דרכון יווני – הגירה, רילוקיישן, מגורים: מה הדרישות והעלויות

דרכון של יוון
איך משיגים דרכון יווני?
אזרחות יוונית פותחת את הדלתות לכל המדינות החברות באיחוד האירופי ללא צורך ללכת קודם לקונסוליה או לשגרירות שלהן. בעלי הדרכונים יכולים לנסוע, להתגורר ולקבל עבודה בכל מקום שהם רוצים בגבולות האיחוד האירופי. אזרחים רבים שאינם יווניים תוהים כיצד הם יכולים לקבל דרכון יווני. במאמר שלנו, נסקור את הדרישות לאזרחות, מסמכים ואגרות וכללים אחרים של התאזרחות יוונית.

עורך דין מומלץ

ההליך המהיר: טופס בדיקת זכאות לאזרחות/דרכון יווני 

למה להיות אזרח יווני?
העולם כולו מכיר את יוון כערש הציוויליזציה האירופית. המדינה מתהדרת באקלים ים תיכוני מתון, מטבח טעים, חוות מפוארות ונופים מחייבים. ישנם אתרים רבים מרשימת המורשת העולמית של אונסק”ו. בעוד שחלק מהאנשים חיים בפנים הארץ של יוון, אחרים בוחרים להישאר באיים, כמו קורפו, וליהנות מהים התכלת. יוון היא אלטרנטיבה מעולה לספרד עבור אלה שמתכננים להגר והיא מצוינת עבור אלה שאינם רוצים יותר לגור במדינות צפוניות.

הגירה ליוון

ממשלת יוון מכירה בפופולריות של המדינה בכך שהיא מציעה התאזרחות לזרים. עם זאת, המדינה גם די מגוננת ואינה פותחת את הדרך לאזרחות לאף אחד, ולכן יש דרישות זכאות. יוון מציעה דרכונים רק לאזרחיה הקיימים. אלא אם כן אתה יכול להוכיח שאתה יווני ממוצא זה מאוד לא סביר שאי פעם תקבל דרכון. יוון גם לא תומכת בתוכנית אזרחות לפי השקעה , כמו מדינות אחרות באירופה. במקום זאת, הממשלה מפעילה תוכנית מיוחדת של ויזה זהב. היא מציעה היתר שהייה בתמורה לקניית מניות בנדל”ן במדינה, שמהווה התחלה נפלאה להתאזרחות.

נושאים נוספים:
חוק ההגירה ביוון
אישור שהייה ביוון
איך להשיג מגורים קבועים ביוון

דרכון יווני עורך דין ישראלי

תושבות יוונית
שגרירות יוון קביעת תור
עורך דין יווני
אזרחות יוונית השקעה
אזרחות יוונית עורך דין

דרישות דרכון יווני
ישנם ארבעה מקרים עיקריים בהם אדם יהיה זכאי להגיש בקשה לדרכון יווני:

  • אם הם יוונים במוצאם;
  • אם יש להם קשר מבוסס עם יוון בדרך של לימודים או נישואין;
  • אם הם אנשים עצמאיים כלכלית;
  • אם הם משתתפים בתוכנית ויזת הזהב.

רק במקרה הראשון הפונים לא יצטרכו לבלות זמן כלשהו ביוון. בתנאי שהם יכולים להוכיח את מוצאם היווני, הם מצטרפים לשורות אזרחים יווניים אחרים. מי שנכלל באחת משלוש הקטגוריות הנותרות יתאזרח. משמעות הדבר היא שהם שומרים על הלאום המקורי שלהם, תוך שהם הופכים גם לאזרחי יוון. להלן נעבור על כל מקרה.

אזרח יווני ממוצא
כדי לתבוע אזרחות יוונית ממוצא, אדם חייב להוכיח כי:

אבותיו או שלה היו יוונים מלידה, או

נולד באיחוד משפטי שבו אחד ההורים היה יווני.

פקידים רשמיים מספקים רשומות כאלה. עם זאת, מכיוון שליוון היה חלק משלה בסערה פוליטית, ייתכן שיהיה קשה להשיג תיעוד כזה עבור אבות קדמונים שהיגרו מהמדינה. יתרה מכך, הם היו יכולים לשנות את שמם. לכן, החיפוש אחר ביסוס הזהות היוונית שלהם הופך מסובך עוד יותר. עמדת הממשלה נחרצת: זהות האבות היוונים – סבא וסבתא, למשל – חייבת להיות מוכחת על ידי מקורות רשמיים.

אם אתם שוקלים אפשרות זו, עדיף להתייעץ תחילה עם עו”ד מומחה. עורך דין יווני יעריך את הסיכויים של הבקשה. אפשר לחסוך כסף אם זה מקרה לא סביר.

קשר עם יוון
הזדמנות זו פתוחה לילדים הלומדים בבית ספר יווני וסיימו 6 שנות חינוך. או, הוריהם הם אזרחים זרים שהם תושבי יוון לא פחות משבע שנים. אפשרות דומה פתוחה לסטודנטים של אוניברסיטאות יווניות – כמו אוניברסיטת אתונה – שסיימו את התארים.

אנשים עצמאיים כלכלית
אפשרות זו פתוחה לתושבי חוץ שיכולים להוכיח שהכנסתם במדינתם עולה על 2,000 יורו בחודש. עליהם להגיש בקשה לרישיון שהייה בתוקף לשנתיים ובכפוף להארכה. ניתן להגיש בקשה עם בן הזוג – אישה או בעל – ו/או ילדים. ההכנסה החודשית תצטרך להיות גבוהה יותר במקרה זה: ב-20% לבן הזוג וב-15% לכל ילד. למרות שאופציה זו נראית כדאית, בפועל קשה להשיג אישור תושבות מסוג זה. כל בקשה נבדקת ביסודיות על ידי הפקידים.

תוכנית ויזה זהב
תוכנית ויזת הזהב הוצגה כחלופה יוונית לתוכניות אזרחות לפי השקעה. המשתתפים יכולים לקנות מניות בנדל”ן ביוון (למשל בית מלון), לפתוח חשבון בבנק יווני, או לרכוש חלקת אדמה חקלאית לתקופה של 5 שנים. בשלב זה, הם אינם רשאים למשוך את הכסף. בתמורה, משמעות הבעלות היא שהם מקבלים אישור שהייה לעצמם ולכל משפחתם. זה כולל בן זוג, ילדיהם, ההורים והחותנים. הם לא יכולים לחיות בכל מדינה באיחוד האירופי שהם רוצים, מלבד מדינת הולדתם ויוון. עם זאת הם יכולים לטייל באירופה בכל אזור שנגן.

אם ירצו, יוכלו לעבור מיד ליוון ולהניח בה שורשים. לחלופין, הם יכולים להישאר בארץ מגוריהם. לאחר 5 שנים הם מקבלים חופשה ללא הגבלת זמן להישאר. לאחר מכן, שנתיים שבהן הם חייבים להישאר ולגור ביוון כדי להיות זכאים מלאים לאזרחות יוונית. אחרי שנתיים הם סוף סוף מתאזרחים. הם מקבלים דרכון יווני ויכולים לנסוע ולעבוד בכל מקום באיחוד האירופי.

תוכנית זו פתוחה לכל אזרח זר שיש לו את הכספים להשתתף בתוכנית ויזת הזהב. התוכנית מרמזת על מחיר ההשתתפות של 250,000 אירו

עלות השקעה דרכון ביוון

דרכון יוון
יוון דרכון תוקף
דרכון זהב יוון
דרכון של יוון

עמלות ומסמכים
לסיכום, אדם שעשוי להיות זכאי לדרכון ואזרחות יווני חייב לעמוד בדרישות הבאות:

להיות מעל גיל 18;

בעלי עבר פלילי נקי;

לא גורשו מיוון;

מתגוררים בארץ שבע שנים.

