איך לנהל משרד עורכי דין?

הקמת משרד עצמאי הוא חלומם של רבים מעורכי הדין. אולם, כיצד מנהלים משרד עורכי דין מצליח? במאמר זה נעמוד על כמה מהדגשים החשובים לעניין זה: הגדרת החזון ויצירת תכנית עסקית, מומחיות, שיווק המשרד, שיתופי פעולה ומיקום וגודל המשרד. 

 

חזון ותכנית עסקית

תחילתו של כל עסק עצמאי צריכה להיות בהגדרת החזון, שהוא למעשה תעודת הזהות של העסק, מהן הערכים והמטרות שלשמן הוא הוקם. כאשר מדובר על משרד עורכי דין, חשוב לנסח את “האני מאמין” של המשרד, אלו שירותים משפטיים הוא יעניק, מהי הגישה למתן שירות ללקוחות המשרד וכדומה. מתוך החזון תיבנה ביתר קלות התכנית העסקית והאסטרטגית וניתן יהיה לקבל החלטות ממוקדות בכל ההיבטים של ניהול המשרד. שלבים אלו הם היסודות של העסק ולכן מומלץ להיעזר בבנייתם בבעל מקצוע אשר יסייע בניסוח ומיצוב הדברים. 

 

מומחיות 

ניהול משרד עורכי דין מצליח נשען בראש ובראשונה על מומחיותו בתחומי העיסוק שלו, על ההישגים המשפטיים שצבר. לכן, יש להתמקד בעשייה המשפטית משום שהיא לב ליבו של העניין, היא העיקר. אמנם, כפי שנראה להלן, חשוב מאוד לפרסם ולשווק את המשרד, אך במקביל חשוב לפתח את הידע המשפטי, להעשיר ולהעמיק אותו, על מנת שהמשרד יהפוך לשם דבר בתחומי העיסוק שלו. לא אחת, מנסים משרדי עורכי דין להיכנס לתחומים משפטיים שהם אינם בקיאים בהם, כדי להגדיל את מעגל הלקוחות, אך צעד כזה, אם לא נעשה בתכנון מוקפד, יכול לגרום לנזק רב למוניטין של המשרד. 

 

שיווק המשרד

זהו אחד הפרמטרים החשובים ביותר בניהול משרד עורכי דין, היות שפרסום ושיווק יניבו לקוחות חדשים למשרד. בארצנו הקטנה אין ספק ששיטת “מפה לאוזן” עובדת ולקוח אשר קיבל שירות טוב מעורך הדין, סביר להניח שיעביר את הבשורה הלאה. עם זאת, ברור כי לא ניתן לקיים משרד מצליח על דרך זו בלבד. בעידן של ימינו, פרסום ברשת הוא המפתח ואם בעבר מאמצעי השיווק יכלו להסתכם בהקמת אתר, הרי שהיום אין זה כך. ראשית, יש לקדם את האתר ברשת, על מנת שיעלה בתוצאות החיפוש של לקוחות פוטנציאלים. שנית, חשוב ליצור שיתופי פעולה עם פורומים או אינדקסים משפטיים של עורכי דין אשר יפנו לקוחות אל המשרד. כמו כן ישנן אפשרויות נוספות כגון נוכחות ברשתות החברתיות, בלוג משפטי ועוד. 

 

שיתופי פעולה

קיום קשרים ושיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים, תורם רבות להצלחתם של משרדי עורכי דין. כך למשל, קשר עם עיתונאים ובעלי אתרי אינטרנט מובילים, אשר יוכלו לפרסם הישגים משפטיים ייחודיים של המשרד וכך להגדיל את חשיפתו ולגייס לקוחות חדשים. דוגמא נוספת היא שיתוף פעולה עם בעלי מקצוע עמם יוכל המשרד להתייעץ במסגרת טיפול בלקוחותיו ואף לקבל חוות דעת מומחה בעת הצורך, למשל, שמאים, רואי חשבון, אקטוארים ועוד. במסגרת זו יוכלו הצדדים גם להפנות לקוחות זה לזה. על כן, כדאי לאתר את בעלי המקצוע המתאימים, בעל המומחיות והניסיון, ולטפח עמם קשר שוטף.  

 

מיקום וגודל

אנשים רבים אינם מודעים לחשיבות הרבה של מיקום העסק להצלחתו ולמעשה, מדובר בפן משמעותי מאוד. במרוץ החיים העמוס זמן הוא מותרות שאין הרבה ממנו ולכן, הקרבה הגאוגרפית של נותני שירותים הופכת לשיקול מהותי עבור מרבית הציבור. יש לחשוב על קהל הלקוחות שהמשרד מבקש למשוך ועל פיו, להחליט על מיקום המשרד. אמנם, ככל שנבחר בלוקשיין מרכזי יותר, כך עלות שכר הדירה תהיה גבוהה יותר, אך בסופו של יום, מיקום מרכזי ונגיש ימשוך יותר לקוחות למשרד. כמו כן, חשוב לתת את הדעת לגודלו הרצוי של המשרד ולתכנן לפרטים את מיקום העובדים, היכן תהיה פינת ההמתנה, הספרייה המשפטית, חדר אחסון ועוד. 

חוות דעת
דרג
[Total: 0 Average: 0]

השאר תגובה