ייצוג עורך דין פלילי לפי מדינה

במדינות רבות, במיוחד באלה עם שיטת ממשל פדרלית, עשויות להיות מספר סוכנויות אכיפת חוק, משטרה או ארגונים דמויי משטרה, כל אחת משרתת רמות ממשל שונות ואוכפת תת-קבוצות שונות של החוק החל.

עורך דין מומלץ

רשימה לפי מדינה
אפגניסטן
צבא האמירות האסלאמית, הצבא הלאומי של אפגניסטן תחת ממשלת הטליבאן הנוכחית, אחראי על אכיפת החוק האזרחית והגנת הגבולות.

אלבניה
ייצוג עורך דין פלילי באלבניה

משטרת מדינת אלבניה משמשת ככוח המשטרה הראשי של המדינה, ואחד משלושה שירותי שיטור המנוהלים על ידי משרד הפנים האלבני. משטרת מדינת אלבניה מפעילה תת-מחלקות שונות בהתאם למטרה.
משרדים אחרים מנהלים גם כוח משטרה, ביניהם משרד הביטחון, משרד המשפטים ומשרד התיירות והסביבה.

 

אלג’יריה
ייצוג עורך דין פלילי באלג’יריה
באלג’יריה יש שני כוחות משטרה, המנהלת הכללית לביטחון לאומי, האחראית על שיטור אזורים עירוניים, והז’נדרמריה הלאומית, שלוחה של הצבא, האחראית על שיטור אזורים כפריים. באלג’יריה יש גם שומרים עירוניים שתפקידם העיקרי הוא להגן על כפרים ולשמש ככוח עזר למשטרה.

ארגנטינה
ייצוג עורך דין פלילי בארגנטינה
בארגנטינה ארגון אכיפת החוק החשוב ביותר הוא המשטרה הפדרלית של ארגנטינה (עם תחום שיפוט וארגון דומה ל-FBI בארה”ב) עם סמכות שיפוט בכל הטריטוריות של ארגנטינה. ארגנטינה היא רפובליקה פדרלית המחולקת ל-23 מחוזות ומחוז פדרלי אחד, וכתוצאה מכך, כוחות משטרה פרובינציאליים (המקבילים למשטרת המדינה בארה”ב) מבצעים את רוב עבודת המשטרה השגרתית, למעט בעיר הבירה בואנוס איירס (המחוז הפדרלי)., אשר נשוטר על ידי משטרת העיר בואנוס איירס. בכמה ערים אחרות יש גם כוחות משטרה עירוניים. הז’נדרמריה הלאומית של ארגנטינהאחראי על אבטחת הגבולות, אבטחת מקומות בעלי חשיבות אסטרטגית לאומית, סיוע לכוחות המשטרה המחוזיים בשמירה על ביטחון הציבור באזורים כפריים, ומלחמה בפשעים כגון סחר בסמים, הברחות וטרור.
משטרת הביטחון של שדות התעופה אחראית על תפקידי השיטור בשדות תעופה ציבוריים ארציים.
המחוז הימי של ארגנטינה פועל כמשמר חופים וממשטרת נהרות ניתנים לשייט.

 

ארמניה
משטרת ארמניה
משטרת ארמניה היא סוכנות אכיפת החוק האזרחית הלאומית של ארמניה. היא מחולקת למחלקת משטרה עבור עיר הבירה ירוואן ואחת עבור כל אחת מ-10 החטיבות המנהליות.

אוסטרליה
ייצוג עורך דין פלילי באוסטרליה

רוב עבודת השיטור מתבצעת על ידי כוחות המשטרה של שש המדינות המרכיבות את הפדרציה האוסטרלית, כגון משטרת ניו סאות’ ויילס, משטרת ויקטוריה, משטרת קווינסלנד, משטרת מערב אוסטרליה, משטרת דרום אוסטרליה, משטרת טסמניה ומשטרת השטח הצפוני. המשטרה הפדרלית האוסטרלית אחראית על תפקידי השיטור בטריטוריית הבירה האוסטרלית, וחקירת פשעים הקשורים לחוק הפלילי הפדרלי (במיוחד פשעים בעלי ממד בינלאומי) בפריסה ארצית.

אוסטריה
ייצוג עורך דין פלילי באוסטריה
עבודת השיטור מתבצעת בעיקרה על ידי סוכנויות פדרליות.
המשטרה הפדרלית (Bundespolizei) היא הכוח לבוש המדים, עבודת החקירה נעשית על ידי החטיבות האזוריות של משרד המשטרה הפלילית הפדרלית (Bundeskriminalamt), ה- Landeskriminalamt.
מלבד הסוכנויות הפדרליות, בחלק מהערים יש גם משטרה עירונית (Stadtpolizei), בעלת כוח זהה למשטרה הפדרלית המוגבלת רק על ידי גבולות העיר.

 

אזרבייג’ן
ייצוג עורך דין פלילי באזרבייג’ן
המשטרה הלאומית של הרפובליקה של אזרבייג’ן, המנוהלת על ידי משרד הפנים, היא כוח המשטרה האזרחית של אזרבייג’ן.
הפרקליטות אחראית על החקירות הפליליות.
משרד המסים, משרד המשפטים, משרד מצבי חירום ושירות הגבול הממלכתי מקיימים משרדי חקירות פנימיים האחראים על טיפול בפלילים בתחומים ספציפיים.

 

בחריין
כוחות ביטחון הציבור
אכיפת החוק בבחריין מואצלת לכוחות הביטחון הציבוריים, המחולקים ליחידות ומחלקות שונות, כולל מחלקות המשטרה של ארבעת נפות בחריין, פיקוד כוחות הביטחון המיוחדים, משטרת התנועה ומשמר החופים. כוחות ביטחון הפנים הם זרוע של משרד הפנים.

בנגלדש
משטרת בנגלדש

משטרת בנגלדש היא סוכנות אכיפת החוק העיקרית של בנגלדש. הוא מנוהל תחת משרד הפנים של ממשלת בנגלדש.
היא ממלאת תפקיד מכריע בשמירה על שלום ואכיפת החוק והסדר בתוך בנגלדש.
אף על פי שהמשטרה עוסקת בעיקר בשמירה על החוק והסדר ובטחון אנשים ורכוש של יחידים, היא גם ממלאת תפקיד גדול במערכת המשפט הפלילי.

 

ברבדוס
שירות משטרת ברבדוס
שירות משטרת ברבדוס (BPS) היא הסוכנות העיקרית שמופקדת על שמירת החוק והסדר המקומיים במדינת ברבדוס. כוח המשטרה עשוי בשעת הצורך לפנות לכוח ההגנה של ברבדוס (BDF) ו/או למערכת הביטחון האזורית לתמיכה נוספת.

בלגיה
ייצוג עורך דין פלילי בבלגיה

רוב עבודת השיטור בבלגיה מתבצעת על ידי כוחות המשטרה המקומיים. המשטרה הפדרלית אחראית על שיטור וחקירת פשעים חמורים ומאורגנים בפריסה ארצית.
שני הכוחות הם אוטונומיים וכפופים לרשויות שונות אך מקושרים באמצעות גיוס משותף, הכשרה ותמיכה לוגיסטית.

 

בהוטן
ייצוג עורך דין פלילי בבהוטן
המשטרה המלכותית בהוטן אחראית על השיטור הרגיל, ועל ניהול ותחזוקת בתי הכלא.

בוצואנה
שירות משטרת בוצואנה הוא סוכנות אכיפת החוק האזרחית היחידה של בוצואנה. היא מחולקת לארבע אוגדות אזוריות ושבעה עשר פיקודים מחוזיים.
יש לה שלוחה חצי-צבאית, קבוצת התמיכה המיוחדת (SSG), המתנהלת בקווים צבאיים.
שירות בתי הסוהר של בוצואנה מחזיק בבתי הכלא של המדינה.

 

בוסניה והרצגובינה
המשטרה הבוסנית
המשטרה הבוסנית מחולקת למספר ישויות. הפדרציה של בוסניה והרצגובינה והרפובליקה סרפסקה מקיימות כל אחת מדיניות נפרדת בנושא אכיפת חוק. לפדרציה של בוסניה והרצגובינה עשרה כוחות משטרה קנטונים, כל אחד תחת משרד הפנים של הקנטון, וכוח משטרה כלל הפדרציה, משטרת פדרציית בוסניה והרצגובינה, שהיא כוח מיוחד המכסה פשעים ספציפיים וכאלה שחוצים גבולות קנטונים. לרפובליקה סרפסקה יש כוח משטרה מרוכז אחד.
למחוז ברצ’קו יש כוח משטרה משלו.
לבוסניה והרצגובינה יש שתי רשויות אכיפת חוק לאומיות, סוכנות החקירה וההגנה הממלכתית (SIPA) ושירות הגבולות של המדינה.

 

ברזיל
ייצוג עורך דין פלילי בברזיל
ישנם שלושה שירותי משטרה פדרליים: המשטרה הפדרלית הברזילאית, משטרת הכבישים המהירים של ברזיל ומשטרת הרכבת הפדרלית הברזילאית, שאינן פעילות במשך שנים. לכל מדינה יש משטרה צבאית/ פוליציה צבאית ומשטרה אזרחית/ פוליציה אזרחית, שניהם בפיקודו של מושל המדינה. למרות שמותיהם, המשטרה הצבאית היא משטרת הסדר הציבורי ומשטרת החקירות של המשטרה האזרחית.
לבסוף, ליותר מ-1200 ערים יש משמרות עירוניים.
לכוחות המזוינים יש שירותי פרובסט משלהם.

 

בולגריה
ייצוג עורך דין פלילי בבולגריה
מספר סוכנויות אכיפת חוק פועלות בבולגריה.
משרד הפנים מפקח על שירות המשטרה הלאומית ממונה על השיטור הסדיר, המשרד המרכזי למאבק בפשיעה המאורגנת, החוקר פשע מאורגן וטרור, הז’נדרמריה הלאומית ושירות מג”ב.
שירות החקירות הלאומי, החוקר עבירות חמורות, הוא חלק ממערכת המשפט.

 

בורונדי
ייצוג עורך דין פלילי בבורונדי
המשטרה הלאומית של בורונדי היא שירות המשטרה האזרחי הבודד האחראי על אכיפת החוק ברחבי המדינה. הוא מחולק למספר רב של ענפים כולל:

משטרת ביטחון הפנים (Police de sécurité intérieure)
משטרת משפט (Police judiciaire)
משטרת אוויר (Police de l’Air)
משמר הגבול והחייזרים (Police des frontières et des étrangers)
(משטרת הכלא (Police pénitentiaire)

קמבודיה
ייצוג עורך דין פלילי בקמבודיה

המשטרה הלאומית של קמבודיה Nokorbal Chéat היא כוח המשטרה של קמבודיה שנמצא תחת משרד הפנים.
היא מחולקת לארבע יחידות אוטונומיות וחמש מחלקות מרכזיות.
הז’נדרמריה המלכותית של קמבודיה משמשת ככוח המשטרה הצבאית של קמבודיה, ויש לה תפקידי ביטחון פנים כגון סיכול טרור, סיכול קבוצות אלימות ודיכוי מהומות בכלא.

 

קנדה
ייצוג עורך דין פלילי בקנדה
בקנדה, פיתוח חקיקה פלילית נופל תחת סמכות השיפוט הפדרלית, אך אכיפת החוק ים הללו היא בדרך כלל אחריות פרובינציאלית. בניגוד לארצות הברית או מקסיקו, קיימות רק שתי סוכנויות מיוחדות לאכיפת חוק פלילי בקנדה, והרוב המכריע של אכיפת החוק הפלילי מתבצע על ידי שירותי משטרה מקומיים, המקיימים יחידות חקירה פלילית מיוחדות בנוסף לקהילה שלהם. מנדט בטיחות. אכיפת חוק אחרת מסופקת על ידי משטרות מיוחדות, המספקות בדרך כלל שירותי משטרה מיוחדים למערכות מעבר, אוניברסיטאות,פארקים, ועיריות, ורשויות אכיפת חוק אזרחיות, שלרוב אין להם תפקיד שיטור.