בנסיבות מסוימות, המבקש עשוי להמתין פחות. בדרך כלל, תקופת ההמתנה נמשכת שלוש שנים בהזדמנויות הבאות:

מבקש הוא בן זוג של אזרח יווני והתגורר במדינה בשלוש השנים האחרונות;

למבקש יש ילד קטן המחזיק בדרכון יווני;

המבקש הוא פליט או שמדינת הולדתו נשללה ממנו אזרחות;

המבקש הוא אזרח יליד של מדינה באיחוד האירופי.

להלן רשימת מסמכי החובה לבקשת אזרחות:

עותק של הדרכון;

בקשה להתאזרחות;

הצהרת רצון לקבל אזרחות יוונית;

היסטוריית אשראי לתקופה מוגדרת;

מספר פוליסת ביטוח;

עותק של רישיון שהייה יווני;

תעודת לידה.

ניתן לספק מסמכים אחרים על פי בקשה מהפקידים. חלק מהמסמכים יצטרכו להיות מתורגמים ליוונית, אישור נוטריון ושליחה, למשל תעודת לידה. מסמכים אחרים וניירת אחרת חייבים להיות רשומים או עדים על ידי האזרחים היוונים או שירותי הממשלה. תושבי האיחוד האירופי חייבים להיות בעלי תעודת תושבות קבע שהונפקה על ידי מחלקת ההגירה של יוון. הצהרת הרצון להפוך לאזרח יווני חייבת להיות בנוכחות שני אזרחים יוונים.

אם כבר מדברים על עמלות, הבקשה עשויה לעלות עד 700 יורו; במקרה של הגשה חוזרת או תפוגה, המבקש יצטרך לשלם 200 אירו. ישנן הרבה עלויות נסתרות, למשל שירותי תרגום, נוטריון ואפוסטיל עבור כל מסמך בשפה הזרה. על המבקש להיות מסוגל לדבר יוונית, להכיר את ההיסטוריה והתרבות של המדינה, ולקחת חלק בחיים הפוליטיים של המדינה (למשל במהלך בחירות). לכן, במקרה שבו האדם אינו יודע את השפה והמנהגים של המדינה, הוא יצטרך לשלם עבור שיעורים, אז קבע פגישה עם מורה אם אינך שולט ב-Ελληνικά (השפה הרשמית של המדינה). מספר חודשים לאחר הגשת המסמכים, ייתכן שהמבקש יצטרך להגיע לראיון או לגשת למבחן. הוצאות נסיעה ואולי גם דמי מבחן יהיו על הפונה.

כל המסמכים והתשלומים נשלחים למחלקת המינהל המבוזר של המדינה האזרחית במדינת הולדתו של המבקש. ניתן לבחון את הבקשה למשך שנה עד ארבע שנים. הגיוני לפנות ליועץ מקצועי אשר יוכל לייעץ לגבי האפשרות הטובה ביותר ולעזור לחסוך זמן וכסף.

מדינות ללא ויזה לבעלי דרכון יווני
הדרכון היווני דורג במקום השישי מבחינת חופש הנסיעה בשנת 2018. המסמך סולל את הדרך לכל מדינה שהיא חברה באיחוד האירופי – אתה יכול לבקר בה ללא ויזה. הברקזיט לא הציב חסמים גם עבור הנוסעים היוונים: הם יכולים לבלות 90 יום על אדמת בריטניה ללא ויזה. בסך הכל, בעלי דרכון יווני יכולים לנסוע ל-174 מדינות ברחבי העולם עם תעודת זהות ביומטרית על הידיים.

בעוד המבקש דרכון יווני ממתין להחלטה הרשמית, הוא, כמהגר פוטנציאלי, אינו יכול לעבור למדינה אחרת לצורך עבודה או להשתמש בהטבות סוציאליות במדינה אחרת באיחוד האירופי. עם זאת, הוא יכול ליהנות מנסיעה בתוך אזור שנגן. יש לו גישה מלאה לשירותים רפואיים והוא יכול לפתוח חשבון בבנק אירופאי. אם הבקשה תצליח, והאדם מתאזרח, הוא יכול ליהנות מתכניות ההטבות הסוציאליות של האיחוד האירופי. הוא יכול להתגורר ולעבוד בכל מדינה אירופית. והכי חשוב, הוא יכול להעביר אזרחות בירושה לילדיו ולנכדיו.

איך לקבל דרכון יווני

דרכון יווני זכאות
דרכון יווני עו״ד
דרכון יווני יתרונות
דרכון יווני מחיר
דרכון יווני תמונה דרכון יוונית
הוצאת דרכון יווני איך מוציאים דרכון יווני
עלות דרכון יווני

כיצד להגיש בקשה לדרכון יווני על ידי התאזרחות ועל ידי נישואין?
אם אתה חי מספיק זמן בשטח יוון או אפילו מתחתן לאזרח יווני, אתה יכול להיות אזרח באופן חוקי על ידי התאזרחות. אתה יכול להפוך לאזרח יווני חוקי אם אתה:

חי כחוק בארץ לפחות שבע שנים.

חי כחוק בארץ לפחות שלוש שנים, בתנאי שאתה נשוי לאזרח יווני, או שיש לך ילד משותף איתו.

חי כחוק בארץ לפחות שלושה חודשים, בתנאי שאתה פליט או מוכר כחסר אזרחות.

תהליך קבלת האזרחות היוונית
אם אתם עומדים בכל הדרישות ואין לכם הגבלות כלשהן (כמו רישום פלילי), השלב הבא בקבלת אזרחות יוונית עבורכם הוא מילוי הבקשה. מלבד הבקשה להתאזרחות, תזדקק לכמה מסמכים נוספים, כגון:

“הצהרת התאזרחות” של העירייה בה אתה גר.

תעודת רישום או אישור שהייה קבוע לאזרחי האיחוד האירופי מסופקים על ידי מחלקות ההגירה של המשטרה היוונית.

הדרכון המקורי שלך (בצורה פיזית, לא עותק דיגיטלי.)

תעודת לידה. שימו לב שתעודת הלידה חייבת להיות מאושרת ומתורגמת לשפה היוונית.

ביקורות מס אישיות בשנתיים האחרונות.

כל מסמך אחר שיכול לאשר את היחס שלך ליוון וליוונים.

יש להגיש בקשה להגשת הבקשה במנהל המעמד האזרחי של המינהל המבוזר של האזור בו אתם מתגוררים.

עלות קבלת אזרחות יוונית
בלי כסף אי אפשר להפוך לאזרח יווני. מלבד השכרה או קנייה של מקום מגורים – לא משנה אם זה בית גדול או דירה מיניאטורית – כדאי לשלם גם עבור הבקשה לאזרחות ועמלות אחרות.

אם זו הפעם הראשונה שאתה מקבל אזרחות במדינה זו, האגרה שלך תעלה 700 יורו. אתה יכול גם לשלם עבור ייעוץ, אישור נוטריון ושירותים אחרים שיכולים לעזור לך לקבל אזרחות יוונית בהצלחה. אם אתה מגיש בקשה בפעם השנייה, האגרה תעלה 200 יורו. חסרי אזרחות ופליטים שרוצים לקבל אזרחות יוונית חייבים לשלם רק 100 יורו, בין אם זו הפעם הראשונה, השנייה או השלישית שמבקשים.

כדי לקבל אזרחות על ידי התאזרחות במסגרת תוכנית ויזת הזהב, תצטרך לקנות נכס בשווי של לפחות 250,000 יורו. או שאתה צריך ליצור פיקדון בבנק יווני, לרכוש אג”ח ממשלתיות, מניות של חברות יווניות, או להשקיע בקרנות השקעה מקומיות בסכום כולל של לפחות 400,000 יורו. כמו כן, אם אתה צריך לעבור בחינה יוונית מיוחדת לפני קבלת אזרחות, אתה צריך לשלם עבורה 150 יורו.

