מקרי רשלנות רפואית דוגמאות

מקרי רשלנות רפואית דוגמאות
אם רופא או אחות נכשלים במתן טיפול רפואי הולם באופן שבו לא היה פועל באותן נסיבות איש מקצוע רפואי אחראי, הדבר מכונה רשלנות רפואית. יש מגוון גדול של מקרי רשלנות רפואית, המבוססים על מידת הרשלנות או הפזיזות, שמטופל יכול לתבוע בתביעת רשלנות רפואית.

עורך דין מומלץ

פעולותיו הלא מקצועיות של הרופא והפרת חובותיו חייבות להיות הגורם הישיר לנזק שנגרם לחולה, ועל עורך הדין להוכיח זאת משפטית, כדי שתביעת הרשלנות הרפואית תצלח.

 

תהליך תביעה באמצעות עו”ד רשלנות רפואית

תיעוד
ראשית, הצוות המשפטי שהוקצה לתיק יאסוף רשומות הקשורות לתביעה, לרבות רשומות רפואיות, חשבונות רפואיים ומידע על פוליסת ביטוח.

מסמכים אלה יעזרו לעורך הדין להבין את היקף הנזק, ולבנות את התיק לקבלת מקסימום פיצוי.

חקירה
עורך הדין והצוות המשפטי שלך יחקרו את התאונה שלך בפירוט רב כדי לאסוף את הראיות הדרושות.

הם עשויים להסתכל על צילומי מצלמת דשב, צילומי מצלמות אבטחה, רישומי משטרה ועוד כדי לעזור לבנות את התיק שלך.

משא ומתן
עורך הדין שלך ינהל משא ומתן עם ההגנה, מחוץ לאולם, כדי לעזור לך לקבל את הפיצוי שאתה עשוי להיות זכאי לו.

אם המשא ומתן להסדר נכשל, עורך הדין לרשלנות רפואית מוכן ללכת למשפט ולהציג את המקרה שלך בצורה החזקה ביותר.

 

דוגמאות לרשלנות רפואית

אבחון שגוי – רופא בבית חולים לא מצליח לזהות טמפונדה קרדיאלית (לבבית) בגבר בן 63 והיעדר אבחנה או טיפול מוביל למותו.

אבחון מושהה – איש מקצוע רפואי נותן אבחנה מאוחרת של חסימת מעיים והאיחור גורם למוות שיכול היה להמנע של המטופל.

פגיעות בלידה – רופא מיילד לא מצליח לבצע ניתוח קיסרי בזמן, רשלנות רפואית בניתוח קיסרי, מה שגורם לפגיעות חמורות לתינוק.

שגיאות במתן תרופות – רשלנות של רופא או אחות גורמת למנת יתר קטלנית של ויטמין K.

שגיאות הרדמה – רופא מרדים נותן למטופל כמות לא נכונה של הרדמה, וכתוצאה מכך נגרם נזק מוחי.

שגיאות ניתוח – מנתח פוצע בן 37 ​​עם מסור עצמות וגורם לצלקות קבועות ונוירופתיה.

אחד הנושאים החוזרים והנפוצים ביותר בכל צורות הרשלנות הרפואית הללו הוא רשלנות. רשלנות מגיעה בצורות רבות ובסוגי חומרה רבים ושונים, ורמת החומרה הזו תקבע כמה פיצוי ייפסק עבור הנזק.

רשלנות

רשלנות פירושה מתן שירותים רפואיים ללא יישום מידת הזהירות הסבירה המצופה מרופא או איש צוות רפואי וכתוצאה מכך נגרם נזק למטופל. מבחן רשלנות רפואית הוא שאיש מקצוע רפואי סביר היה פועל באותה סיטואציה, הרשלנות צריכה להיות סיבה הישירה לנזק כדי שזה יהיה מקרה של רשלנות רפואית.

הנה דוגמה ברורה לרשלנות: אתה מביא את הבן שלך למשרדו של הרופא כדי לבחון חתך עמוק שנגרם זה עתה בזמן ששיחק בחוץ עם חבריו. הרופא קורא לו לחדר הבדיקה, אבל דעתו מוסחת והוא ממהר לסיים כי יש לו כל כך הרבה חולים באותו יום. הרופא לא מתרגש מעומק הפצע, הוא אומר שהילד צריך רק כמה תפרים. כך הוא נוטל באופן אינסטינקטיבי כלים בקרבתו משולחן – אך ללא ידיעתו, הכלים הללו שימשו זה עתה לטיפול בזיהום. בנוסף, החלטה זו נוגדת את המדיניות להשתמש רק בכלים שעברו סטריליזציה ובמגירות.

כמה ימים לאחר ביקור הרופא הזה, בנך חש כאב, נהיה חולה יותר ויש לו שינוי צבע ברור סביב החתך. החתך שלו נגוע כעת, מצריך אשפוז וטיפול נרחב. הרופא מכחיש כל אחריות לזיהום זה.

מדובר במקרה מובהק של רשלנות מהתיאור, אך הוא מתייחס גם לארבעת יסודות הרשלנות. אלה הם חובה, הפרה, פגיעה ונזקים.

חובה: כאשר מערכת יחסים בין רופא/מטופל נוצרה, על הרופא מוטלת כעת אחריות לתת לאותו מטופל טיפול סביר בטיפול הרפואי שלו, הכולל ביצוע הנחיות בסיסיות וסטנדרטיות לפי הקהילה הרפואית. במקרה זה, חובת הרופא הייתה לבצע בדיקה יסודית של הפצע של הילד, ולטפל בו כפי שרופאים אחרים היו נוהגים בתנאים דומים.