כל מחוז בקנדה, למעט ניופאונדלנד ולברדור, מוריד את האחריות על השיטור המקומי לעיריות, שיכולות להפעיל כוחות משטרה משלהן, לחלוק שירותי משטרה אזוריים עם הקהילות הסובבות או להתקשר בחוזה עם ממשלת המחוז לשירותי משטרה.. חלק מהמדינות הראשונות יכולות גם להקים שירותי משטרה עצמאיים, הממומנים במלואם על ידי הממשלות המחוזיות והפדרליות, אך שירותים אלה זכו היסטורית בחסר מימון בהשוואה לכוחות משטרה שאינם ילידים והתוכנית המממנת סוכנויות משטרה ילידים הייתה בבדיקה נכון לשנת 2022. מאז שנות ה-90, נתח הולך וגדל של כוחות המשטרה והעיריות הקנדיות אימצו מודלים של אספקת שירות משטרתי מדורגת, המפחיתים את האחריות של שירותי המשטרה על ידי הורדת מטלות מסוימות – כגון חקירות משפטיות, תגובה למשבר בריאות הנפש, אכיפת תנועה., או קריאות בסיכון נמוך לשירות – למומחים שאינם משטרתיים או לקציני שלום לא חמושים.

 

יש גם כוח משטרה פדרלי, Royal Canadian Mounted Police (RCMP; בצרפתית : Gendarmerie Royale du Canada; GRC, האחראי על אכיפת החקיקה הפלילית הנוגעת לכל הפדרציה, כגון פעולות נגד טרור; סיורי גבול בין מעברים רשמיים; מספר תוכניות הקשורות למשטרה, כגון מכללת המשטרה הקנדית ותוכנית הנשק הקנדי ; ריגול נגדי מקומי בסיוע שירות הביון הביטחוני הקנדי ; ובאופן ייחודי ושנוי במחלוקת, אספקת שירותי משטרה מחוזיים ועירוניים במסגרת חוזה. ה-RCMP מספק שירותי משטרה בחוזה לשמונה מחוזות, כל שלושת הטריטוריות הקנדיות, כ-600 קהילות ילידים וכ-150 עיריות ישירות.

סין, הרפובליקה העממית של סין
ייצוג עורך דין פלילי בסין

ברפובליקה העממית של סין (PRC), המשטרה האזרחית נעשית בעיקר על ידי משטרת העם, סניף בתוך המשרד לביטחון פנים, בדרך כלל באמצעות לשכות ביטחון ציבוריות מקומיות (PSBs) כולן תחת המשרד לביטחון פנים (MPS), בסיוע הכוח החצי-צבאי, המשטרה החמושה העממית (PAP). למשטרת העם שתי זרועות ביצוע נוספות תחת המשרד לביטחון המדינה (MSS) ומשרד המשפטים (MOJ), וכן שתי זרועות משטרת משפט תחת בית המשפט העממי העליון (SPC) והפרקליטות העממית העליונה.
(SPP), בעוד שה-PAP, כולל משמר החופים של סין (CCG), נמצא בניהול הבלעדי של הוועדה הצבאית המרכזית (CMC) מ-2018.

 

הונג קונג
ייצוג עורך דין פלילי בהונג קונג

שוטרים של משטרת הונג קונג עוצרים רכב בנתיב המיועד לאוטובוסים וחשמליות.
מידע נוסף: שירותי משמעת של הונג קונג, לשכת האבטחה (הונג קונג) ומשטרת הונג קונג
כאזור אדמיניסטרטיבי מיוחד של סין, הונג קונג שומרת על מידה גבוהה של אוטונומיה מהממשלה המרכזית של סין, כמו שמירה על שירות ייצוג עורך דין פלילי שלה. משטרת הונג קונג סינית :香港警務處) פועלת תחת חקיקה מקומית וחוק היסוד של הונג קונג ובתפיסה המסורתית של המשטרה של שמירה על חיים ורכוש, מניעה ואיתור פשע ושמירת השלום.
לזמני חירום לכוח יש יכולת צבאית חצי צבאית.
מפכ”ל המשטרה כפוף לשר לביטחון, האחראי על כולםשירותים ממושמעים בהונג קונג.

 

מקאו
כאזור אדמיניסטרטיבי מיוחד של סין, מקאו שומרת על מידה גבוהה של אוטונומיה מהממשלה המרכזית של סין, כגון שמירה על שירות אכיפת החוק שלה. ישנם שני סניפים של כוחות משטרה במקאו:

Corpo de Polícia de Segurança Pública (CPSP – משטרת ביטחון ציבורי) – כוח משטרה אזרחי במדים, האחראי על שלטון וסדר בכל השטח.

Polícia Judiciária (PJ – משטרת משפט) – אחראית על חקירות פליליות גדולות.

בנוסף, Serviços de Polícia Unitários (SPU – שירות משטרתי יחידתי) מוביל, מפקד ומתאם את הפעולות נגד פשיעה המבוצעות על ידי CPSP ו-PJ.

 

קולומביה
המשטרה הלאומית של קולומביה

המשטרה הלאומית של קולומביה(בספרדית: Policía Nacional de Colombia) הוא כוח המשטרה הלאומי של קולומביה. למרות שהמשטרה הלאומית אינה חלק מהכוחות הצבאיים של קולומביה (צבא, צי וחיל האוויר), היא מהווה יחד איתם את “הכוח הציבורי”ונשלטת גם על ידי משרד ההגנה. שלא כמו מדינות רבות המשתמשות במערכת מדורגת של אכיפת חוק, המשטרה הלאומית היא כוח המשטרה האזרחית היחידה בקולומביה. תפקידיו הרשמיים של הכוח הם להגן על האומה הקולומביאנית, לאכוף את החוק במנדט חוקתי, לשמור ולהבטיח את התנאים הדרושים לחירויות וזכויות ציבוריות ולהבטיח חיים משותפים שלווים בין האוכלוסייה. למטרות אלו יש במשטרה מחלקות משטרה כפריות (“הקרבינרוס”), משטרת תנועה, חקירות, אנטי סמים, מודיעין, ביטחון אזרחים, בקרה פנימית, בין היתר. המשטרה מחלקת את תפקידיה למקומיים ויחידות מפוזרות מחלקתיות, כגון מחלקות המשטרה (הפועלות ככוחות משטרה מחלקתיים ובאזורים גיאוגרפיים מסוימים בפיקודו של המושלים) וכוחות המשטרה המטרופולינים הפועלים בערים המרכזיות; יש גם תחנות משטרה בכל עירייה והשוטרים הפועלים במסגרתן נמצאים בפיקודו של לשכת ראש העיר בהתאמה. תקציב שנתי 3.6 עד 4 מיליארד דולר יש 147,000 עובדים.

למרות שבקולומביה הכוח העיקרי לציות לחוק האזרחי הוא המשטרה הלאומית והחטיבות שלה, יש עוד יחידות קטנות יותר כמו יחידת ההגירה של קולומביה האחראית על משרד החוץ, חיל החקירות הטכניות האחראי על משרד התובע הכללי, וכן כמה סוכני מעבר מקומיים הממלאים כמה תפקידי אכיפת חוק באזורים שלהם.

 

קוסטה ריקה
הכוח הציבורי של קוסטה ריקה
הכוח הציבורי של קוסטה ריקה אחראי על חובות אכיפת החוק , ופועל ככוח משטרה אזרחי וגם כז’נדרמריה. בנוסף לשיטור הרגיל, היא אחראית על משמר גבולות, התנגדות להתקוממות, פיקוח מהומות, אבטחת תיירות ותפקידי משמר החופים.

קפריסין

משטרת קפריסין אחראית על אכיפת החוק האזרחית.
היחידות המתמחות שלה כוללות את יחידת התעופה של משטרת קפריסין, משטרת נמל קפריסין ומשטרת הים, יחידת תגובת החירום והמשמר הנשיאותי.
מחלקת בתי הסוהר בקפריסין שומרת על אסירים.

 

צ’כיה
ייצוג עורך דין פלילי בצ’כיה
סוכנות אכיפת החוק העיקרית בצ’כיה היא Policie ČR, המופקדת על ביצוע מעצרים, חקירת פשעים, הבטחת אבטחת הכבישים והכבישים המהירים ומשימות שיטור סטנדרטיות אחרות. בהנהלת הנשיא המשטרתי, בעל דרגת קולונל או גנרל, קציני משטרה מחזיקים בדרגות דומות לאלו של הצבא.
ברמה המוניציפלית, משטרת העיר Městská policie ממומנת ומכוונת מקומית.
הגדלים של הכוחות המקומיים משתנים ולקצינים יש רק סמכויות אכיפת חוק מוגבלות, כגון אכיפת תנועה; הם יכולים לבצע מעצרים וחייבים לקרוא למשטרה הלאומית לטפל בבעיות חמורות.

 

דנמרק
ייצוג עורך דין פלילי בדנמרק

שוטרים דנים עוצרים אדם על תא המטען של ניידת משטרה.

סוכנות אכיפת החוק העיקרית היא המשטרה של דנמרק (דה: Politiet, תחת משרד המשפטים הדני, כולל 12 מחוזות משטרה משותפים, משטרת המדינה בפריסה ארצית Rigspolitiet, שירות הביון הלאומי Politiets Efterretningstjeneste והכוחות הטקטיים המיוחדים Politiets Aktionsstyrke.
יתרה מכך קיימת שלוחה של המשטרה הצבאית הדנית (da: Militærpolitiet ויחידת שומרי הבית הדנית Politihjemmeværnet.

 

אל סלבדור
המשטרה האזרחית הלאומית של אל סלבדור
אכיפת החוק באל סלבדור היא משטרה אזרחית לאומית.
הוא מכסה את השטח של סלבדור, ויש לו חמש חטיבות (תנועה, תיירות, פיקוח כללי, קהילה והאקדמיה שלה).
המשטרה האזרחית הלאומית הוקמה על פי סעיף 159 שיוקם לאחר מלחמת האזרחים בסלבדור, ומתוחזקת על ידי משרד המשפטים ובטיחות הציבור.

 

מצרים
ייצוג עורך דין פלילי במצרים
המשטרה הלאומית המצרית, מחלקה במשרד הפנים, אחראית על אכיפת החוק במצרים.
כוחות הביטחון המרכזיים, כוח חצי-צבאי, אחראי על הסיוע למשטרה.
לצבא המצרי יש גם חיל משטרה צבאית המחולק ל-24 גדודים.

 

אסטוניה
מועצת המשטרה ומשמר הגבול
אכיפת החוק באסטוניה מתבצעת על ידי מועצת המשטרה ומשמר הגבול, סוכנות של משרד הפנים האסטוני. הוא מחולק למשטרת אסטוניה ולמשמר הגבול האסטוני.
משטרת אסטוניה, האחראית על אכיפת החוק האזרחית, מחולקת לארבע יחידות משטרה טריטוריאלית הנקראות מחוזות ושלוש יחידות לאומיות: המשטרה הפלילית המרכזית, מרכז אכיפת החוק והמרכז לשירות משפטי.
משמר הגבול האסטוני הוא ארגון חמוש המופקד על הגנה על גבולות המדינה ביבשה ובים.