עלות הדרכון היווני
אם בקשתך מאושרת, עליך להוציא דרכון. גם קבלת דרכון פיזי מיוון אינה בחינם. על המבקש לשלם את האגרות הבאות:

€84.40, אם המבקש מעל גיל 14.

€73.60, אם המבקש הוא מתחת לגיל 14.

שימו לב שכל העמלות ישולמו במזומן בדולר ארה”ב בלבד. במקרה שבקשת הדרכון נדחתה, ניתן להחזיר את הכסף ששילמת עבור האגרה. זה נחשב למינוס של 5 יורו בדולר ארה”ב מהעלות הכוללת של העמלה.

דרישות תמונת פספורט עבור יוון
שלב חשוב בהשגת דרכון יווני הוא צילום של המחזיק העתידי שלו. צילום אקראי אינו מקובל כי עליו לעמוד בדרישות ספציפיות.

גודל התמונה חייב להיות 35 מ”מ על 45 מ”מ.

בזמן הצילום, האדם צריך להסתכל ישר בעדשת המצלמה מבלי לחייך. הפנים חייבים להיות ניטרליים וללא כל רגשות.

הצילום חייב להיעשות על רקע לבן. צבעים אחרים אינם מקובלים.

זה צריך להיות תמונה עדכנית שצולמה לא יותר מחצי שנה.

האדם צריך להוריד כל אביזרים כגון כובעים, צעיפים ומשקפיים.

העלות של בחינת האזרחות היוונית
בשנת 2021, ממשלת יוון השיקה בחינה מיוחדת לכל מי שרוצה לקבל אזרחות יוונית על ידי התאזרחות. יש בו 20 שאלות על השפה היוונית, היסטוריה, כלכלה, תרבות וגיאוגרפיה. כדי לעבור בחינה זו, האדם צריך לקבל ציון מינימלי של 80%. זה עולה 150 יורו.

אזרחות כפולה ביוון
לפי חוק הלאום היווני, אזרחות כפולה כאן היא חוקית ומותר במלואה. אין צורך להיפטר מהאזרחות המקומית שלך אם אתה רוצה לקבל את היוונית. כל אזרחי יוון רשאים להחזיק באזרחות כפולה ללא תנאים מיוחדים – אתה יכול להיות אזרח יווני, תוך שמירה על דרכון של בריטניה, ארה”ב וכו’.

השוואה בין דרכונים יווניים, פורטוגליים וספרדים

יָוָן:

יעדים: 190
גישה ללא ויזה: 142
ויזה בהגעה: 37
eTA: 11
נדרשת ויזה: 30
היתר מגורים להשקעות: החל מ-950,000 ₪ (250,000 אירו)
פּוֹרטוּגָל:

יעדים: 191
גישה ללא ויזה: 143
ויזה בהגעה: 37
eTA: 11
נדרשת ויזה: 29
היתר מגורים להשקעות: החל מ-1,064,000 ₪ (280,000 אירו)
סְפָרַד:

יעדים: 194
גישה ללא ויזה: 144
ויזה בהגעה: 38
eTA: 12
נדרשת ויזה: 27
היתר מגורים להשקעות: החל מ-1,900,000 ₪ (500,000 אירו)

הממשלה ביוון שוקלת כל בקשה בשקידה רבה. אם מבקש יעמוד בכל דרישות הדרכון היווני, תהיה לו גישה ליותר מ-174 מדינות ברחבי העולם ולהטבות סוציאליות רבות ותוכניות אזרחים באיחוד האירופי.

שאלות נפוצות

כמה זמן לוקח לקבל את האזרחות היוונית?
זה לוקח שנה, אבל בפועל, זה עשוי להיות הרבה יותר ארוך, לפעמים עד שלוש או ארבע שנים.

מי יכול לזכות באזרחות יוונית?
אזרחים לא אירופאים בעלי רישיון שהייה ולא הורשעו על ידי בית דין יווני למאסר מעל שנה, וכן אזרחים אירופאים בעלי תעודת רישום ורישיון שהייה חוקי ביוון, יכולים להגיש בקשה לאזרחות יוונית. כמו כן, כל אדם הנשוי לאזרח יווני יכול להפוך לאזרח יווני.

כמה זמן אוכל לחיות ביוון עם הדרכון היווני שלי?
אין תקופת שהייה מינימום או מקסימום עבורך אם יש לך דרכון. מסמך זה אומר שאתה אזרח חוקי לחלוטין של יוון. אתה יכול לנוע בחופשיות בתוך הארץ ולגור מתי או איפה שאתה רוצה.

דיני הגירה ביוון: אפשרויות משפטיות ושירותי הגירה
מדיניות ההגירה היוונית קלה למדי בהשוואה לרוב המדינות באירופה ובארצות הברית, והליכי הבקשה בפועל הם די פשוטים ברוב המקרים. זו הסיבה שאנשים רבים בוחרים ביוון כערוץ לאיחוד האירופי. לפני שנסביר דרכים שונות להשיג מעמד של תושב קבע ביוון ונדגיש את היתרונות של שירותי הגירה מקצועיים, הבה נסתכל תחילה על כמה נתונים בסיסיים.

סטטיסטיקת הגירה
על פי הסקרים האחרונים, למעלה מ-7% מאוכלוסיית יוון הם זרים, תופסים כ-11% משוק התעסוקה הלאומי ומהווים רבע מסך ההכנסות ממס הכנסה. נתונים אלה מצביעים על כך שרוב המהגרים ביוון בוחרים בתעסוקה כדרך חוקית לתושבות קבע, והם גם מסבירים מדוע ממשלת יוון כל כך להוטה למשוך עוד זרים למדינה.

נתיב חוקי זה נראה המועדף ביותר על ידי המהגרים מהמזרח התיכון, ממרכז ודרום אסיה, ובמיוחד על ידי האלבנים, המהווים יותר ממחצית מכוח העבודה הזר כולו ביוון. אפשרות נוספת היא להשקיע בכלכלת יוון, במיוחד במגזר הנדל”ן שלה, שנראה פופולרי במיוחד בקרב תושבי טורקיה, רוסים וסינים, כמו גם גולים ממדינות מערביות אחרות.

אפשרויות הגירה חוקית
סביר להניח שתזדקק לייעוץ משפטי על הדרך הטובה ביותר לנסיבות הספציפיות שלך. בחלק זה, נזכיר רק את האפשרויות הנפוצות ביותר וללא טרחה. אבל נתחיל בדרך הפחות נוחה ויעילה, למרות האשליה הרווחת, כדי להעלים אותה מהרשימה.

מקלט מדיני
יוון עשתה כל כך הרבה כדי לעזור לפליטים שהיא אפילו זכתה בפרס מיוחד מטעם נציבות האו”ם לפליטים. אולם, הכנסת האורחים שלה נוצלה לרעה פעמים רבות לאחרונה, וכתוצאה מכך היישום בפועל של מדיניות ההגירה המקבילה כעת מסובך וקשה מאוד.

הערה: מעמד של פליט יווני אינו מזכה אותך בתמיכה ציבורית כלשהי, לרבות שירותים רפואיים בחינם, במדינה זו או בכל מדינה אחרת באיחוד האירופי. יתרה מכך, תקבל ויזה רק אם תוכל לאשר מספיק כספים כדי לפרנס את עצמך למשך תקופתה ולחזור למדינת הולדתך עם תום התוקף.

