איתור עורך דין | מציאת עורך דין מוסמך קרוב אליך

איתור עורך דין בקרבתך

תוכל ליצור קשר עם שירות ההפניות לעורכי דין מוסמכים המומלצים של jus-tice israel שלך או להתקשר/ לאתר עו”ד מוסמך מספר עורכי הדין של לשכת עורכי הדין המקומית שלך כדי לעזור לך למצוא עורך דין.

עורך דין מומלץ

איתור עורך דין בקרבתך: תוכל לקבל שירות הפניית עורך דין מוסמך (השירות ללא תשלום) על ידי פנייה ל- jus-Tice.co.il. תידרש למסור פרטי קשר ומיקום מועדף של משרד עורכי הדין.

פניה לעו"ד

מידע נוסף על שירות הפנייה לעורך דין מוסמך על ידי עורך דין
מתקשרים לצוות שירותי ההפניה של עורכי הדין או נכנסים ל jus-tice.co.il ויוצרים קשר דרך צ’אט או פניה בטופס יצירת קשר.
בדיקת ספר עורכי הדין שלנו  באינדקס “עורכי דין” לשירות הפניית עורכי דין מוסמך בעל המלצות לתחום ההתמחות המבוקש.

סוכנויות לסיוע משפטי
אם אינך יכול להרשות לעצמך עורך דין, ייתכן שתוכל לקבל עזרה משפטית בחינם או בעלות נמוכה בתיקים פליליים (סניגוריה ציבורית) או תחומים המסובסדים על ידי הסיוע המשפטי, מתוכנית שירותים משפטיים. הזכאות תלויה בהכנסה שלך ובאופי הבעיה המשפטית שלך.

בדוק במאגרי המידע של jus-Tice.co.il כדי למצוא משרדי סיוע משפטי באזור שלך ולגלות אילו תחומי משפט הם מכסים. לחילופין, דרך לשכת עורכי הדין (https://www.israelbar.org.il/) למצוא גם שירותי הפניית עורכי דין ושירותים אחרים בחינם / פרו בונו ובעלות נמוכה באזור שלך.

ניתן גם לבדוק במדריכי הטלפונים ועלונים של עמותות שלך כדי לחפש ארגון לסיוע משפטי שנמצא בקרבתך. אם אתה בודק באינטרנט, היזהר כי עסקים מסוימים יקראו לעצמם “סיוע משפטי” ויופיעו בראש הדף כאשר הם לא. אם יש לך ספקות, התקשר ללשכת עורכי הדין כדי לבדוק.

מדריך מומחים משפטיים מוסמכים
עבור סוגים מסוימים של תיקים, ייתכן שתזדקק לעורך דין מנוסה מאוד בתחום משפט מסוים. לשכת עורכי הדין בישראל מנהלת רשימה של עורכי דין שהם מומחים מוסמכים בתחומי משפט מסוימים (ספר עורי הדין) . עורכי דין רשאים לפרסם כמומחים מוסמכים רק אם הם מוסמכים ישירות על ידי לשכת עורכי הדין של ישראל או ארגון שהוסמך על ידי לשכת עורכי הדין לאשר עורכי דין כאלה. חפש מומחה מוסמך של עורכי דין .

מתמחי משפטים או יועצים מקצועיים
מתמחים, מתנדבים, או יועצים מקצועיים, הם סיוע טוב להכנת הטפסים הרבים הדרושים בתיק דיני משפחה וסוגים אחרים של תיקים. אבל הם לא למדו בבית ספר למשפטים. הם אינם מוסמכים לתת לך ייעוץ משפטי ולפי חוק, אסור לתת לך ייעוץ משפטי. הם יכולים לעשות רק מה שאתה אומר להם לעשות. הם לא מאומנים לזהות בעיות אפשריות. לחץ למידע נוסף על עוזרי מסמכים משפטיים .

המלצות
שאל את חבריך, עמיתיך לעבודה ומעסיקים אם הם מכירים עורכי דין שיש להם ניסיון עם סוג הבעיה שיש לך. אם אתה מכיר עורכי דין העוסקים בתחומי משפט אחרים, שאל אותם אם יש להם המלצות לעורכי דין בתחום שאתה צריך עזרה בו. אנשי עסקים או אנשי מקצוע כמו בנקאים, שרים, רופאים, עובדים סוציאליים ומורים הם גם מקורות טובים להפניה.

