מס חברות קפריסין | מיסים על הכנסות תאגידים

עסקים בקפריסין מאמצים בדרך כלל צורה ארגונית. הסוג הנפוץ ביותר של צורת תאגיד הוא של חברה פרטית (או ציבורית) בערבון מוגבל עם מניות. חברה בקפריסין אינה שקופה מבחינה פיסקלית לצורכי מס; לפיכך, הוא מחויב במס כישות משפטית נפרדת.

עורך דין מומלץ

על פי חוק קפריסין, חברה היא אדם משפטי בעל אישיות משפטית נפרדת, נבדל מחבריה ומהדירקטורים בה. לפיכך, בעלי מניותיה אינם אחראים אישית להתחייבויות החברה וחבותם של בעלי המניות מוגבלת להון המניות המופקד. קיומה של החברה אינו תלוי בקיומם או בהמשכו של חבריה.

בנוסף, חברה קפריסין עשויה להיות מוגבלת בערבות. בדרך כלל, חברות מוגבלות בערבות מתאגדות כארגונים ללא מטרות רווח במטרה לדאוג למטרות צדקה.

ישויות שקופות
החוק הקפריסאי מאפשר הקמת שותפויות כלליות ומוגבלות. שותפות אינה נחשבת לחייב במס נפרד.
מדובר בגוף שקוף והמס מוטל על השותפים ולא על השותפות.
שותפויות נמצאות בשימוש נרחב בפרויקטים של מיזמים משותפים ובארגונים קטנים יותר (בדרך כלל בבעלות משפחתית).

קביעת מגורים של עסקים מאוגדים
המבחן המשמש בקפריסין לקביעת מקום המגורים של עסקים מאוגדים וגופים שקופים הוא מה שנקרא מבחן ניהול ובקרה.
חקיקת מס ההכנסה בקפריסין אינה כוללת הוראה ברורה כיצד ישות הופכת לתושבת מס קפריסין.
הפרקטיקה הכללית בוחנת את הניהול והשליטה בו.

הדרישות המינימליות לגוף להיחשב תושב מס קפריסין הן כלליות למדי וכוללות:

מקום מגוריהם של רוב הדירקטורים;
המקום בו מתקיימות ישיבות הדירקטוריון; ו
המקום בו מתגבשת המדיניות הכללית של הישות.

שיעורי מס
שיעורי מס המשולמים על ידי עסקים מאוגדים

שיעור מס החברות הוא 12.5%.
רווחים עסקיים של חברות תושבות מס קפריסין, מותאמים ביחס לקצבאות ופטורים, כפופים לשיעור מס אחיד של 12.
5%.

שיעורי מס ליחידים

הכנסה ליחידים כפופה לשיעורי מס פרוגרסיביים. ה-EUR19,500 הראשונים פטורים ממס, ה-EUR8,500 הבאים כפופים לשיעור מס של 20%, ה-EUR8,300 הבאים מחויבים ב-25%, ה-EUR23,500 הבאים ב-30% וכל סכום מעל 60 יורו, 000 ב-35%. ניתן לקבל מספר ניכויים והקצבות אישיות.

עסקים בבעלות ישירה של יחידים כפופים לשיעורי המס האישיים.
כך גם לעסקים בבעלות גופים שקופים.

מאפיינים כלליים מרכזיים של משטר המס החל על עסקים מאוגדים

חישוב רווחים חייבים במס
רווחים עסקיים של חברה קפריסין, בהתאמה לפסיונות ופטורים שונים, חייבים במס בשיעור של 12.5%. תושבי מס קפריסין מחויבים במס על הכנסתם ברחבי העולם. רווחים מחויבים במס על בסיס מצטבר ופועלים לפי תקני הדיווח הכספי הבינלאומיים.

בדרך כלל, הוצאות שנגרמו במלואן ובבלעדיות לחברה בהפקת הכנסה חייבת מותרות. הוצאות פרטיות, הוצאות שלא הותאמו להכנסה החייבת או שלא אושרו באמצעות תיעוד תומך נאות, הפרשות (פחת, הפחתה, ירידת ערך, מלאי מיושן), הוצאות הקשורות לנכסים שאינם חייבים במס והפרשי חליפין נחשבים כהוצאות שאינן ניתנות לניכוי.
עם זאת, ניתנים בניכוי גם הפרשות הוניות, הפרת איזון המחושבת בסילוק נכס לא שוטף, ניכוי ריבית רעיונית והפסד רעיוני בעסקאות צדדים קשורים.

תמריצים מיוחדים להשקעות בטכנולוגיה
משטר המס הנוכחי של הקניין הרוחני של קפריסין חל החל מה-1 ביולי 2016. זה בא בעקבות גישת הקשר – לפיה, קשר ישיר בין הכנסה מזכה והוצאות מזכה עצמו חיוני כדי שה-IP יהיה זכאי. רמת הרווחים המזכה בקורלציה חיובית במידה שפעילויות מו”פ מבוצעות על ידי אותה ישות.

במסגרת משטר קופסת ה-IP הקודם שחל בקפריסין, ניתן ניכוי כולל של 80% על הרווחים. על פי כללי מס הקניין הרוחני הנוכחיים, 80% מההכנסה הכוללת הנובעת מהנכס הבלתי מוחשי המזכה מטופלת כהוצאה הניתנת לניכוי.

נכס בלתי מוחשי כשיר מוגדר כנכס אשר כתוצאה מפעילות מו”פ, נרכש, פותח או נוצל על ידי אדם במהלך ביצוע עסקיו.

נכסים כאלה כוללים במיוחד:

פטנטים;
תוכנת מחשב; ו
IP אחר המוגן משפטית וכולל:
מודלים שימושיים;
נכסי IP המספקים הגנה לצמחים ולחומר גנטי או ליעדי תרופות יתומות, כמו גם הרחבות של הגנה על פטנטים; או
נכסי IP לא ברורים, שימושיים וחדשים (אשר מאושרים ככאלה על ידי רשות מתאימה) כאשר האדם המשתמש בכאלה אינו מייצר הכנסות שנתיות ברוטו העולה על 7.5 מיליון יורו מכל הנכסים הבלתי מוחשיים (או 50 מיליון יורו לקבוצות).

נכסים בלתי מוחשיים כשירים אינם כוללים במיוחד סימני מסחר, שמות עסקים, זכויות תדמית מותג וזכויות IP אחרות המשמשות לשיווק מוצרים ושירותים.

אנשים שעשויים ליהנות ממשטר המס של קפריסין IP כוללים נישומים תושבי מס קפריסין, מפעלי מס תושבי מס (PEs) של אנשים שאינם תושבי מס, ו-PE זרים החייבים במס בקפריסין.

תמריצים מיוחדים אחרים
בנוסף למשטר מס הקניין הרוחני של קפריסין המוסבר בסעיף 2.2 תמריצים מיוחדים להשקעות בטכנולוגיה, ישנם מספר תמריצים מיוחדים החלים באופן כללי – כמו גם על תעשיות מסוימות – בקפריסין.

