עורך דין ברזיל | עו”ד ישראלי בברזיל | נוטריון

מחפשים עורך דין ישראלי בברזיל שמתמחה במשפט ישראלי והפרקטיקה המשפטית בברזיל? עורכי הדין המומלצים בברזיל חיוניים לטיפול בעניינים משפטיים המעורבים בחוקים או ישויות ברזיל וישראל כאחד. בשל מערכת היחסים הסבוכה בין שתי המדינות – מסחרית, חברתית ולעיתים אף פוליטית – משמש עורך דין ישראלי בברזיל כגשר מכריע בין שני נופים משפטיים שונים. איש מקצוע זה שולט לעיתים קרובות בפורטוגזית, עברית ולעתים קרובות אנגלית, מה שהופך אותם למתאימים באופן ייחודי לסייע ליחידים ולעסקים כאחד.

עורך דין מומלץ

תחומי עיסוק
שירותי נוטריון
שירותי נוטריון הם קריטיים עבור סוגים שונים של פעולות, כגון אישור אמיתות חתימות או מסמכים לשימוש בישראל או בברזיל. עורכי דין ישראלים בברזיל יכולים לפעול כנוטריונים, לאשר מסמכים הדרושים לבקשות אזרחות כפולה, עסקאות רכוש והליכים משפטיים אחרים הדורשים מסמך נוטריוני.

נדל”ן
תחום הנדל”ן דורש לעיתים קרובות ידע מיוחד בחוקי הקניין הברזילאים והישראלים כאחד. עורכי דין בתחום זה מסייעים ב:

רכישת נכס
הסכמי שכירות
זכויות קרקע וייעוד
יישוב סכסוכי רכוש
חוק פלילי
עורך דין ישראלי העוסק בברזיל יכול לעזור ללקוחות המעורבים בתיקים פליליים שנמצאים בסמכות השיפוט הברזילאית אך עשויים להיות בעלי מרכיב ישראלי, כגון בעיות אזרחות כפולה. עורכי הדין מתמחים ב:

הסגרה
ייצוג והגנה על עצורים
חקירות חוצות גבולות
ערעורים פליליים

חוקי מסחרי ועסקים
לאור הקשרים העסקיים ההולכים וגדלים בין ישראל לברזיל, לעורכי דין ישראלים בברזיל יש לעתים קרובות פרקטיקה עסוקה של משפט עסקי. הם יכולים לסייע ב:

מיזוגים ורכישות
מיזמים משותפים
הקמת עסק והתאגדות
חוקי מסחר ובעיות יבוא/יצוא
זכויות קניין רוחני

הגירה
עם זרימת המהגרים הגוברת בין ברזיל לישראל, עורכי הדין ממלאים תפקיד קריטי בניווט בחוקי הגירה מורכבים. התחומים שהם מכסים כוללים:

בקשות ויזה
אישורי עבודה
תהליכי התאזרחות
תיקי מקלט ופליטים
שירותים

ייעוץ משפטי
מתן ייעוץ משפטי ללקוחות  לגבי חוזים ועסקאות פוטנציאליות.

ניסוח וסקירת מסמכים
עורכי הדין המומלצים יכולים לנסח או לעיין בחוזים, צוואות, נאמנויות ומסמכים משפטיים אחרים כדי להבטיח ציות לחוק הברזילאי והישראלי כאחד.

ליטיגציה ובוררות
ייצוג לקוחות בתיקים אזרחיים ופליליים כאחד, וכן בהליכים חלופיים ליישוב סכסוכים כמו בוררות.

גישור
תקשורת בין צדדים ליישוב סכסוכים בדרכי נועם, לעיתים ללא פנייה לבית המשפט.

בדיקת נאותות due diligence
ביצוע סקירות יסודיות בעסקאות עסקיות לזיהוי סיכונים והתחייבויות פוטנציאליים.

דיני משפחה
דיני משפחה הם תחום עיסוק קריטי נוסף עבור עורכי דין ישראלים בברזיל, במיוחד עבור משפחות הקשורות לשתי המדינות. עורכי דין אלה מביאים הבנה ורגישות מגוונת לנושאים משפחתיים מורכבים שעשויים לכלול נקודות מבט תרבותיות ומסגרות משפטיות שונות. להלן מספר הליכים ושירותים ספציפיים המוצעים בתחום דיני המשפחה:

גירושין ופירוד
ניסוח ומשא ומתן של הסכמי ממון ואחרי נישואין
גישור ליישוב סכסוכי אישות

הגשת תביעת גירושין לפי החוק הברזילאי או הישראלי, בהתאם לתחום השיפוט
חלוקת נכסים ורכוש לרבות נכסים בינלאומיים

משמורת ילדים ומזונות

משא ומתן על הסדרי משמורת שעשויים להיות כרוכים באזרחות כפולה או תושבות בשתי המדינות
קביעת הסכמי מזונות ומזונות ילדים לפי החוקים החלים
טיפול בסוגיות הקשורות לחטיפת הורים וסכסוכי משמורת בינלאומיים

אימוץ
סיוע בתהליך האימוץ תחת שיטת המשפט הברזילאית והישראלית כאחד
טיפול בתיקי אימוץ בינלאומיים, הבטחת ציות לאמנת האג, אם רלוונטי

אלימות במשפחה
מתן הגנה משפטית וייעוץ לנפגעי אלימות במשפחה
הקלת צווי מניעה ואמצעים משפטיים אחרים להבטחת בטיחות

תכנון ירושה ועזבון
עריכת צוואות ונאמנויות התואמות את החוקים של שתי המדינות
ניווט במורכבות של ירושה חוצת גבולות, כולל השלכות מס

אפוטרופסות משפטית
קביעת אפוטרופסות חוקית לקטינים או יחידים שאינם מסוגלים לקבל החלטות בעצמם, במיוחד במקרים שבהם בני משפחה מתגוררים בשתי המדינות

פונדקאות
הדרכת לקוחות במסגרות המשפטיות סביב פונדקאות וזכויות רבייה בברזיל ובישראל
על ידי מתן שירותים בתחומים ספציפיים אלה של דיני משפחה, עורכי דין ישראלים בברזיל מצוידים היטב להתמודד עם האתגרים הייחודיים שמציבים תיקי דיני משפחה בינלאומיים, כגון סוגיות שיפוטיות, ציות למערכות משפטיות מרובות והבנת ההקשרים התרבותיים המביאים להחלטות משפטיות. .

