חוק מיסוי נדלן יוון: חוק מס. 4223 מס בעלות על נכס אחיד והוראות אחרות

חוק המשרד מס. 4223 מס בעלות על נכס אחיד והוראות אחרות
עתון רשמי א’ 287/31-12-2013
פרק א’

עורך דין מומלץ

מס בעלות אחיד על נכסים

סעיף 1. מטרת המס
1. משנת 2014 ולכל שנה שלאחר מכן, מוטל מס בעלות על נכס אחיד (EN.F.I.A.) על הזכויות של סעיף 2 להלן, על נכסים הממוקמים ביוון ושייכים לאנשים טבעיים או משפטיים או ישויות משפטיות מכל סוג שהוא. ב-1 בינואר של כל שנה.

2. EN.F.I.A. מוטל על הזכויות האמיתיות של בעלות מלאה, בעלות קטנה, שימוש, אכלוס ושטח על הנכס. EN.F. כמו כן, מוטלת א’ על זכויות המקרקעין או השעבוד של השימוש הבלעדי בחניה, חלל עזר ומיכל שחייה, המצויים בחלק בבעלות משותפת של הנכס ומהווים המשך לזכויות המקרקעין הנ”ל. באופן חריג, היא מוטלת גם על זכות החזקה של המחוז או המעין מחוז, וכן תפיסת זכויות בנכס על ידי או.ת. א’ בהתאם להוראות סעיף 2 לסעיף 2.

3. EN.F. א’ שווה לסכום המס העיקרי על כל נכס והמס המשלים על סך שווי הזכויות במקרקעין של החייב במס.

4. הזכויות עליהן EN.F.I.A. לשנה הם אלו הקיימים ב-1 בינואר של שנת המס, ללא קשר לשינויים שיתרחשו במהלך אותה שנה וללא קשר להעברת בעלות הבעלות.

5. לקביעת ה-EN.F.I.A. המצב בפועל של הנכס נלקח בחשבון. מצבו האמיתי של הנכס נובע מהרישום הסופי במשרד המקרקעין. אם אין רישום סופי, נלקחים בחשבון נתוני הנכס, כפי שנגזרו משטר הבעלות. אם אין שטר בעלות, נלקחים בחשבון נתוני מצב הנכס בפועל. אם שטח הנכס בפועל עולה על האמור ברישום הסופי במשרד המקרקעין או בשטר הבעלות או בהיתר הבנייה, או אם שונה השימוש בנכס, השטח והשימוש בפועל בנכס. רכוש נלקח בחשבון.

סעיף 2.

נושא המס
1. נושא EN.F.
I.
A.

האם כל אדם או ישות הנזכרים בסעיף 1, בהתאם לזכותם ולאחוזם, ובפרט:

א) מי שרוכש זכות בנכס מכל סיבה שהיא, מיום עריכת חוזה הבעלות הסופי או ממועד סופיות החלטת בית המשפט המכירה בזכות או גינוי נותן הרישיון בהצהרת כוונות.
ב) בעל ההצעה הגבוהה ביותר, ממועד עריכת דו”ח הזכייה.
ג) היורש ובפרט:

אא) היורש הצוואה, אם פורסמה צוואה עד וכולל 31 בדצמבר של שנת המס הקודמת.

ב) היורש העשוי, כל עוד לא פורסמה צוואה עד ליום 31 בדצמבר של שנת המס הקודמת.

ד) מי שרכש זכות בנכס בחוזה תרומה סופי עקב פטירה, כל עוד אירע הפטירה עד וכולל 31 בדצמבר של שנת המס הקודמת.

2. נושא EN.F.
I.
A.

זה גם:

א) הרוכש זכות בהסכם טרום רכישה, כל עוד הוא קובע את יצירת השטר הזמני בהתקשרות עצמית, למעט ההסכם הטרום חוזי.

ב) המוטב בנכס מהמדינה או מארגון דיור העבודה או ארגון שלטון עצמי מקומי או N.P.D.D. ולפרק הזמן שלפני עריכת מענק סופי, אם קיבל את הנכס.

ג) האפוטרופוס לנכסי הירושה הלימודית.

ד) מנהל העיזבון או מפרק הירושה עבור הנכסים שעברו בירושה.

ה) נאמן הרכוש.

ו) נאמן פשיטת הרגל.

ז) הנוטריון של הנכס שבמחלוקת. אם הנכס יזכה בהחלטה סופית, EN.F.I.A. שולם אינו ניתן להחזר.

ח) הקבלן, עבור נכס אשר על אף שהוסכם על העברתו, לא הועבר על ידי המשכיר לקבלן או לצדדים שלישיים שהיה מציין, כל עוד חלפו ארבע (4) שנים מאז תאריך האשרה על ידי משטרת יוון של היתר בנייה לתחילת העבודה או שהושכרו או נעשה בהם שימוש כלשהו בתוך ארבע (4) השנים הללו על ידי הקבלן.

ט) הבעלים של נכס השייך לגוף הממשל, ללא הסכמת הגוף.

י) בעל נכס, מלבד המדינה, השייך ל-ETAD SA ו-“Paraktio Attiko Metopo SA”, בהסכמת החברות הנ”ל וללא קשר לשיטת הגישה לזו של החזקה בנכס.

יא) ה-OTA למקרקעין שהוא מחייב מכל סיבה שהיא ולמשך פרק הזמן בו תלוי ועומד תשלום הפיצויים הרלוונטיים. בהחלטה משותפת של שרי הפנים, האוצר והמשפטים, השקיפות וזכויות האדם, מוסדרים הסוגיות הספציפיות של יישום הוראות תיק זה.

3. הבעלים המלא מחויב לשלם את סך EN.F.I.A. נושא הנכס לפי אחוז השיתוף שלו.

4. אם נקבעה שימוש, סך ה-EN.F.
I.
A.

הנטל על הנכס מתחלק בין המשכיר לבין בעל ההנאה כדלקמן:

א) אם המוטב הוא אדם טבעי, המס המיוחס לזכות זו מוגדר כאחוז מהמס המיוחס לבעלות מלאה בנכס, בהתאם לגיל המוטב כדלקמן:

(אא) ביום 8/10, אם גילו של המוטב לא עלה על 20 שנים.

(ב) ביום 7/10, אם המוטב מעל גיל 20.

(ג) ב-6/10, אם גילו של המוטב עבר את גיל 30.

(ד) ב-5/10, אם גילו של המוטב עבר את גיל 40.

(ה) ב-4/10, אם גילו של המוטב עבר את גיל 50.

(ו) ביום 3/10, אם גילו של המוטב עבר את גיל 60.

(ג) ב-2/10, אם גילו של המוטב עבר את גיל 70.

(ד) ביום 1/10, אם גילו של המוטב עלה על 80 שנים.

ב) אם המוטב אינו אדם טבעי, המס המיוחס לזכות זו נקבע על 8/10 מהמס המיוחס לבעלות מלאה.