 

אתיופיה
ייצוג עורך דין פלילי באתיופיה
המשטרה הפדרלית האתיופית היא סוכנות אכיפת החוק הפדרלית של אתיופיה. היא שומרת על חוק וסדר ברמה הפדרלית, כולל בקרת מהומות, וחוקרת פשע מאורגן.
אזורי אתיופיה מקיימים ועדות משטרה אזוריות משלהם.
המשטרה הפדרלית האתיופית מספקת תמיכה מבצעית לוועדות המשטרה האזוריות, מתאמת ביניהן וקובעת תקני שיטור לאומיים.

 

פיג’י
ייצוג עורך דין פלילי בפיג’י
לפיג’י יש כוח משטרה לאומי מאוחד, משטרת פיג’י, האחראית על אכיפת החוק בכל המדינה. כוח המשטרה הנוסף היחיד הוא שירות משטרה מקומי באי רבי.

פינלנד
ייצוג עורך דין פלילי בפינלנד

אכיפת החוק בפינלנד נמצאת בסמכות השיפוט של המשטרה הפינית. הלשכה הלאומית לחקירות (NBI) בפינית : Keskusrikospoliisi, KRP היא יחידה לאומית המופקדת על “מניעת פשע ומתן שירותי מומחים”.
ההגנה האזרחית, כולל סיכול טרור, מטופלת על ידי שירות הביון הביטחוני הפיני (FSIS) בפינית : Suojelupoliisi, SUPO.

 

צרפת
ייצוג עורך דין פלילי בצרפת
לצרפת יש שני כוחות משטרה לאומיים, המשטרה הלאומית והז’נדרמריה הלאומית. המשטרה הלאומית היא סוכנות אכיפת החוק האזרחית הראשית בצרפת, עם סמכות שיפוט ראשית בערים ועיירות גדולות. הז’נדרמריה הלאומית, שלוחה של הכוחות המזוינים הצרפתיים בסמכותו של משרד הפנים, מטפלת בערים קטנות יותר, באזורים כפריים ובפרברים. כ-3,500 רשויות מעסיקות גם משטרה עירונית, הנמצאת בסמכותו הישירה של ראש העיר. הבירה הלאומית פריז מנוהלת על ידי מחוז משטרת פריז, מחלקת משנה של משרד הפנים.
לחלק מהקומונות הכפריות יש גם גרדה שמפיטר, או שומר כפרי, אחראי על סיור מקומי מוגבל והגנת הסביבה.
רק לשוטרים ייעודיים מסוימים בשתי כוחות המשטרה הארציים יש סמכות לנהל חקירות פליליות, המפוקחות על ידי שופטי חקירה.

 

ג’ורג’יה
ייצוג עורך דין פלילי בג’ורג’יה (מדינה)
המשטרה הגיאורגית, שהיא חטיבה של משרד הפנים, אחראית על אכיפת החוק בג’ורג’יה.

גרמניה
ייצוג עורך דין פלילי בגרמניה

גרמניה היא רפובליקה פדרלית של שש עשרה מדינות (ארץ). לכל אחת מאותן מדינות יש כוח משטרה משלה בשם Landespolizei (משטרת המדינה), המספק שירותי אכיפת חוק ולוחמה בפשע בסיסיים.
כל Landespolizei מפוקח על ידי שר המדינה בהתאמה (או, במדינות העיר ברמן, המבורג וברלין, הסנאטור) לענייני פנים.

 

לרשויות הפדרליות יש גם סוכנויות אכיפת חוק:

הבונדסקרימינאלמט BKA, “משרד המשטרה הפלילית הפדרלית”) אשר אחראי רק למקרים החורגים מגבולות מדינה אחת, או למקרים בעלי ממד בינלאומי.

ה- Bundespolizei במדים (BPOL, בשפה אגבית גם BuPo ; “משטרה פדרלית”). עד 2005 נקראה ה-BPOL Bundesgrenzschutz (“הגנת הגבול הפדרלית”), אך לאחר סמכויות מורחבות (למשל עבור מסילות הברזל) בשנות ה-90 וביטול ביקורת הגבולות באיחוד האירופי, שונה שמה כדי להדגיש את אופי אכיפת החוק של החיל בהקשר בינלאומי.

בהתאם לחוקי המדינה, הערים הגרמניות מספקות גם סוכנויות שיטור כמו Stadtpolizei (משטרה עירונית) או Ordnungsamt (סוכנות חוקי עזר מקומית).

 

גאנה
ייצוג עורך דין פלילי בגאנה
שירות משטרת גאנה הוא סוכנות אכיפת החוק הראשית של גאנה.
הוא מאורגן ברמה הלאומית ומחולק לפיקודים אזוריים המדווחים למפקדה הלאומית.
לשכת החקירות הלאומית אחראית למאבק בפשע מאורגן ופשע פיננסי, ריגול, חבלה, טרור, חטיפה, פיראטיות וסחר בסמים.

 

יוון
עורך דין פלילי יוון

המשטרה ההלנית ביוונית : αστυνομία 😉 הוא כוח המשטרה של הרפובליקה ההלנית. משטרת התיירות היא חלק בלתי נפרד מהמשטרה ההלנית (ELAS), המורכבת מגברים ונשים שהוכשרו במיוחד ומוכשרים להציע לתיירים מידע ועזרה, בכל פעם שיש להם בעיות כלשהן. הם מאומנים בפתרון הבדלים קלים בין תיירים למפעלים מסחריים. כולם דוברים שפות זרות, כולל אנגלית.
הם מובחנים באמצעות תג כתף המציג את משטרת התיירות על המדים שלהם.

 

גואטמלה
ייצוג עורך דין פלילי בגואטמלה
אכיפת החוק האזרחית היא באחריות כוח המשטרה הלאומי, ה-Policia Nacional Civil (PNC), המחולקת למחלקות. הכוחות המזוינים של גואטמלה מסייעים למשטרה האזרחית במשימות אכיפת החוק .

הונגריה
ייצוג עורך דין פלילי בהונגריה
אכיפת החוק בהונגריה התחלקה בעבר בין המשטרה (Rendőrség), משמר הגבול ורשות המכס והבלו.
בשנת 2008 אוחדו משמר הגבול עם שירות המשטרה.
כוח המשטרה מנוהל על ידי שר המשפטים.

 

איסלנד

המשטרה האיסלנדית Lögreglan היא כוח המשטרה של איסלנד שנמצאת תחת משרד הפנים. הנציב הלאומי הוא המפקד הכללי, אבל הוא עונה לשר. המשטרה מחולקת ל-9 מחוזות. לאיסלנד יש גם מנהלת מכס Tollgæslan, שתפקידה לפקח ולשמור על יבוא ויצוא ועוד, שנמצאת במשרד האוצר והכלכלה. שוטרים של משטרת איסלנד בדרך כלל אינם נושאים נשק חם, במקום זאת הם נושאים אלות טלסקופיות וגז פלפל.
לנציב הלאומי יש יחידת מבצעים מיוחדת הנקראת חוליית הוויקינגים Víkingasveitin.

 

הודו
ייצוג עורך דין פלילי בהודו

בהודו יש רשויות אכיפת חוק רבות. ברמת האיחוד הפדרלי, הסוכנויות הן חלק ממשרד האיחוד לענייני פנים, ותומכות במדינות בתפקידן. שירותי המשטרה הפדרליים של הודו הנשלטים על ידי משרד הפנים ידועים בתור כוחות המשטרה החמושים המרכזיים והם מורכבים מכוח אבטחת הגבול, כוח הביטחון התעשייתי המרכזי, משטרת המילואים המרכזית, משטרת הגבול ההודו-טיבטית, משמר הביטחון הלאומי וסשסטרה סימה. באל. שלוש סוכנויות פדרליות אחרות עם משימות אכיפת חוק – שירות המשטרה ההודית,שירות היערות ההודי, והשירות האדמיניסטרטיבי ההודי, נחשבים לשירותי כל הודו : הם מגויסים ברמה הפדרלית אך משרתים הן תחת הממשל הפדרלי והן תחת המדינות והטריטוריות של האיגודים וגם שירות ההכנסה ההודי, נחשבים לשירותים האזרחיים המרכזיים : הם מגויסים ומשרתים ברמה הפדרלית בלבד. ישנן סוכנויות אכיפת חוק פדרליות רבות אחרות, כולל הלשכה המרכזית לחקירות, סוכנות החקירות הלאומית ומנהלת מודיעין ההכנסות.

מכיוון שהאופי הפדרלי של חוקת הודו מחייב חוק וסדר כנושא של המדינה, לכן עיקר השיטור נמצא במדינות ובטריטוריות האיחוד המתאימות. בראש כל כוח משטרה של מדינה וטריטוריה של האיגוד עומד מנכ”ל המשטרה, שהוא קצין בשירות המשטרה ההודי. ערים גדולות יותר מפעילות שירותי משטרה מטרופולינים משלהן, גם תחת המדינה.

 

אינדונזיה
ייצוג עורך דין פלילי באינדונזיה

אכיפת החוק באינדונזיה מבוצעת בעיקר על ידי המשטרה הלאומית של אינדונזיה (POLRI), יחד עם סוכנויות אכיפת חוק אחרות כמו ריינג’רס היערות של אינדונזיה, משטרת האיים המרוחקים ופיתוח החופים, ומשטרת ההסגר החקלאית והבעלי חיים, שנמצאות בפיקודו של משרדים מסוימים או חברה בבעלות ממשלתית (BUMN) אשר מבצעים מטלות שיטור עבור שירות ציבורי מסוים, סוכנויות אכיפת החוק הללו נמצאות בפיקוח ומאומנות על ידי המשטרה הלאומית של אינדונזיה. המשטרה הלאומית של אינדונזיה היא בעצם המשטרה האזרחית הלאומית כוחה של המדינה האחראית על אכיפת החוק והסדר של המדינה. ישנן גם יחידות משטרה עירונית בשליטת הרשויות המקומיות.
הצבא האינדונזי מקיים חיל משטרה צבאית.

 

אירן
כוח אכיפת החוק של הרפובליקה האסלאמית של איראן הוא סוכנות אכיפת החוק האזרחית של איראן. יש לה מספר סוכנויות כולל משטרת המניעה, משטרת הביטחון, משטרת התנועה, משטרת הסייבר, משטרת אנטי סמים, מחלקת חקירות פליליות ויחידות מיוחדות.
סיירת ההדרכה אוכפת את חוקי קוד הלבוש האירניים.
כל סוכנויות המשטרה הצבאיות מפוקחות על ידי המחוז המרכזי של צבא הרפובליקה האסלאמית של איראן.

 

עיראק
ייצוג עורך דין פלילי בעיראק
המשטרה העיראקית היא סוכנות אכיפת החוק של עיראק הפדרלית. לכורדיסטן העיראקית יש כוח משטרה נפרד.

אירלנד
Garda Síochána

כוח המשטרה האירית, Garda Síochána, מתרגם ל”שומרי שלום אירלנד”. למדינה יש משטרה ארצית אחת. כל השוטרים במדים רגילים אינם חמושים. כוחו של גארדה סיוצ’אנה הוא כ-12,000 קצינים, מתוכם 3,000 בעלי רישיון לשאת נשק חם.

ה-Garda Síochána מפעיל מספר יחידות מומחים כולל ה- GASU (יחידת התמיכה האווירית של גארדה, המורכבת משני מסוקים ומטוס BN-2A המופעל על ידי חיל האוויר האירי מ- Casement Aerodrome, יחידה רכובה, יחידת כלבים, יחידת הסדר הציבורי ו- יחידת בילוש מיוחדת למלחמה בטרור. יש לו מערכת שליטה ובקרה מרכזית עבור אזורי עיר מרכזיים. Gardaí במדים לובשים שריון גוף חסין דקירות ונושאים אלות ASP הניתנות להרחבה, אזיקים ותרסיס פלפל, כולם הוצגו על ידי הפיקוח החדש של גארדה.