 

החוק הברזילאי

החוק של ברזיל מבוסס על חוקים, ובחלקו ולאחרונה, מנגנון הנקרא súmulas vinculantes. הוא נובע בעיקר ממערכות המשפט האזרחי של מדינות אירופה, במיוחד פורטוגל, קוד נפוליאון והחוק הגרמני.

ישנם חוקים מתוחכמים רבים בתוקף בברזיל. החוקה הפדרלית הנוכחית, שנוצרה ב-5 באוקטובר 1988, היא החוק העליון של המדינה. חוקה זו תוקנה פעמים רבות.
מסמכי חוק פדרלי חשובים אחרים במדינה כוללים את הקוד האזרחי, חוק העונשין, הקוד המסחרי, קוד היובל הלאומי, איחוד חוקי העבודה, קוד הגנת הלקוחות, קוד סדרי הדין האזרחיים וחוק הפרוצדורות הפליליות.

חלוקת סמכויות
חוקי ברזיל מנוהלים על ידי הרשות המבצעת, הרשות השופטת והמחוקקת. בסניפים אלו ממונה נשיא ברזיל על הרשות המבצעת.
הרשות השופטת מורכבת מבית המשפט העליון לצדק ובית המשפט הפדרלי העליון.
הרשות המחוקקת של ברזיל כוללת את הקונגרס הלאומי של ברזיל.

חוקה וחוק
המשפט הברזילאי נגזר ברובו מהמשפט האזרחי הפורטוגלי וקשור למסורת המשפט הרומית – גרמנית. המשמעות היא שמערכת המשפט מבוססת על חוקים, למרות שרפורמה חוקתית לאחרונה (תיקון לחוקה 45, שעבר ב-2004) הכניסה מנגנון דומה ל-stare decisis, הנקרא súmula vinculante. עם זאת, על פי סעיף 103-A של החוקה הברזילאית, רק בית המשפט העליון רשאי לפרסם כללים מחייבים. שופטים ובתי משפט נחותים, והמינהל הציבורי, מחויבים לפיכך להישמע לפרשנויות של בית המשפט העליון.

בתקופה האחרונה, על פי המבנה השיפוטי שנקבע בחוקה הברזילאית, הסמכות השיפוטית מחולקת בין הזרועות השיפוטיות של המדינות והרשות השופטת הפדרלית, ויש להן סמכויות שיפוט שונות.
אולם, הזכויות והחובות של השופטים זהות, וההבדלים נעוצים רק בסמכויות, במבנים ובהרכבים של בתי המשפט.

משפט ועורכי דין
בשנת 2007, היו בברזיל 1,024 תוכניות לימודים למשפטים, עם 197,664 סטודנטים למשפטים. בתי ספר למשפטים קיימים בכל אחת ממדינות ברזיל. בארצות הברית מספר בתי הספר למשפטים היה 180 בלבד. במדינת אלסקה האמריקאית אין בית ספר למשפטים. בשנת 2010, סך עורכי הדין בברזיל עמד על 621,885. במדינת סאו פאולו היה המספר הגדול ביותר, 222,807 עורכי דין, שליש מכלל עורכי הדין העובדים במדינה. במדינת ריו דה ז’ניירו היו 112,515 עורכי דין, ובמדינת מינאס ז’ראיס היו 63,978 עורכי דין.

לסטודנטים הלומדים משפטים בברזיל לוקח חמש שנים להשלים את השכלתם בבית ספר למשפטים. עם סיום הלימודים, עליהם לעבור בחינה שנערכה על ידי לשכת עורכי הדין בברזיל Ordem dos Advogados do Brasil בפורטוגזית).

לשכת עורכי הדין הברזילאית
מסדר עורכי הדין של ברזיל (איגוד עורכי הדין הלאומי של ברזיל) בפורטוגזית : Ordem dos Advogados do Brasil הוא לשכת עורכי הדין הברזילאית, שנוסדה בשנת 1930. זהו ארגון של עורכי דין ואחראי להסדרת מקצוע עריכת הדין במדינה. המטה הלאומי שלה נמצא בברזיליה, המחוז הפדרלי. ל-OAB יש 1,065,304 עורכי דין (2018). . מספר זה עלה ל-1,211,309 נכון לתחילת 2021.

מקורותיו המוקדמים נמצאים במוסד פרטי שנוסד בשנת 1843. בוגרי משפטים מאוניברסיטה המעוניינים לפעול בשם לקוחות בפני בית משפט חייבים להירשם במסדר הפרקליטים של ברזיל. רק מי שנרשם כדין יכול לספק ייעוץ משפטי ולהופיע בפני בית המשפט. זה ארגון עצמאי מהממשלה, אבל יש לו כמה סמכויות ציבוריות, הכוללים צעדים משמעתיים כלפי חבריו. החוקה הפדרלית של ברזיל ראתה הסברה כפעילות חיונית לשמירה על הצדק, ואמנות. סעיף 133 קובע כי “עורך הדין הוא הכרחי לעשיית משפט ואינו בר פגיעה בשל מעשיו או גילוייו בעיסוק במקצועו, בגבולות החוק”.
יתר על כן, למוסד יש איכויות sui generis, שכן הוא אינו קשור לשום בקרה על ידי הממשלה, ולא על ידי בתי המשפט של רואי החשבון, כפי שהובן על ידי בית המשפט הפדרלי העליון שהוחצין בשנת 2006.

בחינת לשכת עורכי הדין
בברזיל, בחינת לשכת עורכי הדין מתרחשת ארצית בחודשים מרץ, אוגוסט ודצמבר. בחינות אלו מאוחדות ומאורגנות על ידי מסדר הפרקליטים של ברזיל. לאחר 5 שנים בלימודי משפטים, בוגרי תואר ראשון במשפטים ניגשים לבחינת לשכת עורכי הדין המורכבת מ-2 שלבים: מבחן הברירה המרובה והמבחן הכתוב, ללא דרישות נוספות.

חוקת ברזיל קובעת מגבלות על הפרקטיקה המקצועית של המשפט המגולם במילוי הדרישות והכישורים שהם דורשים, אשר עשויות לכלול, בנוסף להגשה רשמית של המבקש במבחני הבקיאות.
בחינת עורכי הדין היא על פי חוק מס’ 8906 מיום 4 ביולי 1994.

