עורך דין פלילי אינטרפול

ארגון המשטרה הפלילית הבינלאומי, הידוע בכינויו אינטרפול בריטניה : / ˈ ɪ n t. ər. p ɒ l / INT -ər-pol, ארה”ב : /- p oʊ l / -⁠pohl, הוא ארגון בינלאומי ארגון המאפשר שיתוף פעולה משטרתי ובקרת פשיעה ברחבי העולם. זהו ארגון המשטרה הבינלאומי הגדול בעולם. המטה שלה נמצא בליוןצרפת, עם שבע לשכות אזוריות ברחבי העולם, ולשכה מרכזית לאומית בכל 195 המדינות החברות.

עורך דין מומלץ

האינטרפול נוצר במהלך הקונגרס הבינלאומי הראשון של המשטרה הפלילית ב-1914, שהביא פקידים מ-24 מדינות לדון בשיתוף פעולה באכיפת החוק. היא נוסדה ב-7 בספטמבר 1923 בתום מושב הקונגרס בן חמישה ימים ב-1923 בווינה כוועדת המשטרה הפלילית הבינלאומית ICPC; היא אימצה רבים מחובותיה הנוכחיות לאורך שנות ה-30. לאחר שעברה לשליטת הנאצים ב-1938, המשרדים הראשיים של הסוכנות היו באותו בניין של הגסטפו. הוא היה למעשה גוסס עד סוף מלחמת העולם השנייה. בשנת 1956, אימץ ה-ICPC חוקה חדשה ואת השם אינטרפול, שנגזר מהכתובת הטלגרפית שלו בשימוש מאז 1946.

האינטרפול מספק תמיכה חקירתית, מומחיות והכשרה לאכיפת החוק ברחבי העולם, תוך התמקדות בשלושה תחומים עיקריים של פשיעה חוצה לאומית : טרור, פשע סייבר ופשע מאורגן. המנדט הרחב שלו מכסה כמעט כל סוג של פשע, כולל פשעים נגד האנושות, פורנוגרפיית ילדים, סחר וייצור סמים, שחיתות פוליטית, הפרת קניין רוחני, כמו גם פשעי צווארון לבן.. הסוכנות גם מקלה על שיתוף פעולה בין מוסדות אכיפת החוק הלאומיים באמצעות מאגרי מידע פליליים ורשתות תקשורת. בניגוד לדעה הרווחת, האינטרפול עצמו אינו סוכנות אכיפת חוק.

 

לאינטרפול תקציב שנתי של 142 מיליון אירו, שרובו מגיע מתרומות שנתיות של כוחות המשטרה החברים ב-181 מדינות. היא מנוהלת על ידי אסיפה כללית המורכבת מכל המדינות החברות, אשר בוחרת את הוועד המנהל ואת הנשיא (כיום אחמד נאסר אל-ראיסי מאיחוד האמירויות הערביות לפקח וליישם את המדיניות והממשל של האינטרפול. הפעולות השוטפות מבוצעות על ידי המזכירות הכללית, הכוללת כ-1,000 אנשי צוות מלמעלה מ-100 מדינות, כולל שוטרים ואזרחים כאחד. המזכירות מנוהלת על ידי המזכיר הכללי, כיום יורגן סטוק, לשעבר סגן ראש משרד המשטרה הפלילית הפדרלית של גרמניה.

בהתאם לאמנה שלו, האינטרפול מבקש להישאר ניטרלי מבחינה פוליטית במילוי המנדט שלו, ולכן הוא מנוע מהתערבויות או פעילויות שהן פוליטיות, צבאיות, דתיות או גזעניות במהותן ומעורבות עצמה בסכסוכים בעניינים כאלה.
הסוכנות פועלת בארבע שפות: ערבית, אנגלית, צרפתית וספרדית.

 

היסטוריה של האינטרפול
עד המאה התשע-עשרה, שיתוף הפעולה בין המשטרה בתחומי שיפוט לאומיים ופוליטיים שונים היה מאורגן במידה רבה על בסיס אד-הוק, התמקד במטרה מסוימת או במפעל פלילי. הניסיון המוקדם ביותר למסגרת רשמית וקבועה לתיאום משטרתי בינלאומי היה איגוד המשטרה של מדינות גרמניה, שהוקם בשנת 1851 כדי להפגיש שוטרים ממדינות שונות דוברות גרמנית. פעילותה התרכזה בעיקר במתנגדים פוליטיים ובפושעים.
תוכנית דומה הושקה על ידי איטליה בוועידה האנטי-אנרכיסטית של רומא ב-1898, שהביאה נציגים מעשרים ואחת ממדינות אירופה ליצור מבנה פורמלי להתייחסות לתנועה האנרכיסטית הבינלאומית.
לא הוועידה ולא מפגש ההמשך שלה בסנט פטרסבורג ב-1904 לא הניבו תוצאות.

