עו”ד גירושין מומלץ: כיצד למצוא עורך דין גירושין בשנת 2022 וכמה עולה להתגרש

22 במאי 2022 תל אביב | עורך דין גירושין עו”ד מאיה רוטנברג  מגשרת גירושין

עורך דין מומלץ

הצורך בעורך דין לענייני גירושין

למרות שבעיקרון לא חייבים עורך דין כדי להתגרש, התהליך למעט מקרים של הסכמה ויישום הליך מהיר של חתימה על הסכם גירושין הוא מסובך מבחינה משפטית, ובין בני זוג יהודים כולל הליכים וטקס קבלת גט ברבנות, התמודדות עם הליך גירושין ללא עורך דין עלולה להוביל לבעיות שלא ניתן לצפות אותן בזמן שלהוטים לסיים את הנישואין, הדבר נכון כפליים כאשר בן זוג מיוצג על ידי עורך דין גירושין והשני לא.

בהנחה שהחלטת לשכור עורך דין לענייני משפחה וגירושין, מהי הדרך הטובה ביותר למצוא את המתאים? לכל אחד מבני הזוג יהיו הנושאים והצרכים שלו כמובן, וכל אחד מבני הזוג יזדקק לעורך דין משלו. רמת המקצועיות של עורכי דין גירושין ושכר הטרחה שלהם עשויים להשתנות באופן מהותי. אבל חשוב להבין את המרכיבים המרכזיים של מה שעושים עורכי דין לגירושין, היכן למצוא אותם ומה הם יכולים לעלות. גם אם זוג יכול להסדיר גירושים מבלי לפנות לבית המשפט , ייעוץ משפטי טוב יכול לעזור.

כמה עולה עורך דין? כיצד נקבע שכר טרחת עורך דין

 

התעריף המינימלי המומלץ לפי כללי לשכת עורכי הדין

 

שיקולים בהחלטה לשכירת שרותי עורך דין גירושין שנת 2022

גירושין בלווי עורך דין מה שצריך לדעת.

עורכי דין לגירושין מעניקים ייעוץ בנושא סיום נישואין, לרבות חלוקת נכסים, משמורת והאפשרויות העומדות לרשות הלקוח על פי חוק.

העלות הכוללת של הליכי גירושין (כולל הגשת תביעות) יכולה להגיע למאות אלפי שקלים, בהתאם למורכבות ההליך הרכוש העומד על הפרק , כאשר שכר טרחת עורך דין עולה בין 30,000 ל 150,000 ש”ח בממוצע בישראל.

עורכי דין לגירושין יכולים לעזור להתמצא במערכת המשפטית המורכבת של הליכי גירושין – המאופיינת בדרך כלל בניירת סבוכה, תקופות המתנה, טרמינולוגיה קשה והתלהטות יצרים.

כאשר מחפשים עורך דין גירושין, הפניות מפה לאוזן מחברים, בני משפחה ואנשי מקצוע אחרים יכולות להיות התחלה טובה בהליך הסינון וקבלת החלטות.

מומלץ לבדוק את אתר האינטרנט של עורך הדין כדי להתרשם ממאמרים, הישגים ועדכניות בשינויי החקיקה והפסיקה.

חיפוש ממוקד אחר עורכי דין על פי התמחות בתחומים כמו משמורת, מזונות ילדים או חלוקת רכוש יכול להוות סינון נכון בהתאם למקרה.

עורך דין גירושין שהוא מגשר מוסמך נותן יתרונות עצומים למניעת התדרדרות התיק למלחמה בבתי משפט ותוספת עלויות.

נוהלי חיוב שכ”ט של עורך דין, כדאי לבקש הערכת עלות כוללת על הגירושין עם האגרות וסיום רשמי של הנישואין.

ראיון עם עורכי דין וכמה פגישות לפני בחירה סופית יכול למנוע התקשרות לא נכונה עם עו”ד שלא יתאים.

מה עושה עורך דין גירושין?
עורך דין גירושין מגן על זכויות הלקוח שלו, ינהל מו”מ מול הצד השני, בנושאים כגון משמורת ובהיבטים הכספיים של הגירושין. חשוב לציין, עורך דין גירושין טוב ידאג להסביר גם את החוק ואת האפשרויות המשפטיות העומדות לרשותכם.

על עורך הדין לבדוק את מסמכי הגירושין ומסמכים הקשורים לתיק. אלה יכולים לכלול תלושי משכורת, החזרי מס ומידע על שווי נכסים. עו”ד גירושין צריך להקשיב לרצונו של הלקוח לגבי מצבו ויעדיו ולייעץ על סמך הצרכים הספציפיים הללו.

עורכי דין של כל אחד מבני הזוג מחויבים להכנה ממושכת ויסודית לצורך הגשת הראיות בפני בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, לקרוא לעדים, לנסח תצהירים ובקשות ולקבל חוו”ד מומחים.  עורכי הדין לגירושין מנסחים את הסכם פשרה הנקרא הסכם גירושין, שהוא חוזה משפטי הקובע בין היתר את תנאי משמורת ילדים, מזונות וחלוקת נכסים.

גישור גירושין הוא חלופה להתדיינות בערכאות המשפטיות. התהליך כרוך במגשר ניטרלי שמכוון את המשא ומתן על תנאי הגירושין תוך ניסיון לעזור לשני הצדדים להגיע לפתרון. לרוב הגישור זול ומהיר יותר מאשר פנייה לבית המשפט. זוגות יכולים לעשות גישור ללא עורכי דין, עם מגשר מוסמך מתחום אחר אבל  זו לא הדרך הכי חכמה מכיוון שיידרשו לחוות דעת משפטיות תוך כדי הליך ועו”ד שינסח את הסכם הגירושין בתשלום נוסף.

 

עורכי דין מומלצים בתחום