 

יחידות התמיכה החמושות כוללות יחידות תמיכה מזוינות אזוריות (ASU) ויחידת תגובת החירום הלאומית (ERU), אשר ניתן להשוות ל-SWAT האמריקאית או CO19 הבריטית ומפעילות מגוון מכשירים קטלניים ולא קטלניים. כל גארדאי (שוטרים) שמתאמנים כבלשים נושאים נשק צד.

ישראל

עורך דין פלילי

משטרת ישראל ישראל היא המשטרה הארצית של מדינת ישראל, האחראית על אכיפת החוק האזרחית. זה נופל בסמכות השיפוט של המשרד לביטחון פנים. למשטרת ישראל זרוע אכיפת תנועה, משטרת התנועה הארצית, וכן למשמר האזרחי (“משמר אזרחי”), יחידת משטרה המורכבת מקצינים מתנדבים במשרה חלקית. יש לה גם כוח ז’נדרם, משמר הגבול של ישראל (מג”ב), שיש לו יחידות מובחרות משלו ללוחמה בטרור. חיל המשטרה הצבאית משמש ככוח המשטרה הצבאית של צבא ההגנה לישראל, אחראי על אכיפת החוק בקרב חיילים ושמירה על בתי סוהר צבאיים. שירות בתי הסוהר בישראל מפקח על מערכת הכלא האזרחית בישראל.

עשרות עיריות מקיימות יחידות אכיפה עירוניות משלהן, שנועדו לטפל בעבירות ברמה נמוכה כמו גניבה קטנה, ונדליזם ותלונות רעש.
לאנשי יחידות כאלה, המכונים פקחים עירוניים, אין סמכויות מעצר, אך הם רשאים להטיל קנסות ולעצור חשודים עד להגעת המשטרה.

 

איטליה
ייצוג עורך דין פלילי באיטליה
אכיפת החוק באיטליה מתבצעת בעיקר על ידי סוכנויות שונות, בהתאם לפשע וסמכות שיפוט. ברמה הלאומית פועלות ארבע כוחות משטרה. ה- Arma dei Carabinieri ז’נדרמריה, ה- Policia di Stato (המשטרה הלאומית) וה- Guardia di Finanza (משטרת מכס, משטרת הגבולות ומשטרת הכספים); הם הכוחות העיקריים, היחידים בעלי הכוחות המלאים. יש גם את Polizia Penitenziaria שירות בתי הסוהר, שאחראית על שמירת הסדר במערכת הכלא.

ה- Corazzieri היא יחידת משמר כבוד שמסופקת על ידי ה- Carabinieri, כוח ז’נדרמריה באיטליה.

מקומית, עם סמכות שיפוט רק בפלילים קטנים, יש גם Polizia Provinciale בחלק מ-109 המחוזות של איטליה, ו- Polizia Municipale בכל קהילה. למרות שהם תומכים בכוחות אחרים בסחר בסמים ובגניבות, תפקידם העיקרי הוא לסייר ברחובות ולמנוע עבירות פליליות. יש להם כוח משטרתי מלא בשטח השיפוט שלהם והם גם יכולים לחקור.

 

ה- Carabinieri ו- Guardia di Finanza מאורגנים ככוח צבאי.
בשנים האחרונות נשלחו יחידות קאראביניירי לכל רחבי העולם במשימות שמירת שלום, כולל קוסובו, אפגניסטן ועיראק.

על בסיס יומי, התקשרות למספר החירום 112 רק Polizia או carabinieri יענו מכיוון שהם הכוחות היחידים שאחראים על “פרונטו אינטרבנטו” (חירום לא סניטרי) ובטיחות הציבור.

 

יפן
ייצוג עורך דין פלילי ביפן
מחלקות המשטרה המחוזיות של יפן, האחראיות לשיטור המחוז בהתאמה, נמצאות בפיקוח של סוכנות המשטרה הלאומית, וללא שליטה ישירה של הממשלה המרכזית. הם נבדקים על ידי מערכת משפט עצמאית ומפוקחים על ידי עיתונות חופשית ופעילה.
המשטרה זוכה בדרך כלל לכבוד ויכולה לסמוך על שיתוף פעולה ציבורי ניכר בעבודתה.
ישנם גם “שוטרים שיפוטיים מיוחדים”, המורכבים מהמשמר הקיסרי, משטרת ביטחוןכוח של סוכנות המשטרה הלאומית המגנה על המשפחה הקיסרית ועל הנכסים הקיסריים, סוהרים, שהם עובדי משרד המשפטים, סוכני סמים ומפקחי תקני עבודה של משרד הבריאות, העבודה והרווחה, פקחי דיג מוסמכים וקציני דיג של משרדי יער אזוריים של משרד החקלאות, היערות והדייג, קציני משטרה צבאית של כוחות ההגנה העצמית של יפן וקציני משמר החופים של יפן.

 

ירדן
ייצוג עורך דין פלילי בירדן
אכיפת החוק מתבצעת על ידי המנהלת לביטחון פנים, המשטרה הארצית הנמצאת בסמכות משרד הפנים.

קניה
ייצוג עורך דין פלילי בקניה
משטרת קניה אחראית על אכיפת החוק האזרחית. היא מקיימת מספר סניפים מיוחדים:

משטרת המינהל – אחראי על שירותי מיגון ואבטחת גבולות לצד מניעת גניבות בקר ושודד
מחלקת חקירות פליליות – חוקרת תיקים מורכבים
יחידת השירות הכללי – אגף חצי-צבאי במשטרה
שירות חיות הבר של קניה אחראי על שימור והגנה על חיות בר, במיוחד מפני ציד, ושירות היערות של קניה מגן על היערות ואוכף אמצעי הכנסה לניצול מוצרי יער. שירות בתי הסוהר בקניה אחראי על השמירה על בתי הכלא.

לבנון
אכיפת החוק בלבנון היא באחריות כוחות ביטחון הפנים.

לוקסמבורג
המשטרה הגדולה הדוכסית (בצרפתית: Police Grand-Ducale ; בלוקסמבורגית: Groussherzoglech Police או פשוט d’Police היא מאז 1 בינואר 2000 סוכנות אכיפת החוק היחידה בדוכסות הגדולה של לוקסמבורג. המשטרה נמצאת בסמכותו של השר לביטחון הפנים של לוקסמבורג, למרות שהיא פועלת בשם, ובשליטה (טקסית) האולטימטיבית של ראש המדינה, הדוכס הגדול מלוקסמבורג.

קציני המשטרה הדוכסית הגדולה במהלך טקס הנצחה לכיבוש הגרמני של לוקסמבורג במהלך מלחמת העולם השנייה.

בעבר, סוכנויות אכיפת החוק של לוקסמבורג (כמו גם הצבא) היו בפיקודו של השר לכוח ציבורי, עמדת קבינט שאינה קיימת עוד.

 

המשטרה הדוכסית הגדולה הוקמה במתכונתה הנוכחית ב-1 בינואר 2000, כאשר הז’נדרמריה הדוכסית הגדולה התמזגה עם כוחות המשטרה המקומיים שבשליטת המדינה.

המשטרה הדוכסית הגדולה אחראית להבטחת הביטחון הפנימי של לוקסמבורג, להילחם בפשע ובשחיתות, לשמור על החוק והסדר ולאכוף את כל החוקים והגזירות הגדולות. היא גם אחראית לסייע לצבא לוקסמבורג בפעולותיו הפנימיות (בתקופת המלחמה), בהתאם לחקיקה המתאימה ובסמכותו של המפקד העליון הלאומי, הדוכס הגדול.

התקנות העירוניות נאכפות על ידי “סוכנים עירוניים” (בצרפתית: Agents municipaux ; בלוקסמבורגית: Gemengenagenten, שהם חלקם במדים אך תמיד לא חמושים עובדי עירייה (ללא שוטרים) עם סמכויות אכיפה מוגבלות בהחלט.

 

ליטא
ייצוג עורך דין פלילי בליטא
אכיפת החוק בליטא היא באחריות כוח משטרה לאומי מאוחד, לשכת המשטרה הפלילית הליטאית, הנמצאת בסמכות השיפוט של משרד הפנים.
מלשכת המשטרה במשרד הפנים, בראשות מפכ”ל המשטרה, מסתעפת כוח המשטרה למשטרה הארצית והעירונית.
המשטרה הארצית מורכבת מהמשטרה הפלילית, משטרת התנועה, כוחות הביטחון הציבוריים ומשטרה ציבורית.

 

מלזיה
משטרת מלזיה המלכותית

משטרת התנועה של משטרת מלזיה המלכותית.

משטרת מלזיה המלכותית או Polis Diraja Malaysia במלזיה היא סניף ראשי של כוחות הביטחון במלזיה. הכוח, שהוקם ב-25 במרץ 1807, הוא ארגון ריכוזי שיש לו מכלול של תפקידים שנע בין בקרת תעבורה למודיעין. המטה שלה ממוקם בבוקיט אמן, קואלה לומפור ומחולק ל-14 משטרות מדינה, כולל שתיים במזרח מלזיה מורכבות ממשטרת מדינת סבאח ומשטרת מדינת סארוואק. בתקופת החירום, הכוח הוא כוחות ביטחון מרכזיים למעקב אחר הקומוניסטים.

לכוח שבע מחלקות, המורכבות מ-2 מחלקות ניהול משטרה ולוגיסטיקה עם 5 מחלקות למניעת ריבוי פשעים, שירות מודיעין וביטחון. כוח השליטה במהומות המכונה יחידת הפדרל ריזרב מהווה חלק מכוח המשטרה.

 

בנוסף ליחידת הפדרל ריזרב, המשטרה מקיימת 2 חטיבות חצי-צבאיות: כוחות המבצעים הכלליים, הכוללים את סנוי פראק שצמחו מתוך חוליות הג’ונגל החירום, והכוח המיוחד: ה- Pasukan Gerakan Khas (PGK); פיקוד מבצעים מיוחדים; SOCOM של המשטרה הפדרלית), הכוללת את ה-VAT 69 Police Commandos ו-UTK. גדוד הקומנדו VAT 69 הוא הכוח המיוחד המבוסס על ידי SAS ללחימה באיומים הקומוניסטיים ויחידות הפעולה המיוחדות (במלאית: Unit Tindakan Khas), אשר עוצב על בסיס צוותי SWAT למניעה של פשעים מסוכנים והגנה קרובה.
חוץ מזה, הכוח יצר גם את הכוחות המיוחדים של המשטרה הימית הידועה בשםיחידת הצלילה הקרבית של המשטרה או היחידה סלאם טמפור, שהטילה על אבטחת מיצרי מלאקה, ים סולו וים סין הדרומי מפני פעילות פיראטיות וטרור.

השוטר Rakan הוא משטרת הקהילה המלזית שהושקה ב-2006.

 

מלטה
ייצוג עורך דין פלילי במלטה
משטרת מלטה היא כוח המשטרה הלאומי של מלטה, והוא אחראי על כל תפקידי השיטור. זה מפוקח על ידי משרד הפנים.

מאוריציוס
משטרת מאוריציוס
סוכנות אכיפת החוק של מאוריציוס היא משטרת מאוריציוס. מפכ”ל המשטרה (מחס”פ) עומד בראש הארגון המהווה חלק מאגף הפנים במשרד ראש הממשלה.