לפי השקעה
זוהי ללא ספק האפשרות הקלה מכולן: אתה צריך רק לרכוש נכס פרטי תמורת 250,000 אירו, ולראות את עצמך מסודר תוך שלושה חודשים לכל היותר. ואתה יכול להגיש בקשה לאזרחות בעוד שבע שנים. בנוסף, התיעוד הנדרש הוא מינימלי, וגם תהליך הבקשה יהיה מהיר וקל מאוד.

הערה: ויזת הזהב שלך מאפשרת למשפחתך להישאר גם באירופה, אפילו בהיעדרך, ותצטרך לבלות רק יום אחד בשנה ביוון.

בירידה ובאיחוד משפחתי
אם אחד מאבותיך הישירים עד לסבא רבא שלך היה אזרח יווני, או אם נולדת במדינה זו, תוכל להגיש בקשה לאזרחות ממוצא. עם זאת, התנאים המתאימים הם די מורכבים, ואתה בהחלט צריך מומחה שיעזור לך להבין את כולם. אבל אם אכן תעמוד בתנאים, התהליך יהיה קל ומהיר מאוד.

הערה: אפשרות זו הופכת לקשה משמעותית אם האב הקדמון המדובר עבר את הדור השלישי.

בנוסף, אתה הופך זכאי לתושבות קבע ובמקרים מסוימים לאזרחות אם יש לך קרובי משפחה או בני משפחה ביוון.

לפי תעסוקה
אפשרות זו מתאימה במיוחד אם אתה יכול להוכיח שיש לך ניסיון מקצועי וכישורים יוצאי דופן בתחומים ייעודיים. אתה יכול להתייעץ עם הסוכן המשפטי שלך או לעיין באתר הרשמי של מחלקת ההגירה (אם כי הכל ביוונית) כדי לגלות מהם המקצועות הנדרשים כרגע.

הערה: היכונו להגשת הכישורים שלכם, מתורגמים ליוונית ונוטריונית, למשרדי הממשלה הרלוונטיים ולרשויות הרישוי המקצועיות לצורך בדיקה ואישור.

לחילופין, ניתן להגיש בקשה למעמד כעצמאי או כעובד מרחוק, מה שמגדיל משמעותית את סיכוייכם ומקל על תהליך הלגליזציה. כל מה שאתה צריך לשם כך הוא לאשר הכנסה חודשית של 3,500 אירו לעצמך, בתוספת 700 אירו לבן הזוג המובטל שלך ו-525 אירו לילד, ולהסכים שלא לחפש עבודה ביוון.

שירותי הגירה
אתה תקל מאוד על תהליך ההגירה שלך, כמו גם תחסוך סכומי כסף וזמן משמעותיים, אם תעביר את העבודה למיקור חוץ לגורם משפטי, שיציע לך תמיכה והכוונה מקצועית בכל השלבים, החל מהבחינה הראשונית של נסיבותיך ועד הליכי רישום בסופו של דבר עם משרד הפנים היווני.

ליתר דיוק, שירותי ההגירה יהיו:

מצא את מסלול הלגליזציה הטוב ביותר עבור המקרה שלך

איסוף, תרגום, נוטריון והגשת כל המסמכים הדרושים

להכין אותך להליכי ההתאזרחות הסטנדרטיים וללוות אותך למשרדי הממשלה הרלוונטיים

במקרה של עלייה בהשקעה, יסייעו לכם בבחירת נכס פרטי המתאים ביותר לצרכיכם ולתקציבכם, והשלימו גם את כל הליכי העברת ורישום הנכס הנדרשים.

תושבות ביוון
אלפי אנשים מכל העולם חולמים לקבל תושבות יוונית. זוהי ארץ מסבירת פנים עם אקלים חם ושטוף שמש, נופים ציוריים ומורשת תרבותית עשירה להפליא. כאן תוכלו ליהנות מתשתית אירופאית, ממאכלים טעימים ומקרבת הים. מדינה זו מציעה הזדמנויות עסקיות מצוינות לאנשי מקצוע מענפים רבים ואיכות החיים המקומית גבוהה מאוד. בנוסף, תוכלו לטייל בחופשיות בכל רחבי אירופה ולבקר בעשרות מדינות ללא ויזה. מתוך מאמר זה, תוכלו להכיר את הדרכים לקבלת אישור שהייה ביוון, את קריטריוני הזכאות, המסמכים שאתם צריכים להיות מוכנים לגבות והעמלות שעליכם לשלם. בנוסף, תגלו רשימה של יעדים בינלאומיים שבהם תוכלו להגיע ללא ויזה.

דרכים להשיג תושבות ביוון
להלן, אתה יכול להכיר את המאפיינים הקצרים של הדרכים העיקריות לקבלת תושבות קבע ביוון:

מוצא יווני. אם לפחות אחד מההורים או הסבים שלך הוא ממוצא יווני, ייתכן שתתאפשר לגור ולעבוד במדינה זו. צור קשר עם הנציגות הדיפלומטית המקומית שלך כדי לדון בהזדמנויות להחזרה. אחרת, אתה יכול לנסות להוכיח את מוצאה של מדינה אחרת באיחוד האירופי. ראשית, אתה מקבל את התושבות של אותה מדינה ותעבור ליוון בעוד זמן מה. כל מקרה של הוכחת מוצא הוא מאוד אינדיבידואלי, אז אנא שוחח במקרה שלך עם מומחה משפטי.

דרך נישואין. אתה יכול לקשור את הקשר עם יווני או אדם שנולד במקום אחר אך קיבל אזרחות יוונית מאוחר יותר. לרשויות המקומיות אין שום דבר נגד נישואים חד מיניים, כך שניתן לסווג מדינה זו כמדינה ידידותית להט”ב.

תושבות קבע של יוון לפי השקעהידוע גם בשם ויזת הזהב. הוא מציע לך לקנות בית, דירה, בניין מסחרי או מגרש לבנייה עם תג מחיר של 250,000 אירו ומעלה. רק לשם השוואה: בספרד, הבית, הדירה או הבניין המסחרי יצטרכו לכלול תג מחיר של 500,000 אירו ומעלה.

השלטונות היווניים גם שוקלים את האפשרות להעלות את העלויות כדי לעמוד בקצב הממוצע באירופה, אז אולי כדאי לך לקפוץ על ההזדמנות כל עוד היא נשארת בתוקף. כאשר אתה קונה נכס זול יותר, תהליך המכירה והרכישה צריך להיות די פשוט. עם זאת, עם פלח הפרימיום, אתה עלול להתמודד עם מכשולים משפטיים ומנהליים, אז זה יהיה הגיוני לקבל הדרכה מומחים.

סוג זה של מסמך לא יעניק לך אזרחות יוונית, אבל אתה תורשה להישאר כאן כל עוד תרצה. תוקף ההיתר שלך יפוג בעוד חמש שנים, אך תהיה לך הזכות להאריך אותו. מדינות מסוימות דורשות מבעלי ויזות הזהב לחיות בשטחן כדי להאריך את ההיתרים שלהם. עם זאת, לא תצטרך להיות נוכח פיזית בשטח יוון לתקופה מסוימת כדי להגיש בקשה להארכה. תצטרך לבוא לכאן רק כדי להנפיק מסמכים חדשים ולעדכן את הביומטרי שלך. אם אתה מתכנן להיפטר מהרכישה מאוחר יותר, תוכל לקבל את כספך בחזרה תוך חמש שנים.

אמצעים פיננסיים עצמאיים, המכונה גם ויזה D הלאומית. זו צריכה להיות גישה אופטימלית עבור גולים בדימוס או אלה שעובדים מרחוק. עבור אנשים צעירים יותר, זה עשוי להיות מסובך יותר להשיג את זה, בהשוואה לבני 65 ומעלה.