ג) המס המיוחס לבעלות קטנה נובע אם המס המיוחס לניצול מופחת מהמס המיוחס לבעלות מלאה.

5. המס העיקרי המקביל לדירה ולזכות המשטח שווה למס המקביל לניצול. במקרה זה המס המקביל לבעלות מלאה שווה למס המקביל לבעלות קטנה.

6. המס העיקרי המיוחס לזכות העומדת או העיקול של הפסקה השנייה של סעיף 2 לסעיף 1, נובע בהתאם לזכות העומדת על הנכס שהוא המשך שלו ובהתאם לשיעורו בו.

7. עיקר המס המיוחס לנכס במקרים א’, י’ ו-ק’ בפסקה 2 לסימן זה שווה למס המיוחס לבעלות מלאה, מבלי שחייב מס כזה מבעל הנכס.

8. ליישום EN.FI.A. נכסים שאינם בשימוש אישי על ידי נושא ה-ENFIA נחשבים כאלו המושכרים או מוענקים בכל דרך לצד שלישי. נכסים שאינם נכנסים לפסקה הקודמת נחשבים לתפוסה עצמית.

9. לגבי ENFIA המשלימה, כפי שהוגדרה בהוראות סעיף 5, ההוראות המוגדרות בסעיפים 3 עד 8 להלן יחולו בהתאם.

סעיף 3. פטורים מ-EN.F.I.A.

1. הם פטורים מ-EN.F.I.
A.

הזכויות על הנכסים השייכים ל:

א) למדינה, לקרן לניצול רכושה הפרטי של המדינה (ת.א.י.פ.ד.), לחברת המקרקעין הממלכתית (אט.א.ד. ש.א.) ולחברת “חוף אטיקו” א.ע. חזית”. מבלי לפגוע בסעיף 7 של סעיף 2.

ב) לישויות משפטיות לפי המשפט הציבורי (N.P.D.D.), ישויות משפטיות לפי המשפט הפרטי (N.P.I.D.), שהן חלק מגופי הממשל הכללי, וכן ב-O.T.A. ומשמשים או מוענקים ללא תשלום למדינה. החברות בע”מ של הממשל הכללי, בכפוף למקרה הקודם, אינן פטורות מה- ΕΝ.Τ. א.א..

ג) במדינות זרות, כל עוד הרכוש משמש להצבת שגרירות או קונסוליה של המדינה הזרה או להתקנת שגריר, קונסול ונציגים וסוכנים דיפלומטיים אחרים של המדינה הזרה, בתנאי של הדדיות..

ד) בנ.פ.ד.ד. שאינם חלק מגופי הממשל הגנרל ומשמשים אך ורק להגשמת מטרות חינוכיות, חינוכיות, תרבותיות, ספורטיביות, דתיות, צדקה ותועלת ציבורית או מוענקות ללא תשלום למדינה.

ה) בנ.פ.י.ד. שאינם חלק מגופי הממשל הגנרל, בעלי אופי ללא מטרות רווח ומשמשים אך ורק להגשמת מטרה חינוכית, חינוכית, תרבותית, ספורטיבית, דתית, צדקה ותועלת ציבורית או מוענקות ללא תשלום ל- מדינה.

ו) א) לגופים משפטיים ולישויות משפטיות של הדתות והעדות המוכרות לפי סעיף 2 של סעיף 13 לחוקה ומשמשים למימוש עבודתם הדתית, הדתית והציבורית.

ו) (ב) במנזרים הקדושים של הר אתוס בכפוף למעמד החוקתי המיוחד, טקסטים בתוכו או מחוצה לו.

ז) לישויות המשפטיות הנכללות במשטר המינהל והניהול המיוחד של חוק 3647/2008 (א’ 37) והן עצמאיות.

2. הם פטורים מ-EN.F.I.A.

וזכויות על מקרקעין שעבורם:

א) חל איסור על כל שימוש, בהתאם לתכנון העירוני החל, בפרט שעבוד ייעודי, הפקעת ייעוד, תפיסת רכוש לתועלת ציבורית או מטרה קהילתית או להגנה על אנדרטאות ועתיקות, בפרט תפיסה ארכיאולוגית עבור חפירות, הכרזה על אתר ארכיאולוגי וכן הגנה על הסביבה מסיבות, שהוטלו על ידי גופי הממשל, אך ורק בחלק שלגביו קיים האיסור הנ”ל. במקרה של איסור חלקי על שימוש בנכס מחוץ לתכנית העיר או הישוב, EN.F. א’ מופחת בשלושים אחוז (30%). במקרה של איסור חלקי על שימוש בנכס בתוך תכנית עיר או יישוב, ה-EN.F. א’ מופחת בשישים אחוז (60%).

ב) שחרור מהפקעה או שעבוד או עיקול מכל סוג הצטווה בהחלטת בית משפט בלתי חוזרת ולא ניתן מעשה רלוונטי של המינהל לשחרור הנ”ל.

ג) ניתנה החלטת בית משפט בלתי חוזרת או מעשה מינהלי אחרון של פיצויים בגין הפקעה או שעבוד או עיקול מכל סוג שהוא והפיצוי לא שולם לאחר שנה (1) משנת מתן ההחלטה הנ”ל.

הפטורים או ההפחתות לעיל מ-EN.FI.A. נלקחים בחשבון לצורך חישוב הפיצוי המלא לגבי זכויות סעיף 2 לסעיף 1.

3. כל הוראה אחרת, כללית או מיוחדת, לעניין פטורים ממיסים או אגרות, אינה חלה על מס הבעלות האחיד במקרקעין, למעט חוזי זיכיון של המדינה שנקבעו בחוק עד להגשתו לפרלמנט של טיוטת חוק זה, שכן נקבע בהם פטור מלא מארנונה.

4. מבנים, הממוקמים בתוך האי קפאליניה והמחוזות של פטיוטידה ופוקידה והוכחו שניזוקו ברעידות האדמה בינואר 2014 ואוגוסט 2013 בהתאמה, פטורים מ-EN.F.I.A. לשנים 2014 ו-2015. המסמכים התומכים והליך מתן הפטור נקבעים בהחלטת מזכיר הכנסות הציבור.

סעיף 4. חישוב המס העיקרי
א. חישוב המס העיקרי למבנים
1.
המס העיקרי התואם לזכויות על המבנים מחושב על בסיס המיקום הגיאוגרפי, פני השטח, השימוש, הגיל, הרצפה ומספר החזיתות של הבניינים.
בנין.

במיוחד:

א) מיקומו הגיאוגרפי של הבניין קובע את אזור המחירים אליו הוא נופל, בהתאם להוראות סעיף 41 לחוק 1249/1982 (א’ 43) והחלטות שר האוצר שניתנו בסמכותו. בהתאם למחיר האזור התקף ב-1 בינואר של שנת המס, הבניין מסווג באזור מס מקביל (F.Z.).

ב) השטח מחושב במ”ר.