מקסיקו
ייצוג עורך דין פלילי במקסיקו
את רוב כוחות המשטרה במקסיקו ניתן לסווג לשני סוגים כלליים על סמך תפקידם העיקרי. הם נוטים לפעול כ- policía judicial (משטרה משפטית) או policía preventiva (משטרה מונעת). ההבדל הבסיסי הוא שהמשטרה השיפוטית נמצאת בדרך כלל תחת מינהלת הרשות השופטת של הממשל (כלומר, שופטים, פרקליטים כלליים וכו’), בעוד שה- Policía preventivaנוטים להיות מנוהלים על ידי הרשויות המחוקקות או המבצעות של הממשלה (כלומר, ראשי ערים או מועצות ערים). מבחינה היסטורית, המשטרה המשפטית תחקור פשעים שכבר התרחשו, והמשטרה המונעת תמקד את מאמציה במניעת פשעים (על ידי נוכחות פעילה ברחובות וסיורים אקראיים).
בעשורים האחרונים הבדלים אלה טושטשו במידה ניכרת.

ישנן שלוש רמות במשטרת מקסיקו בהתאם לתחום השיפוט שלהן: סוכנויות עירוניות, בסמכותו של ראש העיר Presidente Municipal; מדינה, בסמכותו של מושל המדינה בהתאמה (סה”כ 32 סוכנויות עצמאיות); ופדרלי, עם סמכות שיפוט בכל הטריטוריה המקסיקנית.

 

רשויות אכיפת החוק המקסיקניות משתנות ממדינה למדינה אך בדרך כלל יש להן את ההיררכיה המוזכרת להלן:

Guardia Nacional המשמר הלאומי, מאז 2019, סוכנות אכיפת החוק הפדרלית הראשית, ז’נדרמריה שהחליפה את האזרחית לשעבר Policía Federal (ראה להלן)
Policía Judicial Federal משטרת המשפט הפדרלית, 1908-2002), Agencia Federal de Investigación (סוכנות החקירות הפדרלית, 2001-2012), Policía Federal Ministerial משטרת השרים הפדרלית, 2009-2019) ו- Coordinación de Métodos de Investigation Methods de Investigation, מאז 2019), סוכנויות חקירה תחת סמכות PGR/FGR Procuraduría/Fiscalía General de la República, התובע הכללי של מקסיקו
Policía Federal de Caminos (משטרת הכבישים הפדרלית, 1928-2000), Policía Federal Preventiva (משטרת מניעה פדרלית, 1999-2009), ו- Policía Federal משטרה פדרלית, 2009-2019) היו הסוכנויות הפדרליות הראשיות לשעבר עד להיווצרות המשמר הלאומי. חבריה היו ידועים בתור Federal בסלנג צפון אמריקאי.
Agencia Estatal de Investigación סוכנות חקירות ממלכתית תחת סמכות התובע של כל מדינה
Policía Estatal Preventiva משטרה מונעת ממלכתית ; השם הרשמי שלה עשוי להשתנות ממדינה למדינה)
Policía Municipal Preventiva משטרת מניעה עירונית. לרוב 2,454 עיריות של מקסיקו יש מחלקת משטרה משלה. יוצאת דופן היא משטרת מקסיקו סיטי, הן בתפקידי המדינה והן בתפקידים מוניציפליים בכל 16 הרובעים של מקסיקו סיטי

מרוקו

עורך דין פלילי מרוקו
משטרת מרוקו נקראת Sûreté Nationale.
על הכוח מוטלת המשימה לשמור על החוק והסדר הציבורי.
הוא פועל לצד הז’נדרמריה המלכותית המרוקאית, גוף הז’נדרמריה של הכוחות המזוינים המלכותיים של מרוקו.

 

מיאנמר
משטרת מיאנמר
משטרת מיאנמר, המפוקחת על ידי משרד הפנים, היא כוח המשטרה הלאומי של מיאנמר.
היא מחולקת לכוחות משטרה ממלכתיים ומחוזיים, אשר בשטח השיפוט שלהם יש כוחות משטרה מחוזיים ועירוניים.
ישנם 16 גדודי משטרה קרבית המבצעים תפקידי אבטחה כלליים ו-26 כוחות משימה נגד סמים.

 

נאורו
משטרת נאורו היא סוכנות המשטרה היחידה, האחראית על כל משימות אכיפת החוק וביטחון הפנים.

הולנד
המשטרה הלאומית של הולנד היא סוכנות ממשלתית המופקדת על שמירת החוק והסדר הציבורי ומתן סיוע. זה גם שירות החקירות של היועץ המשפטי לממשלה. מפקד המשטרה ההולנדית הנוכחי הוא הנק ואן אסן. תפקידי המשטרה בשדות תעופה מסופקים על ידי ה- Koninklijke Marechaussee (המשטרה הצבאית המלכותית), יחד עם חברות אבטחה פרטיות. חוקים מקומיים, או נושאי “איכות חיים” נאכפים על ידי קציני האכיפה העירוניים (Handhaving).
לשוטרים אלו, יחד עם יערנים, אנשי אבטחה של תחבורה ציבורית, קציני נוכחות ובלשים חברתיים יש מעמד אכיפה מיוחד (Buitengewoon Opsporings Ambtenaar או קצין חקירות יוצא דופן) המאפשר להם להוציא קנסות, לעצור אנשים או לבצע מעצרים.
מה שנקרא סמכויות המשטרה שלהם מוגבלות, ולעתים קרובות יש להם את הכוח להשתמש בכוח ובאזיקים, אך בדרך כלל אינם נושאים כל צורה של נשק.

 

נפאל
משטרת נפאל היא גוף ממשלתי האחראי על אכיפת החוק והסדר בנפאל. יחד עם כוח המשטרה המזוינת, משטרת נפאל אחראית על שמירת החוק והסדר ומניעת פשיעה על פי חוקת נפאל ונמצאת בסמכות משרד הפנים. Sarbendra Khanal הוא ה-IGP הנוכחי של משטרת נפאל.

במשטרת נפאל יש בסך הכל 67,416 אנשי משטרה ויש לה 2,344 משרדים ויחידות משטרה קבועות ו-507 זמניות הפרוסות בכל רחבי המדינה.
המפקד הנוכחי של משטרת נפאל הוא Sarbendra Khanal.

 

ניו זילנד

משטרת ניו זילנד מואשמת באכיפת החוק בניו זילנד. הם משטרה ארצית אחת עם תפקיד שיטור רחב (בטיחות בקהילה, אכיפת חוק ובטיחות בדרכים). שוטרים בניו זילנד אינם נושאים בדרך כלל נשק חם, אם כי גישה לכלי נשק זמינה כאשר הנסיבות מחייבות זאת. יחידות מיוחדות של משטרת ניו זילנד כמו חוליית העבריינים החמושים, יחידה מסוג SWAT וקבוצת הטקטיקה המיוחדת פועלות גם הן לתרחישים שונים שעלולים להתעורר.
משטרת ניו זילנד עובדת עם סוכנויות ממשלתיות אחרות וקבוצות לא ממשלתיות כדי להשיג את תוצאות הבטיחות הטובות ביותר עבור כל הניו זילנדים.

 

ניקרגואה
ייצוג עורך דין פלילי בניקרגואה
המשטרה הלאומית של ניקרגואה אחראית על אכיפת החוק , ולפעמים עובדת בשיתוף עם צבא ניקרגואה, מה שהופך אותה לגרסה עקיפה ועדינה למדי של ז’נדרמריה.

ניגריה
משטרת ניגריה הוא כוח המשטרה האזרחי היחיד בניגריה. זה נמצא בשליטה של ​​הממשלה הפדרלית – אין כוחות משטרה ממלכתיים או עירוניים בניגריה. יש לה זרוע חצי-צבאית, המשטרה הניידת הניגרית. חיל היסבה של מדינת קאנו היא סוכנות אכיפת חוק דתית במדינת קאנו האחראית על אכיפת חוקי השריעה, אך אין לה סמכות משטרתית.
אנשי חיסבה הצופים בהפרות השריעה צפויים להזעיק את המשטרה.
לכוחות המזוינים של ניגריה יש כוח משטרה צבאי נפרד, ה-Nigerian Corps of Military Police.

 

נורבגיה

עו”ד פלילי נורבגיה
שירות המשטרה הנורבגית

המשטרה הלאומית הנורבגית בנורבגית : Politiet כפופה למשרד המשפטים והמשטרה. הפוליטית מחולקת ל-27 מחלקות משטרה אזוריות ושבע מחלקות מיוחדות בפריסה ארצית. בסך הכל מונה הכוח כ-11,000 עובדים, כאשר תחנת משטרת אוסלו, כגדולה, מהווה 2,300 עובדים.

שוטרים של המשטרה הנורבגית בדרך כלל אינם נושאים נשק חם, מה שהופך את הכוח לאחד מארגוני המשטרה הלא חמושים הבודדים בעולם.
במקום זאת הם חמושים באלות טלסקופיות ובתרסיס פלפל.

 

פקיסטן

המשטרה בפקיסטן נמצאת בשליטה של ​​המחוז בו היא עובדת, כאשר לכל משטרה יש סמכות שיפוט במחוז משלה והמנהיגות שלה ממוקמת בבירת המחוז. מחלקת משטרת תנועה נפרדת קיימת לניהול תנועה והיא גם כוח פרובינציאלי. רק משטרת עיר הבירה היא יוצאת דופן, והיא נמצאת בשליטה ממשלתית פדרלית עם מערך משלה. בפנג’אב נוצר כוח מובחר של יחידת הלוחמה בטרור בתוך משטרת פנג’אב בשנת 1998. ארגון צבאי נפרד במחוזות המזרחיים פונג’אב וסינד המכונה הריינג’רסקיימים לאבטחת המדינה ולסיוע למשטרה בכל עת שצריך. הם גם בשליטת המחוז שהם עובדים בו.
המקבילות שלהם במחוזות המערביים בלוצ’יסטן וח’יבר פאחטונקווה הם חיל הגבול (FC).

 

פנמה
ייצוג עורך דין פלילי בפנמה
המשטרה הלאומית של פנמה, שלוחה של הכוחות הציבוריים של פנמה, אחראית על תפקידי השיטור האזרחיים. הוא מחולק לאזורי משטרה שונים ברחבי הארץ.

פפואה גינאה החדשה
עו”ד פלילי פפואה גינאה החדשה
השוטר המלכותי של פפואה גינאה החדשה הוא שמו של כוח המשטרה בפפואה גינאה החדשה.
ישנן גם 20 חוליות ניידות צבאיות תחת אגף השירותים המיוחדים של המשטרה המלכותית של פפואה גינאה החדשה, שבראשה עומד מנהל.
המנהל כפוף לעוזר המפכ”ל הכפוף לשלושת סגני המפכ”ל הנמצאים תחת מפכ”ל המשטרה.

 

פרגוואי
המשטרה הלאומית של פרגוואי אחראית על אכיפת החוק וביטחון הפנים. היא פועלת בחסות משרד הפנים.

פרו

עו”ד פלילי פרו

כוח המשטרה הלאומי בפרו נקרא המשטרה הלאומית של פרו (Policía Nacional del Perú) או PNP. הם משטרת המדינה, אך משרתים רבים מאותם תפקידים בערים שכוחות המשטרה המקומיים נוטלים במדינות אחרות, כגון בקרת תנועה בצמתים.
לערים פרואניות (או מחוזות אזור לימה יש לכל אחת כוחות סרנזגו משלה, המבצעים תפקידי סיור כמו משמר שכונה וקוראים ל-PNP לפי הצורך.

 

הפיליפינים
עורך דין פלילי בפיליפינים
קוד השלטון המקומי של הפיליפינים מחייב את הברנגאים לאכוף שלום וסדר ולספק תמיכה לאכיפה יעילה של זכויות אדם וצדק, פתרון ו/או תיווך סכסוכים ברמת הברנגה באמצעים לא יריבות. הפנייה למערכת המשפט הזו של ברנגאי נדרשת, למעט כמה חריגים ספציפיים, כתנאי מוקדם לפני הגשת תלונה לבית המשפט או למשרדי ממשלה כלשהם.