חברות אחזקות קפריסין

קפריסין מייצגת תחום שיפוט אטרקטיבי להקמת חברת אחזקות. באופן ספציפי, הכנסה מדיבידנד שמתקבלת על ידי חברת אחזקות קפריסין פטורה בדרך כלל מכל מס הכנסה בקפריסין (בכפוף לחריג המכשיר ההיברידי שהוסבר ב -9.6 הצעות לטיפול במכשירים היברידיים ומתרומות להגנה מיוחדת (SDC) (בכפוף לדיבידנד הפסיבי. כלל שהוסבר בסעיף 6.3 מס על דיבידנדים מחברות בנות זרות. כמו כן, לא חלה כל ניכוי מס במקור על כל דיבידנד יוצא או חלוקת רווחים או ריבית אחרת, ללא קשר לקיומה של הסכם כפל מס (DTT).
כמו כן, רווחים ממכירת מניות פטורים ממס.
באופן כללי, לא קיימות הגבלות על בעלות על מניות זרות, וכתוצאה מכך, משקיע זר רשאי להיות בעל המניות היחיד של חברה קפריסין.

מערכת מס טונה

בעלי ספינות תושבי קפריסין או חברות ניהול ספינות העומדות בדרישות לפי החקיקה הרלוונטית בכל הנוגע לאניות מתאימות (כהגדרתן בה) העוסקות בפעילויות שילוח מזכה (כפי שמוגדר בהן) יכולות ליפול תחת מערכת מס הטונות (TTS).
ה-TTS מתייחס לשיעורי מס קבועים המבוססים על הטונה נטו של הספינה – כלומר, לא קיימת דרישה לחישוב רווחים מותאמי מס.
כמו כן, חשוב לציין כי לא מוטל מס על סילוק ספינות מתאימות וכי דיבידנדים המחולקים מחברות במסגרת ה-TTS אינם כפופים ל-SDC.

תמריצים ליחידים

תמריצים מיוחדים ניתנים גם ליחידים. בשנת 2022 הוכנס תמריץ מס הקובע כי אדם טבעי המועסק לראשונה בקפריסין (החל מ-1 בינואר 2022) נהנה מפטור ממס של 50% לתקופה של 17 שנים – בתנאי שלא היה תושב בעבר ב- קפריסין לתקופה של לפחות עשר שנים רצופות ולהרוויח יותר מ-EUR550,000 בשנה.
יתר על כן, אנשים שייכנסו לעבודה לראשונה בקפריסין לאחר ה-26 ביולי 2022, עם שכר שנתי נמוך מ-55,000 יורו, יהיו זכאים לפטור של 20% או 8,550 יורו (הנמוך מביניהם) לתקופה מקסימלית של שבע שנים.
אדם חייב להיות מועסק בחו”ל לפחות שלוש שנים רצופות לפני תחילת העבודה בקפריסין על מנת לתבוע פטור זה, אותו ניתן לתבוע החל מהשנה שלאחר כניסתו לעבודה בקפריסין.

לא-דומים

כמו כן, יחידים שאינם תושבי מס בקפריסין או יחידים תושבי מס אך אינם תושבי קפריסין אינם כפופים ל-SDC על דיבידנדים, ריבית או דמי שכירות.

כללים בסיסיים על סעד אובדן
ברמת החברה ניתן להעביר הפסדים מותאמי מס ולקזז אותם ברווחים מותאמי מס לחמש השנים הבאות. אי אפשר לשאת הפסדים בחזרה.

במישור הקבוצתי (בכפוף לקיומם של קריטריונים מסוימים וליצירת קבוצת מס), חברי הקבוצה רשאים למסור הפסדים מחבר הפסד אחד לחבר רווחי אחר. החזקה ישירה או עקיפה של לפחות 75% במשך כל שנת המס נחוצה כדי שחברה תיחשב כחלק מקבוצת מס. החל משנת 2015, יירוט של חברות שהוקמו באיחוד האירופי – או במדינות שיש להן DDT עם קפריסין או שחתמו על תנאי ה-OECD להחלפת מידע – יכול להילקח בחשבון לצורך חישוב החזקה עקיפה.
יתר על כן, סעד קבוצתי זמין בין חברות שהוקמה במדינות החברות באיחוד האירופי, בתנאי שהחברה הבת של האיחוד האירופי מיצתה את כל האמצעים לכניעה או העברת ההפסדים במדינה שלה.

הגבלות על ניכוי ריבית
חוק מס הכנסה בקפריסין קובע כי כל ריבית הנוגעת (או הנחשבת קשורה) לעלות רכישת רכב פרטי – ללא קשר אם הוא משמש בעסק – או לעלות רכישת כל נכס אחר שלא נעשה בו שימוש. העסק אינו רשאי בניכוי לתקופה של שבע שנים.

נציבות המסים נקטה עמדה כי מניות אינן נכס המשמש בעסק וככזו, כל ריבית על הלוואות לרכישת מניות אינה ניתנת לניכוי לתקופה של שבע שנים. עמדה זו מוצדקת בטענה שכל הכנסה מהחזקת מניות (כלומר דיבידנדים ורווחי הון) פטורה ממס חברות.

החל מיום 1 בינואר 2012, ההוראה הנ”ל אינה חלה במקרים בהם נרכשות מניות חדשות במישרין או בעקיפין בחברה בת בבעלות מלאה – ובלבד שלחברה בת זו אין נכסים שאינם משמשים בעסק. במידה וחברת בת זו מחזיקה בנכסים שאינם משמשים בעסק, הגבלת הריבית תתאים רק לאחוז הנכסים שאינם בשימוש בעסק.

כמו כן, החל מה-1 בינואר 2020, חקיקת המס של קפריסין מכילה כלל הגבלת ריבית (ILR) המגביל את עלויות האשראי החורגות משניכוי אחרת של משלם המסים של קפריסין/קבוצת קפריסין ל-30% מהרווח המתואם החייב במס (EBITDA חייב במס). ה-ILR מכיל רף שנתי של 3 מיליון יורו בנמל בטוח.

החזר מס חברות בקפריסין
שיעורי מס חברות בקפריסין
מחשבון מס חברות בקפריסין
שיעורי מס קפריסין לזרים
מס דיבידנד קפריסין
מס הכנסה בקפריסין
מס רווחי הון בקפריסין
אמנת מס קפריסין ישראל
חברות ישראליות בקפריסין
מעמ בקפריסין
מיסוי נדלן בקפריסין
תכנון מס קפריסין
ישראל קפריסין
מס על השכרת דירה בקפריסין
קפריסין רילוקיישן

כללים בסיסיים בנושא קיבוץ מס מאוחד
לא קיימים כללים לקיבוץ מס, מלבד הכללים הבסיסיים להקלות מס קבוצתיות המתוארות בסעיף 2.4 כללים בסיסיים על הקלת הפסד.

מיסוי רווחי הון
בקפריסין לא קיים מס רווח הון, מלבד מיסוי רווחים ממימוש מקרקעין הנמצאים בקפריסין. הרווחים ממכירת מניות פטורים מכל מיסוי.