תוכניות שירותים משפטיים בתשלום מראש
אתה עשוי להשתייך לתוכנית שירות משפטי קבוצתי בתשלום מראש דרך המעסיק שלך, האיגוד שלך או איגוד האשראי שלך. ככלל, רוב התכניות הבסיסיות מספקות ייעוץ משפטי וייעוץ טלפוני ועשויות לכלול גם ייעוץ משרדי קצר, עיון במסמכים משפטיים פשוטים, הכנת צוואה פשוטה ומכתבים קצרים שנכתבו או שיחות טלפון של עורך דין לצד שכנגד. תוכניות אחרות עשויות להציע שירותים מורחבים יותר. בדוק אם אתה שייך לתוכנית.

אתה יכול גם לרכוש תוכנית משפטית בתשלום מראש, אך הקפד לקרוא את כל המידע שלה בקפידה כדי שתדע בדיוק אילו שירותים כלולים בתוכנית שלך ובאיזה עלות. אם אתה רוצה לקנות תוכנית משפטית משלך בתשלום מראש, אתה יכול לבדוק את רשימת תוכניות השירות המשפטי של איגוד עורכי הדין האמריקאי של המכון האמריקאי לתשלום מראש . הלשכה האזורית לעסקים טובים יותר עשויה גם לספק לך מידע צרכני על תוכניות מסוימות.

פרסומות
מדריך טלפונים, דפי זהב ופרסומות בעיתונים עשויים לספק מידע על עורך דין ספציפי. כמה עורכי דין ומשרדי עורכי דין מפרסמים באינטרנט. אותם חוקים (חוקי האתיקה המקצועית) המסדירים פרסום בדפוס, ברדיו, בטלוויזיה ובמדיה אחרת חלים על גם על האינטרנט. בנוסף, לעיתים עורכי דין מצטרפים יחדיו ומפרסמים את שירותיהם כקבוצה.

שכירת עורך דין
לעתים קרובות, מומלץ לשכור עו”ד כדי להמנע מטעויות ואובדן זכויות בהתנהלות מול מערכת בתי המשפט והרשויות.

אם אתה נתבע בבית משפט אזרחי או שאתה עומד בפני אישום פלילי,  עורך דין יכול לעזור לך להבין את זכויותיך, ואת נקודות החוזק והחולשה של התיק שלך. עורך דין מכיר את הכללים והנהלים לניהול התיק בבית המשפט. ייצוג עורך דין יכול לעשות הבדל גדול אם אתה מציג את הצד שלך בסיפור בפני שופט או רשם בהצלחה.

עורך דין לענייני משפחה יכול לעזור לכם להתגרש, להגיש תביעה למזונות ומשמורת ילדים או לערוך צוואה. או אם נפצעת קשה או התעללת, עורך דין יכול לעזור לך להגיש תביעה. עורכי דין מסוימים מטפלים במגוון בעיות משפטיות; אחרים מתמחים בתחומים מסוימים של החוק.
סוגים מסוימים של תיקים הם כה מסובכים שכמעט בלתי אפשרי עבור מי שאינו עורך דין יטפל בהם בעצמו — למשל, ערעורים ורשלנות רפואית. לחץ למידע נוסף על מספר סוגי מקרים שבהם יש צורך בעורכי דין .

עורכי דין מועילים מאוד גם כדי למנוע בעיות משפטיות בהמשך. ייעוץ משפטי מונע יכול לחסוך לך זמן, צרות וכסף על ידי מניעת בעיות לפני שהן צצות. לדוגמה, אם אתה עומד להתקשר בחוזה עם מישהו אחר, עורך דין שיעזור בניסוח או בדיקה של החוזה לפני שאתה חותם עליו יכול לעזור לך להגן על עצמך במקרה שמשהו ישתבש.

כמו כן, פגישה עם עורך דין לפני פתיחת עסק חדש יכולה לעזור לך לבחור את הדרך הטובה ביותר להקים את העסק שלך כדי להימנע מבעיות פיננסיות בהמשך.

סוגים מסוימים של תיקים דורשים שיהיה עורך דין.

צד בתביעה צריך להיות מיוצג בדרך כלל על ידי עורך דין כאשר התיק נמצא מחוץ לבית המשפט לתביעות קטנות וצד זה הוא תאגיד, חברה בערבון מוגבל או עמותה לא מאוגדת; הוא נאמן, נאמן צוואה, נציג אישי או אפוטרופוס לדין ; או שהוא סוג אחר של נאמנות כמו שומר או אפוטרופוס במצבים מסוימים.

