כתב אישום נגד בן 70 מהרצליה בגין רצח בנסיבות מחמירות

הודעה מטעם הפרקליטות:

עורך דין מומלץ

פרקליטות מחוז ת”א (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יעקב בן אברהם (70) מהרצליה בגין רצח בנסיבות מחמירות. זאת לאחר, שבעקבות סכסוך סביב חלוקת רכוש, דקר את אשתו.

מכתב האישום שהגישה עו”ד רונית חסון עולה כי יעקב ויעל בן אברהם ז”ל היו נשואים כ- 35 שנה והתגוררו ביחד עם בתם. במספר הזדמנויות שונות, הביעה המנוחה את רצונה להתגרש וכן ביקשה מהנאשם לעזוב את הדירה. בתקופה הרלוונטית, התגלעו בין הנאשם למנוחה ויכוחים ומחלוקות סביב חלוקת הרכוש ביניהם לאחר הגירושין. יום לפני הרצח התפתח בין השניים ויכוח, במסגרתו אמרה המנוחה לנאשם כי היא חוזרת בה מהסכם חלוקת הרכוש וכן שבה ודרשה ממנו לעזוב את הדירה. על רקע האמור, ביום 1.11.22, בעוד המנוחה יושבת על כורסה בסלון ביתם, לקח הנאשם סכין ודקר וחתך אותה במקומות שונים עד שהסכין נשברה, זאת בעוד המנוחה מנסה להתגונן מפניו. משנשברה הסכין ובעודה מדממת, ניסתה המנוחה להימלט מהסלון לכיוון דלת הכניסה לדירה. אז נטל הנאשם סכין נוספת הלך אחרי המנוחה והמשיך לדקור ולחתוך אותה באמצעות הסכין השנייה, עד שהתמוטטה ונפלה בפתח הדירה. אותה עת יצא שכן מפתח דירתו הסמוכה לדירה וצעק לעבר הנאשם שיחדל ממעשיו, אך ללא הועיל. לאחר הרצח ששטף הנאשם את הסכינים ששימשו למעשה הרצח.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם מותה של המנוחה נקבע במקום.

בבקשת המעצר שהוגשה במקביל ציינה עו”ד חסון: “המנוחה נרצחה בדרך אכזרית, כשהמשיב דוקר וחותך אותה מעל ל- 50 פעמים והכל תוך מאבק וניסיון שלה להימלט ולהציל את חייה. ניסיונותיה של המנוחה לצאת את פתח הדירה ולהציל עצמה נתקלה בנחישות המשיב להמיתה ששב ודקר אותה פעם אחר פעם, גם לאחר שכוחותיה לא עמדו לה והיא שכבה ללא תזוזה מתבוססת בדמה.”