מס רווחי הון חל רק על סילוק ישיר ועקיף של מקרקעין הנמצאים בקפריסין.
השיעור הרלוונטי הוא 20% והוא חל על רווחים ממימוש מקרקעין או רווחים ממימוש מניות המחזיקות במישרין או בעקיפין במקרקעין הנמצאים בקפריסין.

מיסים אחרים לתשלום על ידי עסק מאוגד
עמלת מס בולים עשויה להיות חייבת על ידי עסק מאוגד על עסקה. מס בולים ישולם על כל מסמך הנוגע לכל נכס הנמצא בקפריסין או על עניינים שיבוצעו בקפריסין.

עבור חוזים בשווי שבין 5,001 אירו ל-170,000 אירו, השיעור הנוכחי של מס הבולים הוא 1.50% אירו עבור כל 1,000 אירו או חלק ממנו. עבור חוזים בשווי של יותר מ-EUR170,000, השיעור הנוכחי של מס הבולים הוא EUR2 עבור כל EUR1,000 או חלק ממנו, עם תקרה של EUR20,000. סכום מקסימלי זה ישולם על כל מסמך או על כל עסקה שיש בה מספר מסמכים; במקרה כזה, הצדדים רשאים לבחור איזה ממסמכי העסקה הוא המסמך העיקרי ורק אותו מסמך עסקה עיקרי יהיה כפוף למלוא מס הבולים. ניתן להחתים את שאר מסמכי העסקה כמסמכים משניים, בסכום של 2 יורו כל אחד – בתנאי שהם מתוארכים באותו היום (או קרוב מאוד) למסמך העסקה הראשי.

מספר מכשירים נושאים מס בולים קבוע, בהתאם להוראות חוק מס הבולים של קפריסין.

עסקים מאוגדים ומיסים בולטים
מס ערך מוסף

עסקים מאוגדים עשויים להיות חייבים במע”מ. שיעור המע”מ הסטנדרטי הוא 19%; עם זאת, תעריפים מופחתים של 5% ו-9% חלים על אספקה ​​מסוימת.

תרומה מיוחדת להגנה

SDC ישולם על הכנסה פסיבית – כלומר דמי שכירות, דיבידנדים והכנסות ריבית פסיביות – על ידי חברות ויחידים תושבי מס קפריסין שהם גם תושבי מס וגם תושבי קפריסין.

דיבידנדים שמקבלים יחידים (תושבים ותושבי קפריסין) כפופים לשיעור SDC של 17%. דיבידנדים המתקבלים על ידי חברות תושבות מס קפריסין אינם כפופים ל-SDC (בכפוף לחריגים ספציפיים המוזכרים בסעיף 6.3 מיסוי על דיבידנדים מחברות בנות זרות. שיעור ה-SDC על הריבית עבור אנשים טבעיים ומשפטיים כאחד הוא 30%. דמי שכירות המתקבלים על ידי חברות ועל ידי יחידים תושבי מס ותושביהם כפופים ל-SDC בשיעור אפקטיבי של 2.
25% (3% על דמי שכירות ברוטו בניכוי 25%).

חלוקת בסיס המס בין תאגידים לעסקים שאינם תאגידים

עסקים מקומיים המחזיקים בצמוד
עסקים מקומיים המחזיקים בצמוד פועלים בדרך כלל בצורת תאגיד – כלומר, כחברות בערבון מוגבל עם מניות. הסיבה העיקרית לכך היא שיעור מס החברות הנמוך לעומת שיעורי המס החלים על יחידים או הטיפול המס בשותפויות.

תעריפים בודדים ותעריפים תאגידיים
שיעורי המס של חברות ויחידים כלולים ב -1.4 ​​שיעורי מס.

לא קיימים כללים מיוחדים כדי למנוע מאנשי מקצוע בודדים להרוויח הכנסה בתעריפים תאגידיים. לאנשי מקצוע כאלה יש את הזכות לשלב ישויות משפטיות ולנהל את עסקיהם באמצעות כאלה. אם מתקבלת הכנסה דרך חברות כאלה, היא ממוסה בשיעור מס חברות. אם היחיד מנהל עסקים על שמם, אדם כזה מחויב במס בשיעורים בודדים.

עבור מקצועות ספציפיים (למשל, עורכי דין ורופאים), נדרש אישור מהרגולטור הרלוונטי (למשל, המועצה המשפטית) לפני הקמת חברה ייעודית (כגון חברה בע”מ של עורכי דין).

צבירת רווחים למטרות השקעה
נכון לעכשיו, אין כללים המונעים מחברה קפריסין לצבור רווחים – בתנאי שהבעלים המוטב של אותה אינו תושב מס קפריסין או תושב מס קפריסין אך אינו תושב.

אם הבעלים המוטב הוא תושב מס קפריסין ומקום מגוריו, ייכנסו לתוקף כללי החלוקה הנחשבים, הקובעים כי יש לחלק 70% מהרווחים החשבונאיים לאחר ניכוי המס שנתיים מתום השנה שבה הרווחים. הושגו. על חלוקה נחשבת כזו, יש לעכב 17% SDC ו-2.
65% תרומות בריאות לאומיות ולשלם לרשויות המס.

מכירת מניות על ידי יחידים בתאגידים המחזיקים בצמוד
הרווח ממכירת מניות פטור מכל מיסוי בקפריסין. דיבידנדים שמקבלים יחידים (תושבים ותושבי קפריסין) אינם חייבים במס הכנסה אך כפופים לשיעור SDC של 17%.
אדם פיזי שהוא תושב מס קפריסין אך אינו מתגורר בקפריסין פטור מחובת תשלום SDC.
זה חל גם על יחידים שהם תושבי מס זרים.

מכירת מניות על ידי יחידים בתאגידים ציבוריים
ראה 3.4 מכירת מניות על ידי יחידים בתאגידים המחזיקים בצמוד.

מאפיינים מרכזיים של מיסוי השקעות נכנסות

ניכוי מסים במקור
קפריסין אינה מחילה כל ניכוי מס במקור על דיבידנדים או ריבית המשולמים לתושבי חוץ (או על תושבי מס קפריסין שאינם מגוריהם). לגבי תשלום תמלוגים לתושב מס שאינו קפריסין, חל ניכוי מס במקור של 10% לכל היותר על הסכום ברוטו של תשלום זה אם נעשה שימוש בזכויות התמלוגים בקפריסין (5% ביחס לסרטים). כמו כן, ביחס לדיבידנדים, ריבית ותמלוגים המשולמים לגופים המאוגדים במדינה אחרת חברה באיחוד האירופי, חלות ההוראות של הנחיות האיחוד האירופי הרלוונטיות.

יתרה מזאת, ההכנסה ברוטו שמפיק אדם שאינו תושב מס בקפריסין מעיסוק בקפריסין בכל מקצוע או בידור ציבורי כפופה לניכוי מס במקור מקסימלי של 10% (מופחת בכל שיעור DTT נוח). החובה לניכוי המס מוטלת על אדם תושב מס קפריסין שהזמין את איש המקצוע/בדרן שאינו תושב. ניכוי המס המרבי בגין שירותים הנוגעים לחיפוש, מיצוי או ניצול של מדף היבשת – וכן הקמה ושימוש בצנרת ומתקנים אחרים על הקרקע, בקרקעית הים ו/או על פני הים – עומדת על 5%.