קבל ייעוץ משפטי אם אתה חושב שאתה עשוי להיות באחד מהמצבים הללו כדי לברר בוודאות אם אתה יכול לייצג את עצמך או מומלץ להיות מיוצג על ידי עורך דין.

ברגע שהחלטת לשכור עורך דין, עליך לוודא שאתה שוכר עורך דין המתאים לך ולסוג הבעיה המשפטית שיש לך.

בחירת עורך דין
ראשית, לפני שתיפגשו עם עורך הדין, סקרו את הרקע והרישום המשמעתי של עורך הדין באתר האינטרנט של לשכת עורכי הדין https://www.israelbar.org.il/ בחיפוש עורכי דין ודאו כי עורך הדין נמצא במצב תקין מול לשכת עורכי הדין.

כאשר אתה נפגש עם עורך דין, אתה צריך לשאול מספר שאלות כדי לוודא שאתה יודע בדיוק מה עורך הדין יעשה עבורך וכמה זה יעלה. לאחר מכן תצטרך להחליט בעצמך אם זה עורך הדין המתאים לך.

להלן מספר שאלות מפתח שכדאי לשאול עורך דין בפגישה הראשונה שלך:

מה הניסיון שלך בתחום? טיפלת בעבר במקרים כמו שלי? מתי בפעם האחרונה טיפלת בתיק כמו שלי?

אילו צעדים יהיו מעורבים במקרה שלי? מהן התוצאות האפשריות?

כמה זמן אתה מצפה שהמקרה הזה ייקח?

איך תעדכן אותי עם התקדמות התיק?
האם מישהו אחר יעבוד על התיק שלי – עורך דין שותף, עוזר משפטי, עורך דין? (אם עורך דין אחר יהיה זה שיטפל בעיקר בתיק שלך, שאל אם אתה יכול לפגוש אותו או אותה.)

איך אתה מחייב את הזמן שלך ושל הצוות שלך? האם אתה מחייב לפי שעה, בתשלום קבוע או במגירה? האם אתה צריך ריטיינר?

אילו עוד הוצאות יהיו, וכיצד הן מחושבות?

מה ניתן לעשות כדי להוזיל עמלות ועלויות? (העלויות כוללות שיחות טלפון, צילום מסמכים, עזרה במזכירות, אגרות בית משפט, הוצאות נסיעה וכדומה).

האם תוכל להעלות את ההערכות שלך בכתב?

באיזו תדירות תחויב כלקוח?

איך תוכל לעזור לי? האם אני יכול לעשות חלק מהעבודה? איזה מידע נוסף אתה צריך?

מהן האלטרנטיבות שלי? האם בוררות או גישור מתאימים?

הקפד לבקש הסברים פשוטים יותר לכל מה שאתה לא מבין. אם תחליט שאתה רוצה לשכור עורך דין שיטפל רק בחלקים מהתיק שלך, שאל את עורך הדין אם היא או הוא יהיו מוכנים לייצג אותך רק בעניינים מסוימים. .

ברגע שתקבל תשובות לשאלות שלך, שאל את עצמך גם כמה שאלות:

האם יהיה לך אישית נוח לעבוד עם עורך הדין?
האם לדעתך יש לעורך הדין את הניסיון והמיומנות לטפל בתיק שלך?
האם אתה מבין את ההסבר של עורך הדין במה כרוך התיק שלך?
האם התשלום נראה הגיוני?
אם התשובות חיוביות, החלט אם כדאי לשכור את עורך הדין הזה. ודא שאתה מבין את ההסכם לפני שאתה חותם עליו. אם אינך נוח עם אחד מהתנאים, אל תחתום עליו. ואם אינך יכול לפתור את חילוקי הדעות שלך, אולי תרצה למצוא עורך דין חדש.

קרא את המאמר כיצד אוכל למצוא ולהעסיק את עורך הדין המתאים?באתר jus-tice.co.il כדי לקבל מידע נוסף.

הבנת הוצאות משפט
עורכי דין גובים תשלום עבור שירותיהם בדרכים שונות. ודא שאתה מבין את הסדר שכר הטרחה שלך עם עורך הדין שלך.

סוגי הסדרי שכר טרחה

שכר טרחה קבוע: שכר טרחה קבוע נפוץ בעניינים משפטיים שגרתיים. לדוגמה, עורך דין רשאי לגבות את כל הלקוחות באותו סכום לצורך עריכת צוואה פשוטה או טיפול בגירושין בהסכמה. עיין ב תעריף המינימלי המומלץ לפי כללי לשכת עורכי הדין. לפני שתסכים לתשלום קבוע, גלה מה זה כולל ומה לא כולל. כמו כן, עליך לברר אם עשויים להתווסף חיובים נוספים לחשבון.