ג) עבור מבנים מיוחדים, פני השטח מופחתים על ידי יישום מקדם הפחתת השטח (S.A.E.). כמבנים מיוחדים ליישום הוראות פרק זה משמעו המבנים של תיקים ד’, ה’, ו’, ז’, ח’ ו-i’ של פסקה 1 לסעיף 2 של מס’ 1129485/479/3.12. 1996החלטת שר האוצר (ב’ 1152), בתנאים המוגדרים בה.

ד) השימוש בחצרי הבניין מתחלק לראשי ולעזר. בהחלטת שר האוצר, ההבחנה של החצרים לעיקריים ולעזר מוגדרת ביחס לאכיפת ה-EN.F. א’ וכל פרט הכרחי ליישום הפסקה הקודמת.

ה) גיל הבניין נובע מההפרש בין שנת המס לשנת הוצאת היתר הבנייה האחרון. אם אין היתר בניה, שנת הוצאתו נתפסת כשנת הבניה המתקבלת ממסמך ציבורי. לא עולה שנת הבנייה ממסמך ציבורי או מהצהרת נתוני המקרקעין, השנה שבה הוכרז הבניין בהגשת הצהרת נתוני המקרקעין למינהל המיסים נחשבת כשנת הוצאת ה- להתיר.

2.

לחישוב המס העיקרי, על פי אמות המידה של הפסקה הקודמת, נקבעים מקדמים כדלקמן:

א) מס בסיסי (B.
F.
) לאזור מס (F.

Z), כפי שהוא מתאים למחיר האזור, לפי הטבלה הבאה:

מחיר אזור (€/m 2

פ.ז.

מס בסיסי (B.
F.

) (€/m 2

0 – 500

1

2,00

501 – 750

2

2,80

751 – 1,000

3

2,90

1.001 – 1.500

4

3,70

1.501 – 2,000

5

4,50

2.001 – 2.500

6

6,00

2,501 – 3,000

7

7,60

3.001 – 3.500

8

9,20

3,501 – 4,000

9

9,50

4,001 – 4,500

10

11,10

4,501 – 5,000

11

11,30

5,001+

12

13,00

מבנים בתוך תכנית עיר או יישוב או מחוצה לה, שלא נקבע עבורם מחיר אזורי, וכן המבנים המיוחדים של סעיף קטן ג’ בסעיף 1 לסימן זה, נכללים במחיר המתחם הנמוך ביותר של היחידה העירונית שבה הם. נמצאים. אם לא נקבעו ערכי אזור ביחידה העירונית, הם נכללים בערך השטח התחתון של העירייה הרלוונטית, ואם לא הוגדרו ערכי אזור בעירייה, הם נכללים בערך השטח התחתון של העירייה. היחידה האזורית הרלוונטית.

ב) גורם עתיקות הבנייה (S.P.
K.

), לפי הטבלה הבאה:

ימי קדם

מקדם

ימי קדם

בנין

(S.
P.
K.

)

26 שנים ומעלה

1,00

20 עד 25 שנים

1,05

15 עד 19 שנים

1,10

10 עד 14 שנים

1,15

5 עד 9 שנים

1,20

עד 4 שנים

1,25

על מבנים שהוקמו לפני 1930 חל מקדם גיל של 0.8 ואילו על מבנים מעל מאה (100) שנים חל מקדם גיל של 0.60.

ג) מקדם הפחתת פני השטח (S.
A.

E) של בניין, במקרה של אזורים עיקריים של מבנים מיוחדים, המיושם לפי קנה מידה של משטח אליו הוא מתאים, לפי הטבלה הבאה:

קנה מידה משטח

(מ 2

מקדם דלדול משטח (S.
A.
E.

)

0 – 500

1,00

500,01 – 1,500

0,80

1,500,01 – 3,000

0,75

3,000,01 – 5,000

0,65

5,000,01-10,000

0,55

10,000,01 – 25,000

0,45

25,000,01- 50,000

0,35

50,000.01 ומעלה

0,25

ד) מקדם קומה (S.O.), המיושם עבור הקומה בה נמצא הבניין, לפי הטבלה הבאה:

קומה

מקדם

קומה

(כך.)

מרתף

0,98

קומת קרקע ו-1

1,00

2 ו-3

1,01

הרביעי והחמישי

1,02

6 ומעלה

1,03

במקרה שהבניין משתרע על יותר מקומה אחת, מקדם הקומה הוא זה של הקומה הגבוהה ביותר.

גורם רצפה אינו חל על מבנים מיוחדים ובתים צמודי קרקע.

ה) במקרה של בית צמוד קרקע, מוחל מקדם בית צמוד קרקע (ש.מ.) שנקבע ל-1.02.

ו) מקדם חזית (S.P.), המוגדר ל-1 למספר אפס של חזיתות, ל-1.01 לבניינים עם חזית אחת ול-1.02 לבניינים עם שתי חזיתות או יותר. מקדם החזית אינו חל על חללי עזר ומבנים מיוחדים.

ז) מקדם מרחבי עזר (S. B. X.), שנקבע על 0.1.

ח) מקדם מבנים לא גמורים (ש.ח.ק.), המוגדר על 0.4 והוא חל על מבנים לא גמורים, ללא קשר לשלב הבנייה, אשר: א) מעולם לא היו מחושמלים והם ריקים או ב) מחושמלים בחשמל באתר בנייה, הם מעולם לא היה ספק כוח אחר מלבד אתר הבנייה והם ריקים.

ט) מקדם מבנים מיוחדים (S. E. K.), שנקבע על 0.5. התעריף למבנים מיוחדים אינו חל כאשר נעשה שימוש בתעריף של חללים נלווים. עבור מבנים מיוחדים לשימוש חקלאי, מקדם מבנים מיוחדים ומקדם מרחבי עזר נקבעים לאפס (0).

3.

א. המס העיקרי בגין זכויות בנייה, למעט מבנים מיוחדים, שווה למכפל השטח, מס היסוד, גורם גיל הבנייה, גורם הקומה או הבית צמוד, גורם החזית, גורם החצרים הנלווים והלא גמור.

גורם בנייה, לפי העניין, כדלקמן:
מס = משטח בניין (m2) x ΦΦ x SPK x ΝΟ או ΜΟ x ΣΠ x ΝΤΥ (כאשר רלוונטי) x SIK (אם רלוונטי) ב. לגבי המבנים המיוחדים של סעיף 1ג למאמר זה, המס העיקרי שווה למכפלת השטח, המס הבסיסי, מקדם הבניינים המיוחדים, מקדם גיל הבנייה, מקדם ההידרדרות פני השטח, מקדם מרחבי העזר. ומקדם הבנייה הבלתי גמורה, לפי העניין, כדלקמן:
מס = שטח בניין (מ”ר) x ΕΤ x ΕΕΕ x ΕΡΕΕ x ΕΕΕΕ x ΕΕΕΕΕ (כאשר רלוונטי) x ΕΕΕ (אם רלוונטי)

ב. חישוב מס עיקרי לחלקות ושדות עיקר
המס התואם לזכויות על חלקות בתוך תכנית עיר או יישוב (חלקות) או חלקות מחוץ לעיר או תכנית יישוב (שדות) מחושב לפי הפסקאות הבאות.