כמו כן, לא חל ניכוי מס במקור על כל דיבידנד יוצא או חלוקת רווחים או ריבית אחרת, ללא קשר לקיומו של DTT. כמו כן, רווחים הנובעים ממימוש כותרות (מניות) פטורים ממס. תושבי מס קפריסין שאינם תושבי קפריסין או תושבי מס קפריסין שאינם בעלי מניות של חברה קפריסין אינם כפופים לשום SDC.

מדינות אמנת מס ראשוניות
קפריסין נהנית מרשת רחבה של DTTs, שכן היא נכנסה לכאלה עם יותר מ-60 מדינות.
רוב האמנות הללו עוקבות אחר אמנת המס למודל OECD על הכנסה ועל הון (“מודל ה-OECD”) – למעט ה-DTT עם ארה”ב, העוקב אחר המודל העדכני ביותר של הסכמים אמריקאים.
משקיעים זרים משתמשים בדרך כלל בחברות קפריסין כדי לבצע השקעות במניות או בחובות של חברות מקומיות.

שימוש בישויות של מדינות אמנה על ידי תושבי מדינות שאינן אמנה
המחבר אינו מודע למקרים שבהם רשויות המס המקומיות ערערו על השימוש בישויות של מדינות אמנות על ידי תושבי מדינות שאינן אמנה.

בעיות בתמחור העברה
כללי תמחור ההעברה היחידים שהיו תקפים בקפריסין עד 2022 התייחסו לפעילויות מימון פנים-קבוצתיות. עם זאת, ב-30 ביוני 2022, הפרלמנט של קפריסין תיקן את סעיף 33 לחוק מס הכנסה של קפריסין והציג חקיקה חדשה בנושא מחירי העברה.

הכללים החדשים נכנסים לתוקף החל מה-1 בינואר 2022 ומכסים את כל סוגי העסקאות בין צדדים קשורים בסכום העולה על 750,000 יורו לכל קטגוריית עסקה. סוגי העסקאות כוללים מכירה ורכישה של סחורות, מתן וקבלת שירותים, כל עסקה הקשורה ל-IP, עסקאות מימון וכן עסקאות אחרות בין צדדים קשורים. ביחס להגדרת הקשר בין צדדים קשורים הוכנס מבחן היחסים של 25%.

יתרה מכך, דרישות תאימות לתיעוד מחירי העברה הוכנסו ביחס לאנשים תושבי מס קפריסין ו/או נכסים של ישויות שאינן תושבות מס קפריסין הממוקמות בקפריסין העוסקות בעסקאות מקומיות או חוצות גבולות. יש להכין תיעוד שכזה לתמחור העברה על בסיס שנתי, לפני הגשת דו”ח מס הכנסה לשנת המס הרלוונטית, ועליו לכלול את קובץ האב, הקובץ המקומי וטבלת המידע המסכם.

כללי תמחור ההעברה החדשים הציגו גם נהלי הסכם תמחור מתקדמים.

הסדרי חלוקת סיכונים מוגבלים של צדדים קשורים
רשויות המס אכן מערערות על עסקאות של צדדים קשורים באופן כללי. כפי שכבר צוין ב -4.
4.
בעיות תמחור העברה, קפריסין אכפה לאחרונה מחדש את תקנות תמחור ההעברה שלה על ידי הכנסת הדרישה לביצוע מחקרי תמחור העברה עבור כל העסקאות עם צדדים קשורים.

השוואת כללי תמחור העברה מקומיים ו/או אכיפה ותקני OECD
כפי שהוזכר ב -4.4 נושאי מחירי העברה, קפריסין הציגה כללי תמחור העברה חדשים בשנת 2022.
כללים כאלה, שנכנסים לתוקף החל מה-2 בינואר 2022, אינם משתנים מהסטנדרטים של ה-OECD.
עסקאות בין חברות קשורות מחויבות לפעול לפי עיקרון אורך הזרוע כפי שנקבע בהנחיות תמחור ההעברה של ה-OECD.

מחלוקות על מחירי העברה בינלאומיים
כללי תמחור העברה אומצו מאז 2017 (ועודכנו ב-2022) ובהתחשב בעובדה שמדובר במשהו חדש יחסית בקפריסין, המחבר אינו מודע למחלוקות שנפתרו על ידי הרשויות המקומיות. עם זאת, בשל העובדה שרפורמה נרחבת בכללי תמחור ההעברה החלים בקפריסין התרחשה בשנת 2022, רשויות המס המקומיות צפויות להיות אגרסיביות יותר בענייני תמחור העברה מעתה ואילך.

מאפיינים מרכזיים של מיסוי תאגידים שאינם מקומיים

התאמות פיצוי בעת יישוב תביעות מחירי העברה
לרשויות המס בקפריסין אין כל ניסיון בהליכי הסכמה הדדית (MAPs) במסגרת הסדר תמחור העברה.
לפיכך, אם תבוצע התאמה מרשות מס זרה, ההתאמה המקבילה לא תתאפשר/ תתבצע לצורכי מס קפריסין.
הסיבה לכך היא היעדר מסגרת רגולטורית רלוונטית.

הבדלי מיסוי בין סניפים מקומיים וחברות בת מקומיות של תאגידים לא מקומיים
המיסוי של סניפים מקומיים של תאגידים זרים אינו שונה מזה של חברות בנות מקומיות של תאגידים זרים.

רווחי הון של תושבי חוץ
לא חל מס רווחי הון בקפריסין ביחס לרווחים ממכירת מניות.
רווחים ממימוש כותרות פטורים מכל מס בקפריסין.
כותרות מוגדרות כמניות, אגרות חוב, אגרות חוב, מניות מייסדים ותארים אחרים של חברות או גופים משפטיים אחרים המאוגדים בקפריסין או בחו”ל (וזכויות עליהן).

שינוי הוראות בקרה
כל סילוק לצדדים קשורים צריך להתבצע על בסיס זרוע.
יתרה מכך, קפריסין הציגה כללי מיסוי יציאה בשנת 2020, במסגרת היישום הרחב של ההנחיה נגד מניעת מס של האיחוד האירופי (ATAD).

ההוראות הרלוונטיות קובעות כי נישומים לחברות שיעבירו נכסים או תושבות המס שלהם מחוץ לקפריסין יחויבו במס בסכום השווה לשווי השוק של הנכסים המועברים בעת היציאה – בניכוי ערכם לצרכי מס – בכל אחד מהנכסים המועברים.