ההכנסה החציונית הכוללת של עורך הדין הברזילאי הייתה R$36,120 לשנה בשנת 2007. ההכנסה החציונית ההתחלתית הייתה R$20,040, והחציון העליון היה R$3,000,000. לשופט הברזילאי הייתה הכנסה חציונית כוללת של R$170,000. ההכנסה החציונית ההתחלתית הייתה R$150,500, והחציון העליון היה R$310,500. לתובעים הברזילאים הייתה הכנסה חציונית כוללת של R$150,000. ההכנסה החציונית ההתחלתית הייתה R$140,000, והחציון העליון היה R$270,000 לשנה. כיום, שופטים ותובעים ברזילאים, כמעט בכל המדינות, מרוויחים אותו הדבר, ובחלק מהמדינות, לתובעים יש הכנסה גבוהה יותר.

סדר הדין האזרחי בברזיל מורכב מכללי סדר הדין האזרחי המפורטים בקוד סדר הדין האזרחי פורטוגזית : Código de Processo Civil, המכונה בדרך כלל CPC), אשר אושר במרץ, 2015, וקיים ביישום מאז מרץ, 2016, בהחלפה לקוד הישן משנת 1973.
כמערכת משפט אזרחית, היא מושפעת מאוד מתפיסות הרומאים והגרמניות של סדר הדין האזרחי.
בברזיל, סדר הדין האזרחי מסדיר את הדיונים בסכסוכים המבוססים במגזרי משפט שונים, כגון המשפט הפרטי, המשפט החברתי והמשפט הציבורי.

היסטוריה
פקודות הפיליפינים
את המקורות המוקדמים של סדר הדין האזרחי הברזילאי ניתן למצוא בפקודות הפיליפינים הפורטוגזיות Ordenações Filipinas, שהוכנו בתקופת שלטונו של פיליפ הראשון מפורטוגל ב-1595, אך לא פורסמו עד לתקופת שלטונו של פיליפ השני ב-1603. פקודות אלו יושמו. לברזיל הקולוניאלית והמשיך להיות בתוקף במדינה לאחר עצמאותה מפורטוגל בשנת 1822. ספר השלישי של הפקודות הכיל כללים בסיסיים להבאת סוגיה בפני בית משפט, כגון דרישת כתב התלונה ואישור ” מעשים סודיים” שבהם הן התובע והן הנתבענאסרו מלהשתתף (לדוגמה, צדדים לא השתתפו בחקירת העדים). נהלים אלה הושפעו במידה רבה מהמשפט הרומי והקנוני, מה שמעיד על העדפתה ארוכת השנים של ברזיל למערכות משפט אזרחי. תקנות הפיליפינים נותרו תקפות בברזיל במשך מאות שנים, ואפילו עם פרסום הקוד המסחרי משנת 1850, התיקים האזרחיים המשיכו לפעול לפי כללי הפרוצדורה שנקבעו בפקודות. עם חוקת 1891, מדינות היו מוסמכות ליצור כללים משלהן עבור סדר הדין האזרחי. רובם המשיכו לאמץ את ההשפעות הרומיות של השיטה הקודמת.
רוב המדינות גם לא הצליחו להחיות ולחדש את התהליך כראוי.
כישלון זה השפיע על חוקת 1934 להעניק סמכות על ההליך האזרחי לממשלה הפדרלית הברזילאית.

חוק סדר הדין האזרחי משנת 1939
קוד סדר הדין האזרחי משנת 1939 בפורטוגזית : Código de Processo Civil היה תוצאה ישירה של חוקת 1934.
הקוד של 1939 נתפס כשיפור, שכן הוא הציג הליכים בעל פה, ריכז הליכים ואישר לשופט למלא תפקיד גדול יותר.
עם זאת, חוקר המשפט הברזילאי סרג’יו ברמודס ציין כי הקוד מייצג את הדו-קיום הלא נוח של שתי השפעות שונות: “אלמנט מודרני מוכלל, בהשראת כבדה מהחוק הגרמני, האוסטרי והפורטוגלי, כמו גם עבודת הביקורת החקיקתית של איטליה ; אלמנט אנכרוניסטי, לפעמים נאמן מדי לישןתהליך לוסיטאני, לפעמים לא שיטתי לחלוטין”.

חוק סדר הדין האזרחי משנת 1973
לאחר עשור של התבוננות ודיונים, הממשל הפדרלי אישר רפורמה גדולה בקוד סדר הדין האזרחי משנת 1939, שחל מ-1969 עד 1972. הקוד החדש נוסח על ידי חוקר המשפטים אלפרדו בוזייד, שלימים ישמש כשופט בעניין הברזילאי. בית המשפט העליון הפדרלי, ונבדק על ידי ועדה המורכבת מהשופטים José Frederico Marques, Luiz Machado Guimarães ולואיס אנטוניו דה אנדרדה.
ה- Código de Processo Civil (CPC) החדש, שהפך לחוק ב-1973, נועד להאיץ את תהליך ההתדיינות המשפטי, להתרחק מהסתמכות יתר על מסמכים וכתבי טענות כתובים, ולהרחיב את סמכויות השופט.
לאחר 37 שנים ו-65 תיקונים מאז אשררו, הוא הוחלף לחלוטין בקוד חדש בשנת 2015.

סוגי תהליכים
ה-CPC משנת 1973 מכיר בשלושה סוגים שונים של תהליכים: קוגניטיבי cognição, ביצוע execução וארעי cautelar. תשומת הלב שניתנה לשני האחרונים היא מינורית יחסית, שכן תהליכי הוצאה לפועל עוסקים אך ורק באכיפת זכות או זכאות שהוכרזו בעבר (וספציפית) בחוק, ותהליכים זמניים הם פונקציה פרוצדורלית שמספקת ה-CPC כדי לשמור על שיווי משקל בין התובע. והנתבע במהלך התדיינות משפטית. לפיכך, רוב העלות לקליק מתמקדת בתהליכים קוגניטיביים. תהליכים אלו עוסקים בתביעות שנויות במחלוקת שבהן יש צורך להגדיר את רצונו הקונקרטי של החוק. לפיכך, תהליכי הכרה צריכים להסתיים בגזר דין המבוסס על חומרת המקרה, ולתת מענה מוחלט לתלונה הראשונית שהגיש התובע.

בין תהליכים קוגניטיביים, ה-CPC עושה הבחנה נוספת בין אלה של פרוצדורה מיוחדת procedimento especial לבין פרוצדורה נפוצה procedimento comum. נוהל מיוחד שמור לנושאים או מחלוקות מסוימות לפי ספר IV של ה-CPC וחוקים אחרים, במיוחד בתי המשפט המיוחדים juizados especiais) המצויים בחוק מס. 9,099. הליכים מיוחדים אלה נוטים להתמקד בנושאים בעלי מורכבות מינורית, וניתן לאפיין אותם כ”הליכים בסיכום גבוה”.