1. בפרט, לחלקות:

א) החלקה נכללת באזור מס ושיעור מס נקבע לפי ערך היחידה של החלקה, לפי הטבלה הבאה:

ערך יחידה (€/m 2

פ.ז.

שיעור מס (€/m 2

0,01 – 2,00

01

0,003

2,01 – 4,00

02

0,006

4,01 – 6,00

03

0,010

6,01 – 10,00

04

0,015

10,01 – 14,00

05

0,023

14,01 – 20,00

06

0,030

20,01 – 50,00

07

0,060

50,01 – 75,00

08

0,120

75,01 – 100,00

09

0,150

100,01 – 150,00

10

0,200

150,01 – 200,00

11

0,300

200,01 – 300,00

12

0,450

300,01 – 400,00

13

0,600

400,01 – 500,00

14

0,800

500,01 – 600,00

15

1,000

600,01 – 700,00

16

1,300

700,01 – 800,00

17

1,500

800,01 – 900,00

18

1,700

900,01 – 1,000,00

19

1,900

1.000,01- 1.500,00

20

2,500

1.500,01- 2.000,00

21

3,000

2,000,01- 3,000,00

22

4,000

3,000,01- 4,000,00

23

6,000

4,000,01- 5,000,00

24

7,500

5,000,01 +

25

9,000

ב) שווי היחידה של החלקה למ”ר הוא היחס בין שווי החלקה החייב במס לבין שטחה הכולל.
ג) שווי החלקה החייב במס שווה למכפלת מקדם החלקה, המחיר ההתחלתי הכולל של החלקה, מקדם החזית ושטח החלקה. לחישוב השווי החייב במס, חלים הדברים הבאים:

אא) מקדם החלקה (ש.אויק.), המחיר ההתחלתי הכולל של החלקה, וכן מקדם ניצול החלקה (ש.א.ו.), לחישוב סך המחיר ההתחלתי של החלקה, נלקחים כהגדרתם בכל פעם ב. החלטות שר האוצר שניתנו בסמכות סעיף 41 לחוק 1249/1982, ללא קשר לשאלה אם גורם הבנייה החל על הנכסים שונה מהש”א. אם המגרש שמורה לשימוש הציבור, הש”א. שווה לגורם הבנייה של כיכר הבניין, כפי שנקבע בצו הנשיאותי.

ב) אם המגרש נמצא בשטח, שבו לא נקבעו מקדם החלקה (ש.ע.ו.), מחיר ההתחלתי הכולל של החלקה ומקדם ניצול החלקה (ש.א.ו.) בהחלטות האמורות בפסקה הקודמת, נלקחים ה-S.O.I. הנמוך ביותר, המחיר ההתחלתי הכולל של המגרש ו-S.A.O. של האזור עם מחיר האזור הנמוך ביותר של היחידה העירונית הרלוונטית, כפי שהוגדר בכל פעם בהחלטות שר האוצר שניתנו בהסמכת סעיף 41 לחוק 1249/1982. אם לא נקבעו אזורים ומקדמים כאמור ביחידה העירונית, נלקחים הערכים התואמים הנמוכים ביותר של העירייה הנוגעת בדבר, ואם לא נקבעו גם בעירייה, הערכים המקבילים הנמוכים ביותר של הנוגעים בדבר. נלקחים יחידה אזורית.

ג) בהתאם לחזית, מוחל Façade Factor (S.P.) כדלקמן: 1.00 עבור חזית ברחוב בודד, 1.08 עבור חזיתות בשני רחובות או יותר או ברחוב וכיכר ו-0.80, אם אין חזית הרחוב.

ד) חלקות אדמה, שהן משטחים המשמשים לעגינה של כלי טיס, למעט משטחים המשמשים לעגינה של כלי טיס פרטיים, או שהם רצועות אדמה, שעליהן יש מסילות או חלקות קרקע למגדלים וקווי הולכת חשמל., או נמצאים במסגרת תוכניות פיתוח מרחביות מיוחדות לנכסי ציבור של חוק 3986/2011 (א’ 152) או במסגרת תכנית הפיתוח המשולבת של חוק 4062/2012(א’ 70) ובשני המקרים הקודמים רק עד להעברתם על ידי גוף ההשקעות לצדדים שלישיים, או שהם בגבולות התחומים המוגדרים בהוראות סעיף 1 לחוק 4458/1965 (א’ 33) (תעשיה).
אזורים), סעיפים 1 ו-29 לחוק 2545/1997 (א’ 254) (אזורי עסקים תעשייתיים) וסעיף 41 לחוק 3982/2011 (א’ 143) (גני עסקים), כלולים באזור המס הראשון.

ה) אם יש בניין על החלקה, שטח החלקה שעליו מוטל המס העיקרי שווה ליתר השטח הכולל לאחר ניכוי שטח החלקה, היחסי למקדם הניצול של המגרש.

חלקה, בהתבסס על הבנייה שבוצעה בחלקה, כדלקמן:
שטח מגרש עליו מוטל EN.F. א’ כשיש בניין = שטח חלקה כולל – שטח חלקה המקביל ל-S.
A.
O.

בהתבסס על הבנייה שבוצעה
לגבי מקדם ניצול הקרקע (L.A.O.) שיושם, חל המוגדר במקרה ג'(אא) בפסקה 1, למעט המקרה שבו הבניין הוא מאה (100). בני שנים ומעלה, ולכן נחשב ש.א.
ו.
אזל.

ו) המס העיקרי שווה למכפלת השטח ושיעור המס, כדלקמן:
מס = שטח חלקה (מ”ר) x מ”ר.

2. בפרט, עבור המגרשים, המס העיקרי נובע משיעור המס הבסיסי שנקבע על 0.
001 אירו למ”ר (1 אירו לדונם) על ידי החלת גורמי המיקום, השימוש, ההשקיה, ההפקעה וגורם קיום הדיור, כפי ש.

המקרה עשוי להיות, כדלקמן:

א) מקדם מיקום (S.Th.), המוגדר לפי המיקום התואם לערך הבסיסי המינימלי ההתחלתי (A.
B.
A.

) של היחידה העירונית שאליה שייך האצטדיון, לפי הטבלה שלהלן:

ערך בסיס התחלתי (A.
B.
A.

)

(€/m 2

מקדם מיקום (S.T.)

0,1 – 0,49

1,0

0,5 – 0,99

1,1

1 – 1,99

1,2

2 – 2,99

1,3

3 – 4,99

1,5

5 – 6,99

1,7

7 – 9,99

2,0

10 – 14,99

2,3

15 – 19,99

2,5

20+

3,0

ערך היסוד ההתחלתי המינימלי (א.ב.
א.
) נקבע כהגדרתו בכל פעם בהחלטות שר האוצר שניתנו בהסמכה של סעיף 41א לחוק 1249/1982.