תצטרך לשכנע את הפקידים שאתה אדם אמיד שיכול להישאר קבוע ביוון מבלי להיות מועסק שם. אם עדיין לא הגעת לגיל הפרישה, תצטרך לספק עוד מסמכים ולענות על שאלות נוספות כדי להסביר שאתה יכול לקיים את עצמך ללא עבודה. בכל חודש, אתה צריך להרוויח לפחות 2,000 אירו ממקורות הרשומים במקומות אחרים בעולם. בנוסף, אתה צריך להיות 24,000 אירו בחשבון הבנק שלך (או שווה ערך לסכום זה במטבע זר). עם ההגעה ליוון,

היו מוכנים לפתוח חשבון בבנק מקומי. ככל שסכום החיסכון שלך גדול יותר וככל שההכנסה שלך יציבה יותר, כך סיכוייך לקבל אישור גבוהים יותר. עם אשרת D לאומית, תצטרך לבלות לפחות 183 ימים בשנה ביוון. תהליך קבלת אישור מסוג זה עשוי להיות ארוך ומסובך יותר מאשר קבלת ויזת זהב.

ויזת סטודנט/מתמחה. ראשית, עליך להיכנס לאוניברסיטה יוונית ולאחר שאתה בטוח שהצלחת, להגיש בקשה לוויזת סטודנט. ההבדל העיקרי בין אשרת החניך לסטודנט הוא שהראשונה מאפשרת לך להירשם לקורסים קצרי מועד הנמשכים מספר חודשים או לא יותר משנתיים. כדי להכיר את ההזדמנויות המדויקות להגשת בקשה לוויזת החניך, בקר בשגרירות יוון או בקונסוליה באזורך.

בכל המקרים הללו, יש לך זכות להאריך את ההיתר לא פעם אחת אלא למספר בלתי מוגבל של פעמים. כדי להימנע מקנסות, עליך להגיש בקשה להיתר חדש לפני שהתוקף הנוכחי יפוג. אם פג תוקפם של המסמכים שלך אבל אתה לא מגיש בקשה למסמכים חדשים במשך חודש או יותר, אתה מסתכן באובדן התושבות שלך. במקרה של מגיפות או מצבי חירום אחרים, הרשויות מציעות מועדים גמישים יותר.

מלבד הגרסאות שהוזכרו לעיל, אולי תשקול כמה חלופות אחרות – אבל הן לא כל כך פופולריות. לדוגמה, אתה יכול לפתוח עסק בשטח יוון עם הון של 300,000 אירו. אחרת, אולי תשקול להשקיע 400,000 אירו בסוגי הנכסים הבאים:

מניות יווניות או איגרות חוב של אוצר, הנסחרות בבורסה היוונית;

מניות של חברות השקעות נדל”ן, חברות הון סיכון או קרנות השקעה אלטרנטיביות המשקיעות אך ורק בארץ זו;

הפקדה לשנה עם הארכה קבועה.

אתה תהיה רשאי למכור את הנכסים או לסגור את הפיקדון בעוד חמש שנים. עם סוגים מסוימים של איגרות חוב, הסכום המינימלי הדרוש עשוי להיות גבוה מ-400,000 אירו, לכן כדאי לדון בהיבט זה עם מומחה.

כדי להשתמש באפשרויות ההשקעה הללו, צריך שיהיה לך מספיק חסכונות ומומחיות פיננסית מסוימת. כדי לרשום חברה ביוון, חיוני להבין את הפרטים של הסביבה העסקית המקומית.

אם תעדיפו למצוא עבודה ביוון, כדאי שתבינו ששיעור האבטלה כאן גבוה באופן עקבי. חברות יווניות יעסיקו אותך רק אם יש לך כישורים וניסיון מסוימים שחסרים למקומיים.

במאמר זה, לא נתמקד ברילוקיישן יחד עם קרובי משפחתך. אבל אם אתה שייך לקטגוריה של גולים אמידים, אתה אמור להיות מסוגל לקחת איתך את המשפחה שלך די בקלות.

אנא שימו לב להבדל בין תושבות ארוכת טווח לבין אזרחות. כדי להשיג את האחרון, אתה צריך לחיות במצב זה לצמיתות במשך שבע שנים. אתה עשוי לקבל אזרחות יוונית בשלוש שנים לאחר הרילוקיישן אם:

האם אזרח האיחוד האירופי;

הם פליטים פוליטיים;

ילד עם יווני שהוא בן הזוג החוקי שלך;

יש משמורת על יווני.

תצטרך לעבור את הבחינה כדי להראות שאתה דובר יוונית שוטפת. בנוסף, אתה צריך להיות מעורב חברתית וכלכלית בחיים המקומיים. יוונים אתניים יכולים לקבל אזרחות על ידי לימודים באקדמיה הצבאית הלאומית או שירות בכוחות המזוינים המקומיים.

רק הודות לאזרחות, אתה מקבל זכות לקבל הטבות סוציאליות לאירופים ולקבל בקלות מעמד של תושב בכל מדינה אירופית. בנוסף, הילדים שלך יירשו את האזרחות היוונית שלך – אבל הם לא יצליחו לרשת את התושבות. ללא אזרחות, אתה עדיין יכול לקבל גישה לשירותים רפואיים וחינוך מקומיים, לפתוח חשבון בבנק אירופאי ולטייל בחופשיות ברחבי אירופה.

יוון מכירה באזרחות כפולה , כך שהיא לא תאלץ אותך לוותר על אזרחות של מדינה אחרת. עם זאת, ייתכן שתצטרך לוותר על אזרחות של מדינה אחרת אם החקיקה שלה לא תומכת באזרחות כפולה.

קריטריונים לזכאות
כדי להגיש בקשה להיתר שהייה לטווח ארוך ביוון, עליך:

התבגרות (18+);

ללא עבר פלילי;

לא מהווה איום על הביטחון הלאומי ועל בריאותם של האנשים שמסביב;

קבל ביטוח בריאות;

הוכח שבבעלותך או שוכר בית או דירה בשטח יוון.

הדיור שלכם לא צריך להיות גדול: מספיק שיהיה 9 מ”ר לאדם.

עמלות
בעת הגשת בקשה לתושבות יוונית, עליך להיות מוכן לשלם את העמלות הבאות.

האגרה הממשלתית למבקש יחיד

€2,000

אישה או בעל/הורים/ילדים בני 13+

€150

תעודת תושבות קבע

€16

אגרת אשרת שהייה אלקטרונית

€16

דמי ביטוח

€100 עד €200

מס רכוש (ENFIA)

2-13 אירו למ”ר לשנה

מס נוסף עבור נכסים שעולים מעל 250,000 אירו

0.15–1.15% לשנה

מס העברת רכוש

3.09% (לא ניתן לשלם אם מוחל מע”מ)

מס בולים (עסקאות בין אנשים)

3.6%

עלויות עסקה (נוטריון וכו’)

1-2%

מס מיוחד

15% (רק אם המוטב לא נמסר)

מע”מ לרכישת נכס חדש

24%

הרשימה המדויקת של העמלות והסכומים שתצטרך לשלם עשויים להשתנות בהתאם לדרך שלך לקבל את התושבות. בנוסף, הם עשויים להשתנות עם הזמן. נכון להיום, המונח “נכס חדש” מציין בתים, דירות ומבנים מסחריים שקיבלו את רישיון הבנייה לאחר 1 בינואר 2006. מס רווחי הון על מכירת מקרקעין מושעה עד ליום 31.12.2022. הכנסה מנדל”ן חייבת במס פרוגרסיבי של 15% (12,000 אירו הראשונים), 35% (23,000 אירו הבאים) ו-45% (מעל 35,000 אירו).