בנוסף, ניתן לחלק את ההליכים הקוגניטיביים הנפוצים עצמם לשתי קטגוריות: אלה שמקבלים את הטיפול המסורתי המלא ממערכת המשפט procedimento comum ordinário ואלו שמקבלים הליכים מקוצרים procedimento sumário. הליכי סיכומים מקוצרים לחלוטין מתחילתו ועד סופו (להבדיל ממסקנה שהושגה בשלב מוקדם של תהליך ההליך המסורתי, כמו בסדר דין מקוצר). הליכי סיכום בחוק הברזילאי מופעלים בעיקר על ידי גורמים העוסקים בנושא המובנה של ההתדיינות התואמת שלהם, כגון מחלוקות בעלות נמוכה או נזקים קלים מתאונות רכב.

לפיכך, תיק בהתדיינות מלאה, ללא סיכום, יקבל הליך רגיל procedimento comum ordinário.

שלבי התהליך
ההליך הרגיל הנפוץ מתחלק לרוב לארבעה שלבים: שלב התביעה fase postulatória, צו פתיחה סופי despacho saneador, שלב הוכחות fase probatória ושלב קבלת החלטות.

שלב הבקשות
תובע מתחיל את ההליך האזרחי בהגשת תלונה, המכונה עתירה ראשונית petição initial. על העתירה הראשונית לכלול את שם השופט או בית המשפט שאליו היא מופנית, וכן את השמות והמזהים הנוספים של התובע והנתבע. באופן מסורתי, הוא מופרד אם כן לשלושה חלקים: הצהרת עובדות (רסיטל של האירועים שהתרחשו שעוררו את העתירה), שיקולי חוק (אוסף חוקיםוסמכויות משפטיות התומכות בעמדת התובע), ובקשה לסעד (כאשר ההליכים המשפטיים הרצויים לנקוט על ידי בית המשפט מצוינים על ידי התובע). העתירה הראשונית חייבת לכלול גם פירוט של אילו ראיות מתכוון התובע להוכיח את טענותיו, וכל המסמכים התומכים בעובדות הנטענות. לאחר מכן העתירה ניתנת לשופט, אשר יכול לדחות אותה (עם זאת ניתן לערער על הדחייה, לבקש שינויים או לקבל כפי שהיא. עם קבלתו, עומדים לנאשם בדרך כלל 15 ימים להציע את תשובתו, בעונש של מחדל.

הנתבע יכול להשיב לעתירה הראשונית באחת משלוש תשובות שונות: תשובת מסורת contestação, תביעה שכנגד recovenção או חריגה exceção. התחרות _פועלת כהפוך מהעתירה הראשונית: היא כוללת את הטענות העובדתיות של הנתבע עצמו וציטוטים משפטיים המתנגדים להאשמותיו של התובע, וכן תיעוד וראיות תומכות. אי טענת טיעונים מסוימים מביא לחילוט עמדות אלו. תביעה שכנגד, שבה הנאשם טוען את תלונתו שלו כלפי הנאשם, חייבת להתבסס על המחלוקת הנדונה או לנבוע מהגנה לתלונה.
חריג הוא טענה המנסה לסיים את ההתדיינות לפני שהיא מגיעה לפסק דין לגופו של עניין (כגון חוסר סמכות שיפוט.

סדר פתיחה סופי
לאחר שהשופט בחן את העתירה הראשונית ואת התשובה, השופט והצדדים נפגשים כדי לצמצם את מוקד ההתדיינות לסוגיות שבמחלוקת.
אם התסקיר יביא להבנה כי אין עובדות שנויות במחלוקת וכי סוגיית המחלוקת היא בגדר חוק, הוא רשאי להציע סדר דין מקוצר לפני המשפט.
אם לא, צו הפתיחה המכריע מוודא שסוגיית המחלוקת ראויה לתשובה על סמך עיקרי התיק, ומגדיר אילו סוגיות יובאו בפני בית המשפט.

שלב ההוכחות
בשלב ההוכחות מובאות בפני השופט הראיות שיודיעו על החלטתו הסופית. עדויות נאספות על פני תקופה ממושכת של זמן, לעתים קרובות נמשכת מספר חודשים. עדויות בעל פה של צדדים מלבד התובע והנתבע נשמעות מחוץ לבית המשפט, כאשר השופט משמש כבוחן. השופט מקבל, לפני תקופת החקירה, שורה של שאלות משני הצדדים של ההתדיינות, ושואל את השאלות במקומם. עם סיום העדות, רשאי הצד שכנגד להגיש סדרה של ” חקירה נגדית”.שאלות על מנת להבהיר מרכיבים בעדותו של העד.
מותרים גם עדים מומחים, אם כי בדרך כלל השופט מתייעץ עם עד מומחה נוסף לפי בחירתו.
בקשות למסמכים וראיות אחרות שיוצגו על ידי הצד שכנגד ניתן להגיש לבית המשפט עם זאת, בקשות אלה חייבות להיות ספציפיות למדי במה שהן רוצות להפיק.

שלב קבלת ההחלטות
עם סיום שלב ההוכחות מובא בית המשפט למשפט audiência. מטרתו הראשונית של המשפט היא לעשות ניסיון אחרון לפתרון התיק בין הצדדים. אם שני הצדדים לא יצליחו להגיע להסכמה, המשפט נמשך עד שהשופט יקבל החלטה המבוססת על היסוד.
בעוד השופט רשאי להעריך ראיות בחופשיות, הוא נדרש להחליט בהתאם לכללי הניסיון המקובלים, החוק הכתוב בארץ וידע על החלטות קודמות (נטייה שמתקרבת לחוק סדר הדין האזרחי הברזילאי לחוק האנגלי וכן חייב להביע את מסקנתו במשפט רשמי, שבו ההחלטה באה לידי ביטוי ולאחר מכן מתפרסמת בממשלהניהל יומנים diários oficiais, בדומה לעיתונים.
פסק דין מוצע כביכול תוך 10 ימים לאחר הדיון הסופי, אך לעתים קרובות נדרש זמן רב יותר עד לקבלת החלטה סופית, בשל המספר הרב של תביעות אזרחיות במשפט בברזיל.