מטה האינטרפול ברובע השישי של ליון, צרפת
בתחילת המאה ה-20 נראו עוד כמה מאמצים לפורמליזציה של שיתוף פעולה משטרתי בינלאומי, שכן הגידול בנסיעות ומסחר בינלאומיים הקלו על מפעלים פליליים חוצי-לאומיים ועל נמלטים מהחוק. המוקדם ביותר היה קונגרס המשטרה הפלילית הבינלאומית שאירח מונקו ב-1914, שהביא שוטרים ופקידים משפטיים משני תריסר מדינות לדון בשיתוף פעולה בינלאומי בחקירת פשעים, שיתוף טכניקות חקירה והליכי הסגרה. קונגרס מונקו קבע שנים עשר עקרונות וסדרי עדיפויות שיהפכו בסופו של דבר לבסיס לאינטרפול, כולל מתן קשר ישיר בין שוטרים במדינות שונות; יצירת תקן בינלאומי לזיהוי פלילי ואיסוף נתונים; והקלה על טיפול יעיל בבקשות הסגרה. הרעיון של ארגון משטרה בינלאומי נותר רדום עקב מלחמת העולם הראשונה. ארצות הברית ניסתה להוביל מאמץ דומה בשנת 1922 באמצעות ועידת המשטרה הבינלאומית בניו יורק, אך היא לא הצליחה למשוך תשומת לב בינלאומית.

שנה לאחר מכן, ב-1923, התקבלה יוזמה חדשה בקונגרס בינלאומי נוסף של המשטרה הפלילית בווינה, בראשות יוהנס שובר, נשיא משטרת וינה. 22 הנציגים הסכימו לייסד את נציבות המשטרה הפלילית הבינלאומית (ICPC), המבשר הישיר של האינטרפול, שתתבסס בווינה. החברים המייסדים כללו פקידי משטרה מאוסטריה, גרמניה, בלגיה, פולין, סין, מצרים, צרפת, יוון, הונגריה, איטליה, הולנד, יפן, רומניה, שוודיה, שוויץ ויוגוסלביה. באותה שנה פורסמו לראשונה הודעות מבוקש ב-International Public Safety Journal של ה-ICPC. בריטניה הצטרפה בשנת 1928. ארצות הברית לא הצטרפה לאינטרפול עד 1938, אם כי שוטר אמריקאי השתתף באופן לא רשמי בקונגרס של 1923. עד 1934, מספר החברות ב-ICPC יותר מהכפיל את עצמו ל-58 מדינות.

בעקבות האנשלוס בשנת 1938, הארגון היושב וינאי נפל לשליטתה של גרמניה הנאצית ; מפקדת הוועדה הועברה בסופו של דבר לברלין ב -1942. רוב המדינות החברות הסירו את תמיכתן בתקופה זו. מ-1938 עד 1945, נשיאי ה-ICPC כללו את אוטו שטיינהאוסל, ריינהרד היידריך, ארתור נבה וארנסט קלטנברונר. כולם היו גנרלים ב- Schutzstaffel (SS); קלטנברונר היה קצין ה-SS הבכיר ביותר שהוצא להורג בעקבות משפטי נירנברג.

 

בשנת 1946, לאחר תום מלחמת העולם השנייה, הארגון הוקם לתחייה כארגון המשטרה הפלילית הבינלאומית (ICPO) על ידי גורמים מבלגיה, צרפת, סקנדינביה, ארצות הברית ובריטניה. המטה החדש שלה הוקם בפריז, ולאחר מכן משנת 1967 בסן -קלאוד, פרבר פריזאי. הם נשארו שם עד 1989 כאשר הם הועברו למיקומם הנוכחי בליון.

עד שנות ה-80, האינטרפול לא התערב בהעמדה לדין של פושעי מלחמה נאצים בהתאם לסעיף 3 באמנה שלו, שאסר התערבות בעניינים “פוליטיים”.

ביולי 2010, נשיא האינטרפול לשעבר, ג’קי סלבי, נמצא אשם בשחיתות על ידי בית המשפט העליון של דרום אפריקה ביוהנסבורג בגין קבלת שוחד בשווי 156,000 אירו (217,152 דולר) מסחר סמים. לאחר שהואשם בינואר 2008, התפטר סלבי מתפקיד נשיא האינטרפול והוצא לחופשה ממושכת כנציב המשטרה הלאומי של דרום אפריקה. הוא הוחלף באופן זמני על ידי ארתורו הררה ורדוגו , נציב משטרת החקירות הלאומית של צ’ילה וסגן הנשיא לשעבר לאזור האמריקני, שנשאר הנשיא בפועל עד מינויו של Khoo Boon Hui באוקטובר 2008.

 

ב-8 בנובמבר 2012, האסיפה הכללית ה-81 נסגרה עם בחירתה של סגנית המנהלת המרכזית של משטרת המשפט הצרפתית, Mireille Ballestrazzi, לנשיאה הראשונה של הארגון.