הפרה: אם לא מקפידים על טיפול סביר והנחיות רפואיות סטנדרטיות, אזי החובה הופרה על ידי הרופא. כאן, החלטת הרופא להשתמש בכלים על שהיו על השולחן הפרה את הפרוטוקול של משרד הרפואה שלו, והפרה את יחסי הרופא/מטופל שלו על ידי שימוש בכלים לא מחוטאים כדי להעמיד את בנך בסיכון להידבקות.

פגיעה: כדי שהפרת חובתו של הרופא תוביל לרשלנות רפואית רשלנית, חייבת להיגרם פגיעה על ידי הגורם המעוול. במקרה זה, עורך הדין שלך יצטרך להוכיח שהזיהום של בנך נגרם על ידי הכלים הלא מעוקרים.

נזקים: על הפגיעה לגרום לנפגע נזקים, בין אם הם כלכליים או לא כלכליים. בנך נזקק לאשפוז, והחשבונות הרפואיים שלאחר מכן היו נכבדים. אולי גם נאלצת להחמיץ זמן בעבודה כדי לטפל בבן שלך.

בנוסף לרשלנות פשוטה, ישנה גם רשלנות חמורה. רשלנות חמורה לוקחת את רעיון הרשלנות צעד קדימה – הפרת החובה הייתה חמורה הרבה יותר במקרים אלו, בהם אי מתן טיפול סביר חורג מהסטנדרטים הרפואיים והיה ברור לכל אחד.

דוגמה לכך היא מישהו שזקוק לניתוח מיידי לאחר שתאונת דרכים גורמת לטראומה חמורה בזרועו השמאלית. המנתח, לעומת זאת, בחוסר זהירות שלו, בדק את הגליון שלו מבלי להבחין שהוא מטופל אחר, אחד שצריך לכרות את זרוע ימין שלו. זרוע ימין נכרתת במקום שזרוע שמאל תקבל טיפול.

הדוגמאות הללו הן אמנם מאוד ברורות. יש הרבה מה לשקול במקרה של רשלנות רפואית – רק בגלל שפגיעה התרחשה בזמן שהייתה תחת טיפולו של איש מקצוע רפואי, אין פירושו של דבר שיש עילת תביעת רשלנות רפואית מובטחת. ישנם מקרים רבים שבהם אנשים חושבים שיש להם תביעת רשלנות רפואית, אך מסתבר שלא כך הדבר; חשוב להבין את הפן המשפטי.

רק בגלל שמטופל סובל מפגיעה כשהוא תחת טיפול ואחריות של רופא, זה לא אומר אוטומטית שלאדם יש תביעת רשלנות רפואית נגד איש המקצוע.

לדוגמה:

לפני הניתוח, מטופלים מקבלים אזהרות לגבי הסיכונים הכרוכים בהליך. על המטופל להבין את הסיכונים ולאשר את הניתוח, כלומר גורמי סיכון אלו לא יהוו עילה לתביעת רשלנות רפואית.

אם מטופל מקבל הנחיות לאחר הניתוח שלו לגבי מה לעשות לטיפול מעקב, עליו לפעול בהתאם. אם הם לא מילא אחר הוראות אלה, וכתוצאה מכך תהיה החמרה, סביר להניח שלא תתקיים עילה תביעת רשלנות רפואית.

 

מדוע כדאי לשכור עורך דין מומלץ לרשלנות רפואית

מקרים לדוגמא של רשלנות רפואית שבהם זכו לקוחות בפיצויים גבוהים בייצוג עורכי דין מומלצים לרשלנות רפואית.

הנה רק כמה דוגמאות למקרים שונים של רשלנות רפואית שהיו מעורבים בהם עורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית והפיצויים שזכו בהם עבור לקוחות:

רופא מיילד לא הצליח לבצע ניתוח קיסרי בזמן, מה שגרם למומים חמורים לתינוק, והמשפחה זכתה בפסק דין בסך 25,550,000 דולר .

כישלון של אבחון או טיפול בזמן של דלקת קרום המוח הביא לפסק דין בסך 28,500,000 דולר בייצוגו של עו”ד מומחה ברשלנות רפואית.

תינוק בן 26 שבועות פג סבל ממנת יתר של תרופות בבית חולים, המשפחה קיבלה פיצוי בפסק דין בסך 17,100,000 דולר.

אבחון מאוחר של סרטן פי הטבעת של חולה בן 40 גרם להתפשטותו, זה גרם לקולוסטומיה קבועה והסרת חלק מהכבד שלו. פסק הדין שהתקבל בייצוג עורך דין רשלנות רפואית היה 7,575,000 דולר.

צוות עורכי דין מומחים לרשלנות רפואית עזרו למשפחה לקבל הסדר של 7.5 מיליון דולר לאחר שאנשי מקצוע רפואיים לא הצליחו לאבחן ילדה בת 5 עם דלקת קרום המוח שחפת.

לאחר טענה שרופא פספס ולא הצליח לטפל במחלת לב של אישה שמובילה לדום לב ולמצב וגטטיבי קבוע, עורכי דין לרשלנות רפואית שייצגו בתיק זכו בפסק דין בסך 5,530,000 דולר.

הליך לא תקין הכולל הזרקת אתנול גדולה גרמה לצילוק הפנים והאף של הילד, מה שדרש עור מהמצח והאוזנו כדי לתקן אותם. עורך דין רשלנות רפואית שייצג בתיק השתמש בוויזואליה כדי להדגים מה היה צריך לקרות ומה השתבש, ולמשפחה נקבע פסק דין של פיצוי בסך 1.57 מיליון דולר .