שכר טרחה לפי שעה: יש עורכי דין שגובים לפי שעה, והסכום יכול להשתנות מעורך דין לעורך דין. בקש מעורך הדין להעריך את משך הזמן שייקח התיק שלך, אך היה מוכן לכך שהתיק שלך עשוי להימשך זמן רב יותר ממה שעורך הדין ציפה בתחילה.

תשלום ריטיינר: עמלת ריטיינר היא לפעמים כמו “מקדמה” על כל שירות משפטי שלקוח יזדקק לו. המשמעות היא ששכר הטרחה יופחת מהריטיינר עד למיצוי הריטיינר. לאחר מכן עורך הדין יחייב אותך עבור כל זמן נוסף שהושקע בתיק שלך או יבקש ממך להחליף את הריטיינר.

לעיתים, שכר טרחה מבוסס ריטיינר מקנה לך את הפרוילגיה שעורך הדין נמצא ב”כוננות” לטיפול בבעיות המשפטיות שלך כלקוח לאורך תקופה. סוגים מסוימים של עבודה משפטית עשויים להיות מכוסים על ידי עמלת הריטיינר בעוד שירותים משפטיים אחרים יחויבו בנפרד ללקוח. שכר הטרחה יכול לשמש גם כדי להבטיח שעורך דין יהיה זמין לטיפול בתיק מסוים. משמעות הדבר עשויה להיות שעורך הדין יצטרך לדחות תיקים אחרים כדי להישאר זמין. עם סוג זה של הסכם שכר טרחה, הלקוח יחויב בנוסף עבור העבודה המשפטית שנעשתה.

שכ”ט לפי אחוזי זכיה מהתיק: שכר טרחה מסוג זה משמשת לעתים קרובות בתאונות, פציעה אישית או סוגים אחרים של מקרים שבהם מישהו נתבע על כסף. המשמעות היא שתשלם לעורך הדין אחוז מסוים מהכסף שתקבל אם תזכה בתיק או תסדיר אותו מחוץ לבית המשפט. אם אתה מפסיד, עורך הדין לא מקבל שכר טרחה(אם לא הוסכם אחרת). בין אם תנצח ובין אם תפסיד, ייתכן ותצטרך לשלם את הוצאות המשפט, אגרות והוצאות מסוימות אחרות. ובהתאם למצב, חיובים אלה עשויים להיות גבוהים מאוד. בקשו מעורך הדין אומדן של עלויות אלו.

במידה ואתה מסכים לשכר טרחת על בסיס זכיה, ודא שהסכם שכר הטרחה בכתב מפרט את האחוזים של עורך הדין והאם חלקו יתקבל לפני או אחרי ניכוי עלויות אחרות. זה יכול להסתכם בפער גדול.

אגרה סטטוטורית: העלות של תביעות פלת”ד תאונות דרכים ועבודה משפטית אחרת נקבעת בחוק (או בתקנות). עבור בעיות משפטיות מסוימות אחרות, בית המשפט קובע או חייב לאשר את האגרה שתשלם.

הוצאות משפטיות נלוות

עורך הדין יגבה מכם את הוצאות התיק וכן את שכר הטרחה. אתה תהיה אחראי לתשלום עלויות אלה גם אם המקרה שלך לא יצליח. העלויות יכולות להצטבר במהירות. כדאי לבקש מעורך הדין הערכה בכתב מה יהיו העלויות.

להלן כמה עלויות אופייניות:

הגשות חוזרות של כתבי בית המשפט: הצהרות, כתבי הגנה, תביעה, בקשות ותמלילים.
עלויות העתקה, פקס וטלפון.
חיובי מומחים ויועצים.
אגרות הגשה, אשר בתי המשפט דורשים לפני הגשת מסמכים משפטיים.
דמי רשם ועלויות נסיעות לעדים בתיקים אזרחיים.
עלויות דמי משלוח, שליח ושליח עבור דיוור, משלוח או מסירה אישית של מסמכים לך או לאחרים במקרה שלך.
עלויות לאיתור צדדים ועדים ומסירת מסמכים משפטיים אליהם.
זמן שירותי מזכירות.
הוצאות נסיעה לעורך הדין כאשר הוא נוסע בשמך.
דמי עדים וכיסוי הוצאות.

חוקר פרטי ומידע עסקי
עורך הדין שלך עשוי לחייב אותך גם עבור עלויות אחרות. ודא שאתה מבין את כל העלויות להן אתה תהיה אחראי.

