תהליך הדירוג של עורכי דין

פירוט תהליך הבחירה
מדי שנה מדירכי עורכי דין מומלציםבעולם  בוחרים עורכי דין מכל הגדלים של המשרדים וממגוון תחומי עיסוק. למדו על תהליך הבחירה:

עורך דין מומלץ

מועמדויות
מחקר עצמאי
הערכת עמיתים
בחירה סופית
תהליך בחירת עורכי הדין הטובים ביותר

 

שלב 1: מועמדויות / יצירת מאגר מועמדים
עורכי דין נכנסים למאגר המועמדים על ידי מועמדות רשמית על ידי עמית או אם זוהו על ידי מחלקת המחקר במהלך תהליך המחקר.

 

מועמדויות פורמליות

פעם בשנה, אנו מזמינים עורכי דין בכל מדינה למנות את עורכי הדין המובילים שהם צפו באופן אישי בפעולה. עורכי דין רשאים למנות עורכי דין במשרד משלהם, אך מועמדויות אלו נחשבות רק אם לכל מועמדות במשרד תואמת לפחות מועמדות חיצונית אחת.

כל מועמדות נושאת ערך נקודתי ולמועמדויות חיצוניות יש ערך נקודתי גדול יותר ממועמדויות בחברות. עורכי דין אינם יכולים להציע את עצמם, ועליהם להגביל את המועמדויות שלהם לאחרים העוסקים באותה מדינה.

לנוהלים ולבסיס הנתונים של מדריכי הדירוג יש כמה אמצעי הגנה שמונעים מעורכי דין “לשחק” במערכת. לדוגמה, עוקבים אחר מי ממנה את מי. זה עוזר לזהות כל מועמדות מופרזת של “לאחור” (עורכי דין הממנים זה את זה) ו”מועמדויות חסימות” (כאשר חברי אותה משרד עורכי דין מגישים כולם מועמדויות זהות). מדריכים מקצועייםמגם אוסרים על עורכי דין לעסוק ב”קמפיין” או שידול למועמדויות מעורכי דין אחרים.

אמנם חשוב, שלב המינוי הוא פשוט השלב הראשון בתהליך. זה שם עורכי דין על הרדאר למחקר והערכה נוספים, ומעניק נקודות במערכת הדירוג. אבל רוב המדריכים מגבילים את הערך של אותן נקודות כך שלא משנה כמה מועמדויות אחד יקבל, זה לא יבטיח בחירה.

 

תהליך מחקר

לרוב, צוות המחקר בראשות עורכי הדין מחפש עורכי דין שהגיעו להצטיינות, תוצאות או אישורים מסוימים, המעידים על רמה גבוהה של הכרת עמיתים או יכולת מקצועית. לדוגמה, הסמכה כמומחה בתחום עיסוק מסוים, או קבלה למכללות או אקדמיות יוקרתיות. הצוות מזהה את האישורים הללו על ידי סקירת רשימה של מסדי נתונים ומקורות מקוונים, כולל פרסומי סחר משפטיים לאומיים ומקומיים.

במהלך תהליך המחקר מדריכי דירוג מגלים עורכי דין מצטיינים שהתעלמו מהם בתהליך המינוי. אלה עשויים לכלול: עורכי דין בעלי שיטות ליטיגציה ייחודיות, אשר רק לעתים רחוקות מופיעים בבתי המשפט בשטח השיפוט שלהם; עורכי דין במשרדים קטנים יותר או נישות קטנות יותר; ועורכי דין העוסקים בתחומי עיסוק פחות נפוצים או מתמחים בתחום ספציפי.

 

מועמדויות לא פורמליות

בחלק מהמדריכי עורכי דין: במהלך השנה, קוראים, לקוחות, מנהלי שיווק ועורכי דין שאינם זכאים להציע מועמדות רשמית (כלומר, שאינם בעלי רישיון פעיל לעסוק כעורכי דין ) שולחים שמות של עורכי דין שעלינו לשקול להכללה. למרות שלא מוענקות נקודות, מוסיפים עורכי דין אלה למאגר המועמדים להמשך מחקר והערכה.

שלב 2: מחקר עצמאי על ידי צוות עורכי דין
מחלקת המחקר של מדריך מקצועי מעריכה כל עורך דין במאגר המועמדים על סמך האינדיקטורים נפוצים של הערכת עמיתים והישגים מקצועיים:

פסקי דין/פשרות
עסקאות
לקוחות מיוצגים
ניסיון
תעודות ופרסים
רישיונות/אישורים מיוחדים
תפקיד במשרד עורכי הדין
פעילות בלשכת עורכי דין ו/או פעילות מקצועית
פרו בונו ושירות לקהילה
הרצאות/כתבים אקדמיים
רקע השכלה/תעסוקתי
הישגים יוצאי דופן נוספים
אינדיקטורים אלה אינם זוכים ליחס שווה; לחלקם ערך נקודות מקסימלי גבוה יותר מאחרים.