בנובמבר 2016, מנג הונגווי, פוליטיקאי מהרפובליקה העממית של סין, נבחר לנשיא במהלך העצרת הכללית ה-85 של האינטרפול, והיה אמור לכהן בתפקיד זה עד 2020. בסוף ספטמבר 2018, מנג דווח כנעדר במהלך טיול לסין, לאחר ש”נלקח” לחקירה על ידי רשויות המשמעת. מאוחר יותר אישרה המשטרה הסינית כי מנג נעצר באשמת שוחד במסגרת קמפיין לאומי נגד שחיתות. ב-7 באוקטובר 2018, הודיע ​​אינטרפול כי מנג התפטר מתפקידו בתוקף מיידי וכי הנשיאות תיכבש זמנית על ידי סגן נשיא בכיר של האינטרפול (אסיה)קים ג’ונג יאנג מדרום קוריאה. ב-21 בנובמבר 2018, האסיפה הכללית של האינטרפול בחרה בקים למלא את שארית כהונתו של מנג, בבחירות שנויות במחלוקת שבהן הוגשו האשמות כי המועמד השני, סגן נשיא רוסיה אלכסנדר פרוקופצ’וק, השתמש בהודעות האינטרפול כדי לכוון למבקרים של הרוסים. מֶמְשָׁלָה. ב-25 בנובמבר 2021, אחמד נאסר אל-ראיסי, המפקח הכללי של משרד הפנים של איחוד האמירויות הערביות, נבחר לנשיא. הבחירות היו שנויות במחלוקת בשל רקורד זכויות האדם של איחוד האמירויות הערביות, עם חששות שהועלו על ידי כמה ארגוני זכויות אדם (למשל Human Rights Watch וכמה חברי פרלמנט.

ב-10 במאי 2023 יצא לדרך מבצע זהה אותי.

 

חוקה
תפקידו של האינטרפול מוגדר בהוראות הכלליות של חוקתו.

סעיף 2 קובע כי תפקידו הוא:

להבטיח ולקדם סיוע הדדי רחב ככל האפשר בין כל רשויות המשטרה הפלילית בגבולות החוקים הקיימים במדינות השונות וברוח ההצהרה האוניברסלית בדבר זכויות האדם.
להקים ולפתח את כל המוסדות שעשויים לתרום ביעילות למניעה ודיכוי של פשעי חוק רגילים.
סעיף 3 קובע:

חל איסור מוחלט על הארגון לבצע כל התערבות או פעילות בעלת אופי פוליטי, צבאי, דתי או גזעי.

מתודולוגיה

תעודת זהות של אינטרפול (חזית)
בניגוד לרעיון הנפוץ עקב תיאורים תכופים בתקשורת הפופולרית, האינטרפול אינה סוכנות אכיפת חוק על-לאומית ואין לה סוכנים בעלי סמכויות מעצר. במקום זאת, מדובר בארגון בינלאומי המתפקד כרשת של רשויות אכיפת חוק ממדינות שונות. הארגון מתפקד אפוא כקשר מינהלי בין רשויות אכיפת החוק של המדינות החברות, ומספק סיוע בתקשורת ובמאגרי מידע, בעיקר באמצעות המטה המרכזי שלו בליון. יחד עם סיוע של לשכות מקומיות קטנות יותר בכל אחת מהמדינות החברות בה.

מאגרי המידע של האינטרפול במטה ליון יכולים לסייע לאכיפת החוק במלחמה בפשע הבינלאומי. בעוד שלסוכנויות הלאומיות יש מאגרי פשיעה נרחבים משלהן, המידע יוצא רק לעתים רחוקות מעבר לגבולות של מדינה אחת. מאגרי המידע של האינטרפול יכולים לעקוב אחר פושעים ומגמות פשע ברחבי העולם, במיוחד באמצעות אוספים מורשים של טביעות אצבע ותמונות פנים, רשימות של מבוקשים, דגימות DNA ומסמכי נסיעה. מאגר מסמכי הנסיעה האבוד והגנוב של האינטרפול לבדו מכיל יותר מ-12 מיליון רשומות. גורמים במטה מנתחים גם את הנתונים הללו ומפרסמים מידע על מגמות פשיעה למדינות החברות.

רשת תקשורת עולמית מבוססת אינטרנט מוצפנת מאפשרת לסוכני האינטרפול ולמדינות החברות ליצור קשר זה עם זה בכל עת. הרשת, הידועה בשם I-24/7, מציעה גישה מתמדת למאגרי המידע של האינטרפול. בעוד שהלשכות המרכזיות הלאומיות הן אתרי הגישה העיקריים לרשת, חלק מהמדינות החברות הרחיבו אותה לאזורי מפתח כגון שדות תעופה ונקודות גישה לגבול. מדינות חברות יכולות גם לגשת למאגרי המידע הפליליים של זו באמצעות מערכת I-24/7.

 

האינטרפול הוציא 13,377 הודעות אינטרפול אדומות ו-3,165 צהובות בשנת 2019. נכון לשנת 2019, יש כיום 62,448 הודעות אדומות תקפות ו-12,234 צהובות במחזור.