הנסיבות הבאות:

חברה תושבת מס קפריסין מעבירה נכסים מהמשרד הראשי שלה בקפריסין ל-PE שלה במדינה חברה אחרת או במדינה שלישית, כך שלקפריסין לא תהיה הזכות למס על הנכסים שהועברו עקב ההעברה;
חברה שאינה תושבת מס קפריסין עם PE בקפריסין מעבירה נכסים מה-PE הקפריסין שלה למשרד הראשי שלה או PE אחר במדינה חברה אחרת או מדינה שלישית, כך שלקפריסין אין את הזכות להטיל מס על הנכסים שהועברו עקב ההעברה ;
חברה תושבת מס קפריסין מעבירה את מקום תושב המס שלה מקפריסין למדינה חברה אחרת או למדינה שלישית, מלבד אותם נכסים שנותרו מחוברים למעשה ל-PE בקפריסין; ו
חברה שאינה תושבת מס בקפריסין עם נכסי הון בקפריסין מעבירה את העסק שמבצע ה-PE שלה מקפריסין למדינה חברה אחרת או למדינה שלישית, כך שלקפריסין אין את הזכות להטיל מס על הנכסים שהועברו עקב ההעברה.

נוסחאות המשמשות לקביעת הכנסה של שותפים מקומיים בבעלות זרה
יחס המס של חברה מקומית בבעלות זרה זהה לזה של כל חברה קפריסין אחרת.
לא קיימים כללים או נוסחאות נפרדות לקביעת הכנסתם.
כפי שיפורט, חברות קפריסין מחויבות במס על הכנסתן ברחבי העולם וכל מס זר שנגרם מזוכה כנגד המס הקפריסאי המקביל על ההכנסה הזרה.

ניכויים עבור תשלומים על ידי שותפים מקומיים
העיקרון הכללי על פי חוק מס הכנסה קפריסין הוא שכדי שהוצאה תתאפשר בניכוי, היא חייבת להיות הוצאה במלואה ובלעדית לצורך הפקת הכנסה חייבת במס עבור הנישום הספציפי – דבר שצריך לתמוך על ידי הגורם הרלוונטי. תיעוד.

לפיכך, כל הוצאה שמשולמת על ידי חברות קפריסין מטעם שותפות זרות תטופל כהוצאות שאינן ניתנות לניכוי מס.
כמו כן, רשויות המס בקפריסין יכלו להעריך כי קיים בספרי החברה הקפריסין כחייב מהחברה הזרה, המיוצג על ידי שווי ההוצאות ששולמו עליהן יבקשו להטיל ולמסות ריבית נחשבת לפי שיעורי ריבית שוק.

אילוצים על הלוואות של צדדים קשורים
בהתאם לסעיף 33 לחוק מס הכנסה בקפריסין, כל העסקאות בין צדדים קשורים חייבות – לצרכי מס – להתבצע על בסיס זרוע (כלומר, בשווי הוגן ובתנאים מסחריים סבירים). זה מתואר כ”עקרון אורך היד”.

ליתר דיוק, על פי עקרון מרחק הזרוע, כאשר תנאים או מוטלים על היחסים המסחריים או הפיננסיים בין שני עסקים שונים מאלה שהיו נעשים בין צדדים בלתי תלויים, כל הרווחים שהיו מגיעים לאחד הצדדים שני העסקים היו עצמאיים – אך לא הצטברו כך – עשויים להיכלל ברווחי אותו עסק ולחייב אותם במס בהתאם. הוראות אלה חלות גם על כל עסקאות בין צדדים קשורים.

בהתאם לכללי תמחור העברה החדשים שהוכנסו בשנת 2022 (ראה 4.4 בעיות תמחור העברה, נדרש מחקר תמחור העברה עבור כל העסקאות בין ישויות קשורות העולה על 750,000 יורו לכל קטגוריית עסקה. מבחן היחסים של 25% הוצג כדי להגדיר את המושג צדדים קשורים.

מאפיינים מרכזיים של מיסוי הכנסה זרה של תאגידים מקומיים

הכנסה זרה של תאגידים מקומיים
תאגידים מקומיים מחויבים במס על הכנסתם ברחבי העולם. עם זאת, כל מס זר שנגרם מזוכה כנגד המס המקביל של קפריסין על ההכנסה הזרה.
זיכוי המס בגין המס הזר אינו יכול לעלות על המס המקביל בקפריסין בשום מקרה.
זיכוי מוענק תמיד לתושבי מס קפריסין על מס זר שנגרם על הכנסה זרה, ללא קשר לקיומו של DTT.

הוצאות מקומיות ללא ניכוי
כפי שהוזכר בסעיף 6.1 הכנסה זרה של תאגידים מקומיים, חברות תושבות מס קפריסין מחויבות במס על הכנסתן החייבת ברחבי העולם, שכן המיסוי בקפריסין מבוסס על הניהול והשליטה בחברה ולא על מקור ההכנסה.

אם הכנסה פטורה (למשל, דיבידנדים בתנאים, מכירה או סילוק מניות), כל הוצאות ישירות הקשורות לפעילות הספציפית אינן מותרות לצורכי מס. כמו כן, יש להקצות הוצאות עקיפות לכל פעילות של החברה הקפריסאית ולהיות חלק מפעילות כזו.
אם הפעילות תניב הכנסה פטורה, הרי שההפרשה המקבילה של ההוצאות העקיפות לא תטופל כפטורה במס.

מיסוי על דיבידנדים מחברות בנות זרות
דיבידנדים שמקבלות חברות קפריסין מחברות בנות זרות אינם חייבים במס חברות בקפריסין.
עם זאת, חל חריג בכך שדיבידנדים שיתקבלו מחברה זרה יהיו חייבים במס חברות אם ישולמו ממכשירים היברידיים.

יתרה מכך, דיבידנדים שמקבלים חברות תושבות מס קפריסין מגופים זרים אינם כפופים ל-SDC, אלא אם חל כלל הדיבידנד הפסיבי.

על פי כלל זה, SDC ישים אם:

החברה המחלקת את הדיבידנד עוסקת במישרין או בעקיפין ביותר מ-50% מהפעילויות המובילות להכנסה מהשקעות; ו
נטל המס הזר על הכנסת החברה המשלם נמוך משמעותית (פחות מ-6.25%) מנטל המס של קפריסין.

SDC אינו חל על דיבידנדים שמקבלת חברה קפריסין מחברה מקומית, בכפוף לכלל אי-הפטור לארבע שנים.
עם זאת, דיבידנד ששולם בעקיפין לאחר ארבע שנים מתום השנה בה הופקו הרווחים כפוף ל-SDC.

שימוש בנכסים בלתי מוחשיים על ידי חברות בנות לא מקומיות
נכסים בלתי מוחשיים שפותחו על ידי תאגידים מקומיים יכולים לשמש חברות בנות שאינן מקומיות בעסקיהן, ובלבד שבלתי מוחשיים כאמור מקבלים רישיון לחברות הבנות שאינן מקומיות על בסיס זרוע. ניכוי מסים במקור חלים (10%) אם הבלתי מוחשי משמש בקפריסין על ידי החברות הבנות שאינן מקומיות.

מיסוי על הכנסה של חברות בנות לא מקומיות תחת חוקים מבוקרים מסוג תאגיד חוץ
כלל החברות הזרות הנשלטות (CFC) חל בקפריסין החל מ-1 בינואר 2019.
החלת כלל זה מביאה לייחוס מחדש של הכנסה של חברה בת בשליטה שאינה קפריסין במיסוי נמוך לחברה האם שלה על מנת למנוע הסטת הכנסות לתחום שיפוט עם משטר מס נוח יותר.
כללי ה-CFC חלים על חברות תושבות מס קפריסין וחברות שאינן תושבות מס קפריסין עם הון קפריסין.