מסמכים
אדם עצמאי כלכלית שרוצה מגורים ביוון צריך ויזה מסוג D והניירות הבאים:

בקשה;

תמונות בסגנון פספורט בשחור-לבן (מודפס ודיגיטלי);

עותק מאושר של הדרכון;

חובת מדינה בפורמט דיגיטלי;

הסכם ביטוח בריאות;

הוכחה להכנסה שנתית יציבה בתוספת העובדה שיש מספיק חיסכון;

חוזה שכירות או מכר עבור בית או דירה.

תוקף ההיתר יפוג בעוד שנתיים אך תהיה לך זכות להאריך אותו בשלוש שנים.

מי שרוצה לקבל את ויזת הזהב צריך לקבל ויזת שנגן יוונית ואת הניירות הבאים:

יישום;

תמונות בסגנון פספורט;

דרכון (בתוספת העותק שלו);

הוכחת חיסכון מספק ועובדת תשלום האגרות;

ביטוח בריאות.

בנוסף, היו מוכנים לצרף את המסמכים המוכיחים את העובדה של רכישת בית, דירה או בניין מסחרי, השכרת חפץ של תשתית תיירות או השקעה בחברה מקומית.

אם אתה קושר את הקשר עם יווני, אתה עשוי לקבל רישיון נישואין ביוון או בחו”ל. אם מסמך זה הונפק בחו”ל, אין לציין כי הוא תקף אך ורק בתחום השיפוט המנפיק.

על התלמידים לספק מכתבי קבלה מהאוניברסיטאות שלהם.

כל המסמכים מהחבילה שאתה שולח צריכים להיות ביוונית.

עורך דין יוון

גולדן ויזה יוון
האם כדאי לקנות דירה ביוון
קניית נכס ביוון
רכישת נכס ביוון
ויזת זהב יוון

תהליך הגירה ליוון

יעדי טיול לתושבי יוון
לאחר קבלת אישור השהייה ביוון, אל תהסס לנוע בכל רחבי אירופה! בדרך כלל, תהיה לך זכות לבלות עד 90 יום במדינה אחת. עם זאת, במדינות מסוימות, עליך לספור את 90 הימים הללו החל מתאריך הגעתך – ובאחרות, תוכל לחלק את 90 הימים הללו במהלך 180 ימים, החל מתאריך הגעתך. יהיה זה חכם לבדוק את החקיקה של כל מדינה בנפרד לפני היציאה לטיול. היו מוכנים להציג תעודה מזהה או דרכון בתוקף עם ההגעה למטרות זיהוי.

אם אתם מתכננים לנסוע ביבשת אמריקה והקריביים, אתם אמורים להיות מסוגלים לבלות בין 30 ל-180 ימים ביעד ששייך לכל אחד מהאזורים הללו. לא תצטרך ויזה לרוב המדינות. עם זאת, בעת נסיעה לארה”ב או קנדה, תצטרך לקבל ETA (אישור נסיעה אלקטרוני) שיישאר בתוקף למשך שנתיים או 5 שנים, בהתאמה.

באשר לאסיה, אפריקה, אוקיאניה וטריטוריות אחרות, אתה תורשה לבקר ברוב המדינות ללא ויזה. בקצת יותר מ-30 מדינות, פקידי המכס ישימו חותמת ויזה בדרכון שלכם עם ההגעה. רק סרי לנקה, וייטנאם, אוסטרליה, ניו זילנד, גואם, איי מריאנה הצפוניים, איי הבתולה של ארה”ב, האי נורפוק, פורטו ריקו, ארה”ב וקנדה דורשות אישור נסיעה אלקטרוני – אבל זה אמור לקחת לך מעט מאוד זמן ומאמץ להגיש בקשה לסוג זה של היתר.

איך להשיג מגורים קבועים ביוון
יוון הפכה לאחד היעדים המועדפים ביותר להגירה ולדרך פופולרית לקבל דרכון של האיחוד האירופי. נראה שהסיבות העיקריות לפופולריות שלה הן אורח החיים הנוח שלו, איכות החיים הגבוהה בסטנדרטים בינלאומיים ותנאים מקלים לרכישת מעמד חוקי באיחוד האירופי. מאמר זה מסביר דרכים שונות לקבלת רישיון שהייה קבוע יווני ומתאר את תהליך הבקשה ואילו מסמכים תזדקקו לשם כך.

עילות משפטיות לקבלת היתר מגורים קבוע ביוון
חלק זה מתאר בקצרה את הדרכים הנפוצות ביותר לתושבות קבע במדינה זו.

העסקה רשמית
הדרך הפשוטה ביותר היא למצוא עבודה ביוון ולהגיש בקשה למעמד חוקי על בסיס זה. עם זאת, זכור שתצטרך ללמוד יוונית לשם כך, להישאר עם המעסיק שלך עד שתקבל את אישור השהייה הקבוע שלך, וסביר להניח שהשכר לא יהיה גבוה במיוחד.

תעסוקה עצמית
אתה יכול להיות פרילנסר, שכיר מקוון, עצמאי או נווד דיגיטלי, אבל אם אתה יכול להוכיח הכנסה יציבה של 3,500 יורו לחודש, ראה את עצמך מסודר. תנאי חיוני אחד, עם זאת, הוא שאתה לא מחפש עבודה בארץ. עם זאת, תזדקקו להכנסה נוספת עבור ילדיכם ובן זוג מובטל, ויהיה צורך לחדש את ההיתר כל שנתיים.

השקעות בנכסים פרטיים
המכונה ויזת זהב, זוהי ללא ספק הדרך הנוחה ביותר להשיג תושבות קבע ביוון. כל שעליכם לעשות הוא לרכוש נכס פרטי תמורת 250,000 אירו לפחות, להגיש כמות מינימלית של תיעוד (ראה את הסעיף הרלוונטי למטה) ולהמתין מספר חודשים לאישור.

אשרת הזהב שלכם תחול גם על המשפחה הקרובה שלכם, ואפילו לא תצטרכו להתגורר במדינה באופן קבוע לשם כך. כל רכוש יתאים, כל עוד הוא לא ליד הגבול או הבסיסים הצבאיים.

ויזות יווניות
בכל דרך להשיג אישור שהייה יווני קבוע שתבחר, תצטרך לפתוח חשבון בבנק יווני, עבורו תצטרך להשיג לעצמך כרטיס SIM מקומי ומספר מס יווני. ואת זה אפשר לעשות רק בארץ. במילים אחרות, תצטרכו להגיש בקשה לויזה ולתכנן ביקור ביוון.

את שלושתם אפשר להשיג בלי הרבה טרחה, במיוחד אם יש איתך מתורגמן ועורך דין. מבחינת זמן, כדאי לתכנן 2-3 ימים לביקור. אתה יכול להתקשר לקונסוליה היוונית הקרובה ביותר או לעיין באתרים הרשמיים, כדי לברר אם אתה צריך ויזה בכלל.

זכור שגם אם אינך זקוק לויזה, עדיין תצטרך:

דרכון בתוקף לפחות שלושה חודשים לאחר יציאתך,

הוכחה של 50 יורו ליום,

כרטיס יציאה מהארץ.

ובמקרה של ויזת שנגן, תצטרך גם:

ביטוח רפואי בסך 30,000 יורו,

דפי בנק לחצי השנה הקודמת,

תעודת הנישואין שלך, אם רלוונטי,

שתי תמונות צבעוניות בגודל דרכון.

פתיחת חשבון בנק
תהליך הרישום יהיה די פשוט וזהה מאוד כמו שהיה במדינות אחרות, אבל תתכוננו לבלאגן בבנק ואל תצפו שהוא יסתיים תוך חצי שעה. מצד שני, הבנקים היווניים עובדים רק עד השעה 14:00, כך שלא יהיה כל היום מבוזבז. גם הגשת בקשה למספר מס תהיה פשוטה מספיק, אבל תזדקק למתורגמן אלא אם כן אתה מדבר יוונית היטב.