 

שלב 3: הערכת עמיתים לפי אזור תרגול
השלב השלישי בתהליך הבחירה לרוב, הוא הערכת עמיתים לפי התמחות, המועמדים בכל תחום התמחות עם סכומי הנקודות הגבוהים ביותר משלבים קודמים נבדקים. חברי הפאנל מקבלים לאחר מכן רשימה של מועמדים מתחומי העיסוק שלהם לבחינה, ומדרגים אותם בסולם של אחד עד חמש.

 

שלב 4: בחירה סופית
המועמדים מקובצים לארבע קטגוריות לפי גודל המשרד. אלה עם סכומי הנקודות הגבוהים ביותר מכל קטגוריה נבחרים. משמעות הדבר היא שעורכי דין פרטיים ומשרדים קטנים מושווים לעורכי דין פרטיים, ומשרדים קטנים אחרים, ועורכי דין במשרדים גדולים ופירמות עו”ד מושווים לעורכי דין במשרדים גדולים אחרים. חלק מעורכי הדין נבחרים להיכלל ברשימת עורכי דין מומלצים.

 

לפני הפרסום

חיפושים סופיים באינטרנט מבוצעים על כל מועמד כדי לוודא שאין עניינים בלתי תלויים שישתקפו לרעה על עורך הדין. מדריכים מובילים גם יוצרים קשר עם כל עורך דין כדי להבטיח את דיוק כל המידע שפורסם.

 

פרסום

הרשימה הסופית שפורסמה מייצגת קבוצה נבחרת מעורכי הדין. הרשימות מתפרסמות מדי שנה במהדורות חדשות כלכליות ובתוספות ובמדורי פרסום מיוחדים במגזינים ובעיתונים מובילים. ניתן למצוא את כל עורכי הדין שנבחרו להכללה ללא קשר לשנה, באתרי המדרכים המקצועיים .

 

תהליך בחירת עורכי הדין המומלצים
תהליך המיון לרשימת המומלצים זהה לתהליך הבחירה של עורכי דין הטובים ביותר, למעט חריג אחד: כדי להיות זכאי להכללה במומלצים חדשים, על המועמד להיות בן 40 ומטה או בפועל במשך 10 שנים או פחות. כל עורכי הדין עוברים תחילה את תהליך בחירת עורכי דין המומלצים. מי שלא נבחר לרשימת עורכי דין, אך עומד באחת מדרישות הזכאות למומלצים חדשים, עובר את תהליך בחירת הטובים ביותר, בעוד שלא יותר מאחוזים בודדים מופיעים ברשימת הטובים ביותר.

מדריכי דירוג עו”ד מובילים עורכים ראיונות באופן אישי או טלפוני עם עורכי דין מומחים בכל תחום – בדרך כלל ראש המחלקה או השותף המועמד. כמו כן, מדריכי דירוג עו”ד מובילים עורכים ראיונות עם מנהלים בכירים, מנהלים ושותפים בכירים במשרדי עורכי דין ומנהלי עיסוקים. זה עוזר למדריכים לקבל תמונה ברורה של הכיוון שהמשרד נוקט והאסטרטגיה שלו.

מדריכי דירוג עו”ד מובילים יוצרים קשר עם לקוחות ומבקשים לקבל משוב על עורכי הדין שהם מדרגים. בנוסף, לצוות מדריכי עורכי דין יש קשר קבוע עם המסחר והתעשייה לאורך כל השנה כחלק מהמחקר המתמשך מדריכי עורכי דין. למרות שהמרואיינים הם לעתים קרובות יועצים פנימיים, הם בשום פנים ואופן לא כאלה בלבד; במקרים רבים, המנכ”ל או מנהל הכספים הוא זה שיש לו אחריות אסטרטגית על החלטת הקנייה, גם כאשר הפונקציה הפנימית היא שעשויה לנהל יותר התנהלות יומיומית עם הספקים בפועל. מדריכי דירוג עו”ד מובילים מראיינים בנקאי השקעות, בנקאים מסחריים ורואי חשבון העובדים באופן קבוע עם עורכי דין.

הראיונות מבוססים על שאלון סטנדרטי. עם זאת, שאלות משלימות ושיחות רחבות יותר הן על משרדי עורכי דין ספציפיים והן על הנושאים המרכזיים המאפשרים רכישת שירותים משפטיים הם למעשה הנורמה. זה לא רק בגלל שראיונות מבוצעים על ידי עיתונאים וחוקרים מנוסים עם עומק ניכר של ידע בשוק. כל הראיונות אינם ניתנים לייחוס. במהלך השנה, מדריכי דירוג עו”ד מובילים מקבלים גם תגובות והמלצות רבות מלקוחות.

בנוסף ליצירת קשר עם אותם לקוחות שהופנו על ידי משרדי עורכי דין למטרות אימות הגשותיהם, מדריכי דירוג עו”ד מובילים מסמנים ממצאים אלו מול מדגם מייצג מפורט של החברות המובילות בעולם. במיוחד, מדריכי דירוג עו”ד מובילים מבטיחים קשר עם מדגם תקף סטטיסטית של לקוחות מובילים כאשר הם מדורגים לפי שווי שוק, לפי מגזר עסקי או לפי אזור.