ברמה הלאומית, אכיפת החוק בפיליפינים מטופלת על ידי שתי סוכנויות: המשטרה הלאומית של הפיליפינים (PNP) והלשכה הלאומית לחקירות (NBI). השיטור הקהילתי נעשה על ידי טנודי ברנז’ה לא חמושים שנשכרים ומפוקחים על ידי הברנז’ה המקומית שלהם, הממשלה הנבחרת הקטנה ביותר בפיליפינים. ברנגאי טנודים מתוארים לעתים קרובות כמתנדבים, אך הם מקבלים במקומות מסוימים קצבאות והטבות קטנות כמו טיפול רפואי.
יש להם הכשרה מוגבלת.

 

שלוש עשרה יחידות התמיכה המבצעיות והתפקידים שלהן הם כדלקמן:

קבוצת ימית (MG). קבוצה זו אחראית לבצע את כל תפקידי המשטרה מעל המים הטריטוריאליים של הפיליפינים, אגמים ונהרות לאורך אזורי החוף כדי לכלול נמלים ונמלים ואיים קטנים למען הביטחון והקיימות של הסביבה הימית.

קבוצת מודיעין (IG). קבוצה זו משמשת כיחידת ההפעלה של המודיעין והמודיעין הנגדי של ה-PNP.

קבוצת אכיפת סמים (DEG). קבוצה זו עוצרת ברוני סמים בהתאם לחוק נגד סמים בלתי חוקיים.

קבוצת אבטחה והגנה של המשטרה (PSPG). קבוצה זו מספקת אבטחה למתקנים חיוניים לממשלה, לפקידי ממשל, למבקרים ולאנשים פרטיים המורשים לקבל הגנה.

קבוצת חקירה וגילוי פלילית (CIDG). קבוצה זו עוקבת אחר, חוקרת, מעמידה לדין את כל הפשעים הכרוכים בחבלה כלכלית, ופשעים אחרים בסדר גודל ובהיקף המצביעים על ביצועם על ידי סינדיקטים וארגונים פליליים בעלי מעמד גבוה או מקצועי. כמו כן, היא מנהלת פיקוח על פשע מאורגן, כל התיקים העיקריים הכוללים הפרות של חוק העונשין המתוקן, מפרי חוקים מיוחדים שהוקצו להם כמו אנטי חטיפה, אנטי קרנבול ופשעי סייבר, בין היתר ומעשי זוועה שבוצעו על ידי המפלגה הקומוניסטית של הפיליפינים CPP)/צבא העם החדש (NPA)/החזית הדמוקרטית הלאומית (NDF).

כוח פעולה מיוחד (SAF). קבוצה זו היא כוח תקיפה נייד או יחידת תגובה להגברת כוח המשטרה האזורי, המחוז, העירוני והעירוני לבקרת הפרות סדר אזרחיות, פעולות ביטחון פנים, פעולות חילוץ לקיחת בני ערובה, חיפוש והצלה בעתות אסונות טבע, אסונות ומצבי חירום לאומיים. ופעולות מיוחדות נוספות של המשטרה כגון חטיפת נמלים, אנטי טרור, חומרי נפץ וסילוק נשק. בנימה מיוחדת, יחידת האוויר של PNP נמצאת בפיקוח של SAF.

קבוצת אבטחת תעופה (AVEGROUP). קבוצה זו מספקת אבטחה לכל שדות התעופה ברחבי הארץ.

קבוצת סיור כבישים (HPG). קבוצה זו אוכפת את חוקי התעבורה ותקנות התעבורה, מקדמת את הבטיחות לאורך הכבישים המהירים, משפרת את תודעת הבטיחות בתעבורה באמצעות שיתוף פעולה בין-סוכנויות הנוגעות להנדסת בטיחות בתעבורה במשטרה, חינוך לבטיחות בתעבורה ופונקציות אכיפת חוקי התעבורה ומפתחת רפורמות בהיבט מניעת הפשיעה נגד כל צורות הפרת חוק שבוצעה לאורך הכביש הלאומי הכרוכה בשימוש בכלי רכב מנועי.

קבוצת קשרי משטרה-קהילה (PCRG). קבוצה זו מתחייבת ומתזמרת את התוכנית והפעילויות של קשרי קהילה במשטרה בשיתוף עם סוכנויות ממשלתיות מודאגות, הקהילה וארגוני מתנדבים על מנת למנוע פשע ולהשיג סביבה בטוחה ושלווה.

קבוצת הביטחון האזרחי (CSG). קבוצה זו מסדירה את הפעילות העסקית והפעילות של כל הבלשים הפרטיים המאורגנים, השומרים, המאבטחים/סוכנויות וכוחות השמירה של החברה. היא גם מפקחת על רישוי ורישום של כלי ירייה וחומרי נפץ.

מעבדת פשע (CL. קבוצה זו מספקת סיוע מדעי וטכני, חקירות ותמיכה ל-PNP ולסוכנויות חקירה אחרות. הוא גם מספק בדיקת מעבדת פשע, הערכה וזיהוי של ראיות פיזיות שנאספו בזירת הפשע עם דגש ראשוני על הטבע הרפואי, הביולוגי והפיזי.

קבוצת PNP נגד חטיפה (PNP-AKG). קבוצה זו משמשת כיחידה העיקרית של ה-PNP בטיפול באיום החטיפה במדינה ובטיפול במצבי בני ערובה.

ו
PNP Anti-Cyber ​​Crime Group (PNP-ACG). קבוצה זו אחראית ליישום חוקים רלוונטיים בנושא פשעי סייבר וקמפיינים נגד פשעי סייבר של ה-PNP.

יחידת אוויר PNP.
מספק מסוק לאנשי PNP.

פולין
ייצוג עורך דין פלילי בפולין

סוכנויות אכיפת החוק בפולין כוללות:

פוליצ’ה (משטרה)
Straż Graniczna (SG) משמר הגבול, יש גם מחלקת משמר החופים.
Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego (ABW) – סוכנות מודיעין נגדלמשימות ביטחון פנים
Żandarmeria Wojskowa (ŻW) משטרה צבאית, פרובוסט צבאי
Centralne Biuro Antykorupcyjne (CBA) – סוכנות אכיפת חוק שנועדה להילחם בשחיתות
פרוקורטורה – משרד התובע הציבורי הפולני (החלק הראשי של הפרוקורטורה הוא פרוקורטורה ג’נרלנה
Służba Celna – מנהגי פולין
משמר העיר Straż miejska

פורטוגל
ייצוג עורך דין פלילי בפורטוגל
ישנם שלושה כוחות משטרה עיקריים בפורטוגל :

Polícia de Segurança Pública (PSP – משטרת ביטחון ציבורית) – משטרה אזרחית במדים, האחראית בעיקר על השיטור באזורים העירוניים הגדולים;
Guarda Nacional Republicana (GNR – המשמר הלאומי הרפובליקני) – כוח מסוג ז’נדרמריה, הפועל בעיקר באזורים הכפריים ובערים קטנות;
Polícia Judiciária (PJ – משטרת משפט) – אחראית על החקירות הפליליות הגדולות.
ישנם גם שירותי משטרה מיוחדים קטנים יותר, כמו Autoridade de Segurança Alimentar e Económica (ASAE – רשות המזון והבטיחות הכלכלית), Polícia Marítima (משטרת ימית), Serviço de Estrangeiros e Fronteiras (SEF – שירות חוץ וגבולות) ו the polícias municipais (משטרה עירונית).

קטאר
ייצוג עורך דין פלילי בקטאר
משרד הפנים מפקח על יחידות אכיפת החוק השונות. מחלקת משטרת ההצלה, או אל-פאזה, אחראית לרוב השיטור האזרחי. משטרת הנוער אחראית על חקירת פשע קטינים.
מחלקת האבטחה של נמל התעופה מפקחת על הכניסה והיציאה מקטאר.
תיקי ביטחון פנים, ריגול והמרדה מטופלים על ידי ביטחון המדינה של קטאר.

 

רומניה
המשטרה הרומנית
הפיקוח הכללי של המשטרה הרומנית היא היחידה המרכזית של המשטרה ברומניה, המנהלת, מדריכה, תומכת ובקרה על פעילות יחידות המשטרה הרומנית, חוקרת ומנתחת פשעים חמורים מאוד הקשורים לפשע מאורגן, לפשע כלכלי, פיננסי או בנקאי, או פשעים אחרים שהופכים למושא התיקים הפליליים שנחקרים על ידי הפרקליטות המצורפים לבג”ץ לתיבת משפט וצדק, ושיש להם ייחוס אחר שנקבע בחוק.

הטבלה הארגונית של הפיקוח הכללי של המשטרה הרומנית כוללת מנהלות כלליות, מנהלות, שירותים ומשרדים שהוקמו בהוראת שר המינהל והפנים.

הפיקוח הכללי נמצא בפיקודו של מפקח כללי שמונה על ידי שר המינהל והפנים. מאז מרץ 2015, המפקח הכללי של המשטרה מתמנה על ידי ראש הממשלה ומחזיק גם בדרגת מזכיר המדינה.

 

רוסיה
ייצוג עורך דין פלילי ברוסיה

המשטרה של רוסיה נקראת полиция Politsiya. כל כוחות המשטרה נמצאים בפיקוח משרד הפנים, וכיום נמצאת המשטרה ברפורמה רחבה. עד 2011 המשטרה נקראה милиция Militsiya. שינוי השם הזה התחיל במהפכה הרוסית דרך רעיון פוליטי קומוניסטי של ” החלפת המשטרה הקפיטליסטית במיליציה עממית ” ; אבל השם “מיליציה” נמשך לאחר קריסת המערכת הקומוניסטית. בערים רבות ברוסיה יש שירותי משטרה עירונית והמחוזות והקרייס מקיימים שירותי משטרה אזוריים. הרפובליקות _יש להם גם כוחות משטרה משלהם. סוכנויות אכיפת החוק הפדרליות של רוסיה הן שירות הביטחון הפדרלי והשירות הפדרלי לבקרת סמים.

שרביט המשטרה הרוסית הסטנדרטי עשוי מגומי. מדי השירות הרגילים שחורים עם צנרת אדומה ורצועת כובע.
כובעי פרווה ומעילים גדולים כבדים לובשים בחורף.

 

רואנדה
המשטרה הלאומית של רואנדה
המשטרה הלאומית של רואנדה אחראית על אכיפת החוק ברואנדה. היא מחולקת לפיקוד האזורי הצפוני, הדרומי, המזרחי והמערבי ויש לה מספר רב של יחידות מיוחדות כגון כוח ההתערבות המיוחד, יחידת הכלבים, יחידת המשטרה המיוחדת של נמל התעופה, היחידה להגנת הכנסות ויחידה ימית של המשטרה.

ערב הסעודית
פעילויות שיטור שוטפות הן באחריות המחלקה לבטיחות הציבור, כוח המשטרה הארצי הריכוזי ביותר.
אבטחת פנים ומודיעין נגדי מטופלים על ידי המבהית, או המשטרה החשאית.
הוועדה לקידום מידות טובות ומניעת רשעות היא כוח המשטרה הדתית הלאומית של ערב הסעודית, האוכפת קודי התנהגות איסלאמיים.

 

סרביה
משטרת סרביה
משטרת הרפובליקה של סרביה אחראית לכל שירותי אכיפת החוק המקומיים והלאומיים בסרביה. הוא מנוהל על ידי משרד הפנים.