CFC מוגדר כחברה בעלת מס נמוך שאינה תושבת מס קפריסין או PE שבה:

משלם המסים בקפריסין, לבדו או יחד עם המפעלים הקשורים אליו, מחזיק באינטרס ישיר או עקיף של יותר מ-50%; ו
מס החברות ששולם בפועל על רווחי החברה או ה-PE נמוך מ-50% מהמס שישולם בקפריסין.
ההכנסה הלא מחולקת של CFC הנובעת מהסדרים לא אמיתיים מתווספת להכנסה החייבת של החברה השולטת תושבת המס בקפריסין. כלל ה-CFC אינו ישים כאשר לחברה או לחברה הזרה יש:

רווחים חשבונאיים של לא יותר מ-EUR750,000 והכנסה לא מסחרית של לא יותר מ-EUR75,000; או
רווחים חשבונאיים של לא יותר מ-10% מעלות התפעול שלה לתקופת המס.
בכל מקרה, ישות השליטה בקפריסין יכולה לתבוע זיכוי עבור כל מס זר המוטל על רווחי ה-CFC הכלולים בבסיס המס שלו.

כללים הקשורים למהותם של שותפים לא מקומיים
בקפריסין לא חלים כללים הקשורים למהותם של שותפים שאינם מקומיים.

מיסוי על רווח ממכירת מניות בחברות מסונפות שאינן מקומיות
כפי שהוזכר בסעיף 5.
3 רווחי הון של תושבי חוץ, ההגדרה של תארים על פי חוק קפריסין כוללת מניות, אגרות חוב, אגרות חוב, מניות מייסדים ותארים אחרים של חברות או גופים משפטיים אחרים המאוגדים בקפריסין או בחו”ל (וזכויות עליהם).
לפיכך, הרווחים ממכירת מניות בחברות מסונפות שאינן מקומיות יהיו פטורות מכל מס בקפריסין.

אנטי הימנעות

הוראות כלליות נגד הימנעות
כלל כללי נגד שימוש לרעה (GAAR) חל מאז 1 בינואר 2019 והוכנס כחלק מהיישום הכללי של ATAD.
כלל זה קובע כי מתעלמים מהסדרים שאינם מקוריים – שעיקרם השגת יתרון מס.
הסדרים כאלה נחשבים “לא אמיתיים” שכן עצם קיומם אינו משקף סיבות מסחריות תקפות או מציאות כלכלית.

מחזורי ביקורת

מחזור ביקורת שגרתי קבוע
חברות קפריסין מחויבות להגיש הצהרת מס שנתית, הנערכת על סמך דוחות כספיים מבוקרים. דוחות כספיים כאלה צריכים להיות מבוקרים וחתומים על ידי מבקר מוסמך ומורשה בקפריסין.
נכון להיום, המועד האחרון להגשת הצהרה כאמור הוא 15 חודשים מתום שנת המס הרלוונטית.
שנת מס זהה לשנה קלנדרית – כלומר, עבור שנת המס 2022, יש להגיש את הצהרת המס השנתית עד 31 במרץ 2024.

BEPS

שינויים מומלצים
המחויבות של קפריסין למלא אחר המלצות ה-OECD/G20 Base Erosion and Profit Shift Project (BEPS) ברורה, בהתחשב בכך שהיא כבר יישמה שינויים שונים בהתאם לפעולות BEPS.

לפי BEPS פעולה 2: נטרול ההשפעות של הסדרי אי-התאמה היברידיים, קפריסין הציגה כללי אי-התאמה היברידית (ראה 9.6 הצעות להתמודדות עם מכשירים היברידיים לפרטים נוספים).

יתר על כן, על ידי יישום הן המלצות BEPS והן ATAD, קפריסין הציגה את כלל CFC ואת ILR.

בהתאם ל-BEPS Action 5: Harmful Tax Practices, קפריסין ביטלה את משטר תיבות ה-IP הישן. היא גם הציגה כללים חדשים לגבי הטבות מס המוענקות לפעילות אמיתית של IP, בהתאם לגישת הקשר.

על מנת למנוע מתן הטבות אמנה בנסיבות בלתי הולמות, בחרה קפריסין במבחן התכלית העיקרית (ראה 9.9 כללי אנטי הימנעות לפרטים נוספים).

יתרה מכך, לאור המלצות ה-BEPS למניעת הימנעות מלאכותית ממעמד PE, קפריסין העבירה את כל ההגדרות החדשות הרלוונטיות לחקיקה שלה, לרבות הגדרות של נציב והסדרים דומים.

קפריסין גם הציגה כללי תמחור העברה, חקיקה דיווח מדינה-למדינה (CbC) וחתמה על האמנה הרב-צדדית ליישום אמצעים הקשורים לאמנת מס למניעת שחיקת בסיס ושינוי רווחים (“המכשיר הרב-צדדי”, או MLI).

עמדות הממשלה
הגישה הכללית של קפריסין היא ליישם את המלצות ה-BEPS על ידי שיפור השקיפות, אך במקביל לשמור על התחרותיות של משטר המס הקפריסין על ידי מתן תמריצים שונים לתושבי מס קפריסין (הן מגוריהם והן שאינם תושבי קפריסין).

סביר להניח שגם נדבך 1 (הקצאת רווחים מחדש) וגם נדבך 2 (מס מינימום עולמי) ייכנסו לתוקף בקפריסין. כבר היום מתקיימים דיונים לגבי העלאת מס החברות ל-15% במסגרת רפורמת מס רחבה יותר.

במקביל, בכוונת הממשלה להעניק תמריצים נוספים למשיכת השקעות פנימה. כדוגמה, באוקטובר 2021 הציגה ממשלת קפריסין תוכנית פעולה שמטרתה לעודד חברות זרות וכוח אדם מיומן לעבור דירה לקפריסין. יישום האסטרטגיה החדשה הזו החל בשנת 2022.

לסיכום, הרפורמות המרכזיות שהוכרזו כוללות הכנסת ויזת נוודים דיגיטלית לאזרחי מדינות שלישיות המעוניינים להתגורר בקפריסין אך לעבוד עבור חברות הפועלות מחו”ל. ב-3 במרץ 2022, מועצת השרים של קפריסין הגדילה את התקרה של אנשים ליהנות מתכנית אשרת נוודים דיגיטלית זו ל-500 אישורי תושב.

רפורמות מפתח נוספות כוללות:

מתן פטורים ממס לעובדים זרים בעלי כישורים גבוהים (ראה 2.3 תמריצים מיוחדים אחרים;
מתן תמריצים לעובדים זרים בעלי כישורים גבוהים להגיש בקשה להתאזרחות לאחר חמש שנות מגורים ועבודה בקפריסין; ו
הקמת יחידה להנחיה עסקית שתפעל כמוקד הקשר עבור:
חברות בעלות אינטרסים זרים המעוניינות לעבור לקפריסין; ו
עסקים הפועלים בתחומי פעילות כלכליים ספציפיים (למשל חברות היי-טק או חדשנות, חברות תרופות וספנות וחברות הפועלות בתחום הביוגנטיקה והביוטכנולוגיה).