 

מערכת המשפט ברמת המדינה
בתי משפט קמא
כל שטח מדינה מחולק למחוזות שיפוטיים הנקראים comarcas, המורכבים מעירייה אחת או יותר. 27 בתי המשפט לצדק ממוקמים בבירת כל מדינה ויש להם סמכות שיפוט רק על שטחי המדינה שלהם. המחוז הפדרלי מציג רק את הרשות השופטת ברמה הפדרלית. לכל קומרקה יש לפחות בית משפט אחד, בית משפט של ערכאה ראשונה. בכל ערכאה ראשונה יש שופט משפט ושופט מחליף. השופט מכריע לבדו בכל התיקים האזרחיים וברוב התיקים הפליליים. רק פשעים מכוונים נגד החיים נשפטים על ידי חבר מושבעים. שופטי בתי המשפט מועמדים לאחר הליך מיון.
ישנם בתי משפט מיוחדים של ערכאה ראשונה לליטיגציה משפחתית או פשיטת רגל בחלק מהמקרים.
פסקי דין מבתי משפט מחוזיים אלו יכולים להיות נושא לביקורת שיפוטית בעקבות ערעורים לערכאות הערכאה השנייה.

בתי משפט לצדק
הערכאה הגבוהה ביותר של מערכת משפט במדינה היא הערכאה השנייה שלה, בתי המשפט לצדק. בכל מדינה ברזילאית יש בית משפט אחד Tribunal de Justiça בפורטוגזית). בתי משפט לצדק הם בתי משפט לערעורים, כלומר הם יכולים לבחון כל החלטה שנלקחה על ידי בתי המשפט, ויש להם את המילה האחרונה על החלטות ברמת המדינה, אם כי החלטותיהם עשויות להתבטל על ידי בתי המשפט הפדרליים. במדינות מסוימות, כמו סאו פאולו ומינה ז’ראיס, היה בעבר בית משפט לערעורים טריבונל דה אלסדה בפורטוגזית) שהיה לו סמכות שיפוט שונה. אבל התיקון החוקתי ה-45 לחוקה הברזילאית, במאמר הרביעי שלו, קבע את הכחדתם על מנת לפשט את מבנה המופע השני.

פסקי דין בערכאה שנייה מתקבלים בדרך כלל על ידי שלושה שופטים, המכונים דסמברגדורים. בתי משפט אלה מחולקים ללשכות אזרחיות, השופטות בתיקים אזרחיים, ולשכות פליליות. שופטי בתי המשפט לצדק סוקרים זה את זה.
בית משפט יכול לגרש כל שופט שהפגין התנהגות לא אתית.

בתי משפט פדרליים בברזיל
לחמשת בתי המשפט הפדרליים האזוריים יש סמכות שיפוט על מעגלים של מספר מדינות, והם נוטים להיות ממוקמים בעיר הגדולה ביותר בשטחם. בתי הדין האזוריים הם:

לבית המשפט הפדרלי האזורי של האזור הראשון יש סמכות שיפוט על המחוז הפדרלי ו-13 מדינות: Minas Gerais, Bahia, Piauí, Maranhão, Goiás, Mato Grosso, Amapa, Tocantins, Pará, Amazonas, Roraima, Rondonia and Acre, with Headquarters., מחוז פדרלי.

לבית המשפט הפדרלי האזורי של האזור השני יש סמכות שיפוט על שתי מדינות: ריו דה ז’נרו ואספיריטו סנטו, עם המטה בריו דה ז’נרו, ריו דה ז’ניירו.

לבית המשפט הפדרלי האזורי של האזור השלישי יש סמכות שיפוט על שתי מדינות: סאו פאולו ומטו גרוסו דו סול, עם המטה בסאו פאולו, סאו פאולו.

לבית המשפט הפדרלי האזורי של האזור הרביעי יש סמכות שיפוט על שלוש מדינות: ריו גרנדה דו סול, סנטה קתרינה ופארנה, עם המטה בפורטו אלגרה, ריו גרנדה דו סול.
לבית המשפט הפדרלי האזורי של האזור החמישי יש סמכות שיפוט על שש מדינות: סרג’יפה, אלגואס, פרנמבוקו, פאראיבה, צ’ארה וריו גרנדה דו נורטה, עם המטה ברסיפה, פרנמבוקו.
בתי משפט עליונים

בית המשפט העליון לצדק של ברזיל
ישנם שני בתי משפט עליונים לאומיים המרכיבים את בית המשפט העליון, המעניקים כתבי בי-דין בתיקים אזרחיים ופליליים: בית המשפט העליון לצדק Superior Tribunal de Justiça בפורטוגזית) או STJ ובית המשפט הפדרלי העליון Supremo Tribunal Federal בפורטוגזית) או STF, בית המשפט הגבוה ביותר בברזיל (מחליט בסוגיות הנוגעות לעבירות על החוקה הברזילאית.

ה-STJ הוא בית המשפט הגבוה ביותר בברזיל בנושאים לא חוקתיים ונותן ערעור מיוחד Recurso Especial בפורטוגזית) כאשר פסק דין של בית משפט של ערכאה שנייה פוגע בחוק הפדרלי או כאשר שני בתי משפט בערכאה שנייה או יותר פוסקים פסיקות שונות בנושא אותו חוק פדרלי. ישנם בתי משפט מקבילים לדיני עבודה, דיני בחירות ומשפט צבאי.

ה- STF מעניק ערעורים יוצאי דופן Recurso Extraordinário בפורטוגזית) כאשר פסקי דין של בתי משפט בערכאה שנייה מפרים את החוקה. ה-STF הוא הערכאה האחרונה לכתב-הדין והביקורת על פסקי-דין מ-STJ.

בתי המשפט העליונים אינם מנתחים שאלות עובדתיות בפסקי דין, אלא רק את יישום החוק והחוקה. עובדות וראיות נשפטות על ידי בתי המשפט בערכאה שנייה, למעט מקרים ספציפיים כגון כתבי בי-דין.

מערכת בתי המשפט של ברזיל

הרשות השופטת של ברזיל היא קבוצת הגופים הציבוריים המיועדים על ידי החוקה הברזילאית לבצע את תפקידיה השיפוטיים של המדינה.

קרן חוקתית
הממשל הפדרלי של ברזיל מוגדר על ידי החוקה משנת 1988 המגדירה הפרדת רשויות משולשת לזרוע המחוקקת, המבצעת והמשפטית של השלטון. מלבד אלה, יש במדינה גם המשרד הציבורי שפועל באופן אוטונומי וכונה בעבר כסניף הרביעי של המדינה.

מבחינת סמכות השיפוט, החלוקה העיקרית היא בין צדק משותף פורטוגזית : Justiça Comum לבין צדק מתמחה Justiça Especializada. צדק משותף, המורכב משופטים פדרליים ומדינתיים (ושופטו של המחוז הפדרלי עצמו), מטפל ברוב התיקים האזרחיים והפליליים.
משפט מיוחד, המורכב משופטי בחירות, צבא ועבודה, מטפל במקרים מיוחדים יותר שיש להם גם נהלים ספציפיים משלהם.