ב) גורם ניצול (ארה”ב), המוגדר על פי השימוש באצטדיון, על פי הטבלה שלהלן:

שימוש בשדה

מקדם

שימוש (S.X.)

יער או חורש

0,1

מרעה/מחרשות

אדמה בלתי ניתנת לעיבוד

0,5

יבולים (שנתי או

גידולי עצים/הפסקת חווה

של אדמה לעיבוד

2,0

שלי – מחצבה

5,0

תערוכת חוצות/חללים

חניה

מכוניות ופנאי

8,0

ג) מקדם השקיה (S.No.), אשר נקבע על 1.1.

ד) מקדם ההפקעה, (S.Ap.), שנקבע על 0.75.

ה) מקדם מגורים (ש.ק.), שנקבע שווה ל-5, אם יש מגורים בתוך האצטדיון.

אם לנישום, בן זוגו ותלוייו, לפי הוראות חוק מס הכנסה (ק.פ.ע., נ’ 4172/2013, א’ 167), ילדי משפחתו, אין זכויות ממשיות בסעיף 2 לסעיף 1. בבית מגורים אחר, על פי הצהרת נתוני המקרקעין והצהרת מס הכנסה, ולמעון הקיים בשטח שטח פנים של חצרים ראשיים של פחות ממאה וחמישים מ”ר (150 מ”ר), שיעור מגורים אינו חל.

מקדם הדיור מוחל על השטח הכולל של השדה, ללא ניכוי שטח המבנה. אם שטח האצטדיון הוא יותר מעשרת אלפים מ”ר (10,000 מ”ר), התעריף חל עד עשרת אלפים מ”ר.

ז) המס העיקרי שווה למכפל שטח השדה, שיעור המס הבסיסי, מקדם המיקום, מקדם השימוש, מקדם ההשקיה, מקדם ההפקעה ומקדם הדיור, כמפורט להלן: מס = שדה.

שטח (m2) x ΣΦΦ x ΦΘ x ΦΧ x ΡΑΡ x ΡΑΠ (אם רלוונטי) x ΚΕ (אם רלוונטי).

ח) במיוחד עבור שדות מחוץ לתכנית העיר או הישוב, המשמשים אך ורק לעגינת מטוסים, למעט משטחים המשמשים לעגינת מטוסים פרטיים, או רצועות אדמה שעליהן יש מסילות ברזל, או חלקות של קרקע לתמיכת מגדלים וקווי הולכה של חשמל, או מצויות במסגרת תוכניות פיתוח מרחביות מיוחדות לנכסי ציבור של חוק 3986/2011 או במסגרת תכנית הפיתוח המשולבת של חוק 4062/2012, בשני המקרים הקודמים רק עד להעברתם על ידי גוף ההשקעה לצדדים שלישיים, או שהם בגבולות התחומים המוגדרים בהוראות סעיף 1 לחוק 4458/1965 (אזורי תעשייה), סעיפים 1 ו-29 לחוק 2545/ 1997 (אזורי עסקים תעשייתיים) וסעיף 41 לחוק 3982/2011 (גני עסקים), המס העיקרי שווה למכפלת פני השטח כפול שיעור המיסוי הבסיסי של הפסקה הראשונה של פסקה זו.

סעיף 5.

חישוב המס הנוסף
1.
שווי הזכויות האמורות בסעיף 2 לסעיף 1 כפוף למע”מ משלים, המחושב בהתאם להוראות הסעיפים הבאים.

2.

על כל אדם טבעי מוטל ומחושב המס הנוסף על חלק השווי הכולל של הזכויות האמורות בסעיף 2 לסעיף 1, לפי הסולמות והמקדמים בטבלה להלן:

קנה מידה (€)

מקדם

0,01 – 300,000

0.0%

300.000,01 – 400.000

0.1%

400.000,01 – 500.000

0.2%

500.000,01 – 600.000

0.3%

600.000,01 – 700.000

0.6%

700.000,01 – 800.000

0.7%

800.000,01 – 900.000

0.8%

900.
000,01 -1.
000.

000

0.9%

הגזמה

1.0%

השווי הכולל של הזכויות בסעיף 2 לסעיף 1 לפי הפסקה הקודמת אינו כולל את שווי הזכויות בשדות שמחוץ לתכנית העיר או הישוב בהתאם לסעיף ב.2 להלן. הערך הכולל של הפסקה הראשונה אינו כולל את שווי הזכויות על המבנים העתיקים ממאה (100) השנים האחרונות ואשר סווגו כאנדרטה היסטורית או יצירות אמנות, וכן אחוזים מקבילים של. על השדות או המגרשים שעליהם הם נמצאים.

3. עבור כל אדם משפטי או ישות משפטית, ה-EN.F.I.A המשלים. מוטל ומחושב על השווי הכולל של הזכויות האמורות בסעיף 2 לסעיף 1 ושווה לחמישה לאלף (5%). לפי הפסקה הקודמת, הערך הכולל אינו נכלל, לחישוב ה-EN.F.
I.

A המשלים:

א) שווי הזכויות במקרקעין של הגורמים המשפטיים והישויות המשפטיות הפטורות ובחלק מהפטור המוגדר בהתאם להוראות סעיף 3 להלן, ב) שווי הזכויות במקרקעין הנכללות בגדר. היקף המקרים ד
‘ של סעיף ב’1 ו-ח’ של סעיף ב’2 של סעיף 4 של זה,
ג) שווי הזכויות בבניינים בפסקה א’1 של סעיף 4 להלן, וכן בחלקות ובשדות בפסקאות ב’1 וב’2, כל עוד הן משמשות לייצור או מימוש מכל סוג שהוא. של פעילות עסקית, ללא קשר לאובייקט המשימה. במיוחד עבור N.P.D.D. וה-N.P.I.D. בעל אופי ללא מטרות רווח, כהגדרתם במקרים ב’, ה’, ו’ ו-ז’ של סעיף 3 להלן ותאגידים להשקעות נדל”ן (A.E.A.P.) לחוק 2778/1999, ה-EN.F.I.A המשלים. שווה לשני אלפיות וחצי (2.5%) מהשווי הכולל של הזכויות של סעיף 2 לסעיף 1 עבור הנכסים שאינם בבעלות.

4. לשאר, הוראות סעיף 32 לחוק 3842/2010 חלות על חישוב המס הנוסף, לפי העניין בכל פעם.

סעיף 6.

קביעת מס הבעלות האחיד על הנכס ומועד הגשת ההצהרה
1. EN.F.I.A. נקבע בפעולה של קביעה מנהלית של המס שניתן על ידי מינהל המסים, בהתאם לסעיף 32 לחוק נוהל המס (חוק 4174/2013, א’ 170).

2. לקביעת ה-EN.F.I.
A.