במקרה של אסון בינלאומי, מתקפת טרור או התנקשות, האינטרפול יכול לשלוח צוות תגובה לאירועים (IRT). IRTs יכולים להציע מגוון של מומחיות וגישה למסד נתונים כדי לסייע בזיהוי קורבנות, זיהוי חשודים והפצת מידע לרשויות אכיפת חוק של מדינות אחרות. בנוסף, לבקשת הרשויות המקומיות, הן יכולות לפעול כמבצע פיקוד ולוגיסטי מרכזי לתיאום רשויות אכיפת חוק אחרות המעורבות בתיק. צוותים כאלה נפרסו שמונה פעמים ב-2013. האינטרפול החלה להנפיק מסמכי נסיעה משלה ב-2009 בתקווה שמדינות יסירו את דרישות הוויזה לאנשים הנוסעים לעסקים של האינטרפול, ובכך ישפרו את זמני התגובה.
בספטמבר 2017 הצביע הארגון לקבל את פלסטין ואיי שלמה כחברים.

 

כספים
בשנת 2019, ההכנסה התפעולית של האינטרפול הייתה 142 מיליון אירו (159 מיליון דולר), מתוכם 41 אחוז היו תרומות סטטוטוריות על ידי המדינות החברות, 35 אחוז היו תרומות מזומן מרצון ו-24 אחוז היו תרומות בעין לשימוש בציוד, שירותים ומבנים. במטרה להגביר את שיתוף הפעולה בין האינטרפול למגזר הפרטי כדי לתמוך במשימות האינטרפול, קרן האינטרפול לעולם בטוח הוקמה בשנת 2013. למרות שהיא בלתי תלויה משפטית באינטרפול, היחסים בין השניים קרובים מספיק עבור נשיא האינטרפול להשיג בשנת 2015 את עזיבתו של מנכ”ל HSBC את מועצת המנהלים של הקרן לאחר ההאשמות של Swiss Leaks.

מ-2004 עד 2010, המבקרים החיצוניים של האינטרפול היו בית המשפט הצרפתי לביקורת.
בנובמבר 2010 הוחלף בית המשפט לביקורת במשרד המבקר הכללי של נורבגיה לתקופת כהונה של שלוש שנים עם אופציה לשלוש שנים נוספות.

 

משרדים
בנוסף למטה המזכירות הכללית שלו בליון, האינטרפול מחזיק בשבע לשכות אזוריות ושלוש נציגויות מיוחדות:

בואנוס איירס, ארגנטינה
בריסל, בלגיה (נציגות מיוחדת לאיחוד האירופי
יאונדה, קמרון
אביג’אן, חוף השנהב
סן סלבדור, אל סלבדור
אדיס אבבה, אתיופיה (נציגות מיוחדת לאיחוד האפריקאי
ניירובי, קניה
בנגקוק, תאילנד
ניו יורק, ארצות הברית (נציגות מיוחדת לאומות המאוחדות
הררה, זימבבואה
מרכזי הפיקוד והתיאום של האינטרפול מציעים נקודת קשר 24 שעות ביממה לכוחות משטרה לאומיים המחפשים מידע דחוף או עומדים בפני משבר. המקור נמצא בליון עם שנייה בבואנוס איירס שנוספה בספטמבר 2011. שלישית נפתחה בסינגפור בספטמבר 2014.

האינטרפול פתח משרד נציג מיוחד לאו”ם בעיר ניו יורק בשנת 2004 ולאיחוד האירופי בבריסל בשנת 2009.

הארגון הקים את מתחם האינטרפול העולמי לחדשנות (IGCI) בסינגפור כדי לשמש כמתקן המחקר והפיתוח שלו, ומקום של שיתוף פעולה בחקירות פשעים דיגיטליים. הוא נפתח רשמית באפריל 2015, אבל כבר הפך פעיל לפני כן. במיוחד, הסרה עולמית של תשתית הבוטנט SIMDA תואמה ובוצעה ממרכז הסייבר פיוז’ן של IGCI בשבועות שלפני הפתיחה, כפי שנחשף באירוע ההשקה.

אינטרפול ישראל
אינטרפול ישראל דרושים
אינטרפול ישראל טלפון
אינטרפול באר שבע
אינטרפול מבוקשים
אינטרפול דרושים
What is the interpol
סקוטלנד יארד

ביקורת

נשיא האינטרפול לשעבר, מנג הונגווי, הודה באשמה בקבלת שוחד מעל 14.
5 מיליון יואן או 2.
11 מיליון דולר.