פרופיל מס בינלאומי
במהלך החורף 2022–23, התקיים דיון מתמשך ביחס לרפורמת המס האפשרית של מערכת המס בקפריסין. משרד האוצר של קפריסין ביקש לאחרונה מבעלי עניין להתייעץ רשמית.

אחד השינויים המוצעים הוא העלאת שיעור מס החברות מ-12.5% ​​ל-15%. זה עולה בקנה אחד עם דיוני המס הבינלאומיים. אף על פי כן, לצורך שמירה על התחרותיות של משטר המס בקפריסין, ממשלת קפריסין מתכוונת לנקוט באמצעים אחרים כדי למתן ולנטרל את העלאת שיעור מס החברות המוצעת.

זה לא צפוי להשפיע על אף אחת מהמלצות ה-BEPS, בהתחשב בכך שקפריסין הציגה שינויים רבים שמטרתם לשלב המלצות כאלה בחקיקת המס המקומית.

מטרת מדיניות מס תחרותית
קפריסין נתפסת כבעלת מערכת מס תחרותית המציעה מספר תמריצים ויתרונות. היתרונות של משטר המס בקפריסין כוללים:

היעדר מגבלות על בעלות על מניות זרות;
היעדר ניכוי מס במקור על דיבידנדים או ריבית;
מכירת מניות ותארים אחרים פטורה ממס;
אחד משיעורי מס החברות הנמוכים באיחוד האירופי;
מספר פטורים ממס עבור תושבי מס קפריסין שאינם תושבי מס (או שאינם מתגוררים).

יתרה מכך, באוקטובר 2021 הכריזה ממשלת קפריסין על תוכנית פעולה שנועדה למשוך חברות זרות לפעול מהמדינה – או להרחיב את פעילותן במדינה (ראה 9.2 עמדות הממשלה.

עם זאת, כפי שניתח ב -9.1 שינויים מומלצים, קפריסין הראתה את מחויבותה לפעול בהתאם להמלצות ה-BEPS ולהישאר תואמת ל-OECD. יישום המלצות ה-BEPS ברמה המקומית היה מאוזן עד כה מול היתרונות השונים שמספקת מערכת המס בקפריסין. יישום כזה תרם למעשה לפיתוח נאות של משטר המס בקפריסין על ידי הגברת השקיפות.

תכונות של מערכת המס התחרותית
כפי שמתואר ב -9.4 יעד מדיניות מס תחרותית, לקפריסין יש מערכת מס תחרותית המציעה תמריצים שונים למשקיעים מקומיים וזרים. האזורים הפגיעים יותר של משטר המס בקפריסין (כגון משטר תיבות ה-IP הישן) בוטלו או שודרגו. כמו כן, נידונה כעת רפורמה רחבה במערכת המס בקפריסין – שבמסגרתה יתוקן שיעור מס החברות ל-15%. עם זאת, במקביל, מסים רלוונטיים אחרים (כגון SDC) עשויים להיות מופחתים או יבוטלו.

מטרת ממשלת קפריסין היא לקדם את יצירת המהות והשקיפות תוך מתן תמריצים לעסקים זרים להעביר את המטה שלהם בקפריסין.

ישנן תוכניות סיוע ממשלתיות מוגבלות בקפריסין. עם זאת, תוכניות כאלה אינן יכולות להיחשב כמגבלות על מערכת המס, בהתחשב בכך שרובן שואפות לשפר את הפריון באזורים ספציפיים (למשל, תיירות כפרית ומיזמים היי-טק וחדשניים).

הצעות להתמודדות עם מכשירים היברידיים
כפי שהוזכר ב -9.1 שינויים מומלצים, לקפריסין יש חקיקה העוסקת במכשירים היברידיים מאז 2016. באופן ספציפי חל חריג בכך שדיבידנדים שיתקבלו מחברה זרה יהיו כפופים למס חברות אם ישולמו ממכשירים היברידיים.

יתרה מכך, החל מינואר 2020, חלים כללי אי התאמה היברידית שמטרתם להתמודד עם השפעות המס הרגילות של אי התאמה היברידית, לרבות ניכוי כפול או ניכוי ללא הכללה.
הוראות חדשות אלו חלות רק כאשר קיים קשר מספק בין הצדדים.

זה כולל אי ​​התאמה שנוצרת בין:

נישום והמפעלים הקשורים אליו;
מפעלים קשורים;
משרד ראשי ו-PE;
שניים או יותר נכסים של אותה ישות; ו
אי התאמה הנובעת מהסדר מובנה הכולל נישום.
כלל הישות ההיברידית ההפוכה נכנס לתוקף גם החל מה-1 בינואר 2022.

משטר מס טריטוריאלי
בקפריסין אין מערכת מס טריטוריאלית. כל החברות שהן תושבות מס בקפריסין מחויבות במס על הכנסה שנצברה או נובעת מכל המקורות בקפריסין ומחוצה לה. קפריסין תמיד מעניקה זיכוי לתושבי מס קפריסין על מס זר שנגרם על הכנסה זרה, ללא קשר לקיומו של DTT. למעשה, מתבצעת השוואה בין המס המקביל בקפריסין על ההכנסה ממקורות חוץ לבין המס הזר שנגרם – כאשר האשראי שניתן הוא הנמוך מבין השניים.

בכל מקרה, ה-ILR הוצג בשנת 2019 כחלק מהיישום הרחב של ה-ATAD. מטרת ה-ILR היא להגביל את מתן מסגרות מימון לחברות (אשר מבוססות בסמכויות שיפוט בעלות מס גבוה) בתחומי שיפוט במיסים נמוכים באמצעות חברות בנות השייכות לאותה קבוצה. ה-ILR דורש כי עלות האשראי העודפת (EBC) גדולה מ-30% מההכנסה החייבת לפני ה-EBITDA אינה ניתנת לניכוי לצורכי מס הכנסה. ככזה, היא מגבילה את ה-EBIT הניתנים לניכוי אחרת ל-30% מה-EBITDA החייב במס. עם זאת, ה-ECB מנוכה עד לסף דה-מינימיס של 3 מיליון יורו לשנת כספים. ישויות עצמאיות (לא חלק מקבוצה) אינן נכללות ב-ILR. בכל מקרה, ניתנה סבא להלוואות שנסגרו לפני 17 ביוני 2016.

יתר על כן, מסופק “בריחה” או “הוצאה” של הון קבוצתי. אם החברה תושבת קפריסין היא חלק מקבוצה מאוחדת לצורכי דיווח כספי, ייתכן שתינתן לנישום את הזכות לנכות את ה-EBC שלו במלואו – בתנאי שהיחס בין ההון העצמי שלו על סך נכסיו שווה ל (או אפילו עד 2% נמוך או גבוה מ) היחס המקביל של הקבוצה.