סעיף 92 לחוקה מחלק את מערכת המשפט לתשעה אורגנים:

בית המשפט הפדרלי העליון Supremo Tribunal Federal או “STF”);
המועצה הלאומית לצדק או “CNJ”) ;
בית המשפט העליון לצדק Super Tribunal de Justiça או “STJ”);
בית הדין העליון לעבודה Tribunal Superior do Trabalho או “TST”);
בתי המשפט הפדרליים האזוריים Tribunais Regionais Federais או “TRFs”) והשופטים הפדרליים;
בתי הדין לעבודה והשופטים;
בתי הדין והשופטים לבחירות,
בתי המשפט והשופטים הצבאיים; ו
בתי המשפט והשופטים של המדינות, המחוז הפדרלי והטריטוריות.
אין ארגון שיפוטי ברמת העירייה.

המועצה הלאומית לצדק
נוצר על ידי תיקון חוקתי 45 משנת 2004, הידוע גם כתיקון הרפורמה המשפטית, למועצה הלאומית לצדק Conselho Nacional de Justiça מטרה מפורשת לשלוט בביצועים המנהליים והפיננסיים של הרשות השופטת ובמילוי חובותיהם של שופטים בודדים..

חובותיה החוקתיות הן להשגיח על האוטונומיה של הרשות השופטת ותחזוקת פסל השלטון הציבורי, להבטיח שהמנהל הציבורי ימלא אחר העקרונות החוקתיים של חוקיות, חוסר אישיות, מוסר, פומביות ויעילות, להגדיר היבטים של המינהל הפנימי. של הרשות השופטת, לקבל תלונות נגד חברי הרשות השופטת ולשפוט נגדם הליכים משמעתיים.

הקדמה ההיסטורית של המועצה היא המועצה הלאומית למג’יסטראטורה Conselho Nacional da Magistratura, שנוצרה ב-1975 עם סמכויות תיקון על חברי בתי המשפט בברזיל, אולם מבלי להתערב באמת באוטונומיה של הרשות השופטת. ניסיונות להגביר שליטה זו חזרו על עצמם במהלך האסיפה החוקתית של 1988, ללא הצלחה, ושוב ב-1992 כחלק מהדחיפה הגדולה יותר לרפורמה במערכת המשפט. זה הפך לבסוף לחוק שתים עשרה שנים מאוחר יותר.

בתי משפט פדרליים
בית המשפט הפדרלי העליון
מאמר ראשי: בית המשפט הפדרלי העליון
92 בתי המשפט של מערכת המשפט הברזילאית
מדינה פדרלי

בתי משפט עליונים 0 בית המשפט הפדרלי העליון
STF 1
בתי משפט פדרליים עליונים
STJ TSE TST STM

4

צדק משותף בית המשפט לצדק
TJ 27 בתי משפט אזוריים פדרליים
TRF1.. TRF6 6

משפט מיוחד
בתי המשפט הצבאיים של המדינה 3 בתי המשפט לבחירות
TRE 27
TJME בתי הדין האזוריים לעבודה
TRT 24
סה”כ
בטזה 30 62

בית המשפט הפדרלי העליון של ברזיל
בית המשפט הפדרלי העליון Supremo Tribunal Federal הוא הגוף העליון של מערכת המשפט בברזיל. אחריותו העיקרית היא לשמש כשומר הסופי של החוקה הברזילאית, עם תפקידים של בית משפט לחוקה. הוא מורכב מאחד עשר שרים.

השרים שלה נבחרים מאזרחים בגילאי 35 עד 65, בעלי מוניטין ללא רבב וידע משפטי ראוי לציון, שהוצע תחילה על ידי הנשיא, ולאחר בדיקה ואישור על ידי הסנאט, באמצעות ועדת החוקה, המשפט והאזרחות ולאחר מכן הצבעה שבה הם חייבים להיות מאושרים ברוב מוחלט של כל חברי הסנאט הברזילאי כדי שייקבעו על ידי הנשיא.

סמכותו של בית המשפט מוגדרת בחוקה ומתחלקת לשתי קבוצות: ענייני סמכות מקורית, וענייני סמכות ערעור. ההבדל הוא האם התביעה מתחילה בבית המשפט עצמו או מגיעה לבית המשפט באמצעות ערעור.

ענייני סמכות השיפוט המקורית הם: תביעות ישירות של אי-חוקתיות Ação Direta de Inconstitucionalidade; תביעות הכרזה חוקתית Ação Declaratória de Constitutionalidade; מקרים של מקום מיוחס (” foro privilegiado “); תביעות משפטיות בין מדינה זרה או ארגון בינלאומי לבין הממשלה הפדרלית הברזילאית, מדינותיה, המחוז הפדרלי והטריטוריות, או סתם בין היחידות הפדרטיביות הפנימיותעצמם והממשל הפדרלי; בקשות הסגרה; צווי מניעה נגד ישויות פדרליות; ומקרים ספציפיים נוספים הקשורים לרשות השופטת ולשמירה על סמכות בית המשפט.

סמכותה לערעורים כוללת: ערעורים רגילים על החלטות בית משפט קמא; ערעורים יוצאי דופן recurso extraordinário על החלטות של בתי משפט לערעורים המפרים את החוקה, מכריזים על חוק פדרלי בלתי חוקתי, או כרוכות בהתנגשויות בין החוק הפדרלי לבין חוקי המדינות והעיריות ;

בתי משפט עליונים פדרליים
ישנם ארבעה בתי משפט עליונים פדרליים, בית המשפט העליון לצדק (STJ), בית המשפט העליון לבחירות (STE), בית המשפט העליון לעבודה (TST) ובית המשפט הצבאי העליון (STM).

בית המשפט העליון לצדק
בית המשפט העליון לצדק Superior Tribunal de Justiça הוא בית המשפט הגבוה ביותר בברזיל לסוגיות לא חוקתיות הנוגעות הן למדינות והן לבתי משפט רגילים פדרליים, העוסקים בעיקר בענייני צדק משותף. אחריותה היא לתקן את הפרשנות של פדרלי בשטח המדינה.

כדי להשיג מטרה זו, לבית המשפט יש ערעור מיוחד זמין למקרים בהם פסק דין שניתן על ידי בית משפט של ערכאה שנייה מתנגש עם חוק פדרלי או כאשר שני בתי משפט בערכאה שנייה או יותר פוסקים באופן שונה על אותו פדרלי חוק.