של שנת 2014, נלקחות בחשבון ההצהרות על נתוני המקרקעין הקבועות בסעיף 23 לחוק 3427/2005 (א’ 312):

אא) לגבי אנשים טבעיים, ההצהרות של השנים 2005 עד 2014 ובב לגבי ישויות משפטיות, ההצהרות של השנים 2013 ו-2014.

הנתונים הנובעים מהצהרות אלה מהווים את “הצהרת מס מידע”. של 2014, הממוחשב על ידי המזכירות הכללית להכנסות הציבור ומשמש כבסיס לקביעת ה-EN.F.I.A.

3. לקביעת ה-EN.F.I.A.. בכל שנה שלאחר מכן של 2014, מתקבלת הצהרת EN.F.I.A. עם נתוני הנכסים של השנה הקודמת עם השינויים שחלו. לצורך הקמה, רכישה וכל שינוי אחר בזכויות האמורות בסעיף 2 לסעיף 1, מיום 1.1.2014 ואילך, הנישום מחויב להגיש הצהרה על נתוני מקרקעין בתוך שלושים (30) יום מיום ה הקמה, רכישה וכל שינוי אחר בזכויות הנ”ל.

4.
בהחלטת שר האוצר, המפורסמת בעיתון הממשלה, נקבע כל פרט הדרוש ליישום סעיפים 4 ו-5 להלן.

סעיף 7.

מתן הנחות והשעיית תשלום מס
1. מכוח מינהל המסים ניתנת הנחה של חמישים אחוז (50%) לנישום, לבן זוגו ולילדי משפחתו התלויים ב-EN.F.I.A. מאושר לאנשים הנ”ל, אם ייווצר חוסר יכולת כלכלית לשלם את סך החוב עבור השנה הרלוונטית.

ההנחה לעיל ניתנת עבור ה-EN.F.I.
A.

בכל שנה, כל עוד התנאים הבאים מתקיימים במצטבר:

א) סך הכנסת המשפחה החייבת של שנת המס הקודמת, בהתאם להוראות ה-C.
F.
E.

, אינו עולה על תשעת אלפים (9,000) יורו, בתוספת של אלף (1,000) יורו לבן הזוג ולכל חבר תלוי, ב שטח הפנים הכולל של הבניינים בהם יש זכויות לחייב בהצהרת מס הכנסה, לבן זוגו וילדיו התלויים במשפחתו לפי סעיף 2 לסעיף 1, בהתחשב באחוז השיתוף, אינו עולה על מאה וחמישים מ”ר (150 מ”ר) ו-
ג) לנישום, לבן זוגו ולילדי משפחתו התלויים אין או אינם אחראים לחובות באיחור שלא הוסדרו למדינה ולביטוח.
כספים.

2.

ההנחה של הפסקה הקודמת מגיעה למאה אחוז (100%), אם מתקיימים במצטבר התנאים הבאים:

א) סך כל הכנסת המשפחה החייבת של שנת המס הקודמת, בהתאם להוראות C.
F.
E.

אינו עולה על שנים עשר אלף (12,000) יורו, בתוספת של אלף (1,000) יורו לבן הזוג ולכל חבר תלוי, ב)
השטח הכולל של הבניינים בהם הם מחזיקים בזכויות בסעיף 2 לסעיף 1, הנישום. של הכנסה, בן הזוג וילדי משפחתו התלויים, בהתחשב באחוז השיתוף, אינו עולה על מאה וחמישים מ”ר (150 מ’), ג) הנישום, בן הזוג והילדים התלויים בו. למשפחה אין או אינה אחראית לחובות לפירעון שלא הוסדרו כלפי המדינה וקופות הביטוח.

ד) מספר הילדים התלויים שווה או עולה על שלושה, או שלנישום, בן זוגו או מי מהילדים התלויים במשפחתו יש נכות של שמונים אחוז (80%) ומעלה.

3. בפעולה של מינהל המסים ניתן להעניק עצירת תשלום מס לגורמים משפטיים. השעיית תשלום ניתנת עבור ה-EN.F. א’ של שנה וניתן להעניקו מחדש עד שלוש פעמים בתוך תקופה של עשר (10) שנים ממתן ההשעיה הראשונה.

לצורך הענקתו, יש לעמוד במצטבר בתנאים הבאים:

א) סך המחזור של הישות המשפטית, במהלך שנת המס הקודמת, בהתאם להוראות C.
F.
E.

אינו עולה על פי עשרה מסך המס,
ב) המחזור הכולל, כהגדרתו בפסקה הקודמת, הראה ירידה של למעלה משלושים אחוז (30%) ביחס לשנת הכספים הקודמת, וכן ג) הישות
המשפטית לא אחראית או אינה אחראית לחובות שפיגרו למדינה ולקופות הביטוח.

4. בהחלטת המזכיר הכללי להכנסות הציבור, המפורסמת בעיתון הממשלתי, מוגדרים הליכי מתן ההנחה, הליכי מתן עצירת תשלום וכל פרט הדרוש ליישום סימן זה.

סעיף 8.

תשלום מס הבעלות האחיד בנכס
1. EN.F.I.A. משולם בסכום חד פעמי עד יום העבודה האחרון עבור שירותים ציבוריים, ליום של החודש העוקב מיום מתן חוק השומה, או בתשלומים חודשיים שווים, שכל אחד מהם לא יכול להיות פחות מעשרה (10) אירו, וכן של אשר התשלום הראשון משולם עד יום העבודה האחרון של החודש שלאחר מתן חוק השומה והתשלום האחרון משולם עד יום העבודה האחרון של דצמבר של אותה שנה.

2. בפרט, סוגיות הנוגעות לשיטת תשלום המס נקבעות על פי החלטה של ​​המזכיר הכללי להכנסות הציבור בהתאם לסעיף 2 של סעיף 41 לחוק נוהל המס.

סעיף 9.

השלמת הוראות קוד נוהל המס
1. בסעיף 2 לסעיף 18 לחוק 4174/2013, נוסף מקרה ה’ כדלקמן:
“ה) סוג ותוכן (מידע ופרטים) של החזר מס המחסל, ההליך והמסמכים התומכים למתן פטורים, תהליך ההרכבה והתיקון של הצהרת ENFIA וכן כל פרט הכרחי אחר ליישום זה”.

2. לאחר סעיף 54 לחוק 4174/2013, נוסף סעיף 54א חדש כדלקמן:

סעיף 54א חובות של צדדים שלישיים למס בעלות על נכס אחיד

1. כל שטר חוב או הפקעה שבאמצעותו נוצרות, משתנות, משתנות או מועברות זכויות במקרקעין, מכל סיבה שהיא, או ניתנת לו זכות הודעה מוקדמת או משכון, בטלים אוטומטית, אם לא צוין שלא צורף על ידי הנוטריון לחוזה שהוא עורך, אישור ממינהל המסים המעיד כי אותו נכס, עם אותם פרטים, כלול בהצהרה האחידה למס בעלות על נכס וכן כי הנישום שילם, או פטור חוקית מה-EN.F.I.A. עבור הנכס הספציפי ושילם את תשלומי האיחור, הסתפק או קיבל פטור חוקי מ-EN.F.I.A. בגין יתרת הנכסים, עליהם הוא אחראי בחמש (5) השנים הקודמות.