סינגפור
משטרת סינגפור (SPF) היא הסוכנות העיקרית שמופקדת על שמירת החוק והסדר בעיר-מדינה.
ידועה בעבר כמשטרת הרפובליקה של סינגפור.
היא מורכבת משוטרים מקצועיים במשרה מלאה המהווים כ-20% מהכוח, מגויסים בשירות לאומי ומתנדבי המשטרה המיוחדת של המתנדבים.

 

סלובניה

אכיפת החוק בסלובניה היא באחריות כוח המשטרה הלאומית הסלובנית, המורכבת מ-11 מנהלות משטרה.

סומליה
משטרת סומליה
משטרת סומליה היא סוכנות אכיפת החוק האזרחית העיקרית של סומליה. אכיפת החוק באזור האוטונומי של פונטלנד מסופקת על ידי משטרת פונטלנד, תת מחלקה של כוח הביטחון של פונטלנד.

דרום אפריקה
שירות המשטרה הדרום אפריקאי
שירות המשטרה הדרום אפריקאי אחראי על מתן שירותי שיטור לציבור דרום אפריקה ב-1154 תחנות משטרה, המחולקות על פני תשעה מחוזות.

דרום קוריאה
ייצוג עורך דין פלילי בדרום קוריאה

חברי סוכנות המשטרה הלאומית של דרום קוריאה עוברים אימוני נשק.

סוכנות המשטרה הלאומית, או NPA, היא ארגון המשטרה היחיד בדרום קוריאה ומתנהלת תחת משרד הפנים והבטיחות. כמשטרה ארצית היא מספקת את כל שירותי השיטור בכל הארץ. זה שונה מהמצב במדינות רבות, כולל צרפת, שבה השיטור מתחלק בין המשטרה הלאומית לז’נדרמריה, ובין מדינות כמו ארצות הברית שיש להן מערכת שכבתית של ארגוני אכיפת חוק לאומיים, מדינתיים/אזוריים ו/או מקומיים.

מטה ה-NPA נמצא בסיאול ומחולק ל-14 סוכנויות משטרה מקומיות, כולל סוכנות המשטרה המטרופולינית של סיאול. רשויות המשטרה המקומיות אינן עצמאיות במשטרה הארצית.

נכון ל-2004 היו 96,000 שוטרים

ספרד
ייצוג עורך דין פלילי בספרד
השיטור בספרד מתבצע על ידי שילוב של גופים לאומיים, אזוריים ומקומיים:

המשמר האזרחי מפטרל באזורים כפריים וכן בכבישים מהירים ונמלים וחוקר שם פשעים. זהו כוח ז’נדרמריה ובעל מעמד צבאי. אנשי המשמר האזרחי פועלים מעמדות חיל המצב המכונות casas cuartel (“חיל מצבי בית”) שהם גם חיל מצבי מגורים קטנים וגם תחנות משטרה מאובזרות. הוא עונה הן למשרד הפנים והן למשרד הביטחון.

חיל המשטרה הלאומי הוא כוח המשטרה האזרחית הלאומית של ספרד. היא בעלת מעמד אזרחי ועוסקת בעבירות פליליות וסדר ציבורי באזורים עירוניים. הוא כולל יחידות מיוחדות נגד מהומות. זה עונה למשרד הפנים.

המשטרה העירונית פועלת ברוב הערים והיישובים החשובים, ומתרכזת במניעת פשיעה, יישוב תקריות קלות, בקרת תנועה ואיסוף מודיעין. כוחות אלו עונים לרשויות המקומיות.

בחלק מהקהילות האוטונומיות פועלת משטרה אוטונומית, בשלטון הממשל האזורי, המבצעת את תפקידי המשמר האזרחי והמשטרה הלאומית. כוחות משטרה אלו הם ה- Mossos d’Esquadra בקטלוניה, ה- Ertzaintza בחבל הבאסקים והמשטרה המוסמכת בנווארה. הם עונים לממשלות האוטונומיות שלהם. המחוז הבאסקי של אלאווה שומר על כוח המשטרה הוותיק ביותר בספרד, המיניונים (“מיניונים”) שנוסד בשנת 1793. למרות שכיום היא חלוקה אינטגרלית של ארצאינטה הבאסקית, היא עונה לממשלת המחוז של אלאווה.

בנוסף, קיימת “משטרה מנהלית מיוחדת” שאינה תחת משרד הפנים ולא משרד הביטחון, אלא משרד האוצר. שירות הפיקוח של המכס אחראי על חקירה והעמדה לדין של מקרים הנוגעים לסחרור, סמים בלתי חוקיים, התחמקות והפרות כספיות, הלבנת הון, מעקבים לצורכי משטרה פיננסית ומתן שירותי משטרת משפט.
למרות מעמדם האזרחי, הקצינים מאומנים על ידי המשטרה הלאומית והנחתים של חיל הים.

סרי לנקה
ייצוג עורך דין פלילי בסרי לנקה
שירות המשטרה הלאומי בסרי לנקה הוא משטרת סרי לנקה. המשטרה מחזיקה כוח קומנדו חצי-צבאי מובחר, כוח המשימה המיוחד, שלקח על עצמו תפקידי אבטחה ברחבי האי.
סוכנויות אחרות בעלות סמכויות משטרה מוגבלות הן מכס סרי לנקה, משמר החופים של סרי לנקה והנציבות לחקירת האשמות של שוחד או שחיתות.
לצבא סמכויות משטרה מוגבלות לאנשי צבא, בעיקר לחקירה פנימית ולשמירה על מתקנים צבאיים.

 

סודן
ייצוג עורך דין פלילי בסודן
סוכנות אכיפת החוק הלאומית העיקרית של סודן היא כוחות המשטרה המאוחדים, האחראית על ההגנה האזרחית, חקירות פליליות, הגירה ומכס, בקרת דרכונים, בקרת תעבורה והגנה על חיות בר. אגפי המשטרה פועלים במסגרת פיקוד המדינה, ומפכ”לי משטרת המדינה כפופים ישירות למנכ”ל המשטרה, העונה לשר הפנים.

שוודיה
ייצוג עורך דין פלילי בשוודיה

רשות המשטרה השוודית בשוודית : Polismyndigheten, אך מכונה בדרך כלל Polisen היא הרשות המנהלית המרכזית האחראית על המשטרה השוודית הפועלת תחת משרד המשפטים. רשות המשטרה השוודית החליפה את מועצת המשטרה הלאומית בשנת 2015. עקב הרפורמה במשטרה בשנת 2015, שירות הביטחון השוודי הפך לישות נפרדת במשרד המשפטים, במקום להיות בעבר חלק מוועדת המשטרה הארצית. הרפורמה הביאה גם לפירוק Rikskriminalpolisen (המחלקה הלאומית לחקירות פליליות) ותפקידיה הועברו למחלקת המבצעים הלאומית. 21 אזורי המשטרה שהוקמו על פי מחוזות שבדיה לפני הרפורמה הוחלפו בשישה אזורי משטרה, שבמקום זאת חולקו ל-27 מחוזות משטרה מקומיים.

שוטרים שוודים חמושים תמיד באקדח 9 מ”מ Sig Sauer, שרביט טלסקופי ופחית גז פלפל.

 

רשות המשטרה השוודית מקיימת שלושה מרכיבי SWAT מאומנים היטב, הראשון הוא כוח המשימה הלאומי המובחר ללוחמה בטרור, המקבילה ל- GSG 9 של גרמניה ול- GIGN הצרפתית.
היחידה השנייה היא כוח המשימה האזורי המחוזק (שנודע בעבר בשם Piketen), אשר מאומן לטפל בבקרת מהומות, מצבי בני ערובה ומעצרים בסיכון גבוה בשלוש מהערים הגדולות בשוודיה; שטוקהולם, גטבורג ומלמו _.
המרכיב השלישי מורכב מיחידות תגובה מיוחדות קטנות ופחות מאובזרות בתחומי השיפוט של מחוזות המשטרה המקומית שלהן, הן נקראות פשוט כוחות משימה אזוריים, והן משרתות רשמית תחת כוח המשימה האזורי המתגבר.

 

שוויץ
ייצוג עורך דין פלילי בשוויץ
המשטרה בשוויץ היא בעיקר באחריות 26 הקנטונים, שכל אחד מהם מפעיל שירות משטרתי קנטוני. לחלק מהעיריות יש גם מחלקות שיטור עירוניות משלהן, אך רובן אחראיות על אכיפת החוק והסדר הכללית ואכיפת החניה בלבד בעוד שבחלק מהערים הגדולות הן מבצעות גם בקרת תנועה. רק בערים ציריך, וינטרתור ולוזאן יש מחלקות משטרה עירוניות המספקות שירות שיטור מלא. הממשלה הפדרלית של שוויץ מפעילה את משרד המשטרה הפדרלי, המתאם בין כוחות המשטרה הקנטונליים.
היא מקיימת זרוע חקירה, המשטרה הפלילית הפדרלית, הכוללת את היחידה הטקטית TIGRIS של כוח המשימה.
הצבא השוויצרי מפעיל גם כוח משטרה צבאי.

 

סוריה
אכיפת החוק בסוריה
שירות המשטרה האזרחית של ממשלת סוריה מנוהל על ידי המנהלת לביטחון פלילי, שלוחה של משרד הפנים. יש לו חמש חטיבות וסניפי משטרה:

המשטרה המנהלית, המכונה גם משטרת שכונות: אחראית על הביטחון הכללי ומטפלת במצבים שאינם חירום.
אגף החירום, מטפל במצבי חירום ומפעיל סיורים נודדים.
מחלקת הביטחון הפלילי
מחלקת מהומות
סניף פלילי אלקטרוני, אחראי על מאבק בפשיעה מבוססת מחשב ואינטרנט. לפי העיתון הפרו-ממשלתי “אל-וטן”, לענף הפלילי האלקטרוני יש מעבדה פלילית ייעודית.

הבירה דמשק מנוהלת על ידי כוח משטרה מטרופולין מיוחד ואזורים כפריים מפוקחים על ידי כוחות ז’נדרמריה. כוח המשטרה האסאייש אחראי על אכיפת החוק במינהל האוטונומי של צפון ומזרח סוריה.
בצפון סוריה הכבושה הטורקית, המשטרה הסורית החופשית הנתמכת על ידי טורקיה אחראית על השיטור, בעוד שקבוצות אופוזיציה סוריות שונות מספקות שירותי שיטור באידליב.

 

טייוואן (הרפובליקה של סין)

משטרת טייוואן היא כוח משטרה לאומי. יש לה יחידת עילית של כוחות מיוחדים הידועה בשם חוליית הרעם.
הוא מאומן להתמודדות עם משימות מסוכנות ובעלות סיכון גבוה, כמו גם נגד טרור בשל האיום הצבאי הפוטנציאלי מצד הרפובליקה העממית של סין.

 

טנזניה
ייצוג עורך דין פלילי בטנזניה

תאילנד
המשטרה התאילנדית המלכותית
המשטרה התאילנדית המלכותית היא כוח המשטרה הלאומי של תאילנד. הוא מחולק למספר אזורים ושירותים, כל אחד נהנה מסמכויותיו.

המחלקה לדיכוי פשע, ה-FBI התאילנדי
עלייה
משטרת תנועה

תוניסיה
המשטרה הלאומית של תוניסיה, המפוקחת על ידי משרד הפנים, אחראית בעיקר על משימות אכיפת החוק .
משטרת המשפטים אחראית על החקירות הפליליות.
המשמר הלאומי והמשמר הנשיאותי של תוניסיה עוזרים לספק ביטחון פנים.

 

טורקיה
ייצוג עורך דין פלילי בטורקיה

תותח מים של המשטרה הלאומית הטורקית במהלך הפגנות פארק גזי.