1. לפני שאתם טסים ליוון, ודאו שאתם אוספים את המסמכים הבאים:

תעודת הזהות שלך ותעודת הלידה שלך (במקרה שהשם הפטרוני שלך לא מצוין בדרכון שלך).

חשבון חשמל או מכתב אישור מבעל הבית או בן ביתך כדי להוכיח את כתובת המגורים שלך.

כל אישור על הכנסתך, בין אם עותק של חוזה העבודה שלך, משכורות אחרונות או הצהרת מס מהמדינה שבה אתה מועסק.

2. בהגעה לארץ, רכשו לעצמכם מספר טלפון נייד מקומי ובקרו במחלקת המסים כדי להגיש בקשה ולקבל מספר מס. תצטרך הוכחה כתובה שהמספר אכן שלך. בדרך כלל, עותק של טופס ההרשמה יספיק.

3. בקר בבנק שבחרת למטרה. זכור שהבנקים היווניים פתוחים מ-08:00 עד 14:00, שני עד שישי, וודא שאתה לא מתכנן את הביקור שלך בחגים הציבוריים המוצגים ברשימה למטה.

יום השנה החדשה,

6 בינואר,

יום שני ה-7 לפני חג הפסחא,

25 במרץ,

שישי טוב,

יום שני אחרי חג הפסחא,

במאי,

יום שני ה-6 לאחר חג הפסחא,

15 באוגוסט,

28 באוקטובר,

חַג הַמוֹלָד,

יום חג המולד.

מסמכים נדרשים

מבחינה טכנית, תזדקק רק למסמכים הבאים כדי להגיש בקשה לאישור שהייה קבוע:

תעודת הזהות שלך,

הוכחה של חשבון בנק יווני,

ביטוח רפואי,

אישור על הכנסה יציבה.

עם זאת, תזדקקו גם לכמה מסמכים נוספים, שישתנו בהתאם לאופן שבו תחליטו לקבל מגורים קבועים. לדוגמה, במקרה של ויזת זהב , זה יהיה:

מספר המס היווני שלך,

הוכחת כתובת המגורים שלך ביוון,

תעודת הנישואין שלך, אם רלוונטי,

הוכחה לרכישת נכס פרטי מקומי,

אישור משטרה.

זמן המתנה

בהתאם לסוג אישור השהייה, ייתכן שתצטרך להמתין בין מספר חודשים ל-2-3 שנים לפני אישור הבקשה שלך. ושוב, ויזת הזהב היא, כנראה, האפשרות הנוחה ביותר, שאורכת עד שלושה חודשים ברוב המקרים. יתרה מכך, תצטרכו לחדש אותו רק כל חמש שנים, ולאחר שהייתם ברשותכם שבע שנים, תהיו זכאים להגיש בקשה לאזרחות יוונית מבלי שתצטרכו להתגורר במדינה לשם כך.

איזה אזרחות הכי קל לקבל
דרכון איטלקי
אזרחות קפריסאית

גולדן ויזה

קניית דירה תמורת אזרחות

ויזת זהב

עורך דין הגירה

עורך דין נדל”ן קניית נכס קרקע

מה זה דרכון יווני?

דרכונים יווניים (ביוונית : Ελληνικό διαβατήριο) מונפקים לאזרחים יווניים לצורך נסיעות בינלאומיות. דרכונים ביומטריים מונפקים מאז 26 באוגוסט 2006, כאשר דרכונים בסגנון ישן הוכרזו כבלתי תקפים החל מה-1 בינואר 2007.

מאז יוני 2009, שבב ה-RFID של הדרכון כולל שתי טביעות אצבע מורה וכן תמונת JPEG ברזולוציה גבוהה של בעל הדרכון.

כל אזרח יווני הוא גם אזרח של האיחוד האירופי.
הדרכון, יחד עם תעודת הזהות הלאומית מאפשרים זכויות חופשיות של תנועה ומגורים בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי,האזור הכלכלי האירופי, ושוויץ.

אזרחות יוונית
על פי מדד הדרכונים, בשנת 2023 הדרכון היווני נמצא במקום הרביעי בדירוג העולמי, וחולק את המיקום הזה עם דרכונים יפניים, קנדיים ואוסטרליים. הוא מעניק לבעליו כניסה ללא ויזה ל-126 מדינות.

יוון מציעה דרכונים רק לאזרחיה הנוכחיים.
על המועמדים להוכיח את מוצאם היווני.

בחינות לאזרחות יוונית
בשנת 2021, ממשלת יוון השיקה בחינה מיוחדת לכל אלה שרוצים לרכוש אזרחות יוונית באמצעות התאזרחות. יש לו 20 שאלות בשפה היוונית, היסטוריה, כלכלה, תרבות וגיאוגרפיה.
כדי לעבור בחינה זו, אדם צריך להשיג ציון מינימלי של 80%.
זה עולה 150 יורו.

 

תהליך הנפקה
דרכונים יווניים מונפקים על ידי מרכז הדרכונים הלאומי (“Διεύθυνση Διαβατηρίων/Αρχηγείο Ελληνικής ΅σς Αστ”). על המועמדים להגיש בקשה אישית – במקרה של ילד מתחת לגיל 14, בליווי הורה – במחלקת המשטרה המקומית או ברשות הקונסוליה היוונית. עם הגשת כל הדרישות (צילום דיוקן מיוחד, בקשת הנפקה ואגרה), מחלקת המשטרה מתחילה בהליך ההנפקה. כל הדרכונים מיוצרים באופן מרכזי בבניין הראשי של NPC באתונה.
בהתאם לנסיבות, הדרכונים מונפקים תוך 3 עד 9 ימי עסקים ויש לאסוף אותם במשטרה שבה הוגשה בקשת ההנפקה.
לשם כך, על הפונה לשאת עמו קבלה מיוחדת שקיבל לאחר הגשת הבקשה.

דרכונים סטנדרטיים תקפים לתקופה של 10 שנים לבני 14 ומעלה,

לא ניתן להאריך דרכונים יווניים. מחזיק צריך להגיש בקשה לחדש אם פג תוקפו של הדרכון שלו בתוך ששת החודשים הבאים מהבקשה והוא מתכנן להשתמש בו לאחר תאריך התפוגה.

הנפקת דרכון רגיל למבוגרים עולה 84.40 אירו, בעוד של ילד עולה 73.60 אירו.
הנפקה מחדש של דרכון קיים ועדיין תקף ללא דפים ריקים אפשרית עם תאריך תוקף השווה לדרכון הקודם ובעלות של 53 אירו.

דרישות ויזה לאזרחי יוון הן הגבלות כניסה מנהליות על ידי רשויות מדינות אחרות המוטלות על אזרחי יוון.

נכון ל-19 ביוני 2023, לאזרחים יוונים הייתה גישה ללא ויזה או ויזה בעת הגעה ל-186 מדינות וטריטוריות, ומדרגות את הדרכון היווני במקום השמיני בעולם לפי מדד הגבלות הוויזה (קשור לדרכונים ההונגריים, הקמנדיים והפולניים.

בנוסף, מדד הדרכונים של ארטון קפיטל דירג את הדרכון היווני במקום הרביעי בעולם מבחינת חופש נסיעה, עם ציון ללא ויזה של 172 (קשור לדרכונים צ’כיים, ליטאיים, קנדיים, הונגריים, יפני וארה”ב ואוסטרליה), נכון ל-19 יוני 2023.

