פס”ד – ניהול תביעת גירושין מחו”ל באמצעות מורשה וזום כאשר הנתבע מתנגד – 1268530-3 – ביה”ד אשקלון‎‎

האם אני יכול להגיש תביעת גירושין אונליין (דרך רשת האינטרנט/ זום/ וידאו צ’אט)?
חלק מהערכאות מאפשרות לך להגיש תביעת גירושין אונליין (דרך רשת האינטרנט/ זום/ וידאו צ’אט). לערכאות אלה יש דרישות ספציפיות להגשת גירושין מקוונת, אז בדוק באתר בית המשפט של העיר/ מחוז שיפוט כדי לראות אם העיר/ מחוז שיפוט מתירה הגשת גירושין אלקטרונית.

עורך דין מומלץ

דרישות הגירושין יכולות להשתנות ממחוז למחוז, אז ייתכן שתוכל להגיש את המסמכים בדואר אלקטרוני במחוזות מסוימים אך לא באחרים. אם אינך בטוח אם המחוז והעיר/ מחוז שיפוט מאפשרים הגשת גירושין אונליין (דרך רשת האינטרנט/ זום/ וידאו צ’אט),

התקשר למשרד המזכירות המשפטית במחוז שלך גם אם אתה משתמש בעורך דין לגירושין, עורך הדין עשוי להידרש להגיש בקשה לגירושין אונליין (דרך רשת האינטרנט/ זום/ וידאו צ’אט) במדינתך.

שימוש בחברות מקוונות בגירושין 
אם אתה מגיש גירושין בהסכמה, אתרי צד שלישי ו jus-tice.il online המתמחים בהגשת גירושין אונליין (דרך רשת האינטרנט/ זום/ וידאו צ’אט) יכולים לסייע.

הגירושין מהירים ופשוטים יותר אם את/ה ובן/בת זוגך/זוגתך הסדרתם את הסוגיות העיקריות כמו משמורת, הסדרי ראיה, חלוקת זמני שהות, מזונות ילדים, מזונות בני זוג, חלוקת רכוש וחלוקת חובות.

אתרים מקוונים לגירושין יכולים להכין עבורכם מסמכים באופן חוקי, ויבדקו את הטפסים. עם זאת, שימוש באתרים מקוונים לגירושין לא תמיד מתאים כאשר מנהלים גירושין במחלוקת שבהם בני הזוג לא יכולים להסכים בכל הנושאים העיקריים.

גירושין ללא הסכמה במחלוקת קשה יכולים להיות קשים ויכולים לדרוש  ניהול משפט. אמנם ייתכן שתרצה להתגרש במהירות, אך אל תעשה זאת כאשר יש בעיות לא פתורות בינך לבין בן /בת הזוג שלך. זה נוח שיש אתרים שיכולים להכין מסמכי גירושין, אבל אתה צריך לחיות עם הסכם הגירושין שיהיה קשה לשנות בהמשך. שכירת עורך דין לגירושין מגשר גירושין הוא הדבר הנכון לעשות כאשר אין הסכמה בסיסית.

בנוסף, אתה יכול לקבל מסמכים לגירושין אונליין (דרך רשת האינטרנט/ זום/ וידאו צ’אט) אך חברת האונליין אינה מתפקדת כעורך הדין שלך. ייתכן שתרצה שעורך דין יבדוק את המסמכים שלך, במיוחד אם התיק כרוך ברכוש רב או ברכוש יקר. במקרים אלה, הגשת תביעת גירושין ללא עורך דין היא כנראה לא רעיון טוב.

ביצוע גירושין מקוונים מחו”ל מאפשר להכין את מסמכי הגירושין שלך, ואם אפשרי עבור העיר/ מחוז שיפוט והמחוז שלך, להגיש אותם באופן אלקטרוני. אתה גם יכול להכין טפסים באתר בית המשפט של העיר/ מחוז שיפוט ולהגיש אותם דרך האתר הזה. לא כל חברות המסמכים המשפטיים יגישו מסמכי גירושין אונליין (דרך רשת האינטרנט/ זום/ וידאו צ’אט).

כדי להתגרש אונליין (דרך רשת האינטרנט/ זום/ וידאו צ’אט) , עליך לבצע את הפעולות הבאות:

החלט אם אתה מתכוון להשתמש בחברת מסמכים מקוונת או באתר בית המשפט של העיר/ מחוז שיפוט שלך. אתר בית משפט מאפשר לכם להכין טפסים במחשב אך עליכם לעשות זאת בעצמכם. שמור את הקבצים כקובץ PDF וצור מספר עותקים של כל המסמכים.

ודא שהגירושין אינם שנוי במחלוקת וכי הסכמתם לתנאי הגירושין. וודאו כי הוסדרו משמורת, מזונות ילדים, זמני שהות, מזונות בני זוג, חלוקת נכסים וחלוקת חוב.

כלול את כל פרטי הגירושין במסמכי הגירושין שלך. ודא שהמידע החיוני כלול, כגון שמות, כתובות, מספרי תעודת זהות, תאריך ומיקום נישואיך, השמות ותאריכי הלידה של ילדיך ואיזה רכוש אתה מחלק. כלול את עילות הגירושין כגון האם מדובר בגירושין בנסיבות חריגות.

מלא את כל הטפסים הנדרשים. בדרך כלל אתה יכול למצוא את הטפסים שאתה צריך באתר בתי המשפט, אבל אתרי בית המשפט הם קשים להבנה. אז וודא שאתה מכין את כל הטפסים הדרושים לך לגירושין שמתאימים במחוז שלך.

בדוק את אתר בית המשפט של העיר/ מחוז שיפוט או שאל את פקיד המחוז כיצד להגיש את ניירת הגירושין שלך. שלם את כל העמלות הנדרשות על ידי המחוז והעיר/ מחוז שיפוט שלך. עמלות אלו מתווספות לעמלות עבור הכנת מסמכים.

הגש את המסמכים אונליין (דרך רשת האינטרנט/ זום/ וידאו צ’אט), או קח אותם לפקיד המחוזי בבית המשפט אם אינך יכול להגיש אותם אונליין (דרך רשת האינטרנט/ זום/ וידאו צ’אט).

מסור לבן /בת הזוג את מסמכי הגירושין, אם נדרש.  אם אינך בטוח כיצד להגיש ניירות, השתמש בחברת שרותים משפטיים.

הכן הסכם גירושין,  ייתכן שתרצה להיעזר בעורך דין לחלק זה של הגירושין כדי שניתן יהיה להכין את ההסכם בצורה נכונה. כך יש פחות סיכוי שתצטרכו להגיש בקשות לבית המשפט בעוד שנים, אלא אם כן יהיו שינויים גדולים, כמו רצון לצאת מהעיר/ מחוז שיפוט עם הילדים.

ודא שכל הטפסים המשלימים הדרושים מתווספים למסמכים המקוריים או בקש מעורך הדין להשלים את הניירות.

גירושין אונליין (דרך רשת האינטרנט/ זום/ וידאו צ’אט) יכול להיות חלופה קלה יותר לגירושין מסורתיים ויכול לעזור למנוע מהגירושין להפוך לחוויה כואבת רגשית על ידי הסרת הרבה מהפורמליות של הליך בית המשפט.

ניהול תביעת גירושין מחו”ל באמצעות מורשה וזום כאשר הנתבע מתנגד – 1268530-3 – ביה”ד אשקלון

עורכי דין מומלצים בתחום