוי באילו טכנולוגיות הם משתמשים, עד כמה הם מבוקשים ורמת הניסיון שלהם. עם זאת, כדאי לעשות איזושהי מידוד של שכר בתעשייה מכיוון שנתוני התגמול הפנימיים מ-Upwork מצביעים על כך שתוכל לשכור מפתח אינטרנט תמורת בין 15 ל-30 דולר לשעה.

סיכום

מפקד האוכלוסין האמריקאית מודיע לנו שמכירות המסחר האלקטרוני הגיעו לכמעט 900 מיליארד דולר בשנת 2021 וצמחו בהתמדה מאז 2011 בקצב של 16% בשנה.

2. קהל הלקוחות של היום בלחץ הזמן רוצה לבצע מחקר לפני רכישה, לקבל החלטות רכישה, להזמין, להזמין ו/או לרכוש הכל דרך אתר האינטרנט של הלקוח.

3. למפתח האינטרנט הנכון יהיו את כל הכישורים לבנות ולשווק את הנוכחות שלך באינטרנט בפרק זמן קצר, הרבה יותר מהר ממה שאתה יכול אם תתחיל מאפס.

4. מפתחי אינטרנט עובדים באינטרנט והדרך הטובה ביותר למצוא אחד על בסיס תעסוקה או עצמאי היא לחפש באינטרנט באתרים כגון Linked-in, Upwork, Fiverr, Toptal ו-Guru.

5. נתונים מ-arc.dev ו-Upwork (2 שווקים מקוונים של פרילנסרים), מצביעים על כך שתוכלו לשכור מפתח אינטרנט תמורת כ- $15 עד $80 לשעה, תלוי באילו טכנולוגיות הם משתמשים, עד כמה הם מבוקשים ורמת הניסיון שלהם.

שכור מפתח אתרים
מחקר של לשכת מפקד האוכלוסין האמריקאית מודיע לנו שמכירות המסחר האלקטרוני הגיעו לכמעט 900 מיליארד דולר בשנת 2021 וצמחו בהתמדה מאז 2011 בשיעור של 16% בשנה.

בבריטניה, המכירות באינטרנט מהוות כעת 27.9% מסך המכירות הקמעונאיות. מגמה זו של מכירות מסחר אלקטרוני משוכפלת בכל העולם. מכירות המסחר האלקטרוני כוללות יותר מסתם חנויות מקוונות כמו אמזון, אלא עסקים מסורתיים עם זרוע קמעונאית מקוונת כמו Walmart.

 

למה לפרילנסרים צריך להיות חוזה?
התחלת יחסי עבודה עצמאיים ללא חוזה היא טעות. קיום חוזה הוא האינטרס שלך ושל הלקוח שלך, ויש הרבה יתרונות בקיום כזה. חוזה הוא הסכם משפטי מחייב בין שני צדדים או יותר. חוזים מאפשרים לך לציין מה אתה עושה, כמה זה שווה ואת האחריות של כל צד. להלן כמה מהסיבות הרבות לקיום חוזה:

מפחית אי הסכמות או אי הבנות ומתאר כיצד לטפל בהן אם מתעוררות.
שני הצדדים מאשרים ומסכימים מראש לתשלום, לזמן ולתוצרים.
מחייב את הצדדים מבחינה משפטית לתנאי החוזה.
חוזה יכול להגן על שני הצדדים, כולל הקבלן.

בעיות נפוצות שעומדות בפני פרילנסרים ללא חוזה
אם אתה פרילנסר או עצמאי, אולי אתה כבר יודע שיש חוזה חיוני. עם זאת, אנשים רבים אומרים שהם לא צריכים אחד כי מעולם לא היו להם בעיות. למרבה הצער, רוב הפרילנסרים אפילו לא חושבים על חוזה עד שהם נתקלים בבעיות. ללא קשר לחוויות העבר שלך, פרילנסרים יכולים להתמודד עם בעיות פוטנציאליות רבות ללא הסכם כגון:

אי תשלום
פרויקטים ללא גבולות והיקף זוחלים
אין דרך לאכוף את מה שנדון
השלכות משפטיות נוספות ואחריות
מאבקים משפטיים ארוכים ומיותרים