לבית המשפט העליון לצדק יש גם תפקיד בפסיקת פשעים נפוצים המבוצעים על ידי פקידים מסוימים שזוכים למעמד המיוחד של ” פורום מיוחס ” המוגדר בחוק לחול על מושלי מדינות, שופטי ערכאות ערעור ועוד כמה תפקידים גבוהים יותר. יוקרה בשירות הציבורי של ברזיל, המדלגים על בתי המשפט של ערכאה ראשונה ונשפטים באופן בלעדי על ידי בית המשפט העליון, האחראי גם על ההבס קורפוס וערעורים אחרים שהוגשו על ידי עובדי ציבור אלה.

היא מורכבת מ-33 שרים, שנבחרו על ידי נשיא ברזיל מתוך שלוש אפשרויות שנקראו על ידי בית המשפט עצמו, כאשר גם שרים פוטנציאליים צריכים לעשות שבת ציבורית בסנאט כדי לבסוף להימנות על ידי הנשיא, השרים חייבים לבוא מ- רקע מגוון, עם שליש מבתי משפט פדרליים לערעורים, שליש מבתי משפט לערעורים ברמת המדינה, והשליש האחרון מגיע מהמשרד הציבורי.

בית המשפט העליון לבחירות
מערכת הבחירות הברזילאית נשלטת על ידי מערכת המשפט של המדינה, במיוחד בתי הדין האזוריים לבחירות Tribunais Regionais Eleitorais, בית המשפט העליון לבחירות Tribunal Superior Eleitoral ושופטי הבחירות, במיוחד שאין לה בית המשפט משלה, המורכב ברובו של שופטים מבתי משפט אחרים ומערכת המשפט.

בית המשפט העליון לבחירות מורכב משבעה חברים, שלושה נבחרים משרי בית המשפט הפדרלי העליון, שניים נבחרים משרי בית המשפט העליון לצדק ושניים שנבחרו מעורכי דין שצוינו על ידי בית המשפט הפדרלי העליון ונבחרו על ידי נשיא ברזיל.
סמכות השיפוט שלה כוללת את רישום המפלגות הפוליטיות בברזיל, ארגון אזורי הבחירות, שמירה על סמכותה וסמכות הערעור שלה לגבי החלטות של בתי המשפט האזוריים.

בית הדין העליון לעבודה
מועצת העבודה הלאומית Conselho Nacional do Trabalho, נוצרה בשנת 1923 כחלק משנה של משרד החקלאות, התעשייה והמסחר, ככזו, היא הייתה במקור חלק מהרשות המבצעת ולא מהרשות השופטת. בשנת 1946 הוא עבר רפורמה לבית הדין העליון לעבודה Tribunal Superior do Trabalho.

המטה הראשי בברזיליה, בית הדין העליון לעבודה Tribunal Superior do Trabalho הוא הערכאה הגבוהה ביותר של שופט העבודה. היא מורכבת מ-27 שרים, שנקראו על ידי נשיא ברזיל לאחר אישור הסנאט הברזילאי, חמישית מהם חייבת להיות עורכי דין או חברים במשרד הציבורי, והשאר מורכבים משופטי עבודה.
סמכותה כרוכה בערעורים על תיקים שכבר נמצאים בבתי הדין האזוריים לעבודה ובתיקים הנוגעים לסמכותה ולשמירה על סמכותה.

בית המשפט הצבאי העליון
מערכת המשפט הצבאית מחולקת בין המשפט הצבאי הפדרלי לבין המשפט הצבאי של המדינה, הראשון אחראי על עניינים הנוגעים לכוחות המזוינים של ברזיל.

הערכאה הראשונה של השופט הצבאי הפדרלי הן מועצות המשפט, שנוצרו על ידי שופט צבאי וארבעה קצינים, שתפקידיהם ודרגתם תלויים בנאשמים, המועצות מחולקות בין מועצות מיוחדות, עם סמכות שיפוט על קצינים ומועצות קבועות, עם סמכות שיפוט על בעלי דרגה מגויסת Praças.

הערכאה השנייה של השופט הצבאי הפדרלי היא בית המשפט הצבאי העליון Super Tribunal Militar, הפועל כבית משפט לערעורים עבור מועצות המשפט וגם עבור ערעורים ספציפיים מהערכאה השנייה של השופט הצבאי של המדינה.

בתי משפט ושופטים אזוריים
ישנם חמישה בתי משפט אזוריים פדרליים Tribunal Regional Federal – TRF), כל אחד מכסה מספר מדינות בברזיל. הם נקבעים על ידי סעיפים 107 ו-108 של החוקה. יחד עם השופטים הפדרליים juízes federais, בתי המשפט האזוריים הפדרליים מרכיבים את בתי המשפט הפדרליים של ברזיל .

בכל בית משפט אזורי פדרלי יש לפחות שבעה שופטים של הערכאה השנייה, הנקראים על ידי הנשיא, שגויסו רצוי מהאזור, כאשר לפחות חמישית מאלה שגויסו מעורכי דין עם לפחות עשר שנות ניסיון.
.

בית הדין האזורי משמש בעיקר כבית משפט לערעורים על תיקים של השופטים באזור, שסמכותם מוגדרת בסעיפים 108 ו-109 של החוקה הברזילאית:

סיבות שבהן לממשלה הפדרלית, לסוכנויותיה או למפעליה יש אינטרס, למעט פשיטת רגל ופציעות תעשייתיות, הנמצאות בסמכות השיפוט של מדינות, וכן כיבוד סמכות השיפוט הספציפית של בתי הדין לעבודה ולבחירות, הגוברת על סמכות השיפוט של בתי המשפט הפדרליים הרגילים. ;
גורמים המעורבים ממשלות זרות או ארגון ציבורי בינלאומי מוכר;
פשעים פוליטיים;
פשעים נגד ארגון העבודה, כולל עבדות (כפי שהוחלט ב-2006 על ידי ה- STF;
פשעים שבוצעו על גבי ספינות או מטוסים ;
זרים וזכויות אזרח;
זכויות עמים ילידים.
כעניין של ארגון פנימי, בעוד שבתי המשפט האזוריים מערבים מספר מדינות, הם מחולקים פנימית בין המדינות, כאשר לכל מדינה יש מדור משלה, שמרכזו בעיר הבירה, כאשר סעיפי משנה מוגדרים בחוק הפרוסים על פני ערי המדינה.