2. האפוטרופוסים לתמלול וראשי המשרדים מחויבים לסרב לתמלול או לרישום בספרי הקדסטר של מסמך נוטריוני, שבאמצעותו נוצרות, משתנות, משתנות או מועברות זכויות בנכס מכל סיבה או זכות. של הודעה מוקדמת או ניתנת לו משכנתא, אם לא צוין וצורף אישור הפסקה הקודמת. הפסקה הקודמת חלה גם על תמלול או רישום דו”ח הערכת השווי במכירה פומבית מרצון, וכן על תמלול או רישום קבלת הירושה.

3. אם לא ניתן לצרף למסמך הנוטריוני את אישור EN.F.I.A. של סעיף 1 לסעיף זה עבור חמש (5) השנים שקדמו להעברה, מצורף תעודת סעיף 48 לחוק 3842/2010 (א’ 58) לשאר השנים המאשרת כי אותו נכס, עם אותם נתונים, נכלל בהצהרת מס מקרקעין (מע”מ), וכן כי הנישום שילם את המע”מ. בגין הנכס הספציפי וכי הוא שילם את תשלומי האיחור של ה-F.A.P. או שהסדיר את ה-F.A.P. בגין יתרת הנכסים, עליהם הוא אחראי לשנים הקודמות.

4.
מותר לערוך מסמך נוטריוני עוד לפני תשלום המס המגיע בסעיפים 1 ו-3 להלן, ובלבד שהאישורים הרלוונטיים יראו את הסכום הכולל המגיע של מיסים והיטלים עיקריים ונוספים, בגין הנכס הספציפי, אשר נדרש למסור, בכפוף לבטלות החוזה, את הנוטריון בתוך תקופה בלעדית של שלושה (3) ימי עבודה מיום עריכתו.
ליישום פסקה זו, המחיר ששולם אינו יכול לרדת מהסכום המגיע.

במהלך תמלול או רישום המסמך הנוטריוני בלשכות רישום המקרקעין, מחויבים שומרי התמלול וראשי לשכות רישום המקרקעין לסרב לתמלול או לרישום,

5. אין זה מתקבל על הדעת לדון בתביעה עניינית או בכל פעולה אחרת בפני בית משפט או רשות ציבורית על ידי חייב ל-EN.F.I.A. על נכס, אם האישור של סעיפים 1 או 3 למאמר זה לא מוצג לפני דיונו, לפי העניין.

6. נוטריונים, אפוטרופוסים לתמלילים וראשי לשכות רישום מקרקעין המפרים את ההתחייבויות הקבועות בסעיף זה, צפויים לקנס בסך חמשת אלפים (5,000) יורו, בגין כל הפרה. קנס זה מוטל בחוק מינהל המסים.

7. בהחלטה של ​​המזכיר הכללי להכנסות הציבור, המפורסמת בעיתון הממשלתי, נקבע סוג ותכולה (מידע ונתונים) של תעודת ΕΝ.Ε. א’, נוהל מתןו וכל פרט הדרוש ליישום מאמר זה”.

3. בסעיף 50 לחוק 4174/2013, הסעיפים הקיימים 5 ו-6 ממוספרים מחדש, בהתאמה, ל-7 ו-8 ומוסיפים סעיפים 5 ו-6 חדשים, כדלקמן: ”
5. הנציגים המשפטיים של החייבים בארנונה מאוחדת של גופים משפטיים וישויות משפטיות, המפרק או המנהל הזמני של אדם משפטי, שהוכנס לפירוק או בניהול כפוי, אחראים במלואם יחד עם החייבים., לתשלום ריבית וקנסות בשל מעשיהם או מחדליהם.

6. הבעלים האחרונים או הבעלים הקטנים או בעל ההנאה או בעל ההנאה של המקרקעין אחראים במלואם יחד עם החייבים לתשלום ה-ENFIA. ששוקלת על הזכות שרכשו.
לאנשים אלה יש זכות לערער על ההליך של סעיף 63 בזאת תוך שישים (60) ימים מיום ההודעה במכתב רשום על המעשה הרלוונטי של מינהל המסים.

סעיף 10. תשלום מס
בסוף סעיף 43 לחוק 4174/2013 מתווספת פסקה חדשה כדלקמן:
“8. מעשה של מינהל המסים מאפשר את תשלום המס שחייב, כולו או חלקו, על ידי חייב שאין ביכולתו לשלמו במזומן, על פי בקשתו, על ידי העברת מלוא הבעלות בנכס לצד שלישי ובמקביל מחיקת התביעה. לשלם את המחיר או חלק מזה למדינת יוון.
בהחלטת המזכיר הכללי להכנסות הציבור, ייקבע הליך תשלום המס וכל פרט אחר הנדרש ליישום פסקה זו”.

סעיף 11.

הפחתת מס העברת רכוש
1. מקרה ג’ של סעיף 1 לסעיף 4 לחוק 1587/1950 (א’ 294) מוחלף כדלקמן: “ג בכל מקרה אחר בשלושה אחוזים (3%) מהשווי החייב במס של הנכס. »

2. הוראות סעיף זה חלות על העברות המתבצעות מיום 1.1.2014.

סעיף 12. השלמת הוראות חוק 3427/2005 בדבר הגשת הצהרות נתוני מקרקעין.

1.

הפסקה הראשונה של פסקה 1 של סעיף 23 לחוק 3427/2005 תוחלפת כדלקמן:
“1. כל אדם טבעי או משפטי או כל סוג של ישות משפטית, ללא קשר ללאום, מקום מגוריו או מטה שלו, שיש לו ב-1 בינואר זכות ממשית בבעלות מלאה, בעלות קטנה, בשימוש, במגורים ובשטח בנכס, וכן במקרקעין. או זכות חוב שימוש בלעדי בחניה, שטח עזר ובריכת שחייה, הנמצאים בחלק בבעלות משותפת של הנכס ומהווים המשך לזכויות המקרקעין הנ”ל, נדרש להגשת הצהרת נתוני מקרקעין.
על האנשים הנ”ל חלה אותה חובה כאשר הם מוכרים מקרקעין ללא הסכמת גוף הכללית”.

2.

בסוף סעיף 1 לסעיף 23 לחוק 3427/2005 מתווספת פסקה כדלקמן:
“למילוי הצהרת נתוני המקרקעין, נלקח בחשבון מצבו בפועל של הנכס. מצבו האמיתי של הנכס נובע מהרישום הסופי במשרד המקרקעין. אם אין רישום סופי, נלקחים בחשבון נתוני הנכס, כפי שנגזרו משטר הבעלות. אם אין שטר בעלות, נלקחים בחשבון נתוני מצב הנכס בפועל. אם שטח הנכס בפועל עולה על האמור ברישום הסופי במשרד המקרקעין או בשטר הבעלות או בהיתר הבנייה, או אם שונה השימוש בנכס, השטח והשימוש בפועל בנכס.
רכוש יילקח בחשבון”.