בקשות פוגעניות למעצרים של האינטרפול

למרות עמדתה הפוליטית הנייטרלית, חלקם מתחו ביקורת על הסוכנות על תפקידה במעצרים שלטענת המבקרים היו ממניעים פוליטיים. בהצהרתם, שאומצה באוסלו (2010), מונקו (2012), איסטנבול (2013), ובאקו (2014), מתחה האסיפה הפרלמנטרית של OSCE (PACE) ביקורת חלק מהמדינות החברות ב-OSCE על השימוש לרעה במנגנוני החקירה הבינלאומית ודחקו בהן לתמוך ברפורמה של האינטרפול כדי להימנע מהעמדה לדין על רקע פוליטי. ההחלטה של ​​האסיפה הפרלמנטרית של מועצת אירופה מה-31 בינואר 2014 מבקרת את מנגנוני הפעולה של הוועדה לבקרת תיקי האינטרפול, בפרט, הליכים לא-יריבות והחלטות לא צודקות. בשנת 2014, PACE קיבלה החלטה לנתח ביסודיות את בעיית ההתעללות באינטרפול ולגבש דו”ח מיוחד בעניין זה. במאי 2015, במסגרת הכנת הדו”ח, ארגנה ועדת PACE לענייני משפט וזכויות אדם שימוע בירוואן, שבמהלכו הזדמן לשני נציגי הארגונים הלא ממשלתיים והאינטרפול לנאום. לפי Freedomhouse, רוסיה אחראית ל-38% מההודעות האדומות הפומביות של האינטרפול. כיום יש “כ-66,370 הודעות אדומות תקפות, מהן כ-7,669 ציבוריות”.

פליטים הנכללים ברשימת האינטרפול יכולים להיעצר בעת חציית הגבול. בשנת 2008, משרד הנציב העליון לפליטים של האו”ם הצביע על בעיית מעצרים של פליטים לבקשת אינטרפול בקשר להאשמות על רקע פוליטי.

בשנת 2021, טורקיה, סין, איחוד האמירויות הערביות, איראן, רוסיה וונצואלה הואשמו בהתעללות באינטרפול על ידי שימוש בו כדי לפגוע ביריבים פוליטיים. למרות המדיניות של האינטרפול האוסרת על מדינות להשתמש בארגון כדי לרדוף אחרי יריבים, אוטוקרטים מנצלים יותר ויותר את חוקת האינטרפול. סין השתמשה באינטרפול נגד האויגורים, שם הוציאה הממשלה הודעה אדומה נגד פעילים וחברים אחרים בקבוצת המיעוט האתני שחיים בחו”ל. מאז 1997 נרשמו 1,546 מקרים מ-28 מדינות של מעצר וגירוש של האויגורים. במקרה של טורקיה, האינטרפול נאלץ לדחות 800 בקשות, כולל אחד לשחקן הכדורסל NBA Enes Kanter Freedom. איחוד האמירויות הואשמה גם כאחת המדינות המנסות לקנות השפעה באינטרפול. באמצעות קרן האינטרפול לעולם בטוח, האומה הערבית נתנה תרומות בסך 54 מיליון דולר. הסכום הוערך כשווה לתרומות הסטטוטוריות שנעשו יחד על ידי שאר 194 החברים. נטען כי ההשפעה הגוברת של האמירויות על האינטרפול נתנה לה את ההזדמנות לארח את האסיפה הכללית ב-2018 וב-2020 (שנדחתה עקב מגיפת COVID-19.

 

עולם
ארגונים כמו Detained in Dubai, Open Dialog Foundation, Fair Trials International, Center for Peace Studies, ו- International Consortium of Investigative Journalists, מצביעים על כך שמדינות לא דמוקרטיות משתמשות באינטרפול כדי להטריד את האופוזיציה. פוליטיקאים, עיתונאים, פעילי זכויות אדם ואנשי עסקים. המדינות שהואשמו בהתעללות בסוכנות כוללות את סין, רוסיה, איחוד האמירויות הערביות, קטאר, בחריין, איראן, טורקיה, קזחסטן, בלארוס, ונצואלה ותוניסיה.

הדו”ח של קרן דיאלוג פתוח ניתח 44 מקרים פוליטיים בעלי פרופיל גבוה שעברו במערכת האינטרפול. מספר אנשים שקיבלו מעמד של פליט באיחוד האירופי (האיחוד האירופי) ובארה”ב – כולל איש העסקים הרוסי אנדריי בורודין, ארבי בוגאייב הצ’צ’ני, פוליטיקאי האופוזיציה הקזחי מוכתר אבליאזוב שלו מקורבו ארתור טרופימוב, והעיתונאית סרי לנקה צ’נדימה וויתאנה – המשך להישאר ברשימת INTERPOL הציבורית. חלק מהפליטים נשארים ברשימה גם לאחר שבתי משפט סירבו להסגירם למדינה לא דמוקרטית (לדוגמה, פאבל זבלין, עד בעניינו של מיכאיל חודורקובסקי, ואלכסנדר פבלוב, לשעבר אבטחה. ראש האופוזיציונר הקזחי אבליאזוב. מקרה נוסף הוא מנואל רוזלס, פוליטיקאי שהתנגד להוגו צ’אבס וברח לפרו ב-2009 והיה נתון להתראה אדומה באשמת שחיתות במשך שבועיים. האינטרפול מחק את הבקשה להעמדה לדין לאלתר. האינטרפול ספג גם ביקורת על כך שטעה באנשים בהתראות צהובות. מקרה אחד היה אלונדרה דיאז-נוניז, אשר באפריל 2015 נתפסה בעיר גואנחואטו, מקסיקו כשהיא בטעות כבת של אם אבה אחרת .
האינטרפול ספג ביקורת קשה מצד החדשות והתקשורת המקסיקנית על כך שעזרו ל- Policia Federal Ministerial, המשטרה הפדרלית המקסיקנית, ושגרירות ארה”ב והקונסוליה במקסיקו, במה שנחשב לחטיפה.