בתי דין אזוריים לעבודה ושופטי עבודה
יחד עם בית הדין העליון לעבודה, בתי הדין האזוריים לעבודה ושופטי העבודה מרכיבים את מערכת המשפט הכללית לעבודה בברזיל, עם סמכות שיפוט על רוב תיקי העבודה, כולל תיקים קולקטיביים בנוגע לאיגודים מקצועיים. אין להם סמכות שיפוט על עובדי מדינה, למעט מקרים ספציפיים ברמה המוניציפלית ועובדי חברות מולאמות, כגון פטרובראס והקוריוס.

הערכאה הראשונה מורכבת משופטי העבודה, המאורגנים בבתי דין ספציפיים לעבודה Varas do Trabalho, הנמצאים ברוב הערים הגדולות, עם סמכות לקבל את רוב התלונות מעובדים בודדים, לעתים קרובות ללא צורך בעורך דין, וכן לשפוט עניינים מנהליים הנוגעים לכך. דיני עבודה. באופן חריג, כאשר אין בית דין לעבודה, ניתן להציג בפני השופט המקומי מקרים של דיני עבודה.

הערכאה השנייה מורכבת מבתי הדין האזוריים לעבודה, המאורגנים ב-22 אזורים ברחבי הארץ, רובם מקבלים מדינה ספציפית, לבתי המשפט הללו יש סמכות על תלונות קולקטיביות ברמת המדינה וגם סמכות ערעור על תיקים המטופלים על ידי השופטים המקומיים..

בתי הדין האזוריים לעבודה מורכבים מלפחות שבעה שופטים, שקיבלו באופן לא רשמי את התואר דסמברגדור, שגויסו רצוי מהאזור המקומי, מתוכם חמישית חייבים להיות עורכי דין בעלי ניסיון של עשר שנים לפחות או חברים במשרד הציבורי של העבודה. בתי משפט אזוריים אחרים, הם נקראים על ידי נשיא ברזיל באישור הסנאט הברזילאי.

בתי דין ושופטים בחירות
בתי המשפט האזוריים מופצים דרך בירות המדינה של המדינה, כל אחת מורכבת משבעה שופטים, שניים נבחרים מבתי המשפט של הערכאה השנייה, שניים נבחרים על ידי בתי המשפט של המדינה מבתי המשפט של הערכאה הראשונה, שופט אחד של בית המשפט הפדרלי האזורי שמרכזו במדינה בירת המדינה, או אם אין, שופט פדרלי, השניים האחרונים נקראים משישה עורכי דין בעלי ידע משפטי ראוי לציון שצוין על ידי בית המשפט המקומי המקומי.

לבתי המשפט הללו יש סמכות שיפוט על רישום המדריכים העירוניים והממלכתיים של המפלגות הפוליטיות הברזילאיות, למועמדים לתפקידי מושל, סגן נגיד וחברי קונגרס פדרליים ומקומיים, בתי המשפט מארגנים את החונטות האלקטורליות המקומיות, מייעדות את המטה ואת תחום השיפוט שלהן. החובה לשמור על סמכותם עם הוראה להזעיק סיוע פדרלי, ולשמש גם כערכאת ערעור על פסקי דין שנעשו על ידי שופטי בחירות.

שופטי הבחירות הם שופטי הערכאה הראשונה של המדינה והמחוז הפדרלי, סמכות השיפוט שלהם כרוכה בעיבוד ושיפוט של פשעים נפוצים ובחירות, למעט אלה שבסמכות השיפוט של בתי המשפט העליון או האזורי, הנפקת תעודות בחירות ומתן העברה אלקטורלית, נקיטת פעולה למניעת פעולות בלתי חוקיות במהלך בחירות.

לבסוף, החונטות האלקטורליות מורכבות משופט, המכהן כנשיא החונטה, ומשניים עד ארבעה אזרחים בעלי מוניטין ישרים. חונטות אלו מופקדות על פתרון אתגרים ותקריות בנושא ספירת הקולות והנפקת דיפלומות למועמדים הנבחרים בבחירות המוניציפליות.

בתי משפט במדינה
בתי משפט לצדק

בית המשפט לצדק של פרנמבוקו
בית המשפט העליון של מערכת משפט ממלכתית הוא בית המשפט לצדק Tribunal de Justiça. ישנם 27 בתי משפט לצדק, אחד לכל מדינה ברזילאית, שמרכזם בבירת המדינה, מתפקדים בעיקר כבית משפט לערעורים, ואחד בבירה הפדרלית.
פסקי דין בערכאה שנייה ניתנים בדרך כלל על ידי שלושה שופטים, הנקראים desembargadores, אולם במקרים ספציפיים ההחלטה עשויה להתקבל על ידי שופט יחיד.
בתי משפט גדולים מחולקים בדרך כלל לחלקים שונים, המתמחים לפי נושאים.

בתי משפט ושופטים צבאיים
למערכת המשפט הצבאית של המדינה יש סמכות שיפוט על כוחות העזר, המורכבים מהמשטרה הצבאית של ארצות הברית וחיל הכבאים הצבאיים.

השופט הצבאי הממלכתי מאורגן במישור הממלכתי, כאשר לערכאה הראשונה יש כמה פרטים לגבי דרגת הקצינים והתפקיד, שכן לכוחות העזר אין גנרלים, והערכאה השנייה היא בית משפט ברמת המדינה.
שופט צבאי או ועדה ספציפית בבית המשפט הרגיל של המדינה.

בתי משפט ושופטים של המדינות, המחוזות הפדרליים והטריטוריות
בתי משפט קמא
כל שטח מדינה מחולק למחוזות שיפוטיים comarca, המורכבים מעירייה אחת או יותר. לכל מחוז שיפוטי יש לפחות בית משפט קמא אחד וארה שמתפקד כבית משפט של ערכאה ראשונה ברוב התיקים. במחוזות שיפוטיים גדולים עם שני בתי משפט או יותר, עשויים להיות בתי משפט לתביעות קטנות וכן בתי משפט מיוחדים לפי נושאים, כגון בתי משפט המטפלים אך ורק בתיקים פליליים או ליטיגציה משפחתית. פסקי דין מבתי משפט קמא יכולים להיות נושא לביקורת שיפוטית בעקבות ערעורים לערכאות המשפטיות.

לכל ערכאה ראשונה יש שופט ויכול להיות שופט מחליף.
השופט מחליט לבדו בתיקים אזרחיים וברוב התיקים הפליליים, אלא שלחבר מושבעים יש סמכות שיפוט על פשעים מכוונים נגד החיים (רצח, ניסיון רצח, רצח תינוקות, הפלה ועידוד, הסתה וסיוע להתאבדות).