קרא את המאמרים שלנו כדי למצוא מידע נוסף על שכר טרחת עורך דין ועלויות וכיצד להגן על עצמך כדי שתדע בדיוק למה לצפות.

עבודה עם עורך הדין שלך
כדי ליצור צוות עורך דין-לקוח מנצח, ודא כי:

לך ולעורך הדין שלך מוגדרות אותן מטרות בתיק.
אתה מבין אותו ונוח לך עם סגנון העבודה של עורך הדין. ודא שעורך הדין ייתן לך לוח זמנים ברור לתיק – מתי צפויים התפתחויות משמעותיות ומתי ובאיזו תדירות עורך הדין ייצור עמך קשר.

תספק לעורך הדין את המידע והמסמכים הדרושים לו כדי להבין את המקרה שלך.

תשלום: אתה מבין ומסכים עם נוהלי החיוב של עורך הדין.
אם יש לך שאלות או חששות לגבי התיק שלך, דבר עם עורך הדין לגביהם והקשיב לתגובות שלו. אם עדיין לא ברור לך מה קורה,  בקש מעורכי דין מומחים עזרה וסיוע לתקשר בצורה יעילה עם עורך הדין שלך.

איך להתלונן על עורך דין
אם יש לך בעיות רציניות עם עורך הדין שלך ולא הצלחת לפתור אותן על ידי שיחה איתו, יש דברים אחרים שאתה יכול לעשות.

אם המחלוקת שלך היא על שכר הטרחה של עורך הדין
חפש אפשרויות לבוררות שכר טרחה הנועדו לעזור ללקוחות לפתור סכסוכי שכר טרחה עם עורכי דין. תוכנית הבוררות מופעלת דרך לשכות עורכי הדין המקומיות, ויכולות לסייע בפתרון סכסוכי שכר טרחה של עו”ד-לקוח מבלי לפנות לבית המשפט.

אם התלונה שלך היא על עורך הדין שפעל בצורה לא אתית
אם אתה סבור שעורך הדין שלך פעל בצורה לא אתית או טיפל בצורה לא נכונה בתיק שלך – אולי הוא או היא אמרו לך שהוגשה צוואה לצוואה כשזה לא קרה; או אולי עורך הדין יישב את התיק שלך ללא אישורך; או אולי אתה חושב שעורך הדין שלך השתמש לרעה או גנב את הכסף שלך – אתה יכול להגיש תלונה ללשכת עורכי הדין.

לשכת עורכי הדין במדינת ישראל אחראית על תלונות נגד עורכי דין ומשמעת עורכי דין. מערכת המשמעת של עורכי הדין מקבלת תלונות נגד עורכי דין מאזרחים ומגורמים אחרים, חוקרת את התלונות הללו ומעמידה לדין עורכי דין כאשר נראה שהטענות על התנהגות לא אתית מצדם מוצדקות. האתר של לשכת עורכי הדין נותן לך הנחיות נוספות להגשת תלונה, טפסי תלונה ומידע נוסף.

פיטורי עורך הדין שלך
יש לך הזכות לפטר את עורך הדין שלך בכל עת. אבל בדרך כלל תהיה לו או היא הזכות לתשלום עבור כל עבודה בעבר שכבר נעשתה עבורך.

כמו כן, יש לך הזכות להחליף עורכי דין בכל עת, אך אם תחכה עד שתתקרב למשפט, שקול אם זה יהיה טוב לך ולתיק שלך. ייתכן שלא תצליחו למצוא עורך דין אחר בשלב כה מאוחר. ושינוי יכול לעכב את התיק שלך.

וזכור שייצג את עצמך בתיק מסובך עלול לפגוע בתיק שלך.

זכור שברגע שאתה ממנה עורך דין חלופי האומר לבית המשפט שאין לך עוד עורך דין, אתה מייצג את עצמך (אלא אם כן יש לך עורך דין חדש שקיבל ייפוי כוח). עורך הדין שהיה לך כבר לא מייצג אותך ואין לו חובה לעזור לך יותר בתיק שלך.

אתה יכול לשכור עורך דין אחר מאוחר יותר, או שוב את אותו עורך דין, אבל זה ידרוש הסכם חדש עם עורך הדין, ואתה (או עורך הדין החדש שלך) תצטרך להגיש ייפוי כוח חדש שיודיע לבית המשפט שאתה מיוצג שוב .

 

עורך דין מומחה

עו"ד ישראלי 24/7