 

מזרח אירופה
הצהרת OSCE של איסטנבול מ-2013 של PACE ציטטה מקרים ספציפיים של העמדה לדין שכזה, כולל אלה של הפעיל הרוסי פטר סילאיב, איש הכספים ויליאם בראודר, איש העסקים איליה קצנלסון, הפוליטיקאי הבלארוסי אלס מיכלביץ’ והפוליטיקאי האוקראיני בוהדן דנילישין.

ב-25 ביולי 2014, למרות חוקת האינטרפול האוסרת עליהם לבצע כל התערבות או פעילות בעלות אופי מדיני או צבאי, הוכנס המנהיג החצי-צבאי הלאומני האוקראיני דמיטרו ירוש לרשימת המבוקשים הבינלאומית של האינטרפול לבקשת הרשויות ברוסיה, מה שהפך אותו לאדם היחיד המבוקש בעולם לאחר תחילת הסכסוך בין אוקראינה לרוסיה ב-2014. במשך תקופה ארוכה, האינטרפול סירב להכניס את נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור ינוקוביץ’ לרשימת המבוקשים כחשוד על ידי ממשלת אוקראינה החדשה עבור הרג המוני של מפגינים במהלך יורומיידן.ינוקוביץ’ הוכנס בסופו של דבר לרשימת המבוקשים ב-12 בינואר 2015. עם זאת, ב-16 ביולי 2015, לאחר התערבות של ג’וזף הייג אהרונסון, משרד עורכי הדין הבריטי שנשכר על ידי ינוקוביץ’, צו המעצר הבינלאומי נגד נשיא אוקראינה לשעבר הושעה עד לבדיקה נוספת. בדצמבר 2014, שירות הביטחון של אוקראינה (SBU) חיסל קבוצת חבלה וסיור שהונהגה על ידי סוכן לשעבר של הלשכה האוקראינית של INTERPOL, המקיימת גם קשרי משפחה בסוכנויות הביון הנגדי של אוקראינה..
בשנת 2014 עשתה רוסיה ניסיונות להציב פוליטיקאי אוקראיניאיהור קולומוסקי והפעיל האזרחי האוקראיני פאבל אושבץ, נתונים לרדיפה פלילית ברוסיה בעקבות הופעתו האמנותית הפרו-אוקראינית במוסקבה, ברשימת המבוקשים של האינטרפול.

 

המזרח התיכון
על פי דו”ח של מרכז שטוקהולם לחופש שהוצא בספטמבר 2017, טורקיה ניצלה את מנגנוני האינטרפול כדי לצוד מבקרים ומתנגדים לגיטימיים תוך הפרה של החוקה של האינטרפול עצמו. הדו”ח מפרט מקרי התעללות שבהם לא רק צווי מעצר אלא גם ביטול של מסמכי נסיעה ודרכונים שימשו את טורקיה ככלי רדיפה נגד מבקרים ומתנגדים. קמפיין ההטרדות כוון גם לחברות זרות. הסורי-כורדי סאלח מוסלמי נעצר לזמן קצר לבקשת טורקיה ב-25 בפברואר 2018 בפראג, בירת צ’כיה, אבל שוחרר יומיים לאחר מכן, גורר מחאות זועמות מטורקיה. ב-17 במרץ 2018, השלטונות הצ’כיים דחו את בקשתה של טורקיה כחסרת הצדקה.

לאחר שבכיר בממשלת איחוד האמירויות, אחמד נאסר אל-ראיסי הפך לנשיא, האינטרפול התעלם מצו מניעה של בית הדין האירופי לזכויות אדם (ECHR), ושיתף פעולה עם הרשויות הסרביות כדי להסגיר פעיל בחריין. אחמד ג’עפר מוחמד עלי הוסגר לבחריין במטוס שכר של רויאל ג’ט, חברת תעופה פרטית של האמירויות שבראשה עומד בן משפחת המלוכה באבו דאבי. המבקרים העלו חששות שזו הייתה רק דוגמה ראשונה לאופן שבו “יחצו הקווים האדומים” תחת נשיאות אל-ראיסי. מלבד זאת, הועלתה אזהרה כי לאחר החלטתו, האינטרפול יהיה שותף לכל התעללות שעלי יעמוד בפניו.
בשנת 2021 דווח כי אחמד נאסר עינה לכאורה גם מספר אנשים באיחוד האמירויות לפני כן.