אכיפת החוק בטורקיה מתבצעת על ידי חמישה גופים נפרדים. המשטרה הלאומית הטורקית טורקית : Polis היא המשטרה האזרחית לעיירות ולמחוזות, הנתונה למשרד הפנים. הז’נדרמריה בטורקית : Jandarma היא שלוחה של הכוחות המזוינים הטורקיים האחראים רק על שיטור האוכלוסייה האזרחית באזורים הנופלים מחוץ לתחום השיפוט של המשטרה הלאומית, בעיקר אזורים כפריים. שירותי פרובסט ניתנים על ידי המשטרה הצבאית טורקית : Askeri inzibat. משמר החופים הטורקי טורקית :Sahil Güvenlik Komutanlığı הוא גם סניף של הכוחות המזוינים, האחראי על חיפוש והצלה והגנה על גבולות ימיים. ארגון הביון הלאומי טורקית : Millî İstihbarat Teşkilâtı אחראי על ביטחון הפנים.
אכיפת חוק מקומית מוגבלת מתבצעת על ידי שומרי הכפר.

 

אוגנדה
המשטרה הלאומית של אוגנדה היא סוכנות אכיפת החוק האזרחית היחידה של אוגנדה.

אוקראינה
המשטרה הלאומית של אוקראינה היא שירות המשטרה האזרחית הבלעדית של אוקראינה. הוא מופעל על ידי משרד הפנים.

איחוד האמירויות הערביות
אכיפת החוק באיחוד האמירויות הערביות

שתי מכוניות-על המופעלות על ידי משטרת דובאי של איחוד האמירויות הערביות.

אכיפת החוק באיחוד האמירויות הערביות מחולקת אזורית כאשר לכל אמירות יש כוח משטרה עצמאי משלה.
לדוגמה, למשטרת אבו דאבי יש סמכות שיפוט באמירות אבו דאבי ולמשטרת דובאי יש סמכות שיפוט באמירות דובאי.

 

בריטניה
ייצוג עורך דין פלילי בבריטניה
נחשבת כביתו של כוח המשטרה המודרני הראשון, אכיפת החוק בבריטניה מבוססת על הפילוסופיה ארוכת השנים של שיטור בהסכמה. שיטור ואכיפת חוק מאורגנים בנפרד בכל אחת ממערכות המשפט של הממלכה המאוחדת כתוצאה מהאצלת סמכויות לסקוטלנד, צפון אירלנד ובמידה פחותה, לונדון.

באנגליה ובוויילס יש 43 כוחות משטרה מקומיים (שנודעו בעבר כמשטרות), שכל אחד מהם מכסה ‘ אזור משטרה ‘ מחוז מסוים, קבוצת מחוזות או אזור מטרופולין). מאז 2012, ל-41 מהכוחות הללו יש נציב משטרה ונציב פשיעה שנבחר ישירות משלהם, במסגרת חוק הרפורמה והאחריות החברתית במשטרה משנת 2011. שני יוצאי הדופן הם בלונדון, שם משטרת המטרופוליטן אחראית לראש העיר הנבחר ישירות דרך המשרד לשיטור ופשע, ומשטרת העיר לונדון הקטנה בהרבה ששומרת על המועצה המשותפת של העיר כסמכות המשטרה שלה.

שוטרים בסקוטלנד ללא נשק חם. רוב קציני אכיפת החוק הבריטיים אינם נושאים נשק חם.

לסקוטלנד יש כעת כוח לאומי יחיד – שירות המשטרה של סקוטלנד (בגאלית בסקוטית: Seirbheis Phoilis na h-Alba), הידוע בכינויו Police Scotland. הוא החליף שמונה כוחות משטרה טריטוריאליים לשעבר ואת הסוכנות הסקוטית לאכיפת פשע וסמים באפריל 2013 ומפוקח על ידי רשות המשטרה הסקוטית, על פי תנאי חוק המשטרה והרפורמה בכבאות (סקוטלנד) 2012.

שירות המשטרה של צפון אירלנד (אירית: Seirbhís Póilíneachta Thuaisceart Éireann, Ulster Scots: Polis Servis o Norlin Airlan) משרת את צפון אירלנד, וירש את המלכות המלכותית Ulster Constabulary (RUC) בשנת 2001. בעקבות המשטרה (Northern Ireland) Act 2000 מפוקחת על ידי מועצת השיטור של צפון אירלנד (באירית: Bord Póilíneachta Thuaisceart Éireann, Ulster-Scots: Norlin Airlan Polisin Boord), אשר ממונים בעצמם מאז 2007 על ידי שר המשפטים (צפון אירלנד) תוך שימוש בעקרונות נולאן למינויים ציבוריים.

מאוקטובר 2013 הסוכנות הלאומית לפשע (NCA) פועלת כסוכנות אכיפת החוק הלאומית הראשונה של בריטניה. החלפת הסוכנות הקיימת לפשע מאורגן חמור ומרכז ניצול ילדים והגנה מקוונת, כמו גם נטילת חלק מהאחריות של סוכנות הגבול הבריטית, אך לא נגד טרור, לראשונה תהיה לה סמכות לחקירת “מטלות ותיאום” לפעול לכוחות מקומיים במסגרת חוק הפשע ובתי המשפט 2013.

 

משטרת משרד הביטחון היא אחת משלוש כוחות משטרה מיוחדים שיש להם סמכות אכיפה ספציפית ולא אזורית.

ישנם גם שלושה כוחות משטרה מיוחדים שיש להם תחום שיפוט ספציפי, לא אזורי – משטרת התחבורה הבריטית, המשטרה הגרעינית האזרחית, משטרת משרד ההגנה. במהלך מאות השנים חלה שונות רחבה במספר כוחות המשטרה הפועלים בבריטניה, שרובם אינם קיימים יותר, ראה רשימה של כוחות משטרה לשעבר בבריטניה. כמה שוטרי משטרים שונים עם אחריות המושתתת בעיקר על חקיקה ישנה למשטרת אזורים מקומיים ספציפיים, כמו נמלים ופארקים, חמקו מהרפורמה במשטרה. לבסוף, למספר גופים ממשלתיים שאינם כוחות משטרה יש סמכויות בילוש ואוכפים חוקים, כגוןסוכנות ימי ודיג וסוכנות הגבול הבריטית, המעסיקות קצינים עם סמכויות מוגבלות של מעצר וחיפוש, אך בדרך כלל לא יכולות לבצע מעצרים מלאים.

רוב המשטרה הבריטית אף פעם לא חמושה באופן שגרתי בנשק חם, מסתמכת על שרביט הניתן להרחבה ובמקרים מסוימים טייסרים, עם יחידות חמושות מתמחות תמיד בסיור ומוזעקות רק בעת הצורך. יוצאי הדופן הם משטרת משרד ההגנה, המשטרה הגרעינית האזרחית ושירות המשטרה של צפון אירלנד החמושים באופן שגרתי.

 

באופן ייחודי בבריטניה, יש כוחות משטרה של תלות בכתר כמו האי מאן ומדינות ג’רזי וגרנזי, שיש להם כוחות משטרה החולקים משאבים עם המשטרה הבריטית, תוך שהם בעלי ממשל נפרד בממשלות שלהם.
לטריטוריות הבריטיות מעבר לים, יש כוחות משטרה משלהם המבוססים בדרך כלל על המודל הבריטי של שיטור.

הכוחות המזוינים הבריטיים מקיימים גם יחידות משטרה צבאית : המשטרה הצבאית המלכותית, משטרת חיל האוויר המלכותי, משטרת הצי המלכותי ומשטרת הנחתים המלכותית.

 

ארצות הברית
ייצוג עורך דין פלילי בארצות הברית

בארצות הברית, הבולשת הפדרלית לחקירה (FBI) וסוכנויות פדרליות אחרות כגון הלשכה לאלכוהול, טבק, כלי נשק וחומרי נפץ, מינהל אכיפת הסמים, אכיפת ההגירה והמכס של ארה”ב, השירות החשאי של ארצות הברית, שירות המרשלים של ארצות הברית, משטרת הפארק של ארצות הברית, משטרת הקפיטול של ארצות הברית, משטרת המטבעה של ארצות הברית, שירות בדיקת הדואר של ארצות הברית ומשטרת הפנטגון של ארצות הבריתמוגבלים לאכיפת חוקים פדרליים ומתמחים בדרך כלל בפשעים או חובות מסוימות, אך אוכפים כמה חוקי מדינה. רוב הפשעים נופלים מבחינה חוקתית תחת סמכות השיפוט של משטרת המדינה או אלפי כוחות המשטרה המקומיים. אלה כוללים משטרת מחוז או מחלקות שריף וכן מחלקות עירוניות או עירוניות. באזורים רבים יש גם סוכנויות מיוחדות כמו משטרת קמפוס, משטרת רכבת, משטרת שדות תעופה, משטרת מעבר, משטרת שבטים, משטרת שיכון או שוטר מחוז או מחוז. כל המדינות מלבד הוואילשמור על סוכנויות משטרת המדינה. ברוב המחוזות יש מחלקות שריף בראשות שריף שנבחר על ידי אנשי המחוז לתפקיד, אם כי למעטים יש משטרת מחוז שאינה מנוהלת על ידי נבחר ציבור במקום זאת. רוב הערים והעיירות הרבות מקיימות מחלקות משטרה משלהן, כולל אפילו עיירות קטנות עם מחלקות משטרה המורכבות מכמה שוטרים. בנוסף, רוב האוניברסיטאות במדינה מקיימות מחלקות משטרה משלהן, וכך גם נמלי תעופה ונמלי ים רבים. הכוחות המזוינים של ארצות הברית מקיימים סוכנויות משטרה צבאיות רבות.
יש כ-18,000 סוכנויות אכיפת חוק פדרליות, מדינתיות, מחוזיות ומקומיות בארצות הברית, רובן מחלקות משטרה עירוניות.

 

אורוגוואי
המשטרה הלאומית של אורוגוואי אחראית על שמירת החוק והסדר. הוא מפוקח על ידי משרד הפנים.

ונצואלה
המשטרה הלאומית של בוליבריה (המשטרה הלאומית של ונצואלה) אחראית על חובות אכיפת החוק בשטח השיפוט הלאומי.
כמו כן, ישנם גופי משטרה ממלכתיים המופקדים על האוטונומיה של כל מדינה ועל חוקת המדינה שלה; כמה דוגמאות הן מכון המשטרה האוטונומית של מדינת מירנדה, או כוח המשטרה הבוליבריאני של מדינת זוליה.
בנוסף לאלה, יש גם את חיל שירות החקירות המדעי, העונשין והפלילי ואת חיל בית הדין (בספרדית: Cuerpo de Alguacilazgo), האחרון משרת את מערכת המשפט בוונצואלה ומבצע תפקידי משטרה בבתי המשפט, עם סמכויות דומות לזו של שירות המרשלים של ארצות הברית.

 

וייטנאם
סוכנות אכיפת החוק היחידה בווייטנאם היא הביטחון הציבורי של וייטנאם, אשר עונה למשרד לביטחון פנים.

זמביה
שירות משטרת זמביה
שירות משטרת זמביה הוא סוכנות אכיפת החוק האזרחית היחידה של זמביה. זה תחת תיק משרד הפנים.

זימבבואה
משטרת הרפובליקה של זימבבואה
משטרת הרפובליקה של זימבבואה היא שירות המשטרה הלאומי של זימבבואה. יש לה יחידות מיוחדות שונות כמו הענף במדי חובה (DUB), מחלקת החקירות הפליליות (CID), אגף התנועה הלאומי, יחידת הגנת המשטרה (PPU) ויחידת התמיכה הידועה גם כמשטרת מהומות או גונדו חרישאי.

עורכי דין מומלצים בתחום