הצעות תאגידים זרים מפוקחים
כפי שכבר צוין ב -9.7 משטר מס טריטוריאלי, בקפריסין אין משטר מס טריטוריאלי. עם זאת, היא הטמיעה את כלל ה-CFC, כחלק מהיישום הרחב יותר של ה-ATAD. כלל ה-CFC הוסבר בסעיף 6.5 מיסוי הכנסה של חברות בנות לא מקומיות תחת כללי פיקוח מסוג תאגידים זרים.

כלל CFC זה חל החל מ-1 בינואר 2019 הן על חברות תושבות מס קפריסין והן על חברות שאינן תושבות מס קפריסין בעלות PE בקפריסין, ומביאה לייחוס מחדש של ההכנסה של חברה בת בשליטה שאינה קפריסין בעלות מס נמוך לחברה.
חברת האם על מנת להימנע מהסטת הכנסות לתחום שיפוט עם משטר מס נוח יותר.

חוקים נגד הימנעות
כפי שהוזכר קודם לכן בסעיף 7.1 כללי כללי נגד הימנעות, GAAR חל בקפריסין החל מה-1 בינואר 2019.

כמו כן, בהמשך לחתימת ה-MLI, קפריסין בחרה במבחן המטרה העיקרית. מבחן כזה משולב באמנות העדכניות ביותר למיסוי כפל (DTCs) שנחתמה על ידי קפריסין. באופן ספציפי, ה-DTT בין קפריסין להולנד שנחתם ב-1 ביוני 2021 קובע שהטבה לפי ה-DTC הרלוונטי לא תינתן אם סביר להסיק – בהתחשב בכל העובדות והנסיבות הרלוונטיות – שקבלת ההטבה הייתה אחת מהאפשרויות. המטרות העיקריות של כל הסדר או עסקה שהביאו במישרין או בעקיפין להטבה כאמור. ה-DTC היחיד אליו נכנסה קפריסין הכולל את מבחן הגבלת ההטבות הוא זה עם ארה”ב.

לכללים אלה אין כל השפעה על משקיעים נכנסים ויוצאים הפועלים באמצעות ישויות קפריסין, בשל העובדה שתמריצים והטבות שונות המוצעות על ידי מערכת המס בקפריסין חלים ללא קשר לקיומו של כל DTC.

שינויים במחירי העברה
כללי תמחור העברה חדשים הוכנסו בשנת 2022 והם תקפים החל מה-1 בינואר 2022 (כפי שמוסבר בסעיף 4.4 בעיות תמחור העברה. כללים כאלה כוללים את הדרישה מהצדדים הקשורים לנהל תיקי תיעוד ביחס לעסקאות תוך קבוצתיות. דרישה זו חלה אם שווי העסקאות עם צדדים קשורים הוא יותר מ-750,00 אירו לשנה לכל סוג פעילות ואם הישות תושבת המס של קפריסין היא הישות האם האולטימטיבית או הפונדקאית של קבוצת MNE הנופלת תחת היקף הדיווח של CbC.
יתר על כן, הכללים החדשים מספקים הזדמנות להגיש בקשה להסדרי תמחור מראש.
באופן כללי, בהתאם לחקיקה החדשה של מחירי העברה, כל עסקאות צדדים קשורים העולה על 750,000 יורו כפופות לכללי תמחור העברה.

שקיפות ודיווח מדינה לפי מדינה
באופן כללי, קפריסין יישמה מספר המלצות OECD ו-BEPS כדי לקדם שקיפות. בהתאם לפעולה 13 של BEPS: דוח סופי, קפריסין הטמיעה דיווח CbC על ידי תיקון חקיקת המס החלה בהתאם לחוק ההערכה והגבייה של מסים (החלפת מידע בהקשר של הסכם הרשות המוסמכת הרב-צדדית להחלפת מדינה לפי -דוחות מדינה) צו משנת 2017.

בדרך כלל, הנחיות ה-OECD על יישום דיווח CbC המונפקות מעת לעת משמשות לפרש את חקיקת הדיווח CbC קפריסין למטרות הבטחת גישה עקבית וסטנדרטית לדיווח CbC. דרישות הדיווח של CbC חלות בקפריסין החל מה-1 בינואר 2016.
עם זאת, במקרה של התנגשות, יש עדיפות לחקיקת הדיווח CbC של קפריסין.

מיסוי עסקים בכלכלה דיגיטלית
קפריסין לא יישמה שום רפורמה המתייחסת למיסוי עסקים דיגיטליים; עם זאת, עניין זה נמצא בדיון ברמת האיחוד האירופי. מאז מרץ 2018, נציבות האיחוד האירופי הציעה לאמץ כללים חדשים להטלת מס שירותים דיגיטליים (DST) על מנת להטיל מס על פעילות עסקית דיגיטלית בצורה הוגנת וידידותית יותר לצמיחה בין כל חברי האיחוד האירופי.

העיקרון הכללי הוא שרווחים שנוצרו בטריטוריה – גם ללא נוכחותם הפיזית של העסקים שם – יש לחייב במס במדינה החברה באיחוד האירופי שבתוכה חברות עוסקות בפעילויות דיגיטליות כאלה. ישנם מספר ערכי סף המוצעים על הכנסות ומה יהיה חייב במס כאשר ייחוס רווחים יביא בחשבון את ערכי השוק של רווחים מנתוני משתמשים ושירותים המחברים משתמשים מקוונים, כמו גם שירותים דיגיטליים מקוונים “מסורתיים” יותר (כגון מנויים) לשירותי סטרימינג).

באופן כללי, DST צפוי לחול על הכנסות שנוצרו מפעילויות שבהן המשתמשים הם חלק חשוב מיצירת הערך. כמו כן, הצעה שנייה המשפיעה על מיסוי עקיף היא החלת מס ביניים על הכנסות מסוימות הנובעות מפעילויות דיגיטליות החומקות כיום ממסגרות מס נוכחיות/מסורתיות. זה צפוי לכלול הכנסות ממכירת שטחי פרסום מקוונים, פעילויות מתווך ומכירת נתונים. מדינות מסוימות החברות באיחוד האירופי כבר יישמו את ההצעות הנ”ל וצפוי שמדינות אחרות באיחוד האירופי יבואו בעקבותיהן.

מיסוי דיגיטלי
התייעצות בנוגע לאימוץ מיסוי דיגיטלי בקפריסין החלה באוגוסט 2019, אם כי ה-DST עצמו טרם אומץ. צפוי כי מיסוי דיגיטלי בקפריסין ייחקק (יחד עם הצגת פיתוחים נוספים) כחלק מרפורמת מס רחבה הרבה יותר, שמטרתה לפשט עוד יותר את המיסוי של יחידים וגופים בקפריסין.

מיסוי IP Offshore
כפי שהוזכר ב -4.1 ניכוי מסים במקור, תשלום תמלוגים לתושב מס שאינו קפריסין כפוף לניכוי מס במקור של 10% לכל היותר על הסכום ברוטו של תשלום כזה אם נעשה שימוש בזכויות התמלוגים בקפריסין.