 

ערעורים ובקשות משיכה
הליך הגשת הערעור לאינטרפול הוא הליך ארוך ומורכב. לדוגמה, העיתונאית הוונצואלה פטרישיה פולאו ועמיתתה של הפעילה הקזחית אביאזוב וטטיאנה פארסקביץ’, שקיבלו מעמד של פליט, ביקשו לבטל את הבקשה ממניעים פוליטיים למשך שנה וחצי, ושישה חודשים, בהתאמה.

האינטרפול זיהה בעבר כמה בקשות לכלול אנשים ברשימת המבוקשים כבעלי מניע פוליטי, למשל, הפעיל האינדונזי בני ונדה, הפוליטיקאי הגיאורגי גיווי טארגמאדזה, נשיא ג’ורג’יה לשעבר מיכאיל סאאקשווילי, לשעבר ראש עיריית Maracaibo ו -2006 המועמד לבחירות לנשיאות בוונצואלה מנואל רוזלס ונשיא הונדורס לשעבר מנואל זלאיה רוסלס ; אנשים אלה הוסרו לאחר מכן.
עם זאת, ברוב המקרים, האינטרפול מסיר הודעה אדומה נגד פליטים רק לאחר סמכותיהמדינה סוגרת תיק פלילי או מכריזה חנינה (לדוגמה, תיקים של פעילים רוסים ופליטים פוליטיים פטר סילאיב, דניס סולופוב ואלכסי מקרוב, כמו גם הסוציולוג והפמיניסט הטורקי פינאר סלק.

 

דיפלומטיה
ב-2016, טייוואן מתחה ביקורת על האינטרפול על כך שדחתה את בקשתם להצטרף לאסיפה הכללית כמשקיף.
ארצות הברית תמכה בהשתתפותה של טייוואן, והקונגרס האמריקאי העביר חקיקה המורה לשר החוץ לפתח אסטרטגיה להשגת מעמד משקיף לטייוואן.

בחירתם של מנג הונגווי, אזרח סיני, לנשיא ואלכסנדר פרוקופצ’וק, רוסי, לסגן נשיא האינטרפול לאירופה עוררה ביקורת בתקשורת האנגלית והעלתה חשש שהאינטרפול יקבל בקשות ממניעים פוליטיים מסין ורוסיה.

 

עסקים
ב-2013, האינטרפול ספג ביקורת על עסקאותיו במיליוני דולרים עם גופים במגזר הפרטי כמו פיפ”א, פיליפ מוריס ותעשיית התרופות.
הביקורת הייתה בעיקר על חוסר השקיפות וניגודי עניינים אפשריים, כמו Codentify.
לאחר שערוריית פיפ”א ב-2015, הארגון ניתק קשרים עם כל הגופים במגזר הפרטי שעוררו ביקורת כזו, ואימץ חוק חדש ומסגרת מימון שקופה.

 

מנהיגות
לאחר היעלמותו של מנג הונגוויי, ארבעה סנאטורים אמריקאים האשימו את יורשו המשוער, אלכסנדר פרוקופצ’וק, בהתעללות ב-Red Notices, והשוו את בחירתו ל”הצבת שועל לאחראי על הלול”. הצהרה שפרסם איגוד זכויות האדם של הלסינקי האוקראיני ונחתמה על ידי ארגונים לא ממשלתיים אחרים העלתה חששות לגבי יכולתו להשתמש בעמדת האינטרפול שלו כדי להשתיק את מבקריה של רוסיה. פוליטיקאים רוסים מתחו ביקורת על ההאשמה האמריקנית כהתערבות ממניעים פוליטיים.

ביוני 2021, 35 חברי פרלמנט, חברי פרלמנט וסנאטורים צרפתים, כולל מהרוב ומהאופוזיציה, הפצירו בנשיא עמנואל מקרון להתנגד למועמדותו של הגנרל של איחוד האמירויות, אחמד נאסר אל-ראיסי, תוך שהם מצטטים את ההאשמות בעינויים נגדו. זה היה הערעור השני של סגן הרון, הוברט ז’וליאן-לפרייר, שכתב לראשונה למקרון מוקדם יותר ב-2021. הוא שאל כיצד פרופיל כמו של אל-ראייסי, שהיה אחראי לעינויים של היריב הפוליטי אחמד מנסור ושל אקדמאי בריטי מתיו הדג’ס, יכול להפוך לנשיא של מוסד מכובד ביותר.

בזמן שאיחוד האמירויות ארגנה נסיעות לאל-ראיסי למדינות החברות באינטרפול, ההתנגדות נגד המועמד האמירי גברה. מספר חברי פרלמנט גרמניים חתמו על עצומה להביע “דאגה עמוקה” ולדחות את מועמדותו של אל-ראיסי לתפקיד מנהל האינטרפול. רודני דיקסון, עורך הדין הבריטי של מת’יו הדג’ס ועלי אחמד, הגיש תלונה והפציר ברשויות השבדיות לעצור את אל-ראיסי עם הגעתו לשוודיה. שני הבריטים גם העלו בקשה דומה לעצור את אל-ראיסי בפני רשויות המשטרה הנורבגית. גם שבדיה וגם נורבגיהלהחיל סמכות שיפוט המאפשרת להם לפתוח בחקירות של פשע, ללא קשר ללאום של אדם או ארץ המוצא של הפשע.