עיצוב דרכון
הדרכון היווני תואם עיצוב הדרכון הסטנדרטי של האיחוד האירופי, עם כריכה בצבע אדום בורדו והסמל הלאומי מעוטר במרכז הכריכה הקדמית. המילה ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ IPA: , ביוונית עבור ” דרכון “) רשומה מתחת לסמל, בעוד ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ”) ו- ΕΝΩΣΗ”) ו- Λˈen union, ΕΥΡΗ ΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ IPA : , “הרפובליקה ההלנית”) מופיעים למעלה.

לדרכון דיפלומטי יווני יש אותו גודל ועיצוב כמו לדרכון הרגיל, אבל הוא כולל כריכה שחורה והטקסטΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ IPA: , “דרכון דיפלומטי”) רשום מתחת לסמל. דרכונים יווניים מכילים 32 עמודים ותקפים ל-10 שנים.

כל השדות בדף הנושא מצוינים ביוונית ובאנגלית, כאשר התרגום בשפות האחרות של האיחוד האירופי נמצא במקומות אחרים בדרכון.
המידע העיקרי של הנושא (שם ומקום לידה) מתומלל מהכתב היווני ללטיני, על פי סכמת ELOT 743.

השדות הבאים מוצגים:

סוג (P עבור דרכון)
מספר דרכון
מדינה שם משפחה [כתב יווני/לטיני)
שם [כתב יווני/לטיני)
לאום תאריך לידה מקום לידה מין תאריך הנפקה תאריך תפוגה משרד המנפיק גוֹבַה
הדף של הנושא מכיל רצועה הניתנת לקריאה במכונה המתחילה ב-P<GRC.

תכונות אבטחה
הגרסה העדכנית ביותר של הדרכון היווני עומדת בסטנדרטים הבינלאומיים כפי שהוגדרו על ידי ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית ICAO.
תכונות חדשות כוללות למינציה מאובטחת OVD, דיו לשינוי צבע OVI, דפים עם עיצובים מורכבים, מיקרוטקסט, סימני מים, חוטי אבטחה, תמונות הנראות רק באור אולטרה סגול, הדפסה מוגבהת אינטאליה, ושבב.
הנתונים המאוחסנים בשבב מוגנים באמצעות טכניקות הצפנה דיגיטלית מתקדמות.

נסיעות ללא ויזה

דרישות ויזה לאזרחי יוון
יָוָן
חופש התנועה
ויזה חינם
ויזה מונפקת עם ההגעה
ויזה אלקטרונית
ויזה זמינה גם בהגעה וגם באינטרנט
נדרשת ויזה לפני ההגעה

עורך דין משרד הפנים היווני

דף הנתונים של דרכון ביומטרי עכשווי
סוּג דַרכּוֹן
הונפק על ידי יָוָן
הוצא לראשונה 26 באוגוסט 2006 גרסה ביומטרית נוכחית
מַטָרָה זיהוי
זכאות אזרחות יוונית
תפוגה 3 שנים לאחר ההנפקה ליחידים עד גיל 14; 10 שנים למבוגרים
עֲלוּת €84.40 (מבוגרים) / €73.60 (ילדים)

עורך דין ישראלי דרכון יווני

איך להגר ליוון
הגירה ליוון

ויזת זהב ליוון
תוכנית ויזת הזהב היוונית מאפשרת לאזרחים שאינם באיחוד האירופי לקבל אישור שהייה באמצעות השקעה בנדל”ן או צורות אחרות של השקעה עסקית ביוון.

האם אפשר להישאר באירופה יותר מ-3 חודשים
אזרחים שאינם אזרחי האיחוד האירופי זקוקים בדרך כלל לאשרת שהייה לטווח ארוך או אשרת שהייה ביוון (ובאזור שנגן) יותר מ-90 יום.

קניית אזרחות יוונית
רכישת אזרחות ישירות אינה אופציה, אך השקעה יכולה להוביל לתושבות ובסופו של דבר אזרחות באמצעות התאזרחות. זה מכונה לעתים קרובות תוכנית “ויזת הזהב”.

השקעה באזרחות יוונית גולדן ויזה, ויזת זהב רכישת דירה
השקעות כרוכות בדרך כלל ברכישת נדל”ן או תרומה כספית משמעותית למגזרים עסקיים מסוימים.

איך מוציאים דרכון יווני
אזרחות יוונית לישראלים
אזרחים ישראלים יכולים להגיש בקשה לאזרחות יוונית דרך המסלולים הסטנדרטיים הזמינים לכל האזרחים שאינם באיחוד האירופי, כולל התאזרחות ותוכנית ויזת הזהב, דרכון יווני יינתן לאחר קבלת האזרחות, ניתן לקבל את הדרכון בישראל.

דרכון יווני עו”ד ישראלי

תושבות ביוון
תושבות יכולה להיות זמנית או קבועה, עם דרישות והרשאות שונות לכל אחד. תושבי קבע נמצאים בדרך כלל בדרך להתאזרחות.

רילוקיישן יוון 2023

כמה עולה לחיות ביוון?
יוקר המחיה משתנה בהתאם למיקום ולאורח החיים אך נחשב בדרך כלל לנמוך יותר מרוב מדינות מערב אירופה.

איפה כדאי לגור ביוון?
זה תלוי בגורמים שונים כולל העבודה שלך, העדפות אורח חיים ומצב פיננסי. יעדים פופולריים כוללים את אתונה למגורים עירוניים ואיים כמו כרתים, רודוס וסנטוריני לקצב רגוע יותר.

שגרירות יוון הוצאת דרכון
אזרחות יוונית לישראלים
תהליך הגירה ליוון

הגירה לאיחוד האירופי יוון
ההגירה לאיחוד האירופי נשלטת הן על ידי חוקי האיחוד האירופי הכוללים והן על ידי חוקי המדינות החברות הבודדות. התהליך והדרישות יהיו תלויים בארץ המוצא שלך, הכישורים והמדינה הספציפית שאליה אתה עובר.

יוון רילוקיישן ללא אזרחות

תושבות ביוון 2023
ויזת עבודה יוון
גולדן ויזה יוון

פתיחת חשבון בנק לאזרחים כפולים
לרוב המדינות, כולל יוון, יש נהלים ספציפיים לפתיחת חשבונות בנק. היותו אזרח כפול עשוי להקל על התהליך מבחינת התיעוד.

ויזת שנגן
ויזה זו מאפשרת נסיעה בין 26 מדינות אירופיות שהן חלק מהסכם שנגן. לרוב זה תקף לשהיות קצרות של עד 90 יום.

ויזת נווד דיגיטלי ביוון

ויזה ליוון
יוון היא חברה באזור שנגן, ואשרות ליוון מאפשרות לרוב נסיעה בכל אזור זה. סוגים שונים של ויזות זמינים בהתאם למטרה ומשך הביקור שלך.

דרכון יווני

עבור אזרחים ישראלים המעוניינים באזרחות יוונית, בהגירה והנפקת דרכון יווני, המורכבות המשפטית והמנהלית מחייבת לרוב הדרכה מיוחדת. תוכנית ויזת הזהב היוונית היא דרך פופולרית מבוססת השקעות לרכישת תושבות, עם מסלולים פוטנציאליים לאזרחות. לאור המורכבויות של תקנות יוון והאיחוד האירופי, לרבות זכאות לאשרת שנגן, ישראלים רבים בוחרים להתייעץ עם עורכי דין דוברי עברית הבקיאים במערכות המשפט היוונית והישראלית כאחד. מומחים דו לשוניים אלו יכולים לסייע בכל תהליך ההגירה, לרבות בקשות לויזה, אישורי שהייה והליכי התאזרחות, ובכך להקל על המעבר עבור ישראלים המעוניינים לעבור דירה או להבטיח דריסת רגל ביוון ובאיחוד האירופי הרחב.