3.

מקרה ח’ של סעיף 1 של סעיף 23 לחוק 3427/2005 מוחלף כדלקמן:
“ח) הנהנים ממקרקעין מהמדינה או מארגון דיור העבודה או ארגון הממשל העצמי המקומי או N.P.D.D.
שקיבלו את אלה ללא הנחות מוחלטות”.

4.

לאחר מקרה מ’ של סעיף 1 לסעיף 23 לחוק 3427/2005, נוסף מקרה נ’ כדלקמן:
“נ) הבעלים של נכס השייך לגוף הממשל הכללי, ללא הסכמתו.”

5.
ההחלטות שניתנו לפי סעיף 23 לחוק 3427/2005 תקפות עד למתן ההחלטות המאושרות בסעיף 18 לחוק 4174/2013 של המזכיר הכללי להכנסות הציבור.

סעיף 13.

הוראות מעבר ובוטלו
1. מכניסתו לתוקף של זה, מתבטלות הוראות סעיפים 27 עד 50 לחוק 3842/2010, למעט סעיף 32 לאותו חוק.

2. הוראות הפסקה הקודמת שבוטלו יחולו גם לאחר יום 1.
1.

2014:

א) בתיקי מיסוי מקרקעין, שבגינם קמה החבות במס עד לביטולם.

ב) במקרים של מס בעלות על נכס אחיד, מקום בו הוא מוגדר במפורש בהוראות פרק זה.

3.

סעיף 1 לסעיף 32 לחוק 3842/2010 יתוקן כדלקמן:

א.
בפסקה הראשונה לאחר המילים “אנשים טבעיים” מתווספות המילים “, גופים משפטיים וישויות משפטיות”.

ב.

הפסקה השנייה של סעיף 1 מוחלפת בשתי פסקאות חדשות כדלקמן:
“אם המגרש שמורה לשימוש הציבור, ש”ע שווה לגורם הבנייה של אבן הבניין, כפי שנקבע בצו נשיאותי.

במידה והחלקה מצויה בשטח, בו לא נקבעו מקדם החלקה (ש.ע.ו.), המחיר ההתחלתי הכולל של החלקה ומקדם ניצול החלקה (ש.א.ו.) בהחלטות שנקבעו במקרה הקודם, ככל הנמוך יותר. מקדמים מתאימים S.Oik., מחיר התחלתי כולל של החלקה ו-S. A.O. של האזור עם מחיר האזור הנמוך ביותר של היחידה העירונית הרלוונטית, כפי שהוגדר בכל פעם בהחלטות שר האוצר שניתנו בהסמכת סעיף 41 לחוק 1249/1982. אם לא נקבעו אזורים ומקדמים כאמור ביחידה העירונית, נלקחים הערכים התואמים הנמוכים ביותר של העירייה הנוגעת בדבר, ואם לא נקבעו גם בעירייה, הערכים המקבילים הנמוכים ביותר של הנוגעים בדבר. היחידה האזורית נלקחת”.

4.

לאחר סעיף 6 של סעיף 32 לחוק 3842/2010, סעיף 7 הקיים ממוספר מחדש לסעיף 8 ונוספת פסקה 7 חדשה כדלקמן:
“7. שווי השדה מחוץ לתכנית העיר או הישוב הוא מכפלה של סכום הערך הבסיסי וערך המגרש על ידי גורמי השיתוף, החזית, המרחק מהים וההפקעה, כהגדרתם בהוראות מס. 1144814/26361/30.12.1998 (ב’ 1328) להחלטת שר האוצר בתיקון ובתוקף, שניתנה בהסמכת סעיפים 41 ו-41א לחוק 1249/1982.

7.1 בפרט, ערך החלקה חל אך ורק על חלקות קרקע הפונות לכביש ארצי או פרובינציאלי או שנמצאות עד שמונה מאות (800) מטר מהים. שווי הקרקע מוגדר כמכפלה של ערך הקרקע המקורי, כהגדרתו בהוראות סעיף 2 לסעיף 1 להחלטה מס’ 1144814/26361/30.12.1998 של שר האוצר, גודל המבנים והחוק. קטגוריית בניין.

7.

2 מקדם קטגוריית הבניין מוגדר בהתאם לסוג הבניין באופן הבא:

א) 1, כאשר על חלקת הקרקע קיים בית מגורים או צמוד קרקע,
ב) 0.4, כאשר יש על חלקת הקרקע מחסן או מבנה חקלאי או משק חי,
ג) 0.6, כאשר ישנו מבנה של אחר. קטגוריה בחלקת הקרקע, למעט במקרים א’ ו-ב’,
ד) 0.6, כאשר ישנם מבני מגורים ומחסנים בחלקת הקרקע,
ה) 0.5 כאשר ישנם מבני מחסנים בחלקת הקרקע, וכן כמבנים מכל קטגוריה אחרת למעט בתים או בתים חד-משפחתיים,
ו) 0, 65 כאשר קיימים בנייני מגורים או בתים חד-משפחתיים ובניינים מקטגוריה אחרת למעט מחסנים בחלקת הקרקע,
ז) 1, כאשר יש בניין על מגרש שקטגורייתם אינה מופיעה בהצהרת נתוני המקרקעין.

7.3 לחישוב שווי יערות ואדמות יער חלות בהתאם הוראות חוק 998/1979 (א’ 289) המוגדרות בפסקה זו שאינן חלות”.

5. הוראות סעיפים 3 ו-4 להלן, המתקנות את סעיף 32 לחוק 3842/2010, חלות אך ורק על ENFIA.

6.
מקרה ג’ של סעיף 1, סעיף 259 לחוק 3852/2010 מוחלף מיום 1.
1.

2014, כדלקמן:
“ג) מס בעלות על נכס אחיד (ENFIA) בשיעור של 11, 3% מסך כל השנתי. קבלות על מס זה”.

7. הוראות סעיף 54א לחוק 4174/2013, כפי שהוספו בסעיף 2 לסעיף 9 להלן, אינן חלות מיום 1.1.2014, על כל חוזי החכירה, הרישיונות והחוזים הקשורים אחרים שנכרתו מעת לעת על ידי חברת שדות התעופה ב.
ביחס לשימוש בנכס, תוספות השימוש או כל חלק מהם, אשר ערוכים נוטריוניים, בהתאם להוראות סעיף 13 להסכם פיתוח שדות התעופה (ADDA), כפי שאושררו בהוראות חוק 2338/1995 א’ 202).

התחלה של כוח
1. הוראות סעיפים 1 עד 12 לפרק א’ לחוק זה חלות מיום 1.
1.
2014 ולכל שנת כספים שלאחר מכן.

אנו מורים על פרסום זה בעיתון הממשלתי ועל ביצועו כחוק
המדינה.