 

באוקטובר 2021, אל-ראיסי נאלץ להתמודד עם התנגדות נוספת, שכן עורכי הדין הגישו תלונה לתובע הצרפתי בפריז. הטענות ציטטו את תפקידו של אל-ראיסי במעצר ובעינויים בלתי חוקיים של עלי עיסא אחמד ומתיו הדג’ס. התלונה, שהוגשה במסגרת עיקרון השיפוט האוניברסלי, העניקה לפקידים צרפתים סמכות לחקור ולעצור אזרחים זרים. מכיוון שראיסי אינו ראש מדינה, לרשויות הצרפתיות היו את כל הזכויות לעצור ולחקור אותו בכניסה לשטח צרפת.

כשהאסיפה הכללית התקרבה, האופוזיציה גברה. בנובמבר 2021, עורך דין טורקי גולדן סונמז הגיש תלונה פלילית נגד מועמדותו של אל-ראייסי בטורקיה, שם הייתה אמורה להתקיים ההצבעה. סונמז אמרה כי מדובר בניסיון של האמירויות לכסות את רישומי זכויות האדם שלה ולהלבין את המוניטין שלה.
חוץ מזה, הדג’ס ואחמד היו צפויים גם להגיש תביעה בטורקיה נגד אל-ראיסי, לקראת העצרת הכללית.

 

רפורמה
בין ה-1 ל-3 ביולי 2015, האינטרפול ארגן מושב של קבוצת העבודה לעיבוד מידע, שהוקמה במיוחד על מנת לאמת את מנגנוני עיבוד המידע. קבוצת העבודה שמעה את המלצות החברה האזרחית בכל הנוגע לרפורמה במערכת החקירות הבינלאומית והבטיחה לקחת אותן בחשבון, לאור חסימה אפשרית או סירוב להגשת דוחות פשיעה ארצית.

קרן דיאלוג פתוח, ארגון זכויות אדם, המליצה לאינטרפול, במיוחד: ליצור מנגנון להגנה על זכויות של אנשים בעלי מעמד פליט בינלאומי; ליזום שיתוף פעולה הדוק יותר של הוועדה לבקרת תיקים עם ארגונים לא ממשלתיים לזכויות אדם ומומחים למקלט והסגרה; לאכוף סנקציות בגין הפרות של כללי האינטרפול; לחזק את שיתוף הפעולה עם ארגונים לא ממשלתיים, האו”ם, OSCE, PACE והפרלמנט האירופי.

Fair Trials International הציע ליצור תרופות אפקטיביות עבור אנשים המבוקשים במסגרת הודעה אדומה על האשמות לא הוגנים; להעניש מדינות המנצלות לעתים קרובות לרעה את מערכת האינטרפול; להבטיח יותר שקיפות בעבודת האינטרפול.

 

המרכז לחקר השלום גם יצר המלצות לאינטרפול, במיוחד, למחוק הודעות אדומות ופיזור לאנשים שקיבלו מעמד של פליט על פי אמנת הפליטים משנת 1951 שהונפקה על ידי מדינות מוצאם, ולהקים גוף עצמאי שיבדוק את ההודעות האדומות בנושא בסיס קבוע.

סמל

סמל האינטרפול
הסמל הנוכחי של האינטרפול אומץ בשנת 1950 וכולל את המרכיבים הבאים:

הגלובוס מעיד על פעילות עולמית
ענפי הזית מייצגים שלום
החרב מייצגת את פעולת המשטרה
המאזניים מסמנים צדק
ראשי התיבות “OIPC” ו-“ICPO”, המייצגים את שמו המלא של הארגון הן בצרפתית והן באנגלית, בהתאמה.
חברות
חברים
לאינטרפול יש כיום 195 מדינות חברות:

חברי האינטרפול
לשכות תת-לאומיות
סמואה האמריקנית
אנגווילה
ברמודה
איי בתולה בריטיים
איי קיימן
גיברלטר
הונג קונג
מונטסראט
מקאו
פוארטו ריקו
איי טורקס וקאיקוס
האומות המאוחדות למען קוסובו
שלוש מדינות חברות באו”ם ושלוש מדינות המוכרות חלקית אינן חברות כרגע באינטרפול: צפון קוריאה, פלאו וטובאלו, כמו גם קוסובו וסהרה המערבית. צפון קוריאה פלאו טובאלו קוסובו סהרה המערבית

במקרה של הרפובליקה של סין, היא הצטרפה לאינטרפול בספטמבר 1961. לאחר שהרפובליקה העממית של סין התיישבה כ”סין” באו”ם, האינטרפול העביר את ההכרה בה מה-ROC ל-PRC בספטמבר 1984. טייוואן

עורכי דין מומלצים בתחום